![]() |
![]() |
#2266 link |
Senior Member
|
Ze gaan er vanuit dat iedereen blij gaat zijn met de digitale/slimme meter en zonnepanelen laat plaatsen.
Zo kan uw elektrische wagen opladen als de zon schijnt en je voor de rest niet veel gebruikt. Daarna kan je elektrische wagen dienen als batterij om uw (avond)piek te temperen.
![]() |
#2267 link | |
PimpMeister
|
Quote:
![]() |
![]() |
#2268 link |
Senior Member
|
Ja hoor, onze EV zal op de oprit lustig opladen als 't zonneke schijnt, de vrouw aan het thuiswerken is of naar bureau gaat met de trein. Ik doe woon werk tegen dan met m'n Velomobiel. En idd 's avonds kan ik bvb de bierfrigo aan de auto hangen om m'n bier lekker koel te houden
![]() |
#2269 link | |
the king of the divan
|
en in de winter met het hele gezin in de auto gaan zitten om het warm te krijgen
diene jerre is zo dom nog niet! koppie koppie!
![]() |
![]() |
![]() |
#2275 link | |
Zetelliberaal
|
Quote:
Jerre, krijgde die frigo leeg op 1 avond ? Of komt u broer voor de halve flessen ?
![]() |
![]() |
#2276 link |
Alles is fixbaar
|
Kan er iemand een intelligente tl;dr geven over het wel of niet laten plaatsen van zonnepanelen in mijn situatie?
* rijhuis, deftige isolatie * verwarming en sanitair op gas * 1 kleine elektrische boiler * 4 pax * toekomstig eventueel wat lucht/lucht airco om te koelen in zomer * analoge teller
![]() |
#2277 link |
dubbelaccount van peephol
|
Uw analoge teller zijt ge kwijt maar dat maakt niet uit in uw geval.
Zonnepanelen + gas is interessantere combo dan zonnepanelen + warmtepomp iig. Als het puur om te koelen is, zijn zonnepanelen sowieso wel interessant. Ken verder uw situatie niet echt ((PH)EV, mogelijkheid tot batterij id toekomst, plat of schuin dak, …), maar ik denk dat de terugverdientijd van zonnepanelen sowieso een stuk verkort is met de huidige energieprijzen. Laat eens een offerte maken en zet dat af tov uw jaarverbruik en bekijk of het mogelijk is uw gebruik af te stemmen op uw PV. Last edited by Jaak; 12-03-2022 at 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|