![]() |
![]() |
#2922 link |
!= Deffe
|
Is het 'fancy' model van Blue Corner.
@Jaak, ze hebben die ook zonder RFID (maar ziet er identiek uit). Het 'topmodel' heeft RFID lezer en internetverbinding. Dit is vereiste vanuit mijn werkgever omwille van automatische facturatie / terugbetaling van thuisverbruik. Bijkomend voordeel: Andere mensen die in netwerken zitten waar Blue Corner deel van uitmaakt kunnen bij mij badgen, en Blue Corner betaalt mij daarvoor aan vreg markttarief terug. Dus als er iemand op bezoek komt met EV kunnen die hier gewoon opladen met hun eigen laadpas. Moest ik particulier nog EV kopen kan ik die ook gewoon met andere pas opladen. Eigenlijk wel zot, want ben relatief zeker dat het als particulier illegaal is om elektriciteit door te verkopen, maar vandaag is het technisch onmogelijk voor Blue Corner om RFID te ondersteunen zonder de paal op te nemen in een semi-publiek netwerk. Had ik dit op voorhand geweten ik had dubbel zoveel zonnepanelen gelegd en mijn buren aangemoedigd bij mij op te laden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2923 link | |
dubbelaccount van peephol
|
Quote:
![]() Die terugbetaling gebeurt dan via een GPRS-chip die aan hun doorgeeft hoeveel ik verbruik. Dus ik kan idd ook andere wagens bij mij laten opladen, technisch gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2924 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
![]() |
#2925 link |
!= Deffe
|
Ze passen dat elke maand aan, met een maand vertraging. Dus verrekening van januari is aan gemiddelde kwh prijs van december. Ik zit in een vast contract met een prijs van ergens in juli. Dus komt goed uit, zeker als je weet dat ik voorlopig nog op de combo zit van zonnepanelen + terugdraaiende teller.
@Jaak, die kabel blijft waarschijnlijk eigendom van Leaseplan? Voordeel hier is dat ik nu wel een laadpaal heb die volledig van mij is zonder dat het mij iets gekost heeft. En kan bv ook dynamisch zijn capaciteit aanpassen aan de belasting van mijn systeem. Dus als ik thuis begin te koken gaat die naar 2-3kwh, maar indien nodig kan ik tot 10kwh halen. Dat hij lelijk als de nacht is neem ik er dan maar bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2927 link |
Senior Member
|
Overbuur zijn nieuwe auto is gisteren aangekomen. Audi e-tron sportback. Ferme machine, carbudget bij directie bnp paribas is dan ook ‘nogal’ ruim.
![]() |
![]() |
#2934 link | |
white male hetero unicorn
|
Quote:
Edit: of rooz woont naast Michel dhooge Last edited by Jack Carver; 27-01-2022 at 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2935 link | |
Greven
|
2 dagen elektrisch aant rijden nu, wat een zaligheid. En laadplaats hier vlak aan de deur waar ik anders nooit kan staan, sweet
![]() |
![]() |
![]() |
#2936 link |
Hardcore Father
|
Ok Shrimp,
Ik heb eindelijk mijn budget gekregen voor een firmawagen: 825€ TCO via KBC Autolease. Maar aangezien ik weinig ken van auto's heb ik jullie hulp nodig. Ik mag kiezen uit deze merken:
Leasing is 60 maanden of 125.000km. Hybride mag maximum 50g/km uitstoten en batterij ten minste 0,5 kWh per 100 km autogewicht moet bedragen. Enige suggestie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2937 link |
Senior Member
|
Bij die elektrische: Is er plaats voor een laadpaal en is die zelf te bekostigen? Hoe wordt terugbetaald bij het laden? Hoeveel rijd je per dag? Hoe lang wil je wachten op je auto? Sommige elektrische wagens hebben een levertermijn van bijna 2 jaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2938 link | |
Hardcore Father
|
Quote:
Terugbetaling via laadpaal of smartkabel. Rijd ongeveer tijdens weekdagen 100km, soms iets meer, soms iets minder. Wil geen jaar wachten erop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|