Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 11-02-2021, 17:10   #2681   link
Deff
!= Deffe

Duiding hier is wel belangrijk. Een 'gewone' keuken op die plaats zetten lijkt mij nooit zonder risico, ongeacht of het nu Dovy of IKEA is. Laminaat / spaanplaat lijken mij nooit geweldig om buiten te gebruiken, Trespa wel.

Indien je kan garanderen dat de ruimte vorstvrij blijft (met water aanvoer/afvoer toch ook relevant) zou ik persoonlijk voor een IKEA keuken gaan. Indien die na een paar jaar begint af te zien van het vocht zou ik ze vervangen door een kwalitatieve buitenkeuken of het poolhouse zelf nog wat onder handen nemen.

Geen idee wat je in de keuken wenst, maar ik heb op basis van Ikea tuinmeubilair opbergruimte en werkbladen gemaakt. Die kunnen sowieso tegen vocht en vrieskoude. Voor de wasbak heb ik ergens een antieke gootsteen kunnen recycleren die rechtstreeks aan de muur hangt. Ik heb 2 inductiekookplaten die ik in de winter in de kelder opberg en in de zomer op het aanrecht buiten laat staan. Goedkoop en weerbestendig
Deff is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 17:14   #2682   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Zal vannacht daar eens thermometerke leggen, zien hoe koud het daar wordt. Geen idee van eigenlijk. Heb er ook glas water gezet, morgenvroeg eens zien of het bevroren is. Als het met deze temperaturen daar binnen niet vriest (ontbreekt dan ook nog stukje glas dat ze eind feb komen plaatsen), dan zal het wel meevallen zeker?

@Deff: welk materiaal is dat dan? moet hier ook niet per sé iets spectaculair zijn hoor, gewoon wat plaats voor borden, glazen en bestek, wasbakje en klein kookplaatje.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 11-02-2021 at 17:26.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 18:20   #2683   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

de kleine van 4 heeft in zijn kwaadheid een klein plastieken flesje tegen de TV gekegeld, maar aangezien die gericht en hard kan gooien zitten er nu lijnen in het beeld

is dat iets voor de famiale?

we zitten bij ethias daarvoor
Freddie Wasbak is online now   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 18:22   #2684   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nope, is schade aan eigen goederen. Familiale dekt enkel mocht uw kleine dat tegen tv van bijv buur of vriendje zou gooien. Misschien wel je brandpolis eens checken, veel polissen dekken dit ikv 'glasbreuk'.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 11-02-2021, 20:27   #2685   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

TV wisselen met die van de buren hé Freddie.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 20:34   #2686   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Correct, geef hen de kapotte TV, vraag dan een schadevergoeding voor de TV bij hun en laat uw haag groeien
acku is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2021, 21:02   #2687   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Niet vergeten dat er nog een franchise is ook...

Old 11-02-2021, 22:07   #2688   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Zal vannacht daar eens thermometerke leggen, zien hoe koud het daar wordt. Geen idee van eigenlijk. Heb er ook glas water gezet, morgenvroeg eens zien of het bevroren is. Als het met deze temperaturen daar binnen niet vriest (ontbreekt dan ook nog stukje glas dat ze eind feb komen plaatsen), dan zal het wel meevallen zeker?

@Deff: welk materiaal is dat dan? moet hier ook niet per sé iets spectaculair zijn hoor, gewoon wat plaats voor borden, glazen en bestek, wasbakje en klein kookplaatje.
Vooral vocht is het probleem: nu dat meten is redelijk zinloos omdat al het vocht uit de lucht is gevrozen. Ik zou dit volgende week meten als de dooi is ingezet. In mijn sterrenwacht had ik een volhouten tafel staan die goed ertegen kon dmv vernislaag. Computers in sterrenwacht hebben last van vocht: corrosie edm.

Als je spaanplaat goed afgesloten is, dan zou dat goed tegen het vocht kunnen: alle kieren en hoekskes opspuiten met silicone. Ge zou ook een 500 W verwarmingselement kunnen kopen om de ruimte vorstvrij te houden.
Old 12-02-2021, 05:24   #2689   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Inderdaad, vorstvrij en droog lijkt me belangrijk. Dan zal een keukentje van de Ikea heus wel een tijdje blijven staan. Wat ik wel zou doen, is de kopse kanten van het hout, waar geen hpl / melamine / ... toplaag op zit, goed insmeren met een sealer. Zeker waar deze in contact komen met de grond. Is niet moeilijk, niet zichtbaar en kost niet veel.

https://www.bol.com/nl/p/bison-seale...6.ProductImage

Dat gaat er voor zorgen dat het hout geen vocht opneemt, moest het toch in contact komen met vocht, en dus ook veel minder snel zal opzwellen.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2021, 05:36   #2690   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

bedankt voor de tips!

Old 12-02-2021, 15:12   #2691   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Toch maar (relatief goedkoop) keukentje besteld bij Ikea. Online, maar lees enorm veel horrorverhalen over Ikea hun webshop dus ben benieuwd... Heb bevestiging gekregen via mail maar op de website staat de helft van de producten er al niet bij, dus belooft al...

Old 12-02-2021, 15:15   #2692   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ikea webshop zuigt inderdaad. Die doen precies alle moeite van de wereld om u toch in die winkel te krijgen.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 12-02-2021, 15:37   #2693   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Is geen cadeau ze, die winkel nu. Vanmorgen langs geweest om die materialen eens te checken. Halfuur staan aanschuiven in de snijdende kou, terwijl madam in de auto zit want je krijgt een bandje om (1x per auto) en je kan dus niet met 2 binnen (zelfs voor iets 'duur' als aankoop van een keuken). In de winkel precies russia style. Leeg en doods. Niks plezant aan. Ook quasi niks op voorraad, dus meenemen was ook geen optie. Ga sowieso al niet graag naar Ikea.

Afin, zal wel zien... betaald via paypal dus kan altijd klacht indienen indien Ikea niet reageert om geld terug te geven mocht levering foutlopen.

Old 12-02-2021, 16:01   #2694   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

De Ikea is nu wel geen moeilijke winkel als er iets mis gaat, daar moet je weinig schrik van hebben.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2021, 20:54   #2695   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Inderdaad, vorstvrij en droog lijkt me belangrijk. Dan zal een keukentje van de Ikea heus wel een tijdje blijven staan. Wat ik wel zou doen, is de kopse kanten van het hout, waar geen hpl / melamine / ... toplaag op zit, goed insmeren met een sealer. Zeker waar deze in contact komen met de grond. Is niet moeilijk, niet zichtbaar en kost niet veel.

https://www.bol.com/nl/p/bison-seale...6.ProductImage

Dat gaat er voor zorgen dat het hout geen vocht opneemt, moest het toch in contact komen met vocht, en dus ook veel minder snel zal opzwellen.
Of de kopse kanten met een alu profiel afwerken, maakt het direct ook stuk steviger (kappen, slijtage,...)
Old 14-02-2021, 05:59   #2696   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Niet of, en. Want een alu profiel zal geen vocht tegenhouden.

Maar de kopse kanten die ik bedoel zijn niet de zichtkanten, maar de onderkant die op de vloer staat, de bovenkant waar het blad op ligt, ... echt de kanten die je niet ziet, en die ook niet afgewerkt zijn. Weinig zin om daar een alu profiel op te zetten, en ook moeilijk om dat proper zelf af te werken.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2021, 07:32   #2697   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Zal jullie op de hoogte houden. Eerst zien of Ikea tijdig levert. Plinten onderaan zijn voor zover ik kan zien plastic, dus dat zal al goed zijn. En kastjes zelf staan op plastic pootjes. Bovenkant waard blad op licht, of kanten die onzichtbaar zijn...dunno.

Old 16-02-2021, 12:50   #2698   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Wat betreft water dat binnenkomt, zonet heel die buis eens gedemonteerd (hey goed weer!) en nu duidelijk te zien waar probleem zit. Nagel die los door die buis is geschoten van onderuit. Ze hebben dat 3j geleden proberen fixen door een klets silicone tegen te zwieren, maar dat is natuurlijk geen lange-termijn oplossing.

Enige oplossing is dus de horizontale buis vervangen, nu alleen hopen dat die (zoals de andere delen) niet verlijmd is aan de bocht die van EPDM>dak gaat, maar ook gewoon met silicone (dan zullen we die wel kunnen loswringen). Ga er zelf niet aan beginnen, moet plaatser maar fixen. Maar probleem is nu wel héél duidelijk te zien.

zeer 'professioneel' gedaan dus :/

Old 17-02-2021, 10:34   #2699   link
l33td00d
Senior Member

l33td00d's Avatar

Ze zijn hier de ruiten aan het plaatsen, de eerste die ze staken van 2.2x3.6m heeft een kloeft van een barst in de hoek, in het profiel zelf. Te hopen dat ze bij de volgende 5 van dat formaat niet dezelfde fout maken.

Toevallig gezien daarnet, nu hebben ze dat verstopt door der tape over te plakken.

Om een of andere reden doen ze ook alles manueel, terwijl hun baas bezig was dat ze dat allemaal met een kraan gingen doen. (het zijn ruiten van 300kg per stuk).
l33td00d is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2021, 10:53   #2700   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ge hebt hen toch gewezen op die barst? Sebiet beginnen ze van 'jamaar, dat was er niet toen we die geplaatste hebben'.
kar is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules