Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 02-04-2021, 13:09   #3021   link
Deff
!= Deffe

Is ook logisch, stralen die je blokkeert / reflecteert voor het glas is veel efficiŽnter. Wanneer je binnen reflecteert gaan de stralen nog eens door het raam waar toch wat warmte achterblijft langs binnen.

Mijn white trash oplossingen de afgelopen jaren waren lakens voor het raam langs buiten (medium effectief) of op maat gesneden karton met alufolie inpakken en langs buiten op het glas kleven (supereffectief maar ziet er niet uit).

Ik heb alvast enkele schermen gekocht op Aliexpress om te testen, want is pak goedkoper als suneclipse.nl. Als het voldoende kwalitatief is koop ik alles daar, anders alsnog naar suneclipse.
Langs binnen kan je trouwens ook opteren voor dubbele gordijnen of extra zware/isolerende gordijnen, dat heeft ook een effect, al is het veel minder effectief.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2021, 13:35   #3022   link
kar
Public servant

kar's Avatar

wel opletten met thermische breuken bij zware gordijnen: https://www.baku.be/nl/inspiratie/th...reuken-in-glas
kar is online now   Reply With Quote
Old 02-04-2021, 15:04   #3023   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Binnen gaat niet goed werken

Er is een gigantische hoeveelheid thermische energie in direct zonlicht, als je dat langs de binnenkant gaat blokkeren (met screen) blijft er nog altijd een deel achter

Ik kan het niet kwantificeren, maar zou die screens wel langs de buitenkant hangen
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2021, 13:10   #3024   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Ik plak altijd zo'n zilveren warmtedeken voor mijn raam, aan de buitenkant. Die zijn zo dun dat je van binnen (gouden zijde) gewoon naar buiten kan kijken. Welliswaar met wat verkleuring. Werkt zeer goed, maar is wel altijd een gedoe en ook niet de meest elegante oplossing natuurlijk.
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2021, 03:15   #3025   link
sn1p3r
bashir_be

sn1p3r's Avatar

Hah, ik heb dat ook gedaan in mijn slaapkamer. Het was voorheen snikheet, nu is het meer doenbaar. Zon zit er van 's morgens eerste licht tot (kort voor) de middag op...
Old 04-04-2021, 11:55   #3026   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Wij hebben airco geÔnstalleerd

Wel vooral bedoeld als verwarming ipv elektrische stoofkes, maar mooi mee genomen als koeling in de zomer. Daar laat ik de paar 100 EUR premie (als je koeling uitschakeld) graag voor vallen.

Last edited by Turtle; 04-04-2021 at 21:12.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2021, 13:10   #3027   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Airco heb ik ook in mijn app, maar met 3 grote ramen waar de zon vol op staat van 12u30 is dat niet te koelen (mss toch ondergedimensioneerd? Nochtans laten uitrekenen door de installateur). Vandaar die warmtedekens.

Ahja en ik zit ook onder het plat dak. Trucjes dat ik daar mee kan uitvoeren?

Upside: in de winter nooit de cv aan en altijd 19+ graden binnen
Old 04-04-2021, 20:43   #3028   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Voor beide houtsoorten is een goede behandeling belangrijk om verkleuren en vlekken tegen te gaan. Zeker aan beide zijden gelijk behandelen, dus voor het plaatsen, anders gaat het alsnog kromtrekken. Voor eik ben ik zeer tevreden van Trae-Lyx ultra mat, of Skylt.
Trae-Lyx Naturel eens geprobeerd, ben fan! Gebruik jij de meubellak?
operator is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2021, 06:09   #3029   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Nee, eigenlijk voor alles de parketlak gebruikt.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2021, 13:35   #3030   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
is een PU-gietvloer. De betere keuze qua sterkte en krasbestendigheid zeggen ze (tegenover epoxy of beton)
Die ziet er inderdaad na twee jaar nog erg goed uit, enige krassen zijn onder de bureaustoel die er nu al twee jaar onbeschermd over zit te rollen, en ook dat is aanvaardbaar.
Qua onderhoud en duurzaamheid zeker klasse. Vlekken wel al gehad van bepaalde vloeistoffen zoals vet voor planten, en ook die zijn verdwenen na een tijd. Vloer voelt steeds zacht (materiaal is veerkrachtig) en warm (vloerverwarming) aan (of koud als t moet door passieve)

Wat je niet mag onderschatten is hoe snel dat vuil lijkt, net omdat het zo perfect egaal is. 1 keer eten en je ziet kruimels onder tafel. We hebben een robotstofzuiger om meeste van dat werk op te lossen, zo een grond is natuurlijk snel gekuisd door dat ding

Prijs, weet niet meer. 5000 euro voor 90m2? Echt duur was het niet in budget, wel lastig om geplaatst te krijgen op de chape die eerst moest uitdrogen. Duurde wel wat
Zijn prijzen aan het opvragen om een gietvloer icm vloerverwarming te laten doen
Old 07-04-2021, 14:08   #3031   link
flexium
Sr member, jr poster

Het is misschien overdreven voorzichtig of paranoide, maar zulke vloeren wasemen bij plaatsen en gedurende de levensduur 'vluchtige organische stoffen' uit.
Ik weet niet goed in welke mate dit een ernstig risico vormt voor de gezondheid, maar je kan je er maar best bewust van zijn.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2021, 20:47   #3032   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Zijn prijzen aan het opvragen om een gietvloer icm vloerverwarming te laten doen
Zeker doen als je geen kinderen hebt en supervoorzichtig bent.

Anders, not so.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2021, 21:21   #3033   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Zoek u hier een groot formaat tegel uit: https://tile.expert/nl-be
Old 08-04-2021, 08:31   #3034   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post

Anders, not so.
Hmmm, PU vloer die wij hebben is erg betrouwbaar. Anders dan epoxy of gietbeton kan dat niet krassen, het is veeleer een flexibel materiaal.
Wel letten op wat je erop zet, we hebben overal stiffen viltjes opgeplakt bvb.

We hebben wel wat incidenten gehad met vloeistoffen die erin trekken, maar ook daar lijkt tijd te helen. Na 3 jaar is de staat nog perfect. Maar ja, we letten er wel op. Direct kuisen.

Het grotere probleem met zo ee vloer is dat dat super-esthetisch is door zijn egaliteit. En dat je dat dus moet onderhouden qua vuil. Afhankelijk van de kelur zie je elk kattenhaartje of broodkruimeltje liggen.
Hier doet een robotstofzuiger het dagelijkse kuiswerk. Met wat planning moet enkel de stoelen op tafel zetten en doet ie de rest zelf.
acku is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2021, 08:51   #3035   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Wete nog zo 20 jaar geleden konde naar "HET HUIS VAN DE TOEKOMST OMGWTF", das nu Bavo zijn huis peins ik.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier

Last edited by onbewust; 08-04-2021 at 09:16.
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2021, 08:58   #3036   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Hier ook efkes nen robotstofzuiger gehad maar weer verkocht. Als het enkel paar stoelen is om omhoog te zetten cava nog maar we hebben ook zetelke met poef, paar potplanten op de grond, redelijk zware barkrukken, een bijzettafelke etc... Op den duur zijde meer bezig met meubilair te sleuren dan zelf keer rap met de stofzuiger te passeren.

Kwil gewoon meegeven dat zo robotdink enkel handig is als ge bijna niks aan de kant moet zetten, imo.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2021, 09:07   #3037   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Hier ook efkes nen robotstofzuiger gehad maar weer verkocht. Als het enkel paar stoelen is om omhoog te zetten cava nog maar we hebben ook zetelke met poef, paar potplanten op de grond, redelijk zware barkrukken, een bijzettafelke etc... Op den duur zijde meer bezig met meubilair te sleuren dan zelf keer rap met de stofzuiger te passeren.

Kwil gewoon meegeven dat zo robotdink enkel handig is als ge bijna niks aan de kant moet zetten, imo.
Zet je die zaken dan ook niet aan de kant als je met een handstofzuiger passeert?
Old 08-04-2021, 09:28   #3038   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by flexium View Post
Het is misschien overdreven voorzichtig of paranoide, maar zulke vloeren wasemen bij plaatsen en gedurende de levensduur 'vluchtige organische stoffen' uit.
Ik weet niet goed in welke mate dit een ernstig risico vormt voor de gezondheid, maar je kan je er maar best bewust van zijn.
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post

Anders, not so.
Mja, op internet lees ik veeleer gemengde reacties, veel mensen zijn ervoor gewonnen en zijn er tevreden van. Het is natuurlijk sterk afhankelijk welk soort gietvloer je neemt en of je een goede chape onderlaag hebt.
Old 08-04-2021, 09:33   #3039   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by onbewust View Post
Wete nog zo 20 jaar geleden konde naar "HET HUIS VAN DE TOEKOMST OMGWTF", das nu Bavo zijn huis peins ik.
Feit dat alles via Alex/Google Home is, en Hue, doet sommigen dat wel denken ja.

Alexa, turn on roborock, en weg is de stofzuiger

buiten het entertainmentgehalte niet zo geweldige meerwaardes uit die voice commands.

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post

Is zeker een punt. We kunnen ook geen tapijt leggen bvb. De ruimtes zijn wel groot genoeg om geen probleem te hebben met een potplant. Dat rijdt er rond, zolang t ver genoeg van de muur staat. Duurt wel wat langer want ie moet meer zoeken.

Trappen dat is een probleem, elke zone met een trap moet apart gekuisd worden. Sommige kleinere ruimtes zijn sneller te kuisen met de hand dan door de robot te verplaatsen.
acku is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2021, 09:59   #3040   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by B0Yke View Post
Zet je die zaken dan ook niet aan de kant als je met een handstofzuiger passeert?
Met een gewone stofzuiger kun je gemakkelijker rond dingen. Zo robot spellementen zijn nog altijd rete dom. En tijdens gewoon stofzuigen schuif je ook gewoon eens met een meubel, bij die robot moet dat weg.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules