Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 16-10-2020, 16:55   #3361   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

die winkel is op de rand van en is feitelijk half boom, kan goed zijn dat ze hun t-shirt ook uitdoen

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2020, 18:04   #3362   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

wilt ge komen kijken?
rooz is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2020, 21:08   #3363   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik heb 10 jaar lesgegeven in Boom.

rooz ge weet niet waar ge aan begint
Old 16-10-2020, 21:17   #3364   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
tldr: nadat AMD alsnog ondersteuning voor Ryzen 5xxx beloofde op de 4xx-chipreeks, trekt Asus dieje pis al terug in. Benieuwd hoeveel AMD-partners zullen volgen. De officile verklaring van Asus is ook wel ontroerend mooi: "koopt dan gewoon een B550-bord, k?"
Er zijn gelukkig ook partners die wel woord houden.

https://www.techpowerup.com/273428/m...-support-zen-3

Chance dat ik de B450 Tomahawk (max) massaal heb gebruikt/aangeraden.
Old 16-10-2020, 21:19   #3365   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Ik heb 10 jaar lesgegeven in Boom.

rooz ge weet niet waar ge aan begint
luister naar deze man

als ge uit het rustige west vlaanderen komt stapt ge precies in een aflevering van gangland

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2020, 23:08   #3366   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:

Chance dat ik de B450 Tomahawk (max) massaal heb gebruikt/aangeraden.
Gij hebt vree veel geluk moat

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 15:20   #3367   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Ah, k. Da's wel de service die ik van Azerty gewend ben. Communicatief een ramp, maar au fond komt het wel snor.

(zijde mee aan't lezen rooz?)
Die fuckers hebben mij gewoon mijn eigen kapotte kaart terug opgestuurd zonder updates of niks, ding werkt nog altijd voor geen meter what the shit azerty
Old 19-10-2020, 15:23   #3368   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Is het dan wel uw kaart dat stuk is?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 15:26   #3369   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

wat zou er anders stuk zijn, mijn oude gtx970 of zelfs veel oudere radeon series werken perfect en kzou verwachten dat ze dan updaten met "er is niks met die kaart h makker"
en die kaart heeft 2-3 maand goed zijn werk gedaan , tot ze op een dag geen signaal meer stuurde naar mijn monitor(en)

Last edited by jelliuz; 19-10-2020 at 15:29.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 15:33   #3370   link
rooz
Bange Blanke Man

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Die fuckers hebben mij gewoon mijn eigen kapotte kaart terug opgestuurd zonder updates of niks, ding werkt nog altijd voor geen meter what the shit azerty
ahahahahaha
rooz is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 15:34   #3371   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Hoe? Het was toch een nieuwe kaart?
Old 19-10-2020, 15:34   #3372   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
wat zou er anders stuk zijn, mijn oude gtx970 of zelfs veel oudere radeon series werken perfect en kzou verwachten dat ze dan updaten met "er is niks met die kaart h makker"
en die kaart heeft 2-3 maand goed zijn werk gedaan , tot ze op een dag geen signaal meer stuurde naar mijn monitor(en)
Kabel kapot dan. :')
Old 19-10-2020, 15:44   #3373   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

aja, die splinternieuwe hdmi en displayport kabels werken wl op oude kaarten maar niet op een brakke nieuwe kaart, ok
(ik dacht dat het een nieuwe kaart ging zijn aangezien ik de 15de een vreemde mail kreeg met een order bevestiging, alsof ik een nieuwe identieke kaart had aangekocht met factuur enal)
Old 19-10-2020, 21:38   #3374   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Quote:
Kabel kapot dan. :')
Ik heb ook slechte ervaringen met displayport op mijn monitor. Kan weken probleemloos werken en dan ineens niks meer. Terug aangesloten via dvi, geen problemen meer.
Eerste keer dat ik dat voor had dacht ik ook dat het aan de gpu lag.
Old 23-10-2020, 12:12   #3375   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Aan het uitkijken naar een nieuwe monitor. Keuze is helaas niet helemaal vrij(als ik van zekere voordelen wil genieten) waardoor ik terecht kom bij deze 2 monitoren:
- MSI MPG341CQR: https://www.msi.com/Monitor/Optix-MPG341CQR
- Philips 499p9h/00: https://www.philips.be/c-p/499P9H_00...ved-lcd-scherm

Ik heb momenteel een LG 29" UW monitor (2560x1080), maar zou soms toch wat meer pixelroom willen hebben.

Met 5120 x 1440 pixels is de Philips daar duidelijk een winnaar, al vraag ik me af of ik daar geen RSI mee ga krijgen (van links naar rechts bewegen met muis lijkt me toch een hele afstand), of zeer aan mijn nek. Ook neemt die natuurlijk best wel veel plaats in; zou net op mijn bureau passen (gegeven de andere dingen die er ook nog op staan). Ook een relatief nadeel is de lage refresh rate (60-75, freesync). Niet dat ik een fervente fact paced gamer ben, maar als ik al eens iets speel (bvb Borderlands 2/3, race games) mag het natuurlijk goed zijn.

De MSI geeft ook best wat pixels (3440x1440), maar toch duidelijk minder. Heeft freesync tot 144Hz, wat vermoed ik toch wat zachter beeld geeft.

Welke voor- en nadelen kijk ik over het hoofd? Iemand hier met ervaring met 1 van beide monitoren?
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2020, 12:55   #3376   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Ik zou me niet blindstaren op high refresh rate, zeker aangezien het geen dedicated game scherm wordt. Ik zou eerder beslissen op basis van panelgrootte, screen estate, ergonomie, type panel etc. De twee schermen die je linkt zijn erg verschillend: ultrawide vs super ultrawide. Idealiter kies je een categorie op basis van jouw noden van een monitor. Als het voor productiviteit is, kun enkel jij inschatten of jou 'workflow' baad heeft van de extra breedte van een SUW. Bemerk dat je op Super Ultrawides niet continue de volledige breedte dient te benutten (ook niet tijdens het gamen bv.), software kan dat al redelijk splitsen. Op vlak van gaming, lenen sommige spellen zich beter tot SUW (simulatiespellen, RTS voornamelijk).
logion is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2020, 14:41   #3377   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik heb 2 oudere versies van dat philips scherm voor op't werk. Thuis een 35" 1440p en 2*24" 1080p schermen die iets hoger zijn.

Het went snel SUW, hoge muisdpi kiezen. Maar met dat ik er 2 naast elkaar heb staan, kan ik vaak de linker & rechterkant niet zien zonder men bril op Het grote voordeel, is dat ik men laptop & desktop op die schermen kan aansluiten, en dynamisch kan wisselen. Die software kan 2 inputs mooi verwerken.

Voor kantoorwerk zijn die goed genoeg, erop gamen zou ik wel niet doen.
2560*1080 of 5120*1440 is een gigantisch verschil qua gaming, zie dat je GPU dat ook aankan.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2020, 14:53   #3378   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Stoem vraag maar als uw SUW 5120*1440 draait kunde da niet uw games centreren en op 2560*1440p spelen? Of is dat onnozel?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2020, 15:07   #3379   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mja, schermen van 1000 EUR kopen en der dan in 2560*1440p op spelen. Uiteraard gaat dat, maar dat is wel een stevig compromis.

Logion haalt het ook aan, zijn gewoon 2 verschillende schermen. Schermen gaan doorgaans langer mee dan de pc zelf. Dus je kunt altijd upgraden.

Als er toch geregeld spelletjes op gespeeld worden is die msi een betere gaming monitor. Maar als je hardware toch geen 144fps & gsync aankan, is dat vrij nutteloos.

Meer bureauwerk? De Philips
Meer gaming? De MSI

Ga ook eens naar iemand met een gaming scherm, dat is een enorm verschil eens je daarop let.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2020, 15:11   #3380   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Niet iedereen is hardcore gamer. Ik zie mij bv ooit nog zo een scherm aankopen voor de productiviteit maar ik ga geen rtx 3080 in mijn bak steken om toch maar full width af en toe te gamen. Dus dan is 2560*1440p wel een compromis.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules