Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-01-2021, 21:30   #2541   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

misschien nog een buiten vaatwasser dodgy?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 17-01-2021, 21:30   #2542   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Lapino heeft een tienerdochter en een zwembad die moet cooldad punten scoren

Plus mijn ouders hebben een gigantische gasbqq das super relax om bv een steak te grillen. Minder vet en geen pannen afwassen, das echt wel convenient.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 17-01-2021, 22:07   #2543   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Begrijp ook niet waarom je dat zou willen in BelgiŽ.
Gelijk al die mensen die airco steken!
Of een zwembad!
In BelgiŽ!
De onnozelaars, allť, alsof het hier ooit mooi of warm weer is

Ken ondertussen genoeg volk die dat regelmatig gebruiken, winter en zomer.
Ik zou het ook wel willen (of minstens een grote gasbbq), maar er staat nog een hoop andere shit op de to do lijst eerst.

Last edited by Turtle; 17-01-2021 at 22:46.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2021, 23:18   #2544   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
misschien nog een buiten vaatwasser dodgy?
Zelfs ik vind 3 vaatwassers teveel.
Snap nog altijd niet waarom dat niet standaard is in een gezin met kinderen trouwens. Zo duur is een vaatwas nu ook weer niet en dat is echt comfort≤.

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Gelijk al die mensen die airco steken!
Of een zwembad!
In BelgiŽ!
De onnozelaars, allť, alsof het hier ooit mooi of warm weer is

Ken ondertussen genoeg volk die dat regelmatig gebruiken, winter en zomer.
Ik zou het ook wel willen (of minstens een grote gasbbq), maar er staat nog een hoop andere shit op de to do lijst eerst.
Airco lijkt me logisch aangezien je dat waarschijnlijk toch een maand of 4 gebruikt om te verkoelen.
Zwembad lijkt me ok als dat verwarmd wordt want dan kan je het gebruiken van april tot oktober. Een onverwarmd zwembad in BelgiŽ is inderdaad onbruikbaar.

Een gasbbq is nog iets anders, dat lijkt me ook nuttig en kan meermaals gebruikt worden voor het gemak. Maar een buitenkeuken? No way, pure showfactor.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 05:39   #2545   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Wij moeten als we in de zomer buiten eten (ontbijt/bbq/snacks) altijd via living naar keuken (alles 1 ruimte) en dat doen we heel vaak. Niet plezant als tieners met natte voeten door je huis crossen, en ook niet handig want is altijd heel gedoe met over en weer lopen met bestek, borden, glazen enz... vandaar buitenkeuken, wat in ons geval eerder een paar kasten zou zijn voor wat bestek en glazen, met kleine frigo zodat we buiten ook aan frisse drank kunnen zonder door huis en living te moeten, en klein kookplaatje en wasbak om de boel op te warmen en af te wassen. denk dat we dit bij mooi weer letterlijk dagelijks zouden gebruiken. dus voor ons zeker nuttig.

Waar ik nog meest spijt van heb is dat we niet meer budget hebben gebruikt voor poolhouse, is nu gewoon houten gebouw met overdekt terras van 4 op 3. Hadden ontwerp met klein keukentje, douche en toilet maar was prijs x 3 en toch... zeker toilet zou enorm handig geweest zijn. Maar zwembad en tuin deels heraanleggen was al duur genoeg, en dan maar daarop zuiniger geweest. Zou het nu absoluut wel doen, zeker ook icm thuiswerk dan kon ik in die poolhouse ook zitten werken (was verwarmd en volledig af te sluiten met glas). Gaan we nu wel doen, glaspanelen steken.

Nu goed, wij zijn zoals gezegd thuis-mensen die enorm genieten van buiten vanalles doen, zeker met kinderen van 10 en 16 is dat heel leuk. Fucking corona mag daarom ook gedaan zijn...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 18-01-2021 at 05:44.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 06:58   #2546   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als ik me dat goed herinner gaat uwen tuin naar beneden (lager dan uw huis). Hoe geraakt ge met uw toiletwater dan tot in uwe septische put?
kar is online now   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 07:00   #2547   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Een gasbbq is nog iets anders, dat lijkt me ook nuttig en kan meermaals gebruikt worden voor het gemak. Maar een buitenkeuken? No way, pure showfactor.
Die stap is toch klein?
Beetje werkruimte, iets om je drank koud te zetten, kraantje voor de pot pasta, ineens een spoelbak voor de groenten. => buitenkeuken

Daar ook een heel servies insteken zoals Lapino suggereert is er mss wat over (voor mij toch), maar de basis zodat je in de zomer niet heel de tijd binnen en buiten moet lopen, is iets dat iemand met 2 vaatwassers toch moet begrijpen?
Old 18-01-2021, 07:03   #2548   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

een deurmat zou precies ook de helft van de ergenissen oplossen
Old 18-01-2021, 07:15   #2549   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Het ligt blijkbaar wel vooral aan de slechte layout van zijn huis. Misschien meteen een nieuw huis overwegen?
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 07:36   #2550   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
een deurmat zou precies ook de helft van de ergenissen oplossen
Ik ga hem gooien:

Uiteindelijk is dat maar een

Kleine ingreep

xD

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 07:57   #2551   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Mooi maar zoek zelf dus zoiets, en veronderstel niet dat die van jou te koop is
Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Komt van YG-Design.
Bij deze dan maar de website

Toen die bij mijn ouders stond, kwam bij goed weer iedereen spontaan langs (hadden ook een zwembad). De ene nam vlees mee, de andere groenten, gasbbq staat snel op. Was altijd gezellig.

Ik zou het zelf niet nieuw gekocht hebben maar aangezien deze weg moest en ik hem voor een klein bedrag kon overnemen, hebben we het toch maar gedaan. De bedoeling was om regelmatig iemand uit te nodigen (is ook niet slecht voor mijn dochter haar ASS) maar aangezien deze er nu sinds december 2019 staat, is er buiten mijn schoonmoeder nog niemand geweest. Ik heb wel nog nooit zo veel bbq gedaan in mijn leven als het voorbije jaar. Veel zon en met een gasbbq is er ook niet veel werk aan zowel qua voorbereiding als opkuis.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 07:57   #2552   link
Deff
!= Deffe

We kunnen we lachen met de first world problems van Lapino en Horla, maar mensen die dit niet begrijpen hebben nog niet genoeg tijd doorgebracht in een aangename tuin. Of er wat volk in ontvangen. In een stadswoning staat de keuken vaak in de veranda / uitbouw die onmiddellijk aan de tuin grenst, dan zou ik het ook niet doen, maar in veel (gerenoveerde) vrijstaande woningen moet je inderdaad zoals lapino aangeeft vaak de hele woning door voor gelijk wat. Dan is een extra aanrecht, koelkast en wat bergruimte in de buurt van de BBQ en het terras gewoon zalig.
Je hoeft het niet persť zo decadent aan te pakken als Horla zijn ouders (al ziet het er wel super uit). Ik heb in mijn tuin wat ooit een kleine schapenstal was omgebouwd naar een soort buitenkeuken. Er staat een extra koelkast (met diepvries voor ijs!), wat van die IKEA tuinmeubelen en een zelfgemaakt aanrecht. Zal mij misschien 500-700 euro gekost hebben. Al het BBQ materiaal bewaar ik in afsluitbare dozen in de kasten / onder het aanrecht. En in het vooraar neem ik ergens een halve dag om alles wat te kuisen en de koelkast te vullen. Nu heb ik alles altijd op 2 meter van de BBQ en terras. En de laatste 4-5 jaar hebben we hier toch al zeer aangename zomers gehad van april tot oktober. Investeren in je tuin en buitenruimte was nog nooit zo logisch wat mij betreft.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 08:32   #2553   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Ik ga hem gooien:

Uiteindelijk is dat maar een

Kleine ingreep

xD
nice one

Deff vat het goed samen. Onze tuin ziet er momenteel zo uit, zijn uiteraard 1st world problems, maar als je daar achteraan zit te ontbijten en je moet heel die tuin door om dan via terras (of achterdeur die nog 15m verder zit, in mijn rug waar ik sta als ik foto nam) binnen te geraken, los door living en door (open) keuken naar berging dan is een kleine buiten'keuken' toch wel ferm handig.

Is op dit moment beetje twijfel, ofwel zal het daar onder overdekt terras worden (hoeft dan ook niet per se weerbestendig want komt nog glas in, dus kan met Ikea spul bijv al heel wat doen) ofwel gaat jacuzzi weg (rechts van die witte lounge in de verte) en komt daar buitenkeuken.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 18-01-2021 at 08:36.
Old 18-01-2021, 08:47   #2554   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Dat is in elk geval een tuin recht uit de boekjes ja. Wij hebben nog wat werk eraan. Vervelende aan een tuin zijn de buren IMO. Je kan dat niet controleren. Voor hetzelfde geld zetten ze iets verderop een appartementsblok (zoals ze bij ons poogden), of godbetert, een windmolen.
Of een kippeverenverwerkingsfabriek een kilometertje verder.

Binnen zit ik veilig
acku is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 08:50   #2555   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Kzou niet vies zijn van dien tuin, maar kan er iemand mij keer vlamingen en die rooie buldog standbeelden uitleggen? Zijn dat de tuinkabouters van de 21ste eeuw?
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 08:56   #2556   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Daar zit de Google Nest camera in
acku is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 09:03   #2557   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

ik herinner mij nog de tuinfotos toen het een lege grasveld was met inkijk langs alle kanten
nu is het wel

buiten de rode bulldog standbeeld
Old 18-01-2021, 09:07   #2558   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Kzou niet vies zijn van dien tuin, maar kan er iemand mij keer vlamingen en die rooie buldog standbeelden uitleggen? Zijn dat de tuinkabouters van de 21ste eeuw?
Gekregen van zijn buurvrouw?

[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2021, 09:53   #2559   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
nice one

Deff vat het goed samen. Onze tuin ziet er momenteel zo uit, zijn uiteraard 1st world problems, maar als je daar achteraan zit te ontbijten en je moet heel die tuin door om dan via terras (of achterdeur die nog 15m verder zit, in mijn rug waar ik sta als ik foto nam) binnen te geraken, los door living en door (open) keuken naar berging dan is een kleine buiten'keuken' toch wel ferm handig.

Is op dit moment beetje twijfel, ofwel zal het daar onder overdekt terras worden (hoeft dan ook niet per se weerbestendig want komt nog glas in, dus kan met Ikea spul bijv al heel wat doen) ofwel gaat jacuzzi weg (rechts van die witte lounge in de verte) en komt daar buitenkeuken.

Beperkte ecologische meerwaarde. Monotone woestijn door gras en siergrassen. Geen boom te zien. 70% verharding en 30% onverhard. En dat zonder de voorkant mee te rekenen die ongetwijfeld ook grotendeels verhard is.

Toch een voordeel, binnenkort kan je uw zwembad gewoon laten opwarmen door de opwarming van de aarde.

Verkavelingsvlaanderen ten top.
Old 18-01-2021, 09:59   #2560   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Die hond was idd een ideetje van de madam beste heren, ik heb niks te zeggen daarover

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules