Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 08-11-2011, 19:49   #21   link
Alegis
Trolle hippy

Alegis's Avatar

bijna zelfde vraag als turtle, zegt keer de beste paar seizoenen en dan check ik die.
Alegis is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2011, 22:29   #22   link
RealLife
Member

RealLife's Avatar

6, 8, 13, 16, 20 zijn zo'n beetje de top 5. 3 van die seizoenen zijn met terugkomende spelers, dus ge kijkt ze best in die volgorde om toch een páár gezichten te herkennen.
RealLife is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2011, 22:42   #23   link
Timpororo__RO
Irritation is teh keyword

Damn seizoen 23. In ep7 serieuze bold move van Ozzy :D
Fucking spannend. Ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Cochrain is awsome op zn eige manier
Timpororo__RO is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2011, 22:57   #24   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Is Survivor een programma met volk dat zegt dat ze niet meedoen om vrienden te maken?
Old 08-11-2011, 23:31   #25   link
Timpororo__RO

Fucking Cochrain backstabbing weasel :D
Old 09-11-2011, 08:17   #26   link
andu

andu's Avatar

Is dat elk seizoen met zo een loser jury om te beslissen wie wint?

Want dat is wel een serieuze dealbreaker, wat voor Amerikaander pussy bullshit is me dat.
andu is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2011, 11:38   #27   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Is dat elk seizoen met zo een loser jury om te beslissen wie wint?

Want dat is wel een serieuze dealbreaker, wat voor Amerikaander pussy bullshit is me dat.

Die spelers houden er ook wel rekening mee, hoor.

"Ik moet zien dat die speler eruit ligt, want van hem ga ik niet kunnen winnen in de jury. Maar ik moet ook zien dat die speler eruit ligt, want van hém ga ik niet kunnen winnen in challenges. "

Alleen jammer dat mensen in die jury waarschijnlijk al de scrubs zijn die alleen stemmen op de sympathiekste en niet de persoon die het beste heeft gespeeld.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2011, 12:44   #28   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Quote:
Originally Posted by RealLife View Post
6, 8, 13, 16, 20 zijn zo'n beetje de top 5. 3 van die seizoenen zijn met terugkomende spelers, dus ge kijkt ze best in die volgorde om toch een páár gezichten te herkennen.
Dank, ik begin dra met het downloaden van seizoen 6! Klinkt cool allemaal.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2011, 13:06   #29   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Alleen jammer dat mensen in die jury waarschijnlijk al de scrubs zijn die alleen stemmen op de sympathiekste en niet de persoon die het beste heeft gespeeld.
Welja, dat is het net. Het promoot wussies die op de achtergrond blijven en profiteren van de shot-callers.

Gewoon ook een debiel concept, heel het spel lang hard spelen en dan afhangen van een bende irritante mensen die voor u moeten beslissen. Je speelt tactisch, vliegt er in, draagt een boel mensen en speelt de grote competitie er uit, doet mega "SUCK MAH DIIIIIICK" plays en uiteindelijk krijg je het miljoen niet omdat die ene irritante negerin (ligt het aan mij of is élke negerin in Amerikaanse reality om op te spugen?) niet tegen uw kop kan.

Kga niet verder kijken, dat verpest gewoon heel het spel.
Old 09-11-2011, 13:55   #30   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Ik heb Heroes vs Villains gezien en daarin was dat inderdaad het geval, stak mij ook tegen. Zeker dan de uitleg van mensen die keihard geplayed werden, alsof dat eigenlijk hun plan was. Kreeg wel de publieksprijs.

Last edited by BOERteun; 09-11-2011 at 13:59.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2011, 16:09   #31   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Tja, dat is nu eenmaal het spel. De uitdaging is niet om in de finale te raken, maar om dat te doen zonder dat degenen die ge eruit gespeeld hebt u haten.
Seizoen 2 is ook leuk trouwens, helemaal anders dan de latere seizoenen. De sfeer is veel gemoedelijker en iedereen heeft het wat meer naar zijn zin.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2011, 16:44   #32   link
andu

andu's Avatar

Dat is geen uitdaging, maar geluk hebben met wie jou wilt dragen. En het maakt van een spel dat anders volledig op tactisch inzicht zou aankomen iets waar je zelf nog amper controle over hebt. Je kan niet én de bus driver zijn, én vriendjes blijven met iedereen. En geen hol dat die jury gaat denken "die kerel heeft het toch maar geflikt, respect, ik stem er op". Nee, die zijn zo bitter als iets tegen ze daar zitten. Neem nu seizoen 19, wat heeft die winnaar gedaan of bijgedragen om dat te verdienen? Absoluut niks, gewoon juist gekozen en volgelingetje gespeeld.

Ik snap het argument voor die jury wel, dat je het nóg subtieler moet aanpakken, de shot-caller in the dark moet zijn, maar in praktijk gaat dat echt zo goed als nooit zo uitdraaien. Én het staat volledig haaks op de coolste momenten, pure power plays en blind sides. Ik heb nog maar één seizoen gezien, maar ik durf er nu al op wedden dat praktisch iedereen die ooit dat miljoen heeft gekregen, dat heeft gedaan op de kap van een ander die het spel voor hem/haar heeft gewonnen maar met lege handen naar huis kan.

Laat die finale es gewoon een uitgebreide proef zijn, met een fysiek, een mentaal en een volharding aspect, én met advantages die je doorheen het spel kan verwerven. Het zou de hele boel een PAK interessanter maken. Nu is het gewoon een complete anti-climax. Zo'n grote anti-climax dat de bekendmaking zelfs niet mee in mijn download zat. En dat is jammer, want het seizoen dat ik heb gezien, was weldegelijk goede televisie. Tot het einde dan.

Ik word er zowaar lastig van.

Fuck you Fidoh.

Last edited by andu; 09-11-2011 at 16:48.
Old 09-11-2011, 16:58   #33   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

In andere seizoenen is dat niet of nauwelijks het geval. Seizoen 19 is erg op dat vlak, in de andere 6 seizoenen die ik al heb gezien was het helemaal niet zo. De meelopers die in de finale raakten maakten geen enkele kans. In seizoen 19 haatte iedereen Russell gewoon.
Old 09-11-2011, 16:59   #34   link
andu

andu's Avatar

Quote:
Originally Posted by BOERteun View Post
Ik heb Heroes vs Villains gezien en daarin was dat inderdaad het geval, stak mij ook tegen. Zeker dan de uitleg van mensen die keihard geplayed werden, alsof dat eigenlijk hun plan was.
En iedereen haatte Russell omdat hij zo goed was in dat spel en alles rond hem draaide. Iedereen die in die jury zat, was daar door Russell gezet. En dus komt het er eigenlijk op neer dat je opzettelijk niet té goed mag spelen en niet té hard mag opvallen. Dat is toch gewoon dwaas? Die subtiliteit moet komen uit het tot in de finale geraken, op eender welke manier ook, niet door dat zo cumbaya mogelijk te doen.

Last edited by andu; 09-11-2011 at 17:03.
Old 09-11-2011, 18:19   #35   link
RealLife
Member

RealLife's Avatar

Russell zijn bijnaam is "the biggest villain in the history of Survivor". Niemand is ook maar half zo gehaat als Russell.

Het toont gewoon aan dat het een sociaal spel blijft, en dat gevoelens en emoties van mensen een rol zullen blijven spelen. En dat is maar goed ook, want dat maakt het net interessant, mensen doen impulsieve dingen die het spel onvoorspelbaar maken. Tevens zorgt het ervoor dat de goede spelers de slechte spelers kunnen manipuleren, wat onmogelijk zou zijn als iedereen 100% strategisch speelde.

Meer dan de helft van de seizoenen hebben winnaars die een zeer strategisch spel hebben gespeeld en toch niemand hard genoeg op de tenen hebben getrapt om hun votes te verliezen. Ja, er zijn een paar seizoenen bij waar de final vote erg teleurstellend is, en de seizoenen met Russell nog het meest (omdat Russell strategisch 1 van de beste is), maar die neem je er dan bij.

Misschien moet je eens een paar andere seizoenen kijken alvorens de show volledig af te breken op basis van 1 seizoen...
RealLife is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2011, 18:38   #36   link
andu

andu's Avatar

Ik breek die show niet af, ik vind het geweldig, maar dat jury concept is gewoon idioot. En daar ga ik echt nooit anders over denken. Gewoon het idee dat je winst bepaald wordt door een ander, onafhankelijk van hoe sterk je strategisch was... Ik vind het gewoon dom. Een paar jaar geleden was er zo'n compleet dwaze reality serie op VT4, in een hotel ofzo, en die eindigde ook met een jury vote. Stoorde me toen ook enorm.

"Gevoelens en emoties spelen een rol" -> beurgh.
Old 09-11-2011, 23:05   #37   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Die allerlaatste episode waar ze terug zijn in LA en de votes meegedeeld worden heb ik niet eens uitgekeken omdat ik zo gedegouteerd was door de anticlimax.

Sorry andu
Old 10-11-2011, 15:13   #38   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Episode 9 zenneeee.

'k Haat Jim zo hard. En Brandon.
Old 10-11-2011, 17:56   #39   link
Timpororo__RO

Brandon is ne creep.
Goe dagget zegt. Kzat erop te wachten.
Ik moet niemand nie eigelijk... Coach cava me momenten. Cochrain is wel awsome maar wel ne tweezak. Enigste die ge weinig van zijne tak hoort maken is die cowboy
Old 10-11-2011, 18:56   #40   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Ik word zot van al dat christelijk geneut van Coach. Vroeger aanbad hij de zon.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules