![]() |
![]() |
#2201 link | |
Senior Member
|
Quote:
Goed spel, maar komt niet tot aan de enkels van TM. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2202 link |
Filmnerd
|
Ik heb dat rushen voor die conservation projects nog nooit ervaren. Bij mij is het net omgekeerd: ik vind Ark Nova veel beter (en vooral leuker) dan TM.
TM is een erg goed spel met de prelude expansie, maar die kritiek van het beperkte aantal kaarten in handen krijgen in Ark Nova snap ik niet. Je kan toch gewoon de actie om kaarten te trekken nemen? Je kan die actie ook sterker maken, dus er zit voldoende mogelijkheid in tot card drawing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2203 link |
Senior Member
|
Maar dan verlies je nog altijd van de mensen die betere kaarten trekken voor hun build omdat ze geluk hebben want die hebben meer tijd om andere dingen te doen.
Het is simpel: het % kaarten van de deck dat nuttig voor u is in Ark Nova is VEEL kleiner dan in TM. In TM zou ik durven zeggen dat je met 70% van alle kaarten ten allen tijde wel iets mee kunt aanvangen. In Ark Nova zal dat eerder tegen 20% liggen ofzo. Builds in Ark Nova zijn veel meer geconcentreerd en gefocused. Swat, persoonlijke voorkeur natuurlijk he. Wij zijn wel een groep van extreme optimizers en doordenkers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2204 link |
Senior Member
|
T is een leuk spel, omwille van de uitwerking van het thema, maar het is imo ook wat Karel zegt. Te veel kleine combo's voor een deck van 200+ kaarten. En daar verandert een card draw van 4-1 (in de upgraded versie aan power 5) niet veel aan..
Je krijgt voor elk dier dat je speelt wel populariteit, maar het zijn uiteindelijk de conversatiepunten die voor het tempo zorgen van het einde. En daarvoor heb je altijd symbolen op kaarten nodig. Ik wil eigenlijk stoppen met te vergelijken omdat ik hierdoor TM een ander (en gebalanceerder) spel vind. Je hebt voor de eindcondities (O², water, temp) heel veel kaarten en je kan ze ook met geld kopen, bovenop een card draw van 4 elke ronde. Nu goed, Ark Nova nog maar 2 keer gespeeld vs, euh, heel veel TM. Binnen een paar maand herevalueren, wss ineens met de expansion erbij. Tegen dan ook nog eens een paar keer Underwater Cities en Earth spelen om ze mee in de mix te gooien :D
Growing old is inevitable, growing up is optional Last edited by Turtle; 18-09-2023 at 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2206 link |
Senior Member
|
Niemand naar Spiel 2023 geweest?
![]() Het was belachelijk druk, met 193.000 bezoekers tov 147.000 vorig jaar, en de nieuwe indeling (groeperen van expertspellen, kinder/familiespellen, miniature's,....) van de hallen trok op niets. Hal 3 (expertspellen) en hal 6 (grotere uitgevers) waren belachelijk druk door alle dagen heen. Toch een redelijk aantal demo's kunnen doen ![]()
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|