Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 03-03-2021, 14:59   #1661   link
Deff
!= Deffe

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Zorg dan alleen dat het laden van uwen tesla niet meer zuipt dan dat uw panelen kunnen leveren in Watt; anders gaat ge alsnog van het net zuigen.
Is eenvoudig in te stellen, mag gerust hele dag opladen aan 2kWh ipv enkele uren aan 11 kWh.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2021, 15:16   #1662   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

denk dat er ook slimme laadpalen zijn die zo'n zaken kunnen regelen
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 06:23   #1663   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Het is nooit leuk om minder geld te krijgen dan je eerst dacht
Het gaat niet om minder geld krijgen, maar meer moeten betalen. Toch wel een groot verschil imo.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 07:36   #1664   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Hoe kan je redelijk accuraat je zelfverbruik berekenen met digitale meter en zonnepanelen? Dan moet je al een externe meter hebben gekoppeld met je digitale meter zeker, of lukt dat ook zonder?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 07:55   #1665   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Bij mijn installatie hebben ze een powermeter mee in de zekeringkast geinstalleerd om dat mogelijk te maken. Ik denk dat de digitale meter enkel injectie op het net kan bijhouden.
Old 04-03-2021, 08:29   #1666   link
Horla
Senior Member

Om je eigen verbruik te weten moet je een kWh meter tussen uw zonnepanelen en uw kast steken omdat je meter enkel weet wat je op het net zet of er af haalt en uw opwekking zit daar dus al in. Iets als dit zodat je exact kan zien wat je opwekt. Dat in combinatie met deze energiemeter geeft u een compleet idee van wat je opwekt en belangrijker wat je nu eigenlijk exact verbruikt.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 09:15   #1667   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Veel omvormers kun je ook gewoon aan het internet hangen, en via een portal hun opgewekte vermogen uitlezen. Als je dat combineert met de gegevens van je meter kan je dat toch eenvoudig berekenen?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 09:27   #1668   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

hoe middeleeuws
Old 04-03-2021, 14:21   #1669   link
Horla
Senior Member

On the fly via een app op je gsm je verbruik bekijken is toch een stuk sexier dan een Excel sheet er bij gaan halen
Old 04-03-2021, 15:03   #1670   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ja als er iets duidelijk is uit deze discussie is het wel dat het hier vol arme sukkelaars zit .

Het is nooit leuk om minder geld te krijgen dan je eerst dacht, maar het is ook maar een van de vele Mattheuseffecten waar wij met z'n allen voordeel mee doen, dus het gesnotter moet echt niet te lang meer duren.
https://www.pvda.be/pvda_plant_zonne...al_onvoldoende

Teki is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 15:07   #1671   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Links en groen zijn heeft gene fuck te zien met een dure energie setup te installeren eh.
De eerste persoon die een warmtepomp of zonnepanelen laat steken voor het milieu moet ik nog tegenkomen. Zelfs professioneel is er niemand die dat laat doen zonder er voordeel uit te halen.

Om dan te gaan morrellen aan beloofde subsidies achteraf? Waar dan nogeens een zweem van politiek favoritisme aanhangt? Met Vlaams / Federaal / Vreg / Creg / een hoop andere instellingen erbij?

Veel meer politiek dan dit gaat het niet worden
Old 04-03-2021, 15:11   #1672   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Allemaal plebs trouwens, mijn 4 3.5MW windmolens hebben sinds 2015 net hun 200 000e MWh opgebracht.

Genoeg voor een gezin of 50000 een jaar van elektriciteit te voorzien (of 15000 als het Lapino's zijn )

(of onze site een maand of 3)
Old 04-03-2021, 16:59   #1673   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

wat haalt 3.5MW uit als ge geen frigo hebt om mee te koelen
acku is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 17:30   #1674   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
De eerste persoon die een warmtepomp of zonnepanelen laat steken voor het milieu moet ik nog tegenkomen.

Geldt dat enkel voor zonnepanelen of ook voor andere klimaat/milieutoepassingen? Want van alle zaken die ik hier al heb gestoken die geld kosten zijn de zonnepanelen de eerste waar ik profijt uit haal.
kar is online now   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 17:42   #1675   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
wat haalt 3.5MW uit als ge geen frigo hebt om mee te koelen
touche

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 08:11   #1676   link
Horla
Senior Member

Quote:
Allemaal plebs trouwens, mijn 4 3.5MW windmolens hebben sinds 2015 net hun 200 000e MWh opgebracht.

Genoeg voor een gezin of 50000 een jaar van elektriciteit te voorzien (of 15000 als het Lapino's zijn )

(of onze site een maand of 3)
Deze week gehoord dat ze een windmolen van 180m hoog op 400m van mijn huis willen zetten. Ik heb toch een beetje een NIMBY gevoel moet ik eerlijk zeggen...
Old 05-03-2021, 11:00   #1677   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Mja die van ons staan wel letterlijk midden op een petrochemische site.
Het hangt ervanaf hoe landelijk je woont. Op 400m hoor je een windmolen niet.

En qua uitzicht? Waarschijnlijk staat er daar wel ergens een electriciteitspyloon ook. Of een gsm mast.

Kun je beter een windmolen in de buurt hebben staan. Dat is nog relax om naar te zien.
Old 05-03-2021, 11:05   #1678   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Kun je beter een windmolen in de buurt hebben staan. Dat is nog relax om naar te zien.
als die noordelijker staat dan uw woning bedoelt ge, maar als dat betekent dat ge de schaduw van die propeller continu in uw huis ziet passeren als de zon erop zit moet ge daar volgens mij wel zot van worden
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 11:15   #1679   link
l33td00d
Senior Member

l33td00d's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Deze week gehoord dat ze een windmolen van 180m hoog op 400m van mijn huis willen zetten. Ik heb toch een beetje een NIMBY gevoel moet ik eerlijk zeggen...
Als de wind verkeerd staat hebt ge ook wel de meest verontreinigde lucht van vlaanderen in uw tuin. Dus al bij al valt dat wel mee?
l33td00d is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 11:58   #1680   link
Horla
Senior Member

Waar denk je dat ik woon? De site waar ik over spreek produceert "Amino Acids, Agrochemicals, and Botanical Extractions" dus dat zal wel meevallen. Is niet de haven van Antwerpen hé. Staat geen pyloon in de buurt maar wel naast een natuurgebied (allé, ze zijn bezig met er natuurgebied van te maken maar de gemeente heeft dat even on hold gezet zodat ze deze windmolen er nog vlug door kunnen drukken).
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules