Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 24-02-2021, 09:48   #2221   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Ik denk dat er vele stress hebben met de rode dagen de laatste weken. (toegegeven, ik kijk ook even niet meer )
Goed idee om bij te lezen (ik heb die boeken niet), want deze mindset is wat je moet vermijden

- als ge het geld short/medium term nodig hebt, dan moet daar niet teveel van in aandelen zitten (and if you insist, hou het dan op een tracker op de MSCI world - enkel bij grote mondiale crashes dipt die redelijk, en da's dan bijna per definitie een koop opportuniteit)
- op lange termijn corrigeren de meeste brede financiele instrument toch terug naar boven; en is stress enkel relevant voor zaken waarvan je denkt dat ze msh niet of weinig gaan recoveren (en dus moet overwegen of je wel of niet je losses al neemt)
- de voorbije weken worden vooral tech afgestraft, die al jaren zot worden opgepompt en de gemiddelde multiple is insane hoog. Het is tech, er is zeker een kans dat dat blijft groeien ; maar als je naar de financial fundamentals kijkt, is het zeker ook mogelijk dat er de komende 5 jaar geen navenante groei meer is (met wel dips en rallies, maar at the end, geen groei). Ik heb in elk geval voorbije jaar systematisch mijn tech posities aanzienlijk afgebouwd. Dat heeft me toch al een deftig stukje winst gekost ook - maar ik kan alle dagen naar mijn portefeuille kijken zonder stress (niet dat ik elke dag kijk, zo spannend is het meestal niet).

Net voorbij half januari zwaar zitten twijfelen om wat bij in te stappen (was al een correctie van -8%), helaas niet gedaan. Mocht ik nu instappen, het zou zijn (in die volgorde):
- MSCI world
- EM
- value
- europe

Meeste single stocks waar ik aan de huidige waardering nog een duidelijke mening heb over de toekomst, is het slechts beperkt opwaarts (kinepolis gekocht aan 30 en 25, zie dat na opening terug naar 45 gaan, da's nog een goeie 10% naar boven, maar na kosten is dat nu ook niet zo enorm + als er toch nog lockdowns komen dan komt er een dip en is er mogelijks sprake van kapitaalronde etc ... Ik houd wat ik heb, maar koop niet meer bij) , of neerwaarts & ik begin niet aan shorten (good thing I don't, ik zou al failliet zijn aan Tesla).

Last edited by Mr.E; 24-02-2021 at 09:52.
Mr.E is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 12:33   #2222   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr.E View Post
Goed idee om bij te lezen (ik heb die boeken niet), want deze mindset is wat je moet vermijden

- als ge het geld short/medium term nodig hebt, dan moet daar niet teveel van in aandelen zitten (and if you insist, hou het dan op een tracker op de MSCI world - enkel bij grote mondiale crashes dipt die redelijk, en da's dan bijna per definitie een koop opportuniteit)
- op lange termijn corrigeren de meeste brede financiele instrument toch terug naar boven; en is stress enkel relevant voor zaken waarvan je denkt dat ze msh niet of weinig gaan recoveren (en dus moet overwegen of je wel of niet je losses al neemt)
- de voorbije weken worden vooral tech afgestraft, die al jaren zot worden opgepompt en de gemiddelde multiple is insane hoog. Het is tech, er is zeker een kans dat dat blijft groeien ; maar als je naar de financial fundamentals kijkt, is het zeker ook mogelijk dat er de komende 5 jaar geen navenante groei meer is (met wel dips en rallies, maar at the end, geen groei). Ik heb in elk geval voorbije jaar systematisch mijn tech posities aanzienlijk afgebouwd. Dat heeft me toch al een deftig stukje winst gekost ook - maar ik kan alle dagen naar mijn portefeuille kijken zonder stress (niet dat ik elke dag kijk, zo spannend is het meestal niet).

Net voorbij half januari zwaar zitten twijfelen om wat bij in te stappen (was al een correctie van -8%), helaas niet gedaan. Mocht ik nu instappen, het zou zijn (in die volgorde):
- MSCI world
- EM
- value
- europe

Meeste single stocks waar ik aan de huidige waardering nog een duidelijke mening heb over de toekomst, is het slechts beperkt opwaarts (kinepolis gekocht aan 30 en 25, zie dat na opening terug naar 45 gaan, da's nog een goeie 10% naar boven, maar na kosten is dat nu ook niet zo enorm + als er toch nog lockdowns komen dan komt er een dip en is er mogelijks sprake van kapitaalronde etc ... Ik houd wat ik heb, maar koop niet meer bij) , of neerwaarts & ik begin niet aan shorten (good thing I don't, ik zou al failliet zijn aan Tesla).
Ik beleg met geld dat ik morgen niet heb, zeker niet. Maar telkens als je die app opent dat rood cijfertje zien knipperen hoef ik ook niet Tegen de avond viel het al héél wat beter mee dus ik kijk nu even bij openen en bij sluiten.

Ik heb volgende ETFs
IWDA voor de wereldwijde spreiding en acc
CNY voor de EM in China
IQQH voor de clean energy
ESP0 omdat ik wel heel wat toekomst zie in ESPORTS en alles die er rond zit
VVSM omdat er een groot te kort is aan semiconductors
VUSA (S&P500) deze heb ik in het begin van m'n beleggings avontuur gekocht, geen idee als ik die nog ga uitbreiden.

Gedachten:
- ipv EM in China alleen beter één genomen voor EM in heel Azië want India komt wel goed opzetten. Deze zit in kernselectie dus geen kosten aan, ik kan nog altijd een andere er bij nemen. CNY is ook Dist, niet zo goed voor ons Belgen maar ik zie er meer groei in dan dividend en dus ook in de kernselectie.
- Esp0 ga ik om de drie a vier maanden uitbreiden

Ik heb ook volgende aandelen
- High tide: groot potentieel als ze cannabis in VS gaan legaliseren. Cijfers en boekhouding staan er goed voor.
- Prosus: Tech bedrijf die ik op lange termijn wel nog goed zie groeien. Heeft ook groot aandeel in Tenscend dus twee vliegen in één klap.
- The Tattooed Chef: initiële idee was om in Beyond Meat te gaan maar na wat research lijkt me deze een beter groeiaandeel te zien.

Ik heb dan ook nog klein stuk in pennystocks waar de een al wat succesvoller is dan de andere.
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2021, 16:19   #2223   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Lange termijn 3+ jaar aandelen in "duurzame" bedrijven (ik hoor toch dat dat dé belegging is voor de komende 5-10 jaar), iemand wat aanbevelingen ? shoot!
Old 25-03-2021, 20:11   #2224   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Wat is zowat het standaardadvies voor iemand die een hoger rendement zoekt dan een spaarrekening op en termijn van 5 a 7 jaar? Ik weet dat privé vermogensbeheerders een mix aanbieden van obligaties en aandelen adhv. jouw risicoprofiel (waarbij obligaties lager risico zijn). Van 1 beheerder weet ik dat hun 100% aandelenportefeuille mikt op een jaarlijks rendement van 3% (hogere risico portefeuille).

Wat is een alternatief voor zij die zich geen vermogensbeheerder kunnen veroorloven, maar op zoek zijn naar een gelijkaardig rendement? Instappen in een beleggingsfonds via jouw grootbank? Mij lijkt dat daar hoge kosten aan verbonden zijn? Wat als het iets meer hands-on mag zijn? Zelf ETFs traden die een brede spreiding in de portefeuille hebben? Individuele aandelen lijken me te risicovol om een groot deel van mijn vermogen in te steken (ik schat 80% van mijn spaargeld te beleggen over een termijn van 12 a 16 maanden, overige 20% aanhouden als buffer). Brede beleggingsinstrumenten (genre fondsen, ETFs) spreiden het risico veel meer, waarbij je uiteindelijk gokt dat je het moment dat je eruitstapt de economie in hoogconjunctuur zit (relatief ten opzichte van toen je erin stapte). Suggesties op vlak van interessante lectuur, zijn ook altijd welkom.
logion is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2021, 20:20   #2225   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik vond deze overzicht interessant en best overtuigend, maar 12-16maanden is wel wat kort
https://www.reddit.com/r/BEFire/comm..._investing_in/
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2021, 23:04   #2226   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Omtrent die termijn, Ben Felix argumenteert tegen market timing en dollar cost averaging (elke maand fixed amount X investeren) in favour of lump sum investing (alles in 1 keer investeren):
Zijn argumenten in favour of lump sum investing klinken plausibel (geld houden rendeert niet en DCA is risico later nemen), maar aangezien zijn succes als youtuber deels afhangt van zijn tegendraadsheid weet ik niet hoe serieus je zijn advies moet nemen. Het is natuurlijk anders als je maandelijks een deel van uw inkomen belegt.
Old 25-03-2021, 23:06   #2227   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Euh ik dacht dat algemeen aanvaard was?
Time in market > Timing the market
rooz is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2021, 06:35   #2228   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

sorry ik had mislezen, ik dacht dat je maar voor 12-16maanden wou beleggen

ondanks de algemene consensus over time in market vs timing ben ik toch ook geneigd om mijn aankopen een beetje te spreiden voor mijn gemoedsrust

Last edited by frenzal; 26-03-2021 at 08:08.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2021, 07:25   #2229   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Euh ik dacht dat algemeen aanvaard was?
Time in market > Timing the market
E's advies in deze thread is nochtans om gespreid in te stappen. Hoe onzekerder ik ben over de markt, hoe meer ik wel neig naar gespreid instappen. Momenteel ben ik behoorlijk onzeker. Als ik kijk hoe hard indexes gestegen zijn de afgelopen maanden (pak hoger dan voor de coronacrash zelfs), vraag ik me af of er geen sprake is van overwaardering. Dusja, market risk verminderen door gespreid instap wordt logischer naarmate uw perceptie van market risk toeneemt. Logisch uiteindelijk.

@frenzal: termijn zou idd langer zijn, sprak louter over spreidingstermijn.
Old 26-03-2021, 18:32   #2230   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik ben in januari begonnen met beleggen en ik wou grotendeels investeren voor passief inkomen, zo was bij bij Degiro gekomen en IWDA in hun kernselectie, deze is wijds gespreid (wel redelijk wat VS). Daar beleg ik maandelijks DCA een vast gedrag in, zijnde 4 stuks.

Maar ondertussen ben ik me meer gaan inlezen en heb ik een goeie 10 aandelen en enkele andere ETF in portefeuille maar het is wel leuk. Een hele nieuwe wereld is open gegaan voor me. Je begint bedrijven op een andere manier te bekijken...
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2021, 23:47   #2231   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
E's advies in deze thread is nochtans om gespreid in te stappen. Hoe onzekerder ik ben over de markt, hoe meer ik wel neig naar gespreid instappen. Momenteel ben ik behoorlijk onzeker. Als ik kijk hoe hard indexes gestegen zijn de afgelopen maanden (pak hoger dan voor de coronacrash zelfs), vraag ik me af of er geen sprake is van overwaardering. Dusja, market risk verminderen door gespreid instap wordt logischer naarmate uw perceptie van market risk toeneemt. Logisch uiteindelijk..
Klopt.

Ik heb dat trouwens gesimuleerd op een paar verschillende ETFs en paar verschillende timeframes en hun historische returns met spreadsheets van hypothetische investeringen met simpele regels (eenmalig, elke maand, elke maand waarin minstens 3% correctie etc). One shot investments zijn behoorlijk afhankelijk van moment van instap. Elke maand instappen over periode van een jaar instappen is goed. Elke maand iets beperkter instappen en extra instappen na redelijke dips, is gemiddeld net iets slechter dan gewoon elke maand instappen - maar als je relatief kort (6-18m) voor een stevige correctie begint in te stappen, is het dan toch weer beter om te wachten tot de dips. Na zo'n dip op een ETF van > 5% kunt ge weliswaar beter relatief zwaar instappen (als in 50% van het kapitaal dat aan de kant staat). Zelfs als er dan nog bijkomende correctie komt, loont dat op lange termijn meestal de moeite.

Ik volg mijn eigen "regels" niet altijd even geweldig, want ik vond de valuation pre-corona al hoog, de recovery al opvallend snel vorig jaar in juni en tis er alleen nog zotter op geworden. Dat gezegd zijnde, volgens mijn regels had ik in januari redelijk wat moeten bijkopen - I didn't en momenteel ziet het ernaar uit alsof I should've
Old 27-03-2021, 12:14   #2232   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Over DCA versus lump sum is al veel geschreven. Kortweg, hoe langer uw horizon, hoe meer ge uw compound interest effect ziet bij lump sum. Een slecht instapmoment vlakt dan al eens gemakkelijk uit, maar niet altijd.
Ik vind het op veel FIRE pagina's een beetje een non-discussie omdat de meeste jongere mensen niet echt veel te lump summen hebben, en vooral hun inkomen beleggen. Dan is DCA sowieso het beste dat je kan doen, en zoals E zegt: als er eens een flinke dip komt koop je wat meer. Doe ik ook al een tijd en works like a charm.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2021, 00:09   #2233   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Nog geen posts over Archegos?

Must read voor beleggers, dat is bijna zoals in de film: https://www.cnbc.com/2021/04/06/morg...fire-sale.html

Het is al leuk geweest de afgelopen dagen, zelf weinig last van gehad, firma ook niet aangezien wij enkel commodities doen. Maar risk management heeft al serieus wat overuren moet kloppen.

Het is altijd hetzelfde verhaal, GE, Enron, Madoff, Lehman, en nu Archegos.
Het systeem werkt nu wel met de margin calls, maar er is toch een pak collateral damage, gelukkig enkel voor de grote spelers momenteel.

Als je het ietsje minder romantisch bekijkt, is het vrij straf dat zoiets, met alle regels nog altijd kan gebeuren.

GME was al een black swan, dit is nu de 2e op 3 maand tijd. En in de modellekes zat wel alles met Hormuz in, tot op een niveau Israel/Syrie/Libanon.. maar dat er een fucking containership zou vastgeraken in het suez kanaal stak er niet in

Daar nog 2 grote counterparties bij die gepakt zijn voor bribery en nu, bij ons tenminste, op de zwarte lijst staan:

(https://www.oilandgasmiddleeast.com/...n-bribery-case)
(https://www.bloomberg.com/news/artic...bribery-scheme)

Last edited by Teki; 07-04-2021 at 01:03.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2021, 00:29   #2234   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
met dat Stratasys om god weet welke reden ineens 200%+ is gestegen heb ik de laatste echte stinker uit mijn portefueille kunnen halen, met winst!
Heeft er wel een 5 jaar in gezeten ofzo, tot 60% verlies na paar keer bijkopen in ijdele hoop.

HODL lukt totnogtoe _altijd_

wat er voor de rest inzit rendeert ook pak beter dan ik had durven hopen, en dat zijn de leftovers, de gouden aandelen uit de amerikaans tech zijn er al tijdje uit

denk dat t oudste dat hier in zit twee jaar is, de helft ervan is tijdens begin coronacrisis gekocht
Ben jij geen programmeur van opleiding? Want er zijn wel een paar andere mogelijkheden als je kunt coden & strategiën kunt automatiseren.

Heb je een idee hoeveel tijd je er nu insteekt of kunt insteken?

Rendementen zijn natuurlijk mooi, met het deel dat ik actief beheer kom ik niet eens in de buurt maar je kunt een pak kosten vermijden met andere producten, zeker op die commodities.

*edit* Die warrant die daar in zit, is dat echt die warrant die ze geven als ge in dat systeem van BNP zit wat Lapino voor had? Dat heb ik nog nooit gezien dat ze u echt de warrant geven.

Last edited by Teki; 07-04-2021 at 00:43.
Old 07-04-2021, 00:55   #2235   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Nog goed gelachen met nagelmackers ook vandaag.

https://www.tijd.be/ondernemen/banke.../10290703.html

Mijn beste investering ooit, blijft nog altijd de afgelopen 12 jaar tegen 0% lenen, en 'per ongeluk' een appartement te kopen wat nu het dubbele waard is.

SSV, familiale, brand, 2 auto's, pensioensparen, en dan 2 leningen + safetybuffer van een paar maand loon zitten daar. Maar aangezien het langer duurt dan ik dacht om een nieuwe woning te vinden, heb ik alle overschot overgeschreven naar mijn trading account.

Vandaag telefoontje van de bank dat ik niet meer voldoe aan hun eisen als klant en dat ik niet genoeg liquide middelen heb, afbetalingen doe, en niet beleg via hun platform.

15 minuten daarna generic emailtje:

"Op basis van uw noden en verwachtingen werkt hij graag een gepersonaliseerd voorstel voor u uit, samengesteld uit zorgvuldig gekozen beleggingsproducten en/of andere oplossingen. Dergelijke actieve samenwerking met de bank zorgt er niet alleen voor dat u uw huidige pakketten en voordelen kunt behouden, belangrijker nog, ze geeft u financiële gemoedsrust, nu en later.

Hebt u geen interesse in dergelijke samenwerking? Dan respecteren we uw keuze en blijven we een comfortabel en efficiënt beheer van uw betalingen verzekeren. Op 01/05/2021 zullen we echter wel bovenvermelde pakketten en Zichtrekening(en), omzetten naar een Standard - pakket met bijhorende Comfort Zichtrekening(en)(2). Dat pakket omvat minder diensten en wordt aan een ander tarief aangeboden."

Bankiers please, en het beste argument was nog dat ik nu een gratis platinum mastercard heb, die ik verlies en dat ik nu 3 EUR/maand ga moeten betalen voor een kredietkaart. De mens had nog nooit van paypal gehoord En ik mocht de kaart houden, tot ze vervalt... In december 2023.. haha
Old 07-04-2021, 08:25   #2236   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Ik probeer wat meer info te vinden over de nadelen van ETFs. Tot dusver, lees ik voornamelijk de macroeconomische overweging dat ETFs blind bedrijven (vaak enkel large cap) steunen zonder zich te stoelen op fundamentele analyse. Dit in tegenstelling tot meer actieve vormen van beleggen. En dat dit blind beleggen op termijn de markt kan verstoren, doordat competitieve bedrijven niet meer beloond worden op de beurs. Klinkt allemaal plausibel, maar wat moet je jou als individuele belegger daarvan aantrekken? Het rendement van ETFs is historisch vergelijkbaar met dat van mutual funds. Tendensen zoals hierboven spelen ook niet van dag tot dag, dus kunt op termijn uw aandeel in ETFs afbouwen indien die opinies waarheid zouden worden.

Naast dat blind beleggen vind ik eigenlijk weinig andere nadelen, buiten dat je natuurlijk gans uw inleg kwijt kunt zijn als de waarde van de assets crasht. Tegen dat laatste kun je jou deels behoeden door voldoende te diversifiëren. Maar het blijft de beurs natuurlijk, mocht er nul risico zijn dan zou het rendement ook op niks trekken. Wat ik me nog afvraag is of het zin heeft om te diversifiëren over verschillende ETFs? De default lijkt een verdeling van 60/40% stocks/bonds ETF te zijn met alles in twee ETFs belegd (heb je minder transactiekosten natuurlijk). Al lees je op BEFire vaak 100% stocks ETFs met 88/12 in Developed/Emerging Markets. En dus alles in twee ETFs, of alles in zo'n combi World ETF. Maar als zo'n ETF zelf nu eens op de fles zou gaan, dan ben je wel gezien; niet? Of zijn de onderliggende assets ook bezit van de beleggers in de ETF? Niet dat een ETF veel risicovolle operaties uitvoert, maar bv. fraude of wanbeheer zijn wel mogelijk?

Concreet is mijn plan om elke maand met 1/8 van mijn te beleggen vermogen in te stappen, 100% stock ETFs, 88/12% IWDA/EMIM. Al zou ik de EMIM pas elke twee maanden kopen. Dit op binck bank. Daarnaast plan ik mijn toekomstig spaargeld maandelijks beleggen via degiro, waarbij je gratis kunt instappen in een selectie van ETFs. Dit om transactie fees op de lagere maandelijkse spaarbedragen te drukken. Klinkt redelijk standaard allemaal, niet?
Old 07-04-2021, 10:09   #2237   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Maar als zo'n ETF zelf nu eens op de fles zou gaan, dan ben je wel gezien; niet? Of zijn de onderliggende assets ook bezit van de beleggers in de ETF? Niet dat een ETF veel risicovolle operaties uitvoert, maar bv. fraude of wanbeheer zijn wel mogelijk?
Eerst volledig snappen wat een ETF doet en hoe het zijn posities in de markt zet. Een ETF/ETN kan enorme complexe instrumenten bevatten.

Lees hier de thread, er zijn een paar commentaren van Mr E & mezelf over ETF's.

Er zijn recent een aantal grote cases geweest:
https://www.cnbc.com/2020/04/24/near...eir-heads.html

https://www.forbes.com/sites/jimcoll...h=5727bac3c38f

XIV was uiteindelijk ook niet meer dan een ETN, USO hield posities aan in futures. Dat is al iets ingewikkelder dan een gewone ETF die een index simuleert. Maar ook bij die simpele indexen kunnen er liquidaties gebeuren. Het is zeldzaam bij die grote ETF's die je beschrijft, maar regel 1 nog altijd eerst het volledig snappen vooraleer je daar een EUR insteekt.

https://www.etf.com/etf-education-ce...-there-in-etfs
Old 07-04-2021, 10:10   #2238   link
Cipherr
Member

Cipherr's Avatar

Quote:
Maar als zo'n ETF zelf nu eens op de fles zou gaan, dan ben je wel gezien; niet? Of zijn de onderliggende assets ook bezit van de beleggers in de ETF? Niet dat een ETF veel risicovolle operaties uitvoert, maar bv. fraude of wanbeheer zijn wel mogelijk?
De kans dat een BlackRock of Vanguard op de fles gaat lijkt mij wel heel klein, dat zijn echt geen kleintjes. Sowieso zijn de onderliggende assets in jouw bezit, het is niet zoals bij bijv. fractional shares waar de broker de assets bezit.

Ik zou zolang je nog jong genoeg bent ook geen geld in obligatiefondsen steken, die hebben momenteel ook een negatief rendement. Je kunt dan even goed dat geld gewoon op een spaarrekening zetten, als je een "stabiel" gedeelte in je portfolio wilt, imo.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2021, 14:32   #2239   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Geregeld rebalancing, vanguard/statestreet restructuring van hun indices, Xshares, USO, XIV, Enron was too big to fail, AIG, Freddie May, Fannie Mac, Lehmann, Belfius, Fortis, ABN

ik ga er volledig mee akkoord dat het uitzonderlijk is, maar zomaar ETF's kopen en laten staan is echt geen optie. Crashes in 2010 / 2015, problemen met indexen te matchen, problemen met ETN's...

Als je blijft bij de simpele indexen is er weinig risico, maar risicoloos?
Old 07-04-2021, 14:47   #2240   link
rooz
he/him

rooz's Avatar

Niets is risicoloos natuurlijk..
rooz is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules