Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 10-11-2017, 09:29   #1   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

(short) Ski

Eind januari zouden we een shortski willen doen. We zijn met 4, dus klein appartementje is genoeg.

Hebben jullie tips voor skigebieden? We rijden zelf, maar liefst niet te ver. (geen 12 - 16u).
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 09:42   #2   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Oostenrijk! 800 km en je bent in Vorarlberg. Tirol en SalzuburgerLand zijn niet veel verder.
Om je te oriënteren: https://www.austria.info/be/winter
Old 10-11-2017, 10:08   #3   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

goei vraag

zijn er hier ooit al gaan shortskiën met het vliegtuig? zou graag een teambuild doen voor een paar dagen maar geen zin om daarvoor 2000km in den auto of bus te zitten
Old 10-11-2017, 10:17   #4   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Vanaf december vliegt TuiFly vanaf Antwerpen naar Innsbruck. Ideale combi voor shortski en citytrip gevoel.

Vanuit Brussel vlieg je met Eurowings naar Salzburg, ook genoeg skigebieden in de omgeving.
Old 10-11-2017, 10:21   #5   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Met vliegtuig doen we liever niet, anders moeten we toch nog vervoer ter plekke regelen. Daarnaast ben je weer afhankelijk van hun uren.

Oostenrijk was ons eerste gedacht ook, maar buiten Zell am see heb ik daar nog niks gedaan (en dat was serieus tegen gevallen)
Old 10-11-2017, 10:28   #6   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Zell am See - Kaprun is een klein skigebied. Dat wordt in de toekomst wel verbonden met Saalbach-Hinterglemm, misschien een goed alternatief?
https://www.saalbach.com/en

Het Montafon in Vorarlberg vond ik ook erg leuk: https://www.montafon.at/en/mountain-experiences/snow

Wat zoek je precies? Veel hotels/pensions organiseren een pick-up van de luchthaven. Ja, je bent afhankelijk van vluchturen, maar je spaart wel veel tijd. Vervoer in en rond het skigebied doe je dan met gratis skibussen. Is best comfortabel.
Old 10-11-2017, 10:37   #7   link
Rufus
PimpMeister

Zillertal. Toplocatie en op een 10 uur rijden.
Old 10-11-2017, 14:03   #8   link
elwood
Senior Member

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
goei vraag

zijn er hier ooit al gaan shortskiën met het vliegtuig? zou graag een teambuild doen voor een paar dagen maar geen zin om daarvoor 2000km in den auto of bus te zitten
les trois vallees kan je ook met tgv doen.
elwood is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 16:27   #9   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Net als Les Arcs (Paradiski, dus ook La Plagne), TGV tot Bourg St Maurice en 10 minuten skibus tot op de piste.

Gebieden als Sankt Anton, Lech, Zurs, ... zijn ook best dichtbij om met de auto te doen. < 800km van Brussel en topgebieden.

Last edited by Erik701; 11-11-2017 at 07:04.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2017, 21:25   #10   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Bedankt voor de vele opties!
Old 11-11-2017, 07:08   #11   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Jij hebt je opties, nu heb ik een vraag. Ik ga al jaren in Frankrijk skien omdat het aanbod van appartementen op de piste daar vrij groot is.
Ben wel een aantal keer in Oostenrijk, Zwitserland of Italie geweest ook, maar quasi nooit hadden we daar iets op de piste of op wandelafstand van een lift. Altijd ofwel met een busje, met de auto, of met de skibus naar de lift.

Voor maart 2018 ben ik op zoek naar eens iets anders. Ruim appartement of chalet op of vlakbij de piste, in een groot gebied (>200km piste), in Oostenrijk of Zwitserland. Voor 5 - 7 personen, dus minimum 3 slaapkamers.

Via de gekende sites en kanalen lijk ik niet meteen iets te vinden. Iemand tips?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 18:59   #12   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Rockresort in laax. Was zeer luxueus en sowieso een zalig gebied... Maar weinig uitgaansleven
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2017, 21:05   #13   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Zillertal. Toplocatie en op een 10 uur rijden.
Zell am Ziller is het geworden in Zillertal.
Old 16-11-2023, 10:59   #14   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

6 jaar later ...

Ik wil een skireis plannen maar heb geen hol ervaring met skigebieden & andere praktische zaken.
M'n vrouw is ondertussen ook al 15jr niet meer gaan skiën, dus zij kan ook niet veel nuttige info geven.

Ik kan door een knieletsel niet meer skiën, dus een dorp/regio waar het overdag leuk vertoeven is, is altijd meegenomen.
Avondvertier is minder belangrijk.

Iemand die een gouden tip kan geven voor:
- regio op 8-9h rijden.
- appartement/chalet/... vr 2 families (4 volw, 3 kind) - liefst 3 slaapkamers - dichtbij/aan skilift of piste.
- 'sneeuwgarantie' id paasvakantie
- tips/contact vr ski-lessen (peuter/kleuters) & materiaal.
Old 16-11-2023, 20:35   #15   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Vorig jaar een skireis (paasvakantie) gedaan met Snowmania en dat is eigenlijk heel goed bevallen. Ook qua prijs niet te kloppen omdat skiles/animatie/skipas inbegrepen is.

Als je zelf niet kan skiën, dan zou ik altijd Oostenrijk of Italië pakken. Daar is voor de niet-skiër op de berg/dorp tenminste wat te beleven tegenover Frankrijk.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules