Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 05-05-2021, 20:03   #28721   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Berg zou ik denken.

Maar als je dat na 15 jaar nog voor een mooi prijsje wilt verkopen, dan zou ik het toch gewoon in de doos laten zitten.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2021, 20:51   #28722   link
Horla
Senior Member

15 jaar is niet realistisch. Bij die van ons (Berg, niet ingegraven) halen we elke winter het net en de rand binnen maar ik denk eerder dat ze daardoor 10 jaar kan meegaan. Verkopen voor een mooie prijs zal een utopie zijn.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2021, 21:19   #28723   link
rooz
Senior Member

rare vraag maar ben je eigenlijk verondersteld om op de hoogte te zijn van alle covidmaatregelen?
ik ben al een kleine twee weken aan het afkicken van het nieuws en heb dus letterlijk geen idee omtrent de regeling qua avondklok

kweet wel dat de terrasjes enzo open mogen
rooz is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2021, 21:36   #28724   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Quote:
Originally Posted by rooz View Post
rare vraag maar ben je eigenlijk verondersteld om op de hoogte te zijn van alle covidmaatregelen?
ik ben al een kleine twee weken aan het afkicken van het nieuws en heb dus letterlijk geen idee omtrent de regeling qua avondklok

kweet wel dat de terrasjes enzo open mogen
Niet zeker, maar ik veronderstel dat het (ongeveer) onder dezelfde regelgeving valt als "Moet ik op de hoogte zijn van de wet en wetswijzigingen?".

En ik dacht dat daarop het antwoord "Ja" is, en dat daarom alle wijzigingen publiek gepubliceerd moeten worden? (maar ok, COVID maatregelen zijn geen wetten natuurlijk)
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2021, 07:15   #28725   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Als de politie mij een gasboete wilt geven omdat ik zonder masker tussen 9 en 18u door het centrum fiets, denk ik toch dat ze het moeilijk gaan hebben. Hoe moet ik weten dat dat daar verplicht is als dat slechts op paar grote invalswegen staat aangeduid?
acku is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2021, 07:22   #28726   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Als de politie mij een gasboete wilt geven omdat ik zonder masker tussen 9 en 18u door het centrum fiets, denk ik toch dat ze het moeilijk gaan hebben. Hoe moet ik weten dat dat daar verplicht is als dat slechts op paar grote invalswegen staat aangeduid?
https://crisiscentrum.be/nl/news/cri...p-al-je-vragen

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2021, 07:26   #28727   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Nemo censetur ignorare legem

(moet ongeveer het enige latijn zijn dat mij bijgebleven is)
Old 06-05-2021, 07:34   #28728   link
rooz
Senior Member

das een beetje goedkoop argument imo
betwijfel als er toen ook zoveel wetten waren, die ingewikkeld zijn en geregeld wijzigen.

soit, ik zal er waarschijnlijk weinig last van ondervinden maar was een oprechte vraag

Last edited by rooz; 06-05-2021 at 07:46.
Old 06-05-2021, 08:53   #28729   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Het omgekeerde is net het goedkope argument, als "jama meneer kwist nie da da nie mocht" een geldig excuus is kunt ge meteen 90 procent van alle regelgeving in de vuilbak smijten.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2021, 11:03   #28730   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Ah ma we spreken hier wel van uitzondering op de algemene regels.
Standaard moet je geen mondmasker dragen buiten. Als de gemeente daar een uitzondering op maakt moet dat duidelijk aangegeven worden.

Default snelheid buiten bebouwde kom is 70. Als de gemeente bepaalde wegen tot 50 wil beperken, plaatsen ze ook overal de nodige borden.

Het "jama meneer kwist nie da da nie mocht" is best een geldig excuus bij uitzonderingen die niet duidelijk worden aangegeven.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2021, 11:43   #28731   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by straks View Post
Niet zeker, maar ik veronderstel dat het (ongeveer) onder dezelfde regelgeving valt als "Moet ik op de hoogte zijn van de wet en wetswijzigingen?".

En ik dacht dat daarop het antwoord "Ja" is, en dat daarom alle wijzigingen publiek gepubliceerd moeten worden? (maar ok, COVID maatregelen zijn geen wetten natuurlijk)
Bij mijn weten zijn alle afdwingbare (federale of vlaamse) maatregelen gepubliceerd in het staatsblad. Er staat meer in het staatsblad dan enkel wetten.
kar is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2021, 00:24   #28732   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Quote:
Originally Posted by kar View Post
Bij mijn weten zijn alle afdwingbare (federale of vlaamse) maatregelen gepubliceerd in het staatsblad. Er staat meer in het staatsblad dan enkel wetten.
Dat dacht ik ook, maar wou het niet zomaar neersmijten want ik was niet zeker of dat in het staatsblad kwam.
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
straks is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2021, 08:26   #28733   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Je kan dat concluderen uit sommige artikels. Hier eentje uit De Tijd van vorig jaar:

Quote:
Discussie in parketten over handhaving lockdown
Het afdwingen van alle regels over de lockdown is voer voor een stevige discussie bij de parketten. Het parket van Oost-Vlaanderen heeft beslist dat het zich bij de behandeling van alle door de politie opgestelde pv's voor inbreuken op de lockdownregels strikt zal baseren op het ministerieel besluit daarover. Dat laat activiteiten toe in familie- en intieme kring, net als begrafenissen. Ook fysieke buitenactiviteit mag, individueel of met familieleden die onder hetzelfde dak wonen, met nog één ander persoon, zolang de afstand van 1,5 meter bewaard wordt. Processen-verbaal die door politie worden opgesteld op basis van de FAQ, 40 pagina's extra verduidelijking die op de website van het crisiscentrum staan, worden geseponeerd. Ook in Antwerpen zou de procureur intussen hebben laten verstaan dat de FAQ geen basis zijn om pv's te behandelen. Het crisiscentrum verbiedt bijvoorbeeld paardrijden, wat niet expliciet verboden is in het ministerieel besluit. Het ziet er dus naar uit dat op een aantal plaatsen een eenzame ruiter niet vervolgd wordt als hij op de bon vliegt.
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10218801.html

Daarnaast waren er ook argumentaties waarom regels pas na een paar dagen in werking traden, dat dat allemaal nog moest gepubliceerd worden.
Old 07-05-2021, 10:21   #28734   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
Standaard moet je geen mondmasker dragen buiten. Als de gemeente daar een uitzondering op maakt moet dat duidelijk aangegeven worden.

Het "jama meneer kwist nie da da nie mocht" is best een geldig excuus bij uitzonderingen die niet duidelijk worden aangegeven.
is mijn punt hier. Ik kwam langs de dender gefietst en daar stonden geen borden, eerst bord die ik zag was als ik de zone buiten reed
Dan vraag ik me af hoe afdwingbaar die lokale wetgeving is
Old 07-05-2021, 10:56   #28735   link
eye
Senior Member

eye's Avatar

Voor camerabordjes geldt dat het volstaat dat ze langs de belangrijkste invalswegen zijn opgesteld. Zal dus een beetje afhangen van hoezeer de handhaver openstaat voor je argumenten, of de rechter.
eye is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2021, 12:07   #28736   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
is mijn punt hier. Ik kwam langs de dender gefietst en daar stonden geen borden, eerst bord die ik zag was als ik de zone buiten reed
Dan vraag ik me af hoe afdwingbaar die lokale wetgeving is
waar exact zijt ge aangehouden en langs waar kwamt ge gefietst? Want bij mijn weten staan er wel degelijk overal borden.
Old 07-05-2021, 12:10   #28737   link
rooz
Senior Member

In Brugge alleszins niet.
Tijdje geleden met grootmoeder wandeling gedaan via vesten zo naar binnenstad, zij vertelde me dat je er een mondmasker moest dragen en ik zei dat ik die pas ging aandoen als ik een bord tegenkwam.
Dan toch maar aangedaan nadat ik aangesproken werd door enkele obese koeien die plots erg geïntimideerd waren door mijn adem.
Old 07-05-2021, 12:14   #28738   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

In Sint-Niklaas kreeg iedere inwoner een brief met de invoering van de refels. De specifieke zone is heeft ook borden staan (ge kijkt er wel zeer gemakkelijk over) en ook wegmarking op het voetpad ( die ondertussen vervaagt is).

Wel enkel voor voetgangers van toepassing, fietsers moeten geen masker dragen (maar wel verplicht bijhebben).
Old 07-05-2021, 16:00   #28739   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
waar exact zijt ge aangehouden en langs waar kwamt ge gefietst? Want bij mijn weten staan er wel degelijk overal borden.
Nergens niet, ben veel te snel
Wat ik trouwens ook beter had gedaan toen ik eens langs de weekmarkt fietste, stapvoets zodat niemand schrikt. Werd ik daar ineens tegengehiouden door 'de marktverantwoordelijke' (oude vrouw met een mapje) die me een gas-boete ging geven voor fietsen als het markt is.
Allez, het was nog geen markt volgens mij want er was nog niemand. Maar goed. Het was een regel en ze was bevoegd! Ben daar maar afgegestapt na een ferme roll-eyes.

Voor zover mijn verhaal over het verzet.
Old 07-05-2021, 18:03   #28740   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Nergens niet, ben veel te snel
Wat ik trouwens ook beter had gedaan toen ik eens langs de weekmarkt fietste, stapvoets zodat niemand schrikt. Werd ik daar ineens tegengehiouden door 'de marktverantwoordelijke' (oude vrouw met een mapje) die me een gas-boete ging geven voor fietsen als het markt is.
Allez, het was nog geen markt volgens mij want er was nog niemand. Maar goed. Het was een regel en ze was bevoegd! Ben daar maar afgegestapt na een ferme roll-eyes.

Voor zover mijn verhaal over het verzet.
Ah, ge zijt nog niet mee. Ja, inderdaad, daar is een jaar of 3 geleden eens heel veel rond te doen geweest. Er waren toen ook 2 ouwe meekes op de wekelijkse markt die een gasboete kregen rond half 8 's ochtends omdat ze aan het fietsen waren. Krantenartikelen alom en veel gebleit op facebook. Conclusie: de gasboete was terecht want het staat zo in het politiereglement en sindsdien hangt er op de borden die worden gezet voor de markt een extra bordje om de mensen er op te wijzen dat ze zeker niet mogen fietsen van dat uur tot dat uur. Sindsdien waag ik me er ook niet meer aan.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170320_02790979
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules