![]() |
![]() |
#61 link |
Senior Member
|
Altijd gevoelige huid gehad en dus ook irritatie na het scheren. Van alles geprobeerd, maar niets hielp. Zowel nat,Wilkinson Sword, Gillette Mach 3, Gillette Fusion Pro (deze gaf nog minste irritatie van al aan, maar veel te dure mesjes) en verschillende soorten scheerzeep, als electrisch, goedkope Braun en Philips, nadien medium priced Philips (gaf minder irratie, maar scheerde stukken minder, vooral in de hals). Uiteindelijk was het dan een combo wat nog het beste hielp, die Philips voor het grovere werk en dan eenmaal droog overgaan met een Mach 3. Maar was ook geen ideale situatie.
Mij in april dan uiteindelijk deze Braun Series 7 gekocht en mij tot vandaag nog niet beklaagd. Duur toestel, dat wel, maar niets meer van irritatie sindsdien en geeft een enorm glad resultaat voor een electrisch apparaat (zelfs vergelijkbaar met nat scheren). Enige nadeel, het is enorm luid, zo luid zelfs dat Lapino waarschijnlijk een hartaanval zou krijgen. ![]()
![]() |
#69 link |
Trolle hippy
|
Pakt u een Edwin Jagger DE89L (of als ge dat niet vindt een Muhle R89) als starter DE, proraso soap (tube) en een boar shaving brush and you're ready to go
Zoals dit bv http://www.shaving.ie/products/The-B...arter-Kit.html Heeft dan ook een messen startkit zodat je met verschillende messen kan proberen; de een is wat beter voor de ander zijn voorkeuren (techniek, huid, gewenst resultaat, manier waarop de razor de blade 'presenteert' verschilt ook van razor tot razor etc) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 link |
PimpMeister
|
Wat is het verschil tussen al die merken van mesjes?
Zot gedaan en mij zo een startkit besteld. Ben is benieuwd of het beter scheert dan de standaard rommel
Arena51 forum Last edited by Rufus; 01-07-2013 at 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 link |
Senior Member
|
Sinds enkele weken gebruik ik een trimmer om baard mooi gelijk te houden, is toch meer verzorgd. Jammer genoeg trimmer gekocht die niet héél kort gaat, dus toch altijd +- 1mm die blijft staan.
![]() |
![]() |
#73 link | |
N°1 Music Spammer
|
Zou echt overkill zijn bij mij. Weinig baardgroei, en geen harde haren. Ik scheer mij 10x met een gilette en das nog scherp. Wel coole stuff
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#75 link |
Kwek
|
Ik scheer mij al een half jaar met een straight razor, iets gelijkaardigs aan dit:
![]() Zo een ding gelijk bij de Turkse kappers dus. Ik haatte scheren vroeger met die dwaze gilettes, dat ging voor geen meter met mijn baardgroei en duurde nog keer een half uur ook. Deze shit daarentegen, dat is briljant. Beste beslissing die ik ooit genomen heb. Smooth as silk, 10 of zelfs maar 5 minuten werk,... ![]()
![]() |
#76 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#77 link |
PimpMeister
|
Nog maar juist gaan halen op de post.
Mij deze middag of vanavond is scheren en dan zal ik iets laten weten. Ik verwacht dat ik mij tig keren zal snijden als ik die mesjes bekijk.
![]() |
#78 link |
PimpMeister
|
Zal nog wat oefening vergen :D
![]() |
#79 link |
Kwek
|
Normaalgezien zijt ge daar wel rap mee weg. Met mijn straight razor heb ik de eerste keer echt belachelijk veel in mijn vel gesneden. De 2de keer was het al heel wat minder en de 3de keer was het al foutloos. Sindsdien geen enkele keer meer iets voorgehad.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|