![]() |
![]() |
#264 link |
raising bots
|
stel u voor dat ge vroege investeerder waart in OpenAI en dan doen ze dit, op een dag.
En voor zover ik weet heeft OpenAI Microsoft nodig voor de cloud infra te financieren ook... maar als t nu vermenging wordt, waar dan naartoe
![]() |
#265 link |
Senior Member
|
Wordt ne leuken Teams call tussen het AI Research team and OpenAI binnenkort. Vraag mij af wat de impact gaat zijn op de gigantische investering die Microsoft gaat/ging doen in OpenAI, nu ze zelf de posterboy van AI research hebben binnengehaald.
![]() |
#267 link | |||
Hippe trolley
|
AI is niet zo maar de zoveelste overhypete technologie die tech aandelen omhoog moet stuwen. Het is een soort geloofssysteem/sekte.
Dezelfde zotten die AI koste wat kost willen pushen, zijn zo overtuigd van hun eigen bullshit, dat ze geloven dat AI de mensheid gaat vernietigen. Letterlijk een doomsday cult. En de zotten hebben er een paar uit het zottenhuis verbannen omdat ze niet zot genoeg waren. Quote:
Quote:
Ook frappant hoe snel men weer een personencultus rond een tech figuur heeft gecreëerd.
![]() |
![]() |
#268 link | ||
raising bots
|
andere topic
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231120_93631464 Quote:
... Quote:
![]() |
![]() |
#270 link | |
raising bots
|
Quote:
Of het nu crypto, Israel, Trump of AI is dus ![]() Laat mij eerder aan de andere kant zitten, en u dus zeggen: er zijn risico's aan emergent AI, en als ze komen is het sneller te laat dan je uw Twitter kan openen. Het is indrukwekkend dat we nu de eerste tekenen ervan zien op hoog niveau, voorbij scifi om. Je verwacht dit ![]() ik verwacht dit ![]()
![]() |
![]() |
#272 link | |
the king of the divan
|
De kinderlijke tekenstijl helpt niet echt, maar het gaat erom dat het verschil tussen mensen en mieren niet zo groot zal zijn eenmaal AI slimmer wordt dan ons.
Het is gewoon moeilijk om dat uit te leggen omdat de mens gewoon niet slim genoeg is om te begrijpen wat zo'n superintelligentie kan, net zoals mieren ons niet begrijpen. Onlangs in een podcast gehoord dat ChatGPT eigenlijk al slimmer is dan de gemiddelde mens, het gaat exponentieel omhoog en niet lineair. Nogal dramatisch en clickbaity maar wel interessant:
Last edited by onbewust; 20-11-2023 at 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 link |
Senior Member
|
Mijn punt is dat het gewoon twee verschillende opinies weergeeft over relatieve verhoudingen van intelligentie, maar dat ze beide dezelfde (mechanistische, geïsoleerde) definitie van intelligentie voorstellen. Wat ook wel moet, I guess, om een vergelijkbare grafiek te kunnen maken. Maar het helpt mij weinig om te weten wat nu juist bedoeld wordt met "Chat GPT is slimmer dan de gemiddelde mens". Enfin, 't is te zeggen, het helpt me wel, maar ik vind dat dan een triviaal gegeven. Zolang ChatGPT maar niet in staat is om met mijn vriendin en kinderen te gaan lopen, bijvoorbeeld.
![]() |
#274 link | |
Hippe trolley
|
Maar 'dit' is dus een wensdroom, en er is geen enkele indicatie dat we op dit pad zijn.
De huidige "AI" in bijvoorbeeld de vorm van ChatGPT is nog altijd een veredelde autocomplete functie, het is geen echte intelligentie die bijvoorbeeld beredeneerd een antwoord op een vraag zoekt. En er is een heel goeie kans dat het in dat stadium voor onbepaalde duur gaat blijven. Quote:
Maar in dat segment zit "AI" voornamelijk, en zelfs daar is het niet geweldig goed in. "AI" is slimmer in een aantal specifieke gevallen. Maar dat zijn computers in het algemeen al heel lang.
![]() |
![]() |
#275 link | |
raising bots
|
Quote:
GPT is al lang dat stadium voorbij. dat is net waar iedereen zoveel heisa om maakt. https://www.assemblyai.com/blog/emer...nguage-models/
![]() |
![]() |
#276 link | |
Senior Member
|
Quote:
![]() |
![]() |
#277 link | |
Senior Member
|
Quote:
Zeg je nu dat chatGPT unieke oplossingen voor bestaande problemen kan geven (zoals een mens/kind)? Want bij mijn weten is het nog altijd "gewoon" samensmijten van veel kennis en dat er terug uit kakken en het is toch een serieuze stap van dat naar echt AI. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 link | |
Senior Member
|
Quote:
En zo blijven we bezig zeker?
![]() |
![]() |
#279 link | |
Man of Science
|
Quote:
Het heeft het eerst over emergent abilities, taken die een LLM totaal niet kan en dan vanaf een bepaalde schaal plots "vanuit het niets" wel relatief goed in is. Intrigerend, zou je denken, maar dan legt het artikel zelf uit dat als de methodologie waarmee zo'n fenomenen gemeten is, aangepast wordt, die plotse sprong gewoon verdwijnt en je een gewone lineaire verbetering kunt observeren naarmate de modellen groter worden. Om dan te concluderen dat, zelfs al zou er toch iets aan zijn van die emergent abilities, dat voorlopig toch niet kan gebeuren want de absurde hoeveelheid data nodig om veel grotere modellen dan GPT-4 te kunnen trainen bestaat gewoon niet. Ok dan. (En dat is dan nog los van het feit dat zelfs al die zogezegde emergent abilities zich nog altijd in het domein van "taalspelletjes" voordoen.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|