Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 19-05-2022, 09:32   #1   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Welk concert ben jij gaan naar zien?

Gisteren voor eerstekeer AB gedaan, voor Mogwai.
Een link met Shrimp want deze werd me hier vaak aangeraden, omdat ik naar Explosions In the Sky luisterde. Heb dan ook hun laatste plaat gekocht, en deze kwamen ze specifiek voorstellen.

Zalige artwork, zaligemuziek. En live zeker tot zijn recht.

AB is ook wel erg knus, plus het deed me Brussel herontdekken als plaats. De wandel tussen Brussel Centraal en AB was best gezellig. Niet het Brussel die ik me herinner als vuile gemene plaats.
acku is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 09:56   #2   link
Wannes.
Senior Member

Vorige week Squarepusher en Plaid op Les Nuits Botanique.
Plaid was toffe nostalgie, Squarepusher is (nog altijd) nen dikke zot. geweldige set

Paar weken terug Dead Can Dance in stadsschouwburg antwerpen. 2de keer dat ik ze live zag. Niet voor elke week, maar damn impressive

binnen klein maandje naar Einstürzende Neubauten in AB. Heel benieuwd naar
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 10:46   #3   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Eergisteren naar Brian Fallon (zanger Gaslight Anthem zijn solo werk) in de Trix.
Eerste optreden sinds Covid.

Na al die jaren kan ik toch wel zeggen dat ik enige concert ervaring heb. Maar nog nooit een zanger gehoord die live zo indrukwekkend klonk. Bij elke klank die uit z'n mond kwam hing heel het publiek aan z'n lippen. Een zéér unieke parel in de muziekwereld die veel meer erkenning dient te krijgen dan de enige waardige opvolger van Springsteen.
Enorm krachtig als tekstschrijver, elke nummer right in the feels. Voor iemand met weinig "feels" wil dit al wat zeggen.

begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 10:47   #4   link
Cipherr
Luie waal

Cipherr's Avatar

Tool gezien in 't Sportpaleis vorige vrijdag.
Geen idee of 't aan de sound engineer lag of de akoestiek, maar wat een kutgeluid ginder.
Je weet met Tool niet of ze er weer 7+ jaar de brui aan geven dus al bij al toch fijn om hen nog eens live te zien.

Kon sowieso niet tippen aan hun passage op Rock Werchter in 2019.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 10:52   #5   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cipherr View Post
Geen idee of 't aan de sound engineer lag of de akoestiek, maar wat een kutgeluid ginder.
Grotendeels het sportpaleis en de reden waarom ik, tot mijn eigen spijt, zaken als Tool en RATM laat passeren aan de huidige prijzen van 100 EUR+
Voor Arcade Fire in september heb ik wel tickets gekocht. Dat was "maar" 70 EUR
Old 19-05-2022, 11:11   #6   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Zaterdag ook nog naar de AB geweest voor Julien Baker.

Zondag Pomme & Safia Nolin met hun Céline Dion-tribute in de kerk van Laken als afsluiter van Les Nuits Botanique, heerlijk.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 14:23   #7   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cipherr View Post
Je weet met Tool niet of ze er weer 7+ jaar de brui aan geven dus al bij al toch fijn om hen nog eens live te zien.

Kon sowieso niet tippen aan hun passage op Rock Werchter in 2019.
Same. Zaten op de 2e rij op het middenplein, dus veel van de visuals hebben we niet gezien. Maar Adam stond wel vlak voor onze neus, dus het was interessant om zowel hem als Danny bezig te zien van zo dichtbij. Die laatste is trouwens wellicht 1 van de beste drummers die ik al bezig gezien heb, wat die allemaal uit zijn ledematen slaat op zijn 61 jaar, ongelooflijk.

Tool blijft Tool natuurlijk. Fantastische nummers en live band, maar voor tierlantijnen of fantasietjes moet je niet naar hun optreden gaan, want alles is krak hetzelfde vergeleken met wat er op plaat staat.

Voor het eerst mijn Earloop Plugs gebruikt. Het zijn de eerste plugs die ik gebruik waar het geluid niet muffled klinkt en waar alles mooi doorkomt, hetzij gedempt. Ik had daardoor weinig last van het rommelige geluid om eerlijk te zijn. Belgisch en niet al te duur, dus zeker een aanrader.
Old 19-05-2022, 14:43   #8   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Het laatste dat ik gezien heb was wiegedood in Sint Niklaas eind vorig jaar.Het is hoog tijd dat ik terug buitenkom.

Maar dat was wel een fantastisch optreden.
Old 19-05-2022, 14:48   #9   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Same. Zaten op de 2e rij op het middenplein, dus veel van de visuals hebben we niet gezien. Maar Adam stond wel vlak voor onze neus, dus het was interessant om zowel hem als Danny bezig te zien van zo dichtbij. Die laatste is trouwens wellicht 1 van de beste drummers die ik al bezig gezien heb, wat die allemaal uit zijn ledematen slaat op zijn 61 jaar, ongelooflijk.

Tool blijft Tool natuurlijk. Fantastische nummers en live band, maar voor tierlantijnen of fantasietjes moet je niet naar hun optreden gaan, want alles is krak hetzelfde vergeleken met wat er op plaat staat.

Voor het eerst mijn Earloop Plugs gebruikt. Het zijn de eerste plugs die ik gebruik waar het geluid niet muffled klinkt en waar alles mooi doorkomt, hetzij gedempt. Ik had daardoor weinig last van het rommelige geluid om eerlijk te zijn. Belgisch en niet al te duur, dus zeker een aanrader.
Ik heb oordoppen op maat laten maken zowat een jaar voor COVID. Nog wel maar 2x kunnen gebruiken maar toch ook wel een aanrader.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 14:53   #10   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Ik heb oordoppen op maat laten maken zowat een jaar voor COVID. Nog wel maar 2x kunnen gebruiken maar toch ook wel een aanrader.
Heb dat ook ooit laten doen, maar ik ben daar nooit tevreden over geweest om eerlijk te zijn. Heb die ook nooit superveel gebruikt en uw oren veranderen van vorm, dus na verloop van tijd passen die niet meer of dekken ze niet meer goed af. Dan maar terug moesjkes beginnen gebruiken of van die silicone earplugs. De meeste doen hun ding wel, maar vervormen wel allemaal het geluid. Nu deze gebruikt en die zaten niet alleen enorm comfortabel, ze hielden het geluid ook heel goed tegen. Qua prijs kosten ze wellicht 1/5 van wat op maakt gemaakte oordoppen kosten, dus op dat vlak valt het ook goed mee.
Old 19-05-2022, 15:32   #11   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Toen ik nog front werkte, gebruikte ik Alpine plugs voor muziek. Dat werkte verrassend goed voor wat het kostte.

Laatste jaren steek ik ze minder en minder in. In zalen zijn er de limieten en op festivals zorg ik dat ik niet vlakbij boxen staan (eerder dichter bij de toog )

Last edited by Turtle; 19-05-2022 at 15:35.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2022, 16:21   #12   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Mogwai gisteren moest helaas met oorbescherming, en dan nog kwam ik half doof buiten. En ja, die plus verminderen de ervaring erg sterk omdat ze de treble weghalen.

Zachter spelen was ook wel geen optie want de zaal was best luid in de rustige stukken. Vraag me af wat iedereen zo dringend te vertellen heeft
Old 19-05-2022, 17:59   #13   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Staat Mogwai niet bekend om belachelijk luide concerten te geven? Meen mij te herinneren dat ik ooit eens in de Humo gelezen heb dat zij vinden dat je de muziek ook moet voelen.

edit>

https://www.rollingstone.com/music/m...an-life-45009/

Quote:
Mogwai are loud. Really loud. Permanent-hearing-damage loud. “I think people in the audience should wear earplugs,” warns guitarist Stuart Braithwaite. “The point of the volume is to feel your body being shaken. Hurting people’s ears isn’t very nice – if they put some toilet paper in their ears, that would help.”

The loudest show Braithwaite ever saw himself was My Bloody Valentine in 1991, in his hometown of Glasgow. He remembers that his pants flapped, vibrating from the sonic waves. “This year, someone told me that they had seen their trousers flap at one of our shows,” he says. “I felt all proud.”
Dat is gewoon misdadig imo, fucking hell.
Old 20-05-2022, 04:45   #14   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ja, artikel is 20 jaar oud. Ik vraag me af of dit tegenwoordig indoor nog wel voorkomt, dat een band echt luider kan spelen dan alle andere.

Zeker in een bekende zaal zoals de AB? Ik vind het daar eigenlijk sowieso nog best luid, toch als je in de buurt van het podium staat. En altijd veel hoge tonen ook, goed voor oordoppen dus.

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Toen ik nog front werkte, gebruikte ik Alpine plugs voor muziek. Dat werkte verrassend goed voor wat het kostte.
Ik heb ook simpele Alpine dingen ("partyplugs" ) waar ik tamelijk content van ben. Soms zelfs de indruk dat ik er de muziek béter mee hoor, omdat ze het lawaai zo goed dempen, maar dus ook meer onvolmaaktheden hoor die anders verdwijnen in de chaos. Doet het publiek soms ook tammer lijken dan het in feite is.

Enige minpunt voor mij is dat je het dempingsniveau niet kan kiezen maar je hebt een iets duurdere versie die met verschillende filters wordt geleverd dacht ik. Ga ik zeker nog eens aanschaffen gezien de goeie ervaring met de basisversie.

Botanique is meestal goed te doen zonder, maar kan ook liggen aan de soort artiesten die ik daar doorgaans zie. Terzijde staat dat spel toch wel op eenzame hoogte in dit land qua programmering, wat mij betreft.
Old 23-05-2022, 14:20   #15   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Alé, dus ook bij muziek loopt Bavo 20 jaar achter... eerst nog efkes verder kabbelen met Sigur Ros en GYBE, over een paar jaar kan hij via indietronica naar IDM beginnen luisteren en dan na een korte ambient en noise fascinatie gaat hij rock dood verklaren en hip hop cool beginnen vinden...

of hij gaat FULL ELONHEAD en luistert alleen nog naar Grimes.

Place your bets. :-x
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2022, 15:04   #16   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Allez je weet veel van een niche, proficiat?
Denk dat het vooral belangrijk is dat je uw zicht breed houdt om zaken te kunnen ervaren die niet perse zich nu afspelen. Dat doen we al genoeg met technologie.
Old 23-05-2022, 16:43   #17   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Grotendeels het sportpaleis en de reden waarom ik, tot mijn eigen spijt, zaken als Tool en RATM laat passeren aan de huidige prijzen van 100 EUR+
Voor Arcade Fire in september heb ik wel tickets gekocht. Dat was "maar" 70 EUR
Ik ben vorige week naar Tool geweest in Keulen exact om die reden. RATM en RTJ ga ik in Parijs zien, oorspronkelijke plan was Berlijn 2j geleden maar die show is niet herbevestigd in de huidige post-Corona tour.

Vanavond Meshuggah in den AB. HHHNNNNGGGGGF
Old 23-05-2022, 20:20   #18   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Men I Trust in de Botanique.

Had ik nog tegoed van toen cultuur op slot ging voor Samson. Never forget.
Old 23-05-2022, 20:55   #19   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Rave Rebels

telt niet als concert denk ik

https://www.instagram.com/p/CcQi9nrslzs/
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2022, 22:40   #20   link
Cipherr
Luie waal

Cipherr's Avatar

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
Vanavond Meshuggah in den AB. HHHNNNNGGGGGF
Ook net geweest. Deze keer geen klachten over het geluid alleszins, maar dat zit meestal wel snor in de AB.

Zalig concert, nieuwe nummers kwamen live ook wel goed tot hun recht vond ik.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules