Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 05-02-2021, 09:07   #6441   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Awelja, dermee dat ik de vraag stel.
Enige wat ik direct vind is wat latency met een stylus, maar dat is voor niet-professioneel gebruik waarschijnlijk niet eens merkbaar. En fingerprint ipv facial recognition.
Ik heb juist vorige week een Air gekocht met de stylus om te gebruiken bij onze jeugddienst. Die gebruiken het in combinatie met photoshop om op te tekenen (ontwerpen van posters e.d.) en zijn er zeer tevreden van.

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Maar daar kom je dan na 2 jaar (3 dagen na garantieverval) zo'n toeren mee tegen:

Niet mijn foto maar exact zelfde probleem

Ik vermoed/hoop dat de bouwkwaliteit en schokbestendigheid van een apple watch toch iets beter is dan die van een vivoactive.
Ik heb een drietal verschillende bandjes die ik regelmatig wissel maar dat heb ik gelukkig nog niet voor gehad. Is het ergens aan blijven haken bij het sporten? Als ik google kom ik wel 10x zo veel results tegen bij kapotte Apple watch bandjes als bij de Vivoactive maar ze hebben er waarschijnlijk ook stukken meer verkocht.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2021, 21:21   #6442   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Ik heb een macbook pro van mid 2012. Zelf een SSD en extra ram toegevoegd. Tot op heden draait hij perfect, maar ik merk dat ik aan de limiet begin te geraken.
Ik begin uit te kijken naar nieuwe laptop. 15" omdat ik het gewoon ben, en omdat ik denk dat mijn ogen te slecht worden voor een 13".
Die nieuwe Macbooks's Pro kosten 2500 euro. Maar dat is mij iets te duur?
Ik wil bij apple blijven, maar 15" drijft mij naar de Macbook Pro.
Moet ik op zoek gaan naar een ouder model? Ik gebruik enkel nog voor internet en office (wel documenten met +300 pagina's), photos en icloud. De rest gebeurt op pc.
Windows laptops maken geen kans. De touchpad alleen al is een meerwaarde...
Een macbook Air van 13" zou performant genoeg moeten zijn, maar de grootte van het scherm ť...
Wat raden jullie mij aan als ik zoek naar een apple macbook van 15"? Liefst nieuw, als het niet anders kan 2de hands... of refurbished
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2021, 10:53   #6443   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Ik zou wachten tot die M1 naar de 15 inch laptops komt. Kan niet lang meer duren. De prestatiewinst en de batterijduur ivm intel macs is gewoon te groot.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2021, 11:15   #6444   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Ik zou wachten tot die M1 naar de 15 inch laptops komt. Kan niet lang meer duren. De prestatiewinst en de batterijduur ivm intel macs is gewoon te groot.
Dit.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2021, 19:37   #6445   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Owkay! Thx. Dan zet ik het nog even on hold. M1 en 15" lijkt idd een goeie combo... Laat ons hopen dat apple daar geen 2k voor gaat vragen..
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2021, 21:19   #6446   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Kan het beamen, typ dit op een Macbook Air M1 (laagste model) en dat ding is gewoon supersnel en gaat belachelijk lang mee op batterij.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2021, 08:51   #6447   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Het is voor mij zo ver, via werk een iPhone 11 moeten nemen na altijd Androidman te zijn geweest.
Prima telefoon, wel.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is online now   Reply With Quote
Old 14-03-2021, 17:57   #6448   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

een iMac van 2009, kan je daar nog iets nuttig mee doen of is dat containerpark?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2021, 18:46   #6449   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

define “iets nuttig”
Een SSD insteken kan wel helpen
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2021, 21:17   #6450   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Genoeg volk dat daar nog wel geld voor geeft. Met bvb linux er op is dat nog perfect bruikbaar.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2021, 05:00   #6451   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

mijn imac van 2009 met 3ghz core 2 duo is mijn dagelijks machien , steekt een ssd in en 16gb ram
youtube moet ik al eens terugschroeven naar 720 voor de rest alles ok
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2021, 18:19   #6452   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik heb dus een probleem met een Macbook Pro 13 inch late 2016 model: de A-toets werkt zeer slecht. De overige toetsen werken goed en klikken goed maar je moet net dat ietsje meer kracht zetten op de A-toets.

Blijkbaar is dit een gekend probleem en is er hier een replacement programma voor: https://support.apple.com...program-for-mac-notebooks. Onder dat programma is 3 jaar geleden het volledige toetsenbord al eens vervangen geweest maar het probleem is altijd gebleven. Nu heb ik de laptop overgenomen en wil ik weten of dit probleem opgelost kan worden door hem te laten herstellen.

Mijn vraag:
- Waar in Vlaanderen kan ik deze laten herstellen? (liefst regio Roeselare of Brugge, Gent kan ook)
- Wat zou de kost van herstelling ongeveer zijn?
Old 25-03-2021, 18:52   #6453   link
Horla
Senior Member

Is het niet zo dat ze het toetsenbord wel vervangen maar dat dit exact hetzelfde type is dus dat je veel kans hebt dat het binnen dit en paar jaar hetzelfde voor hebt? Op tweakers spreken we van bedragen tussen de 400 en 700 dollar. Herstellen kan volgens mij bij elk Apple service center?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2021, 14:05   #6454   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik ga hem morgen eens binnendoen bij lab9 in Roeselare, die mij een offerte gaan opgeven voor herstelling. Die periode van herstelling is verlopen vanaf oktober 2020
Old 01-04-2021, 12:43   #6455   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Probleem was opgelost binnen de dag: sticky keys. Ze hebben dus de vuiligheid onder het toetsenbord weggeblazen en de A-toets vervangen. Works like a charm.

Is het veilig om een spuitbus met lucht te kopen en af en toe de vuiligheid onder de toetsen wegblaas?
Old 06-04-2021, 07:47   #6456   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Die M1-Macbooks zijn wel impressive.

Mijn eigen MBP van 2011 heeft vorig de geest gelaten en was eens aan 't kijken of die nieuwe interessant zijn, maar zo te zien is zelfs die Macbook Air al belachelijk goeie bang for your buck.
Dacht opnieuw voor een MBP te gaan, maar ben geen "power user" en zwaarste gebruik is 1 ŗ 2x per jaar wat 4k duikvideo's monteren en wat fotokes bewerken. Die MBA M1 doet zelfs dat precies zonder moeite.

Enige waar ik over twijfel is 8Gb / 16Gb RAM. Apple gaat wel efficiŽnt om met resources (mijn iPhone XS met 4Gb gaat nog probleemloos mee, en dan ziet ge ondertussen Androids die 8 ŗ 12Gb nodig hebben rofl), maar ik zie toch in reviews wat van die "Swap Memory" en geen idee of dat een issue vormt. Vermoedelijk zal de RAM usage over time ook wel verbeteren als meer en meer apps niet meer geŽmuleerd moeten worden met Rosetta maar native draaien zeker?

@jasfrak wa peisde
Old 06-04-2021, 08:56   #6457   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Steek er 16GB in.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2021, 09:33   #6458   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Blade View Post
Steek er 16GB in.
Dit.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2021, 11:33   #6459   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Geen ervaring met de laatste MBA maar zou ook sowieso 16 kiezen. Gebruikt ge Chrome?
Old 06-04-2021, 17:47   #6460   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Geen ervaring met de laatste MBA maar zou ook sowieso 16 kiezen. Gebruikt ge Chrome?
Yep
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules