Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 03-09-2016, 22:35   #761   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by oblo View Post
Was tof om eens met grotere groep te spelen, vrees dat m'n D.Va stats in competitive alleen maar downhill gaan na eerste twee placements matches nu.
ge zijt nen goeie diva

don't front

als ge nog wilt spelen de komende weken laat maar iets weten ^^

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2016, 19:47   #762   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Nog iemand comp (placement matches) vanavond?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2016, 07:54   #763   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Kan je die placement matches eigenlijk met vrienden spelen? Heb er 4 gespeeld. 3 verloren en 1 draw. Terwijl mijn win ratio in de quick play dus wel gewoon hoger ligt. Bezar :/
Arne is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2016, 19:40   #764   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Ja, dat gaat.
Old 08-09-2016, 00:33   #765   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Die facebook streaming beta is live, cool, niet dat ik ooit zou streamen, maar soms al wel highlight gehad die ik wou bijhouden en m'n PC is te oud volgens Windows of Nvidia capture tools, nu heb ik toch een optie.

/edit:

Zenyatta:

EPMD:

Last edited by oblo; 08-09-2016 at 03:38. Reason: jeuj
oblo is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2016, 16:55   #766   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

https://www.reddit.com/r/Overwatch/c..._matches_this/

Mocht het iemand interesseren.

/edit: Team Benelux speelt best leuk.

Last edited by oblo; 10-09-2016 at 18:10.
oblo is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2016, 21:30   #767   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Voor de Mei-spelers: https://clips.twitch.tv/zenwayproduc...ishGingerPower
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2016, 16:44   #768   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Arne View Post
Kan je die placement matches eigenlijk met vrienden spelen? Heb er 4 gespeeld. 3 verloren en 1 draw. Terwijl mijn win ratio in de quick play dus wel gewoon hoger ligt. Bezar :/
In quickplay speelt niemand serieus meer.. Dat is een platform geworden om een nieuwe champ te leren of om wa casual te spelen met vrienden. Ranked is where its at!
Ikzelf was 7-1-2 (w-d-l) in mn placements en ze hadden mij in platinum gedumpt met 2890 terwijl een maat van mij 5-5 was gegaan en in Diamond 3000+ bracket zat.
Ondertussen zittek wel al in Diamond maar die placements slaan op niet veel.
Old 13-09-2016, 09:27   #769   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Het frustrerende is dat het echt meer luck dan skill is als je op je eentje speelt me dunkt. Ik heb nu al zoveel pech gehad om in debiele teams te komen dat mijn rank zelfs met enkele punten gedaald is (silver 1686 naar 1614 ofzo). En met debiele teams bedoel ik waar het echt obvious is dat niemand weet wat hij aan het doen is, en dat ik als healer (aja, want niemand wil dat spelen) dan 50% healing doet voor m'n team en nog verliest).

Al die praat van spelers (mensen die altijd maar 1 rol spelen meestal) dat je je team kan "carrrien" enzo, dat geldt enkel als je team degelijk presteert, zodat je de match kan doen kantelen. En dat, is soms echt meer random dan iets anders. Tenzij je met een team kan spelen van vrienden.

Last edited by Arne; 13-09-2016 at 10:27.
Old 13-09-2016, 12:39   #770   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Mmm.. ben niet echt akkoord. Op die rating kan je een game carryen op je eentje als je Champs speelt zoals mccree, genji, tracer, soldier, roadhog, zarya, zenyatta, hanzo, widow.
Zelfs op mn huidige rating (3100+) zijn er spelers die games op hun eentje carryen met die Champs hierboven.
Old 13-09-2016, 12:46   #771   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Dat bedoel ik dus, dat is echt een misvatting, imho. Een game carryen op je eentje lukt niet altijd en hangt van 2 of 3 factoren af.
- de prestaties van je eigen team
- hoe goed je is de tegenpartij (obvious)
- samenstelling van champs tov de andere partij

Ik dacht dat vroeger ook, omdat het in LoL inderdaad af en toe kan. Maar in overwatch ben je toch hard genaaid als 3/5 van de spelers gewoon braindead is. Ze vertikken het soms om van champ te veranderen om iemand anders te counteren. In een team waarmee je speelt, zoals vrienden, heb je dit nagenoeg nooit voor.
Dus, again, als je echt pech hebt, zijn je placement maches en die erna echt een kut ervaring en verlies je bijna alles.
Old 13-09-2016, 13:00   #772   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Dat bedoel ik dus, dat is echt een misvatting, imho. Een game carryen op je eentje lukt niet altijd en hangt van 2 of 3 factoren af.
- de prestaties van je eigen team
- hoe goed je is de tegenpartij (obvious)
- samenstelling van champs tov de andere partij

Ik dacht dat vroeger ook, omdat het in LoL inderdaad af en toe kan. Maar in overwatch ben je toch hard genaaid als 3/5 van de spelers gewoon braindead is. Ze vertikken het soms om van champ te veranderen om iemand anders te counteren. In een team waarmee je speelt, zoals vrienden, heb je dit nagenoeg nooit voor.
Dus, again, als je echt pech hebt, zijn je placement maches en die erna echt een kut ervaring en verlies je bijna alles.
neen

de definitie van carryen is dat je toch wint desondanks al de factoren die je opsomt, jij spreekt gewoon over de beste van't team zijn. de beste van't team is niet perse altijd gelijk aan hard carry, zeker in low elo

git gud

Old 13-09-2016, 13:03   #773   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Das precies de misvatting die ze in LoL ook hebben. "Ik heb altijd ongeluk en een kut team en daardoor verlies ik alles".
Nee dus. Als je zelf goed speelt dan zal je in de long run meer games winnen en jouw "juiste" rank halen. Want iedereen heeft in "elo-hell" evenveel geluk en ongeluk met hun teammates en tegenstanders. Ik dacht vroeger ook in LoL dat het altijd aan mn team lag. Maar nee, ik was gewoon een gold-ranked speler, lag niet aan mn team maar aan mn eigen limieten om een team dat extra duwtje te geven voor de win.

Met tracer heb ik geen goed team nodig om te carryen bvb. Maar als ik in elo-hell zou zitten dan instalock ik gwn een carry en dan kom je er wel uit..
Old 13-09-2016, 13:07   #774   link
radje
wadist

radje's Avatar

nu ge het zegt, LoL spelers zijn inderdaad dé community die constant over ELO hell konden neuten en brengen die attitude spijtig genoeg mee.

ik zit ook op nen lage elo en kan mij soms ook irriteren aan't niveau van mijn teammates maar ik heb ook momenten dat ik over mijn eigen denk "wtf was da nu weeral" en dan beseft ge dat ge op uw juiste rank zit.

mensen zoals Arne die denken dat door hun placement matches heel hun seizoen naar de kloten is en eigenlijk toch stiekem verdienen van veel hoger te staan, zijn dé reden waarom mensen niet overeen komen in de comp matches zelf. als da uw attitude is van voor ge aan een game begint zijt ge royaal fucked en gaat ge inderdaad vaak op uw doos gaan

Old 13-09-2016, 13:08   #775   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Even mijn antwoord herformuleren op die van jullie.
In LoL heb ik nooit de mentaliteit gehad om te gaan zeggen, "mijn team zuigt, dus het ligt aan mijn team". Maar hier, naar mijn eerste ervaring met overwatch, he bik wel dat gevoel. Gisteren ging het uiteindelijk al beter, na mijn placement matches de laatste 2 kunnen winnen, maar toen speelde ook gans het team eenp ak beter, en er was communicatie.

Het idee dat je met één iemand je team kan rechttrekken is gewoon niet correct. Het kan zeker helpen of zelfs zwaar beïnvloeden, maar als je team braindood is, mag je nog 2x zo hard werken en je kan nog falen, dan helpt "dat extra duwtje" niet. Het kan best zijn dat ik de komende dagen meer "geluk" heb, en dat vermoed ik ook. Want iedereen krijgt in principe dezelfde kansen.

Maar wat ik de laatste 2 dagen ervaren heb, is gewoon echt kak. Precies of ik met bots meespeelde. Ik wilde gewoon even die frustratie kwijt.

Last edited by Arne; 13-09-2016 at 13:14.
Old 13-09-2016, 13:09   #776   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Neen, dat is niet wat ik bedoel. Ik heb dat gevoel in LoL bijvoorbeeld nooit gehad. Ik heb net een hekel aan die gasten die de beste willen zijn of de meeste kills willen halen en daardoor heel het team naaien.

Maar goed, het is duidelijk dat je niet begrijpt wat ik wil zeggen. Ik heb het dus niet voor als ik met vrienden speel. Dus dat wil al veel zeggen. En neen, ik ben zeker geen pro of super goede overwatch speler.

kit kat
wat wilt ge dan wel zeggen eigenlijk?

Old 13-09-2016, 13:14   #777   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Kzit opt puntje van mn stoel
Old 13-09-2016, 13:18   #778   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Even mijn antwoord herformuleren op die van jullie.
In LoL heb ik nooit de mentaliteit gehad om te gaan zeggen, "mijn team zuigt, dus het ligt aan mijn team". Maar hier, naar mijn eerste ervaring met overwatch, he bik wel dat gevoel. Gisteren ging het uiteindelijk al beter, na mijn placement matches de laatste 2 kunnen winnen, maar toen speelde ook gans het team eenp ak beter, en er was communicatie.

Het idee dat je met één iemand je team kan rechtrekken is gewoon niet correct. Het kan zeker helpen, maar als je team dood is, mag je nog 2x zo hard werken en je kan nog falen. Het kan best zijn dat ik de komende dagen meer "geluk" heb, en dat vermoed ik ook. Want iedereen krijgt in principe dezelfde kansen.

Maar wat ik de laatste 2 dagen ervaren heb, is gewoon echt kak. Precies of ik met bots meespeelde.
ofwel zit je veel te laag en dan kan je met 1 persoon carryen
ofwel zit je iets te laag en dan zal je meer winnen dan verliezen tot je ongeveer aan 50% winrate zit

statistisch gezien is't bijna onmogelijk dat ge constant shitters krijgt en uw tegenstand 6 seagulls. wat wel mogelijk is, is een losestreak maar dan zorgt dat ELO er juist voor dat ge tegen gemakkelijkere tegenstanders komt om snel terug te stijgen, als ge zo goed zijt als je zelf denkt

ik rage ook regelmatig op tegenstanders (wel nooit tegen die gasten zelf, gewoon op TS als ik met xcarma ofzo speel of tegen mezelf) zoals in elk comp game maar ik denk wel nooit van mijn eigen dat ik veel te laag speel in dit spel rofl

Old 13-09-2016, 13:18   #779   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
mensen zoals Arne die denken dat door hun placement matches heel hun seizoen naar de kloten is en eigenlijk toch stiekem verdienen van veel hoger te staan, zijn dé reden waarom mensen niet overeen komen in de comp matches zelf. als da uw attitude is van voor ge aan een game begint zijt ge royaal fucked en gaat ge inderdaad vaak op uw doos gaan
Ga op een ander veralgemenen aub. Ik ben iemand die niet gaat flamen of afbreken in de chat/voice. Ik deelde gewoon mijn mening. Het zijn mijn eerste placement matchen, en dat is wat ik tot nu toe heb ervaren. Een vriend van mij heeft al zijn placement matchen verloren en zit nu ook al hoger. Daarom leek het mij eerder random bad-luck dan een representatieve spel ervaring.

En je gaat mij niet horen zeggen dat ik beter ben, of dat ik denk dat ik beter ben. Ik heb ook nog maar bitter weinig gespeeld, dus als het spel zich kan corrigeren zoals jij zegt, dan is dat fine voor mij, ik weet amper hoe dat systeem in elkaar zit. Het werkte gewoon demotiverend als je 15 matchen verliest met enkele draws en wins ertussen.

Ik wil niemand iets verwijten trouwens, het is gewoon wat ik heb ervaren. Uw laatste uitleg is al een pak duidelijker hoe het systeem in zijn werking gaat.

Last edited by Arne; 13-09-2016 at 13:26.
Old 13-09-2016, 13:20   #780   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Ga op een ander veralgemenen aub. Ik ben iemand die niet gaat flamen of afbreken in de chat/voice. Ik deelde gewoon mijn mening. Het zijn mijn eerste placement matchen, en dat is wat ik tot nu toe heb ervaren. Een vriend van mij heeft al zijn placement matchen verloren en zit nu ook al hoger. Daarom leek het mij eerder random bad-luck dan een representatieve spel ervaring.
neen, ik heb het puur op't feit dat je denkt dat je veel te laag zit. als je echt veel te laag zat verloor je niet praktisch al uw games m8

misschien is de reden waarom uw vriend stijgt ook omdat hij beter is? tis maar een gedacht

Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules