![]() |
![]() |
#1 link |
Unbanned
|
Welk concert ben jij gaan naar zien?
Gisteren voor eerstekeer AB gedaan, voor Mogwai.
Een link met Shrimp want deze werd me hier vaak aangeraden, omdat ik naar Explosions In the Sky luisterde. Heb dan ook hun laatste plaat gekocht, en deze kwamen ze specifiek voorstellen. ![]() Zalige artwork, zaligemuziek. En live zeker tot zijn recht. AB is ook wel erg knus, plus het deed me Brussel herontdekken als plaats. De wandel tussen Brussel Centraal en AB was best gezellig. Niet het Brussel die ik me herinner als vuile gemene plaats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 link |
Senior Member
|
Vorige week Squarepusher en Plaid op Les Nuits Botanique.
Plaid was toffe nostalgie, Squarepusher is (nog altijd) nen dikke zot. geweldige set Paar weken terug Dead Can Dance in stadsschouwburg antwerpen. 2de keer dat ik ze live zag. Niet voor elke week, maar damn impressive binnen klein maandje naar Einstürzende Neubauten in AB. Heel benieuwd naar |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 link |
Pro-shrimper
|
Eergisteren naar Brian Fallon (zanger Gaslight Anthem zijn solo werk) in de Trix.
Eerste optreden sinds Covid. Na al die jaren kan ik toch wel zeggen dat ik enige concert ervaring heb. Maar nog nooit een zanger gehoord die live zo indrukwekkend klonk. Bij elke klank die uit z'n mond kwam hing heel het publiek aan z'n lippen. Een zéér unieke parel in de muziekwereld die veel meer erkenning dient te krijgen dan de enige waardige opvolger van Springsteen. Enorm krachtig als tekstschrijver, elke nummer right in the feels. Voor iemand met weinig "feels" wil dit al wat zeggen.
![]() |
![]() |
#4 link |
Luie waal
|
Tool gezien in 't Sportpaleis vorige vrijdag.
Geen idee of 't aan de sound engineer lag of de akoestiek, maar wat een kutgeluid ginder. Je weet met Tool niet of ze er weer 7+ jaar de brui aan geven dus al bij al toch fijn om hen nog eens live te zien. Kon sowieso niet tippen aan hun passage op Rock Werchter in 2019. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 link | |
Senior Member
|
Quote:
Voor Arcade Fire in september heb ik wel tickets gekocht. Dat was "maar" 70 EUR ![]()
![]() |
![]() |
#7 link | |
Senior Member
|
Quote:
Tool blijft Tool natuurlijk. Fantastische nummers en live band, maar voor tierlantijnen of fantasietjes moet je niet naar hun optreden gaan, want alles is krak hetzelfde vergeleken met wat er op plaat staat. Voor het eerst mijn Earloop Plugs gebruikt. Het zijn de eerste plugs die ik gebruik waar het geluid niet muffled klinkt en waar alles mooi doorkomt, hetzij gedempt. Ik had daardoor weinig last van het rommelige geluid om eerlijk te zijn. Belgisch en niet al te duur, dus zeker een aanrader.
![]() |
![]() |
#9 link | |
Pro-shrimper
|
Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 link |
Senior Member
|
Heb dat ook ooit laten doen, maar ik ben daar nooit tevreden over geweest om eerlijk te zijn. Heb die ook nooit superveel gebruikt en uw oren veranderen van vorm, dus na verloop van tijd passen die niet meer of dekken ze niet meer goed af. Dan maar terug moesjkes beginnen gebruiken of van die silicone earplugs. De meeste doen hun ding wel, maar vervormen wel allemaal het geluid. Nu deze gebruikt en die zaten niet alleen enorm comfortabel, ze hielden het geluid ook heel goed tegen. Qua prijs kosten ze wellicht 1/5 van wat op maakt gemaakte oordoppen kosten, dus op dat vlak valt het ook goed mee.
![]() |
#11 link |
Senior Member
|
Toen ik nog front werkte, gebruikte ik Alpine plugs voor muziek. Dat werkte verrassend goed voor wat het kostte.
Laatste jaren steek ik ze minder en minder in. In zalen zijn er de limieten en op festivals zorg ik dat ik niet vlakbij boxen staan (eerder dichter bij de toog ![]()
Growing old is inevitable, growing up is optional Last edited by Turtle; 19-05-2022 at 15:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 link |
Unbanned
|
Mogwai gisteren moest helaas met oorbescherming, en dan nog kwam ik half doof buiten. En ja, die plus verminderen de ervaring erg sterk omdat ze de treble weghalen.
Zachter spelen was ook wel geen optie want de zaal was best luid in de rustige stukken. Vraag me af wat iedereen zo dringend te vertellen heeft |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 link | |
Senior Member
|
Staat Mogwai niet bekend om belachelijk luide concerten te geven? Meen mij te herinneren dat ik ooit eens in de Humo gelezen heb dat zij vinden dat je de muziek ook moet voelen.
edit> https://www.rollingstone.com/music/m...an-life-45009/ Quote:
![]() |
![]() |
#14 link | |
Berger d'Arcadie
|
Ja, artikel is 20 jaar oud. Ik vraag me af of dit tegenwoordig indoor nog wel voorkomt, dat een band echt luider kan spelen dan alle andere.
Zeker in een bekende zaal zoals de AB? Ik vind het daar eigenlijk sowieso nog best luid, toch als je in de buurt van het podium staat. En altijd veel hoge tonen ook, goed voor oordoppen dus. Quote:
![]() ![]() Enige minpunt voor mij is dat je het dempingsniveau niet kan kiezen maar je hebt een iets duurdere versie die met verschillende filters wordt geleverd dacht ik. Ga ik zeker nog eens aanschaffen gezien de goeie ervaring met de basisversie. Botanique is meestal goed te doen zonder, maar kan ook liggen aan de soort artiesten die ik daar doorgaans zie. Terzijde staat dat spel toch wel op eenzame hoogte in dit land qua programmering, wat mij betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 link | |
the king of the divan
|
Alé, dus ook bij muziek loopt Bavo 20 jaar achter... eerst nog efkes verder kabbelen met Sigur Ros en GYBE, over een paar jaar kan hij via indietronica naar IDM beginnen luisteren en dan na een korte ambient en noise fascinatie gaat hij rock dood verklaren en hip hop cool beginnen vinden...
of hij gaat FULL ELONHEAD en luistert alleen nog naar Grimes. Place your bets. :-x
![]() |
![]() |
![]() |
#17 link | |
Kwek
|
Quote:
Vanavond Meshuggah in den AB. HHHNNNNGGGGGF
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |