Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 01-03-2021, 13:41   #5621   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Bij mijt piept of kraakt dat niet en die hangt er al 10+ jaar. Zijt ge zeker dat ge niet te zwaar zijt?
*edit* inb4 dempingmatjes.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2021, 14:09   #5622   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Toen wij die van ons gezet hebben moest daar blijkbaar een triplex plaat achter. Totaal vergeten en gewoon een gyproc plaat tegen gezet. Het kraakt of piept niet maar elke keer er iemand zwaarder dan mij binnen komt nijp ik ze toch een beetje.
kar is online now   Reply With Quote
Old 01-03-2021, 14:11   #5623   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

in die persoon zijn plaats dan
acku is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2021, 20:04   #5624   link
l33td00d
Senior Member

l33td00d's Avatar

Voor een auto en heel soms zwaar verkeer zijn die dingen voldoende. Daarom dat dat gebruikt wordt in brandwegen bij gebouwen/sites waar die verhard moeten zijn voor hulpdiensten maar voor de rest nooit verkeer krijgen.
Vanaf je daar een paar keer per dag over rijdt bij nat weer drukken die dals door op de ondergrond, zuigen/spoelen die grond weg, gaat dat gras dood en geraken die beschadigd.
Vanaf je dan een zware camion of bus hebt die beslist wat te manoeuvreren durven die dingen eruit gerukt te worden.

Als ge dat op uw oprit legt en die ligt schuin: niet doen. Het enige wat dat vast houdt zijn graswortels, en graswortels zijn niet zo sterk.

Bron: Zowel in Gent als in Antwerpen op festivalsites tegengekomen, en ondertussen mijden we die dingen als de pest. Ondertussen hebben we daar al duizenden vierkante meters van zitten vervangen en herinzaaien.

Thuis komt dat hier nu ook wel voor een soort van serviceweg naar de achtertuin.
l33td00d is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2021, 21:52   #5625   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Wel, zonder Metal te willen benadelen maar dat is ook de zaken die ik gezien heb.

Black kan dit bevestigen maar de parking van de Coollbue in Oostakker is gewoonweg kapotgereden met die kunststof dallen. Dat is écht goed voor parkings op en af te rijden of een oprit maar niet echt voor plaatse waar je veel op moet manoeuvreren imo.

Hier gaan we uiteindelijk voor grasslines gaan.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2021, 22:11   #5626   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Ik wil het gerust geloven hoor, maar zoals ik eerder zei... wij verkopen daar 1000'en m² van per maand, nooit klachten gehad. Ook niet na verschillende jaren. Overal waar ik kom, liggen die nog steeds perfect. Maar opnieuw, je moet kijken wat er op het terrein gaat gebeuren. Het is ook een (stuk) goedkoper alternatief op de betonnen versies. Hier in de gemeente liggen een aantal parkings al meerdere jaren perfect en daar rijden dagdagelijks 100'en wagens op en af, inclusief de wekelijkse marktkramers. Licht verkeer is dat perfect, komt daar echt enorm veel volk over, inclusief ook zwaar verkeer, dan kan je daar beter voor de betonnen versie gaan. Voor een gewone parking, oprit, paddock zelfs is dat voldoende.
Metal is online now   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 06:36   #5627   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Wat kost dat voor 20m2?
Old 02-03-2021, 07:11   #5628   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Wij leveren die tegels aan 7€/m² exclusief BTW.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 07:42   #5629   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Ja Erik, maar hoeveel is het voor 20m²?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 07:48   #5630   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Komen nog wel transportkosten bij. Tenzij dat hier om de hoek is, maar daar vrees ik voor.
Metal is online now   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 08:05   #5631   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Komen nog wel transportkosten bij. Tenzij dat hier om de hoek is, maar daar vrees ik voor.
Wat kost dat voor 20m²?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 07:38   #5632   link
black
Senior Member

black's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post

Black kan dit bevestigen maar de parking van de Coollbue in Oostakker is gewoonweg kapotgereden met die kunststof dallen. Dat is écht goed voor parkings op en af te rijden of een oprit maar niet echt voor plaatse waar je veel op moet manoeuvreren imo.
Ik bevestig dit volmondig. Tis een vreselijke materie. Letterlijk geen enkel "paneel" was nog niet volledig stukgereden. Een paar weken geleden hebben ze er gewoon steentjes op gesmeten zodat die dingen eindelijk onzichtbaar zijn.
Would never buy.
Toegegeven, er is hier redelijk wat passage, veel klanten die op en af die parking rijden, dus misschien is er iets meer passage dan moest je dit op een eigen oprit leggen, maar de duurzaamheid laat echt te wensen over.

Ontopic, wij gaan een nieuw huis kopen en ons huidige gerenoveerde huis verkopen. Reden; tweede zoontje geboren, en gaat hier binnen dit en 3 jaar gewoon te klein zijn. Kga het hier missen, was echt een huis die we goedkoop hebben aangekocht, alles kunnen renoveren hebben, en nu afscheid van moeten nemen.
Maar aangezien onze lonen aanzienlijk verhoogd zijn, maakt het wel dat we veel interessantere huizen kunnen kopen dan 10 jaar geleden. We gaan voor een open bebouwing nieuwbouw, of gerenoveerde open bebouwing met veel tuin. Nog steeds twee huskies die wat beloop nodig hebben, en als mijn tweede zoon met dezelfde energie rondloopt als onze oudste, dan gaan we ook binnen serieus wat meer plaats nodig hebben :').
Vandaag al naar een huis gaan kijken, ben eens benieuwd.

Last edited by black; 05-03-2021 at 07:43.
black is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 08:05   #5633   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Ik bevestig dit volmondig. Tis een vreselijke materie. Letterlijk geen enkel "paneel" was nog niet volledig stukgereden. Een paar weken geleden hebben ze er gewoon steentjes op gesmeten zodat die dingen eindelijk onzichtbaar zijn.
Would never buy.
Toegegeven, er is hier redelijk wat passage, veel klanten die op en af die parking rijden, dus misschien is er iets meer passage dan moest je dit op een eigen oprit leggen, maar de duurzaamheid laat echt te wensen over.
loopt ge daar soms rond in de winkel, ben er al paar keer geweest
of zit ge te chillen achter een bureau ergens

btw black: heb een qwerty toetsenbord nodig, en die vriendelijke mens in de winkel zei me dat .be dat niet verkoopt wegens teveel vergissingen, en ik die uit .nl moet bestellen
MAAR DAT GAAT NIET. Kan geen belgisch leveradres ingevenop .nl
Old 05-03-2021, 08:44   #5634   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
Ontopic, wij gaan een nieuw huis kopen en ons huidige gerenoveerde huis verkopen. Reden; tweede zoontje geboren, en gaat hier binnen dit en 3 jaar gewoon te klein zijn. Kga het hier missen, was echt een huis die we goedkoop hebben aangekocht, alles kunnen renoveren hebben, en nu afscheid van moeten nemen.
Maar aangezien onze lonen aanzienlijk verhoogd zijn, maakt het wel dat we veel interessantere huizen kunnen kopen dan 10 jaar geleden. We gaan voor een open bebouwing nieuwbouw, of gerenoveerde open bebouwing met veel tuin. Nog steeds twee huskies die wat beloop nodig hebben, en als mijn tweede zoon met dezelfde energie rondloopt als onze oudste, dan gaan we ook binnen serieus wat meer plaats nodig hebben :').
Vandaag al naar een huis gaan kijken, ben eens benieuwd.
Hier ongeveer in dezelfde situatie, 5 jaar geleden een krot gekocht (en daarvoor een appartement dat sinds kort ook verkocht is), dat nu volledig in orde is. Een dikke maand geleden ingetekend in een nieuwbouwproject dat eind dit jaar af zou moeten zijn. Enige reden dat we ons dat kunnen veroorloven is 8 jaar lang bijna elk vrij moment in verbouwingen gegoten, nu cashen we dat in voor een woning die een stuk groter is en volledig nieuwbouw.
Ik ga het verbouwen niet missen
Styn is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 09:02   #5635   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Zou in deze tijden toch niet meteen open bebouwing zien als de heilige graal. Ooit was dat voor mij zo het summum, nu denk ik vooral dat t verspilling is aan grond en energie. Teveel koude muren.
Ben erg blij met mijn buur eigenlijk, moderne isolatie is zo goed dat je niks hoort, en hij is techno fan en DJ. We zitten ook vaak uit de wind, en uit het beeld dankzij dat huis. Orientatie voor zon is wel een aandachtspunt.

Al kunnen honden wel een goeie reden zijn, die zijn niet meer zo populair in verkavelingen
Old 05-03-2021, 09:39   #5636   link
Styn
Senior Member

Styn's Avatar

Was bij ons geen absolute must dat het een open bebouwing was, maar de andere huizen die we bekeken hadden altijd ofwel veel inkijk van de buren ofwel zeer veel renovatiewerken, wat we dus absoluut niet meer wouden.
Toevallig op iets gestoten met een redelijk prive tuin, en genoeg ruimte, en dicht bij leuven.
Styn is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 09:44   #5637   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Teveel koude muren???

WTF Acku? Als je nieuwbouw zet gaat die isolatie dat volledig dekken.

Trouwens niets leuker met jonge kinderen dan u niets te moeten aantrekken van het lawaai dat ze maken of de boel die ze veroorzaken. Als je het kan betalen is een open bebouwing gewoon een no-brainer.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 09:54   #5638   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Als ge uw muren dicht timmert wel ja, maar dat is veelaal niet t geval.
Ik merk bvb dat ik in onze HOB er veel meer wind hoor dan in onze gesloten rijwoning voordien, omdat we niet beschermd zitten. Vind dat een nadeel. Bij open komt alles op u terecht
Old 05-03-2021, 09:56   #5639   link
Horla
Senior Member

Ik heb een halfopen bebouwing en sinds vorig jaar nieuwe buren langs de gemeenschappelijke kant. Die roken enorm en dat komt gewoon door de muren bij ons binnen. Ik ben verplicht om elke avond een luchtreiniger aan te zetten om niet dood te vallen in dat gedeelte van mijn huis. Met de open trap gaat het anders gewoon naar boven naar de slaapkamers.
De andere kant is een 85-jarige alcoholieker die maar niet dood wil vallen. Die laat zijn hondje elke dag in mijn voortuin schijten. Ik weet niet wat ik in mijn vorig leven misdaan heb om zo'n buren te krijgen. In mijn vorige woonst was het rechts een alleenstaande waarbij we elke avond in de tuin konden meegenieten van zijn wiet en die mij testosteron en dergelijke probeerde te verkopen toen hij hoorde dat ik veel sportte. Ook waste hij elke zaterdag 4u lang zijn auto compleet met "boem-boem" muziek waar heel de straat van kon genieten. Het duurde zo lang omdat hij o.a. zijn velgen met een tandenborstel kuiste.

Het probleem is dat we vlak voor de rokers naast ons kwamen wonen we enorm in ons huis hebben geïnvesteerd (gevelisolatie, ramen vervangen, zonnepanelen, warmtepomp, zwembad) in de gedachte dat we hier oud gingen worden. Die investering haal ik er nooit meer uit
Horla is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 11:17   #5640   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dat suckt :/. We hebben de halfopen nieuwbouw gekocht, en het huis naast de onze is op dezelfde dag verkocht aan een alleenstaande. Hopelijk zijn 't deftige buren. Wss wel, want goe zot om die prijs alleen te betalen

Metal, ik heb u een PM gestuurd ivm grasdallen want op internet heb ik hier en daar enkele mooie dingen gezien:

Nadeel is wel het onderhoud. Op https://oprit.vlaanderen/ kan je al wat voorbeelden zien op welke manieren een oprit kan aangelegd worden. We willen alleszins zo weinig mogelijk verharden buiten het tuinhuis en het terras.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules