Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 04-03-2021, 09:58   #2841   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Ik vind vooral het zicht door Frenzal zijn raam fantastisch. Waar is dat?
Old 04-03-2021, 10:07   #2842   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Precies al een paar verschillende vloeren geprobeerd.

Centurio is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 10:41   #2843   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by AngeluS View Post
Ik vind vooral het zicht door Frenzal zijn raam fantastisch. Waar is dat?
Shutterstock. Wreed schoon.
Old 04-03-2021, 11:57   #2844   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Dat mopje werkt niet meer. Of ligt dat alleen aan mijn Google resultaten?
het werkte in elk geval twee jaar geleden nog toeneen collega het mij aanraadde op de bureau
acku is online now   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 13:52   #2845   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Dat mopje werkt niet meer. Of ligt dat alleen aan mijn Google resultaten?
Assteen
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 13:55   #2846   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

bij mij ligt er horny milfs in your area in de living
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 14:04   #2847   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

onlangs een badkuip gekocht bij tubgirl
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 14:20   #2848   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Kennen jullie de hippe koffiebar '2 girls 1 cup' al?
Old 04-03-2021, 20:03   #2849   link
Ceeke
Jouw maandaggevoel

Ceeke's Avatar

Is dat die naast het cafť "1 man 1 jar"?
Ceeke is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 10:06   #2850   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

WiP. Komt nog andere tafel/stoelen in (zwarte tafel, stoelen zwarte poten en camelkleur leder), frigo (ipv dat plastic ding) en jaloezieŽn aan korte kant. Best tevreden over mijn eigen werk. Tafel vervangen was eigenlijk niet nodig, maar was al tijdje besteld omdat we eerst andere plannen hadden.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 05-03-2021 at 10:50.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 11:09   #2851   link
l33td00d
Senior Member

l33td00d's Avatar

En nu er geen vurte gloeidraad ledlampen inhangen met zo'n draad lampenkap he.

Wij gaan voor Polybeton gaan, in natuurkleur of nen tint of twee donkerder. Binnen en buiten.
l33td00d is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 11:32   #2852   link
Deff
!= Deffe

Nicely done Lapino
Deff is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 12:45   #2853   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Wil ook wel zo een tuinhuis. Vanwaar komt die?
Lijkt me ideaal voor jeugd die opgroeit, een eigen zone voor hen en hun vrienden later
acku is online now   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 12:48   #2854   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Proper gedaan papino!

Hier is de scope wat kleiner: wil mijzelf een werkbank maken voor in de garage. Redelijk low budget oplossing, omdat het feitelijk vooral dient om wat dingen op te zetten en klein prulwerk eventueel.

Afmeting: 260cm lang en 50-60cm breed +-

Voorlopig denk ik eraan om 2 schragen te kopen (als onderstel) en een stuk hout van 240x122 (18mm) te laten verzagen in de lengte zodat ik ze op mekaar kan lijmen. Dat maakt dan dat het stuk 36mm dik is, wat wel voldoende stevig moet zijn.
Vroeg me enkel af wat ik best doe: MDF of multiplex?
Old 05-03-2021, 12:55   #2855   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als ge er geen balkskes gaat onderzetten gaat zelfs uwen MDF (ook al is hij dubbel verlijmd) doorzakken op termijn. Zeker over zo een lengte.

Cheap-o oplossing: derde schraag in de midden er bij zetten.
Stabielere oplossing: Maakt u ne kader uit SLS balken 2 op 4 duim of 2 op 6 duim ofzo, en maakt van diezelfde balkskes ook uw poten en leg daar een MDF plaat op. Zo heb ik het ook gedaan. Protip: in de poten onderaan een groot diep gat boren van 10 diameter met een inslagmoer in. Daarin dan een bout met zo een afgeronde kop draaien en ge kunt meteen uw tafel waterpas zetten ook.
kar is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 13:04   #2856   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Wil ook wel zo een tuinhuis. Vanwaar komt die?
Lijkt me ideaal voor jeugd die opgroeit, een eigen zone voor hen en hun vrienden later
Komt van bij Yvan Christiaens. Niet echt de topkwaliteit, maar hebben bij aanleg zwembad ook beetje moeten kijken naar budget. Een "echte" poolhouse was makkelijk 3x zo duur (budgetten van 50K en meer vinden die zwembadbouwers normaal). Dus dan maar beslist dit te laten zetten, binnenkant zelf afgewerkt met isolatie en mdf, en nadien dus die glazen panelen laten plaatsen en binnenkant zelf afgewerkt met Ikea enz... Denk dat totale kostprijs (zonder beton/vloeren) rond de 25K zal zitten nu (glaspanelen was +- 6000 euro). Nog altijd veel geld, maar toch al iets redelijker dan die andere dure zaken.

Nadeel...wel, het is en blijft een 'tuinhuis' dus het is niet overal 100% recht, cederhout is nogal gevoelig voor krassen en vuil worden, en die firma Christiaens is zo een echt Westvlaams 'lomp' bedrijf (bij probleem zoals afwatering die binneliep is het altijd precies of het is mijn schuld, zeer kortaf aan telefoon enz), maar voor de prijs eigenlijk best tevreden. Had ik op voorhand geweten dat we daar zoveel gebruik van maken, dan was ik misschien wel voor een gemetst bijgebouw gegaan met oa toilet, isolatie enz en daar dus meer geld aan uitgegeven. Ging pak meer kosten maar dan was het ook meteen goed voor de komende 30j.

Nu is het voor ons een perfecte extra ruimte en inderdaad zoals je zelf ook al schrijf, zalig voor de tieners in huis die eens met vriendinnen/vrienden afspreken, of voor papa die eens op gemak video call moet doen of naar voetbal wil kijken. Hebben ook nog klein grindpad (waterdoorlatend) laten aanleggen vanaf jacuzzi naar die ruimte zelf, met zo'n tegels waar telkens wat plaats tussen is, dus kunnen nu zonder in nat gras te moeten daar naartoe.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Last edited by lapino; 05-03-2021 at 13:07.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 13:10   #2857   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Als ge er geen balkskes gaat onderzetten gaat zelfs uwen MDF (ook al is hij dubbel verlijmd) doorzakken op termijn. Zeker over zo een lengte.

Cheap-o oplossing: derde schraag in de midden er bij zetten.
Stabielere oplossing: Maakt u ne kader uit SLS balken 2 op 4 duim of 2 op 6 duim ofzo, en maakt van diezelfde balkskes ook uw poten en leg daar een MDF plaat op. Zo heb ik het ook gedaan. Protip: in de poten onderaan een groot diep gat boren van 10 diameter met een inslagmoer in. Daarin dan een bout met zo een afgeronde kop draaien en ge kunt meteen uw tafel waterpas zetten ook.
Kader kan ik idd ook wel nog bekijken. Hebt ge daar toevallig een plan van gemaakt?
Also: qua stabiliteit is multiplex dan beter dan MDF - maar waarom zou ge Łberhaupt MDF kiezen dan? Omdat het "afgewerkter" is?
Old 05-03-2021, 13:13   #2858   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Omdat het goedkoper is. Zeker voor een werkbank.

Ik heb deze nagebouwd:

edit: en ja, ik heb ook al dat werkgerief niet. Enfin, toen had ik dat niet. Dus de mijne is ook super janky.
kar is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 13:15   #2859   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik zou altijd voor multiplex gaan. Harder, steviger, en (imo) veel mooier.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 13:18   #2860   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Omdat het goedkoper is. Zeker voor een werkbank.

Ik heb deze nagebouwd:

edit: en ja, ik heb ook al dat werkgerief niet. Enfin, toen had ik dat niet. Dus de mijne is ook super janky.
Aight, merci.
Maar idd, heb (nog) geen houtzaag en dergelijke, dus ik ga voorlopig beginnen met mijn schragen. Op termijn kan ik dat eventueel wel optimaliseren als het kriebelt, who knows

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Ik zou altijd voor multiplex gaan. Harder, steviger, en (imo) veel mooier.

https://www.brico.be/nl/bouwmaterial...x1-8cm/5356349
Deze in de lengte laten verzagen en op mekaar plakken. Dan zit ik met 60 breed en 3,6cm dik. Zou dat voldoende zijn, peist ge?
Is natuurlijk afhankelijk hoe ver ik de schragen uit mekaar zet - maar idealiter zo ver mogelijk dus.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules