Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 18-09-2020, 18:04   #141   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by acku View Post
waar reed was
cannot unreed
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2020, 12:37   #142   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Iemand is verliefd.
Karel is online now   Reply With Quote
Old 22-09-2020, 22:40   #143   link
Deff
!= Deffe

Hot tip voor de andere Model 3 eigenaars hier: bestel u dit, thank me later (mat zwart wel te verstaan).
Deff is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2020, 23:03   #144   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

is dat de huidige variant van een zetelovertrek?
Blade is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2020, 23:25   #145   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

"Piano black" strikes again.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2020, 09:08   #146   link
Deff
!= Deffe

@Blade er is inderdaad een hele 'wrap' cultuur rond Teslas en dat is soms even smakeloos als zetelovertrekken (voor de fans is een carbon variant beschikbaar).
Dit staat daar echter los van, want piano black is echt een fiasco in alle wagens. Het voordeel van Model 3 is dat het ontwerp van de middenconsole eenvoudig genoeg is om daar iets aan te doen. Hetgeen ik naar link is geen vinyl wrap maar echt een stuk op maat gemaakt plastic dat je met meegeleverde dubbelzijdige tape aanbrengt. Eens aangebracht zie je zelfs niet dat het om een aftermarket aanpassing gaat.
Het matzwart is kleur accuraat met andere onderdelen in de console (inlay van de bekerhouder) en het materiaal is kwalitatief / soft touch (mag ook wel, 50 euro voor 3 stukken plastic). Smaak is altijd subjectief maar naar mijn mening ziet het er beter uit en het is minder gevoelig aan krassen = win win. Aangezien het niet om vinyl gaat is het ook eenvoudig aan te brengen en het kan zonder gevolgen verwijdert worden.
Old 24-09-2020, 09:25   #147   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ziet er wel goed uit ja, want t huidig materiaal verzamelt idd vuil.
Snap niet dat ze dat doen, zo shiny.
acku is online now   Reply With Quote
Old 26-10-2020, 20:06   #148   link
Deff
!= Deffe

Aangezien dat hier toch de officieuze Model 3 thread aan het worden is, hoe zit het nog met jullie verbruik? Doorgaans zit ik rond de 170-180 Wh/km gemengd verbruik, met occasioneel plankgas op een op of afrit, maar wat mij opvalt is dat dat verbruik soms toch rap 10% hoger valt zonder dat ik echt kan zeggen waarom. Misschien is dat dan de buitentemperatuur of opvallend veel kopwind, maar heb al tweemaal meegemaakt dat ik op een snelweg met normaal rijgedrag (120 kmh...) niet onder de 200 Wh/km ben geraakt. Dat is dan bij frissere temperaturen, maar zeker nog geen vriesweer.
Old 26-10-2020, 20:17   #149   link
Horla
Senior Member

Tegenwind kan idd enorm veel verschil leveren bij elektrische auto's. En verwarming nu het kouder wordt is ook niet goed aangezien hij geen restwarmte van de motor kan gebruiken. Op het tweakers forum bij het Tesla topic zie ik veel berichten van mensen die boven de 300Wh/km zitten maar ook onder de 150.

update: Ik heb het even nagekeken en met mijn leaf zit ik momenteel aan 12.4 kWh/100km (sinds augustus) maar die doet quasi geen autostrade.

Last edited by Horla; 27-10-2020 at 09:31.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2020, 22:20   #150   link
Deff
!= Deffe

Pro-tip voor alle EV rijders met range anxiety die op eerste roadtrip willen: Luxemburg. Perfecte beginnersbestemming. In quasi elk ander dorp staat daar een 11kw laadpaal. Ben er 1.5 week terug een vijftal dagen geweest. Heb 0x moeten omrijden of plannen om op te laden. 2x op 400 meter van het hotel een publieke laadpaal, voor de rest meermaals volledig toevallig een paal tegengekomen in de buurt van een toeristische bestemming. En met toeristische bestemming bedoel ik dan gehuchten waar misschien 2.000 mensen wonen maar waar wel enkele wandelpaden liggen of een vervallen kasteel staat. Echt absurd hoe goed die dorpen voorzien zijn.

Komt nog bij dat er daar enorm veel leuke, mooie kronkelende banen zijn waar amper verkeer is en je legaal 90 mag rijden. Heb er mij echt belachelijk geamuseerd. En voorlopig kan ook genieten van horeca faciliteiten, maar dat advies is al wat controversiŽler dus oordeel daarover vooral zelf. Maar al wie de elektrische paarden eens wilt uitlaten maar toch ook iets pittoresk zoekt om het reisgezelschap te overtuigen kan ik het zeker aanraden.
Old 10-11-2020, 09:04   #151   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Aangezien dat hier toch de officieuze Model 3 thread aan het worden is, hoe zit het nog met jullie verbruik? Doorgaans zit ik rond de 170-180 Wh/km gemengd verbruik, met occasioneel plankgas op een op of afrit, maar wat mij opvalt is dat dat verbruik soms toch rap 10% hoger valt zonder dat ik echt kan zeggen waarom. Misschien is dat dan de buitentemperatuur of opvallend veel kopwind, maar heb al tweemaal meegemaakt dat ik op een snelweg met normaal rijgedrag (120 kmh...) niet onder de 200 Wh/km ben geraakt. Dat is dan bij frissere temperaturen, maar zeker nog geen vriesweer.
Gemiddelde na een 3000km is 180wh/km (batterij van 75kw zou dus projecteren naar gemiddelde 416km aan bereik)
Laatste trip was van Chimay tot Dendermonde, en zat eerst aan 200wh/km door verwarming maar is gezakt tot 172wh/km gemiddeld. Let wel, ik rij op grote banen bijna altijd met adaptive cruise control vanaf ik iemand vind die volgens de regels rijdt. Danmoet ik zelf niet veel meer opletten qua snelheid.

Bij mij lijkt verwarming in t begin de pieken te veroorzaken.
Old 10-11-2020, 09:12   #152   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Pro-tip voor alle EV rijders met range anxiety die op eerste roadtrip willen: Luxemburg. Perfecte beginnersbestemming. In quasi elk ander dorp staat daar een 11kw laadpaal. Ben er 1.5 week terug een vijftal dagen geweest. Heb 0x moeten omrijden of plannen om op te laden. 2x op 400 meter van het hotel een publieke laadpaal, voor de rest meermaals volledig toevallig een paal tegengekomen in de buurt van een toeristische bestemming. En met toeristische bestemming bedoel ik dan gehuchten waar misschien 2.000 mensen wonen maar waar wel enkele wandelpaden liggen of een vervallen kasteel staat. Echt absurd hoe goed die dorpen voorzien zijn.
Laatste vakantie was Viroinval, in de Fagnes streek van Belgie. Heb geen enkel moment problemen gehad met bereik. Ernaartoe rijden was slechts half de batterij, en bij bezoek van volgende dorp stond daar een laadpaal van blue-motion waarna ie opgeladen was na onze wandeling in die streek.
Bezoek aan winkel nadien had ook een (gratis zelfs) laadpaal. Heb dan nogeens geladen op zelfde plek omdat het toch een parkeerplaats was dus met volle lading terug ook.
Heb thuis nog geen lader maar laad op twee straten verder aan een plein met laadpaal. Enige euvel daar is dat die helft vande tijd bezet is door benzine-auto's die een dikke FU geven aan EV plaatsen.
Als ik naar de Delhaize ga in de buurt kan ik daar ook halfuur tot uur laden.

Nog maar 1 keer supercharger gebruikt gewoon om te proberen

BTW: tweede keer daar in Viroinval was ik mijn laadkaart vergeten (wie gebruikt ernog portefuille nu alles mobiel is?) en bleek dat ding mijn auto gewoon te herkennen van vorige keer. Vooruitgang!
Old 11-11-2020, 13:33   #153   link
radje
wadist

radje's Avatar

ff los van het design dat off label kan gebruikt worden als emetica, die stats zijn wel ongelooflijk proper

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2020, 14:52   #154   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Design van die EVs is wel nog wat wonky, propere stats.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2020, 15:16   #155   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

stats als in kwh is beter lager dan hoger, het is range die je hoger wilt zien en wh/km. Opbod van batterijen is geen oplossing voor het milieu of de betaalbaarheid
Old 11-11-2020, 18:05   #156   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Zou die geen grotere range hebben als dat geen fucking SUV zou zijn?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2021, 23:09   #157   link
Deff
!= Deffe

Even de anti-tesla fanboy uithangen. Ik volg nieuws rond de software updates totaal niet en update maar af en toe. Ergens in december was er een enorm handige update aan hoe de cruise control werkt, heel leuk allemaal. Ondertussen weet de wagen wel nog altijd niet dat je op de ring rond Brussel maar 100km/u mag, maar bon...

Gisterenavond krijg ik opnieuw een notificatie dat er een update beschikbaar is, ik installeer die zonder nadenken. Ik stap vanavond in de wagen en de Interface van het touch display is best ingrijpend verandert. Je actuele snelheid (ver het enige waar ik ooit naar kijk tijdens het rijden) is verplaatst en lijkt ook wat kleiner en de verhouding in de UI zijn ook verandert.
What. The. Fuck. Tesla? Serieus, je kan argumenteren over mooier, lelijker of handiger maar dergelijke informatie 'zomaar' verplaatsen is toch not done? Of geef mij op zen minst de keuze. Ik heb er mij gedurende de hele rit (40km) ongemakkelijk bij gevoelt omdat ik inmiddels een reflex heb om naar de snelheid te kijken vanuit een ooghoek, maar dat getal staat nu dus ergens anders. Ik zal er wel aan wennen, maar was toch echt een onaangename verrassing.

Voor de geÔnteresseerden staat hier wat context: https://uxplanet.org/analyzing-the-n...6-8dccd52dd594

Er was blijkbaar al wat controverse rond, maar aangezien ik het online Tesla gebeuren niet echt volg had ik geen idee.
Old 27-01-2021, 06:44   #158   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja, was ook wel verrast toen ik het zag. Een UI aanpassen resulteert veelal initieel in een meerderheid ontevreden klanten. Het veroorzaakt frustratie. Deels omdat de klanten niet weten waarom die keuze's zijn gemaakt. Ze zien het resultaat door de verschillen, nog niet door het uiteindelijke gebruik (in uw geval: de meter staat nu dichter in uw ooghoek van het stuur) en de oorzaken ervan.
Ben zelf een GUI-designer, en toch erger ik me ook altijd als sites zoals FB, Reddit of Twitter design changes doen. Uiteindelijk went het altijd.

Waar ik me meer zorgen over maak is niet esthetiek maar werkelijke functionaliteit. Een van de laatste updates heeft ervoor gezorgd dat cruise control / lane assist, zich beperkt tot de max snelheid in bewoonde zones. 50km/u is dus 50 nu, je kan dat niet meer aanpassen naar een 54 wat ik doorgaans doe. Dat maakt de feature compleet zinloos op kleinere wegen want je belemmert het verkeer. Het is lullig. En het is dus het wegnemen van zaken die je voor lief hield.
Dat zal er altijd zijn met zulke niet selectieve updates. Is aanpassen.
Old 27-01-2021, 07:34   #159   link
Deff
!= Deffe

De meter staat dichter bij mijn ooghoek, maar het lettertype is kleiner en er is langs elke richting minder witruimte rond het getal. De snelheid aflezen is echt wel moeilijker op deze manier. In de oude UI werd je oog naar dat getal getrokken, aangezien het centraal stond, ver van andere info. Nu zijn cijfers als de cruise snelheid etc bijna even groot. De snelheidsmeter van je voertuig lijkt mij nu toch ook iets dat je niet zomaar aanpast. Het is letterlijk het enige volledig essentiŽle op dat display. Dat kan je niet in dezelfde categorie plaatsen als andere features.

Swat, ik hoop dat er voldoende klachten komen om dit terug te draaien. Hetgeen jij beschrijft lijkt mij mogelijk nog logisch in een legaal kader voor auto pilot. Uw cruise controle 5km/u hoger zetten als de limiet is volgens mij trouwens een Belgische traditie, in landen als Frankrijk en Nederland zijn de correcties veel kleiner.
Old 29-01-2021, 16:34   #160   link
Deff
!= Deffe

250km verder en ik begin er al wat aan te wennen

Also, Model S facelift is precies ook de moeite. Iemand enig idee of zo een stuur zelfs maar legaal is in Europa?
https://www.tesla.com/nl_be/models?redirect=no
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules