![]() |
![]() |
#2822 link | |
Unbanned
|
Quote:
Ben erg veel met licht bezig, zo erg dat ik altijd dubbel aantal lampen heb ligge dan ik nodig heb omdat ik voortdurend van gedacht verander welke lamp er waar moet. Toen ik halogeen door LED moest vervangen heb ik veel gevloekt, er was weinig dat in de buurt kwam qua gezelligheid. Uiteindelijk vond ik met Hue (GU10) dan toch een aanvaardbare oplossing. De meeste Hue kunnen erg warm white aan, en zijn dus geschikt voor de meeste situaties. De 'color ambiance' soort is nog beter, maar heeft weinig nut op de meeste plaatsen. Nu boven onze eettafel ben ik ook gegaan voor wireframe en filament ![]() ![]() Nu is het inderdaad zo dat het licht zich verspreidt, en niet focus naar onder toe. En de Hue Filamant reeks kan enkel geel licht aan in gradaties, niet de andere kleuren van white ambiance zoals de spots doen, waardoor je geen consistentie krijgt in de profielen als 'energy', er zit altijd geel licht tussen Op termijn zou ik toch iets anders willen doen, dit was een budgetoefening (tijdelijke armatuur, minder dan 100 euro denk ik. de 4 filamenten zullen wel meer dfan 100 euro samen zijn) ![]() in onze salon dit van Ikea genomen omdat dat zo sober is. Kost 15 euro per armatuur denk ik... Ook daar zijn dezelfde issues die je zegt, licht is niet gericht dus is snel teveel. Ga ooit voor sports gaan aan de zijkanten en 1 centrale armatuur in t midden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2823 link |
awesome
|
oh snap
![]() (foto van de airbnb, geinspireerd door ikea en pintrest) Ik ben ondertussen ook wel akkoord dat deze lampen afgezaagd zijn. Maar ik zie wel nog graag de fake led filament lampen en hebben er in onze living ook (met hue), wel geen wireframe lampenkap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2827 link |
Unbanned
|
is een PU-gietvloer. De betere keuze qua sterkte en krasbestendigheid zeggen ze (tegenover epoxy of beton)
Die ziet er inderdaad na twee jaar nog erg goed uit, enige krassen zijn onder de bureaustoel die er nu al twee jaar onbeschermd over zit te rollen, en ook dat is aanvaardbaar. Qua onderhoud en duurzaamheid zeker klasse. Vlekken wel al gehad van bepaalde vloeistoffen zoals vet voor planten, en ook die zijn verdwenen na een tijd. Vloer voelt steeds zacht (materiaal is veerkrachtig) en warm (vloerverwarming) aan (of koud als t moet door passieve) Wat je niet mag onderschatten is hoe snel dat vuil lijkt, net omdat het zo perfect egaal is. 1 keer eten en je ziet kruimels onder tafel. We hebben een robotstofzuiger om meeste van dat werk op te lossen, zo een grond is natuurlijk snel gekuisd door dat ding Prijs, weet niet meer. 5000 euro voor 90m2? Echt duur was het niet in budget, wel lastig om geplaatst te krijgen op de chape die eerst moest uitdrogen. Duurde wel wat |
![]() |
![]() |
![]() |
#2828 link |
Senior Member
|
Hmm, prijs valt nog mee. Toch eens voor moeten informeren dan, thx.
In verbouwing als 'tijdelijke' oplossing BerryAlloc vinyl tegels gelegd. Poging gedaan om bestaande chape effen te krijgen, maar da's niet op alle plaatsen 100% gelukt. Gevolg is dat tegels nu bepaalde plaatsen op en neer gaan als je stapt en zelfs op 1 plaats een scheur is tussen tegels. En zelfde probleem, het kleinste kruimeltje valt direct op, vooral ook omdat living rondom ramen zijn. Robot stofzuigt/dweilt hier minstens 2x per dag.
![]() |
![]() |
#2829 link |
Serious Member
|
Net voor die redenen hebben wij dat niet gedaan. Ook verhalen gehoord van vlekken door balsamico azijn etc...
Wij hebben grijs geplierd beton genomen en als de kinderen het huis uit zijn komt er hier een gietvloer maar nooit zal die wit of beige zijn zoals in de boekjes. Geen goesting om een slaaf te worden om mijn vloer proper te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|