![]() |
![]() |
#102 link |
Senior Member
|
Netrunner is een classic he. Maar tis en blijft nen LCG, wa zeker ni voor iedereen is. Denk da als ge vanuit een CCG mentaliteit daarin stapt, dat het the bees' knees is, maar voor nen doorsnee boardgamer is het LCG model gewoon balls.
Trouwens, op dergelijke geeklists komt vroeg of laat elk spel aan bod. Vooral de populaire, want mensen hebben er hoge verwachtingen voor en dan vinde ze het maar niets. En voor elk spel is er zo wel ne kadee dat er ondanks de algemene tevredenheid maar niets aan vindt. Die lijstjes op BGG zijn echt waardeloos ![]() Kheb wel ne starter van het origineel door wizards otc uitgegeven netrunner als ge is wilt testen omegaii ![]()
Boardgames Last edited by kronik; 20-11-2012 at 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 link | |
Filmnerd
|
Quote:
Runner en Corp spelen echt verschillend maar zijn thematisch wel perfect verweven met elkaar. En het artwork, waar ik vooraf nogal wat reservaties over had, kan me uiteindelijk wel bekoren. Trouwens, die commentaar op LCG's kan je ook op games als Dominion etc. maken. Daar bestaan ook veel uitbreidingen voor, die meestal duurder zijn en minder verschillende kaarten geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 link |
Senior Member
|
ni echt een boardgame, maar ergens lijkt het toch in deze categorie thuis te horen?
http://killscreendaily.com/headlines...-game-weekend/ lijk space alert - the iOS game?
![]() |
#108 link |
Senior Member
|
Net foto’s laten nemen voor een nieuwe rubriek in het personeelsmagazine. “De passie van”
Voor de eerste keer dachten ze aan mij omdat ik af en toe een boardgameke twitter. Ik heb er maar direct 2 collega's bijgesleurd van wie ik dezelfde intresse al had ontdekt. Het werd normaal een klein artikel met 1 fotootje, dus we hadden snel Cuba opgesteld. Reactie: “keileuk, dit wordt de cover” Wat?
Growing old is inevitable, growing up is optional Last edited by Turtle; 01-02-2013 at 08:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 link | ||
Trolle hippy
|
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 link | |
Redactie
|
Dat klinkt nogal sterk zoals Coup.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 link |
Filmnerd
|
Masquerade wordt bijna zeker een aanschaf hier, klein spelletje met leuk artwork en mechanics die me wel aanspreken.
*edit* oei, ik verwar blijkbaar met Masques. Ik vraag me wel af hoeveel deductie er nog gaat overblijven in Masquerade, en hoeveel het gewoon van geluk gaat afhangen. Last edited by Maniac; 27-02-2013 at 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 link | |
Senior Member
|
Quote:
Beetje verwarrend in het begin met al die thematische namen (grip, HQ voor speelhand bv), maar ik ben serieus hyped. Vooral het feit dat de Corporation en Runners zo verschillend spelen ziet er zeer goed uit. De corp weet alles en probeert zijn agenda's uit te spelen. De runner moet proberen bluffs te doorzien en de juiste servers aanvallen om agenda's te stelen. Staat ondertussen ook al op 6 op BGG. Leukste mechanic lijkt me nog het feit dat de Runner nooit zeker kan zijn wat er onder de unrezzed ice (firewalls) ligt en of er uberhaupt wel een agenda zit te wachten op het einde vd run. Voor het zelfde geld is het een smerige val. ![]() Bovendien heeft de corp het risico dat de runner zowel zijn hand (HQ), deck (R&D), Aflegstapel (Archive) als de reeds gespeelde servers kan aanvallen. Wat bescherm je eerst en hoe hard? ![]() De vrees voor die LCG-naam ziet er ook ongegrond uit. De startdecks lijken me op het eerste zicht zeer versschillend en bij het deckbuilden kan je wss ook wel je eigen stijl forceren. Het zal dus wel LCG worden a la Dominion. Zeer sterke basisset en expansions die je kan kopen naargelang je voorkeur. Ik ging normaal Twilight Struggle spelen vanavond, maar denk nu wel dat ik Netrunner ga forceren. Als het de verwachtingen waarmaakt, sta ik wss morgen bij Adriaensen ![]()
Growing old is inevitable, growing up is optional Last edited by Turtle; 27-02-2013 at 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 link | |
Senior Member
|
Nu ook Bgame-love op BBC
http://www.bbc.co.uk/news/business-21615083 Quote:
![]() |
![]() |
#120 link |
Senior Member
|
En in de Wall Street Journal.
http://online.wsj.com/article/SB1000...482287568.html Zo mainstream die boardgames.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|