Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 21-01-2022, 09:14   #2921   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Wtf ik heb inderdaad nog nooit zo'n lelijk ding gezien, wat ziet dat er ook goedkoop uit.
Nuja, if it works, maar dan nog. Ik zou er ook niet blij mee zijn.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2022, 14:23   #2922   link
Deff
!= Deffe

Is het 'fancy' model van Blue Corner.

@Jaak, ze hebben die ook zonder RFID (maar ziet er identiek uit). Het 'topmodel' heeft RFID lezer en internetverbinding. Dit is vereiste vanuit mijn werkgever omwille van automatische facturatie / terugbetaling van thuisverbruik.

Bijkomend voordeel: Andere mensen die in netwerken zitten waar Blue Corner deel van uitmaakt kunnen bij mij badgen, en Blue Corner betaalt mij daarvoor aan vreg markttarief terug. Dus als er iemand op bezoek komt met EV kunnen die hier gewoon opladen met hun eigen laadpas. Moest ik particulier nog EV kopen kan ik die ook gewoon met andere pas opladen.

Eigenlijk wel zot, want ben relatief zeker dat het als particulier illegaal is om elektriciteit door te verkopen, maar vandaag is het technisch onmogelijk voor Blue Corner om RFID te ondersteunen zonder de paal op te nemen in een semi-publiek netwerk. Had ik dit op voorhand geweten ik had dubbel zoveel zonnepanelen gelegd en mijn buren aangemoedigd bij mij op te laden.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2022, 14:30   #2923   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post

@Jaak, ze hebben die ook zonder RFID (maar ziet er identiek uit). Het 'topmodel' heeft RFID lezer en internetverbinding. Dit is vereiste vanuit mijn werkgever omwille van automatische facturatie / terugbetaling van thuisverbruik.

Bijkomend voordeel: Andere mensen die in netwerken zitten waar Blue Corner deel van uitmaakt kunnen bij mij badgen, en Blue Corner betaalt mij daarvoor aan vreg markttarief terug. Dus als er iemand op bezoek komt met EV kunnen die hier gewoon opladen met hun eigen laadpas. Moest ik particulier nog EV kopen kan ik die ook gewoon met andere pas opladen.

Eigenlijk wel zot, want ben relatief zeker dat het als particulier illegaal is om elektriciteit door te verkopen, maar vandaag is het technisch onmogelijk voor Blue Corner om RFID te ondersteunen zonder de paal op te nemen in een semi-publiek netwerk. Had ik dit op voorhand geweten ik had dubbel zoveel zonnepanelen gelegd en mijn buren aangemoedigd bij mij op te laden.
Mijn SmartCable is ook van BLueCorner zonder RFID tho - maar dus wel portable. Ik woon in het laatste huis van een doodlopende straat, dus ik kan dat wat wegmoffelen tussen wat beplanting gelukkig, want dat ligt daar nogal lullig anders.
Die terugbetaling gebeurt dan via een GPRS-chip die aan hun doorgeeft hoeveel ik verbruik. Dus ik kan idd ook andere wagens bij mij laten opladen, technisch gezien.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2022, 15:21   #2924   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post

Dat vreg markttarief, komt ge daar mee toe? Bij ons zou het ook zoiets worden, maar ik vermoed dat indien ge voor één of andere reden een slecht contract hebt, ge ook wel gezien kunt zijn en dus minder terugkrijgen ivm wat het je kost. Passen ze dat dan ook periodiek aan?
Old 21-01-2022, 15:32   #2925   link
Deff
!= Deffe

Ze passen dat elke maand aan, met een maand vertraging. Dus verrekening van januari is aan gemiddelde kwh prijs van december. Ik zit in een vast contract met een prijs van ergens in juli. Dus komt goed uit, zeker als je weet dat ik voorlopig nog op de combo zit van zonnepanelen + terugdraaiende teller.

@Jaak, die kabel blijft waarschijnlijk eigendom van Leaseplan? Voordeel hier is dat ik nu wel een laadpaal heb die volledig van mij is zonder dat het mij iets gekost heeft. En kan bv ook dynamisch zijn capaciteit aanpassen aan de belasting van mijn systeem. Dus als ik thuis begin te koken gaat die naar 2-3kwh, maar indien nodig kan ik tot 10kwh halen. Dat hij lelijk als de nacht is neem ik er dan maar bij.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2022, 15:44   #2926   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Dat is weldegelijk interessant. Dan is het uitzicht inderdaad niet zo belangrijk.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 06:56   #2927   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Overbuur zijn nieuwe auto is gisteren aangekomen. Audi e-tron sportback. Ferme machine, carbudget bij directie bnp paribas is dan ook ‘nogal’ ruim.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 07:35   #2928   link
Nike123
bot by bavo

Amai bankdirecteuren als buren, jij moet wel erg rijk zijn!
Nike123 is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 11:59   #2929   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

We hebben ervoor geijverd jullie beide terug bij ons te hebben, nu moet ge wel wat lief zijn voor elkaar he
tis godbetert onbegonnen werk
acku is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 15:26   #2930   link
Nike123
bot by bavo

Mijn excuses, ik wist niet dat het ook de bedoeling was om over bedrijfswagens van andere mensen te praten.

Ik heb iemand op Instagram en die rijdt met een rode Tesla, tis nen ITer dus budget genoeg.
Old 27-01-2022, 15:33   #2931   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Welke kleur tractor hebben u buren rooz?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 15:41   #2932   link
Nike123
bot by bavo

Redelijk zeker dat mijn buren rijker zijn dan Lapino zijn buren.
Carbudget bij FIFA is dan ook 'nogal' ruim.

Wel nog geen tractor gezien, kost wel een pak meer dan een e-Tron.

Last edited by Nike123; 27-01-2022 at 15:48.
Old 27-01-2022, 15:51   #2933   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Relatieve deprivatie.

't Is iets vies.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2022, 15:53   #2934   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nike123 View Post
Redelijk zeker dat mijn buren rijker zijn dan Lapino zijn buren.
Carbudget bij FIFA is dan ook 'nogal' ruim.

Wel nog geen tractor gezien, kost wel een pak meer dan een e-Tron.
Nu toch vrij zeker dat dit een bot is
Edit: of rooz woont naast Michel dhooge

Last edited by Jack Carver; 27-01-2022 at 16:13.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2022, 22:17   #2935   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

2 dagen elektrisch aant rijden nu, wat een zaligheid. En laadplaats hier vlak aan de deur waar ik anders nooit kan staan, sweet

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2022, 15:05   #2936   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ok Shrimp,

Ik heb eindelijk mijn budget gekregen voor een firmawagen: 825€ TCO via KBC Autolease.
Maar aangezien ik weinig ken van auto's heb ik jullie hulp nodig.

Ik mag kiezen uit deze merken:
  • Audi
  • BMW
  • Citroën
  • Ford
  • Hyundai
  • Kia
  • Mercedes
  • Opel
  • Peugeot
  • Renault
  • Seat
  • Skoda
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
En deze uitvoeringen:
  • dieselwagens
  • benzinewagens
  • plug-in hybrides
  • elektrische wagens
Mijn voorkeur gaat uit naar Hybride of Full electric.
Leasing is 60 maanden of 125.000km.
Hybride mag maximum 50g/km uitstoten en batterij ten minste 0,5 kWh per 100 km autogewicht moet bedragen.

Enige suggestie?
A-star is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2022, 16:10   #2937   link
Horla
Senior Member

Bij die elektrische: Is er plaats voor een laadpaal en is die zelf te bekostigen? Hoe wordt terugbetaald bij het laden? Hoeveel rijd je per dag? Hoe lang wil je wachten op je auto? Sommige elektrische wagens hebben een levertermijn van bijna 2 jaar...
Horla is online now   Reply With Quote
Old 12-04-2022, 10:36   #2938   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Bij die elektrische: Is er plaats voor een laadpaal en is die zelf te bekostigen? Hoe wordt terugbetaald bij het laden? Hoeveel rijd je per dag? Hoe lang wil je wachten op je auto? Sommige elektrische wagens hebben een levertermijn van bijna 2 jaar...
Plaats voor laadpaal is er in principe, en zit mee in de leasingprijs.
Terugbetaling via laadpaal of smartkabel.
Rijd ongeveer tijdens weekdagen 100km, soms iets meer, soms iets minder.
Wil geen jaar wachten erop.
Old 12-04-2022, 14:25   #2939   link
Horla
Senior Member

Dan denk ik dat elektrisch sowieso afvalt. Wat ik hoorde via mijn vrouw is dat de BMW iX3 de kortste levertermijn had (8 maanden tot een jaar) maar bij hen kunnen ze wel niet kiezen uit al die merken.
Horla is online now   Reply With Quote
Old 12-04-2022, 14:57   #2940   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Dan denk ik dat elektrisch sowieso afvalt. Wat ik hoorde via mijn vrouw is dat de BMW iX3 de kortste levertermijn had (8 maanden tot een jaar) maar bij hen kunnen ze wel niet kiezen uit al die merken.
Kunt ge eigenlijk ergens zien wat de levertermijnen zijn momenteel van de wagens?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules