![]() |
![]() |
#28723 link |
Senior Member
|
rare vraag maar ben je eigenlijk verondersteld om op de hoogte te zijn van alle covidmaatregelen?
ik ben al een kleine twee weken aan het afkicken van het nieuws en heb dus letterlijk geen idee omtrent de regeling qua avondklok kweet wel dat de terrasjes enzo open mogen |
![]() |
![]() |
![]() |
#28724 link | |
Senior Member
|
Quote:
En ik dacht dat daarop het antwoord "Ja" is, en dat daarom alle wijzigingen publiek gepubliceerd moeten worden? (maar ok, COVID maatregelen zijn geen wetten natuurlijk)
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and i'm not sure about the former." - Albert Einstein "Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28726 link | ||
Greven
|
Quote:
![]() |
![]() |
![]() |
#28730 link |
Until the Light Takes Me
|
Ah ma we spreken hier wel van uitzondering op de algemene regels.
Standaard moet je geen mondmasker dragen buiten. Als de gemeente daar een uitzondering op maakt moet dat duidelijk aangegeven worden. Default snelheid buiten bebouwde kom is 70. Als de gemeente bepaalde wegen tot 50 wil beperken, plaatsen ze ook overal de nodige borden. Het "jama meneer kwist nie da da nie mocht" is best een geldig excuus bij uitzonderingen die niet duidelijk worden aangegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28731 link | |
Public servant
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28732 link |
Senior Member
|
Dat dacht ik ook, maar wou het niet zomaar neersmijten want ik was niet zeker of dat in het staatsblad kwam.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and i'm not sure about the former." - Albert Einstein "Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook |
![]() |
![]() |
![]() |
#28733 link | |
Public servant
|
Je kan dat concluderen uit sommige artikels. Hier eentje uit De Tijd van vorig jaar:
Quote:
Daarnaast waren er ook argumentaties waarom regels pas na een paar dagen in werking traden, dat dat allemaal nog moest gepubliceerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28734 link | |
Unbanned
|
Quote:
Dan vraag ik me af hoe afdwingbaar die lokale wetgeving is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28737 link |
Senior Member
|
In Brugge alleszins niet.
Tijdje geleden met grootmoeder wandeling gedaan via vesten zo naar binnenstad, zij vertelde me dat je er een mondmasker moest dragen en ik zei dat ik die pas ging aandoen als ik een bord tegenkwam. Dan toch maar aangedaan nadat ik aangesproken werd door enkele obese koeien die plots erg geïntimideerd waren door mijn adem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28738 link |
Senior Member
|
In Sint-Niklaas kreeg iedere inwoner een brief met de invoering van de refels. De specifieke zone is heeft ook borden staan (ge kijkt er wel zeer gemakkelijk over) en ook wegmarking op het voetpad ( die ondertussen vervaagt is).
Wel enkel voor voetgangers van toepassing, fietsers moeten geen masker dragen (maar wel verplicht bijhebben).
![]() |
#28739 link | |
Unbanned
|
Quote:
![]() Wat ik trouwens ook beter had gedaan toen ik eens langs de weekmarkt fietste, stapvoets zodat niemand schrikt. Werd ik daar ineens tegengehiouden door 'de marktverantwoordelijke' (oude vrouw met een mapje) die me een gas-boete ging geven voor fietsen als het markt is. Allez, het was nog geen markt volgens mij want er was nog niemand. Maar goed. Het was een regel en ze was bevoegd! Ben daar maar afgegestapt na een ferme roll-eyes. Voor zover mijn verhaal over het verzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28740 link | |
Public servant
|
Quote:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170320_02790979 |
|
![]() |
![]() |