Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 10-04-2021, 11:56   #3061   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Wil je eentje die automatisch omschakelt op leidingwater als het regenwater op is? Dan zit je al snel aan 1000 eur.
Automatisch als het kan en betaalbaar is. Maar ben niet te lui om manueel een kraan om te draaien als ik daarmee de helft goedkoper zou uitkomen.
Quote:
Originally Posted by kar View Post
Hoe goed is je kelder afgesloten voor lawaai elke keer de pomp aan slaat en hoe erg zou je dat vinden dat je die pomp hoort?
Is gewoon een gewelfde kelder. Zijn nieuwe generatie pompen niet al wat stiller? Ik zou er altijd een akoestisch ge´soleerde bak kunnen rond hangen neem ik aan?

Wat zijn zo de go-to merken/modellen?
Old 10-04-2021, 12:32   #3062   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Je hebt inderdaad al akoestisch ge´soleerde pompen die automatisch overschakelen, maar die zijn wat duurder natuurlijk. Handmatig met een kraan zal bijna niet gaan denk ik, om het dan ook volgens de regels te doen.

Dab als het goedkoop moet, grundfoss als je kwaliteit wil.

edit: persoonlijk heb ik deze, maar die staat in een gebouw apart en dat is wel redelijk luid vind ik. https://www.waterpomp.be/dab-active-...regenwaterpomp Nu, ik heb bij andere mensen al geweest die een grondpomp hebben in de garage die nog luider was. Maar dat is ook maar 20-25 seconden na elk kakske, dus dat valt allemaal wel mee.
kar is online now   Reply With Quote
Old 10-04-2021, 13:57   #3063   link
Horla
Senior Member

Ik vond dat de hel in ons vorige huis. Pomp zat onder de trap in een kast met schuifdeur toegankelijk via de living. Overdag een enorm lawaai en 's nachts durfde ik niet door te trekken om niemand wakker te maken.

Ik wou dus in ons huidige huis dat absoluut niet meer. Ik heb deze onderwaterhydrofoorpomp gekocht en die met een touwtje in onze put gehangen. Hoor je niets van en voor een goede 300 viel de prijs ook zeer goed mee.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2021, 14:21   #3064   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Ik vond dat de hel in ons vorige huis. Pomp zat onder de trap in een kast met schuifdeur toegankelijk via de living. Overdag een enorm lawaai en 's nachts durfde ik niet door te trekken om niemand wakker te maken.
Alles ok nu, Harry?
acku is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2021, 15:44   #3065   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik heb de DAB Aquaprotect hangen in de kelder, valt prima mee.

Als je op de wc, gelegen net boven de ruimte met de pomp en met open leidingen naar die kelder, doorspoelt, hoor je de pomp inderdaad, maar niet storend hard. In de rest van de woning hoor je die niet. Is eigenlijk praktisch dezelfde als die van Kar, maar in een geisoleerde box.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2021, 19:57   #3066   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Hier staat een grundfos mq in de berging. Maakt redelijk wat lawaai maar eigenlijk stoort me dat niet zo hard.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2021, 20:49   #3067   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Bij ons staan die pompen in de carport, allez, in het "fietskot" dat eraan paalt.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2021, 21:22   #3068   link
l33td00d
Senior Member

l33td00d's Avatar

Kunde daar ni gewoon een kastje rondhangen dat langs binnen met glaswol bekleed is? Uiteindelijk genereert da ni zo veel hitte als da maar sporadisch aanslaat.
l33td00d is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2021, 17:17   #3069   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Zeg Erik, ik zou een gat moeten boren van 55 Ó 60 mm door de buitensteen (baksteen) zonder water. Suggesties voor een potboor? Liefst SDS of hex of m-draad met een koppeling naar SDS.

Suggesties?
kar is online now   Reply With Quote
Old 11-04-2021, 18:52   #3070   link
Screamer
Senior Member

Screamer's Avatar

Ik heb dat gedaan met een klokboor zoals deze.
Je kan voor deze een SDS centerboor voor steen bijkopen. Waarom specifiek SDS? Dit kan je zelfs doen met een gewone boormachine op accu.

Mijn boor was trouwens niet diep genoeg om er in 1 keer door te gaan maar dan gewoon afbreken en in 2 keer boren maar dat is geen probleem. Toch niet voor een beperkt aantal gaten.

Water is eigenlijk enkel nodig voor beton.
Screamer is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2021, 06:39   #3071   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Gevelsteen is inderdaad vrij zacht materiaal, ik heb al meerdere gaten geboord met een 'dozenboor' en een accu boormachien, typisch gebruikt om stopcontacten te plaatsen.

Met zo een set zal dat al zeker lukken:
https://www.hbm-machines.com/product...xoCkboQAvD_BwE

Ik heb het laatst nog gedaan met een set van de Lidl (schoonvader had die liggen), werkt prima.
Old 16-04-2021, 09:35   #3072   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Vraagske, ik heb een intex zwembad van een maat gekregen met een oude filter erbij. Die werkt niet goed meer dus ik bestelde een nieuwe, grotere zandfilter. Nu, ondanks dat die groter is is de darm dia. 32 mm. terwijl de darm van de vorige filter die aansluit op het zwembad iets van een dia. 40 mm. is.

Bestaan er daar verloopstukken voor of moet ik die filter terugsturen? Heb al even zitten zoeken maar ik vind het niet precies. Iemand een idee?
Old 16-04-2021, 09:49   #3073   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Vraagske, ik heb een intex zwembad van een maat gekregen met een oude filter erbij. Die werkt niet goed meer dus ik bestelde een nieuwe, grotere zandfilter. Nu, ondanks dat die groter is is de darm dia. 32 mm. terwijl de darm van de vorige filter die aansluit op het zwembad iets van een dia. 40 mm. is.

Bestaan er daar verloopstukken voor of moet ik die filter terugsturen? Heb al even zitten zoeken maar ik vind het niet precies. Iemand een idee?
https://www.zwembadstore.com/accesso...en-en-klemmen/

Is dat niet gewoon zo'n stuk van 32mm naar 38mm dan?
Old 16-04-2021, 10:41   #3074   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
https://www.zwembadstore.com/accesso...en-en-klemmen/

Is dat niet gewoon zo'n stuk van 32mm naar 38mm dan?
Zo'n stukken gebruik ik ook voor de darm van een tuinslang ja, maar dat werkt volgens mij niet met van die geribbelde darmen.

Zoals rechts op deze afbeelding, dat soort van darm:

Old 16-04-2021, 11:57   #3075   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Awel

https://www.zwembadstore.com/intex-s...-38-32-mm.html

Donkergrijze kant is 38mm en moet op zwembad geschroefd worden.
Lichtgrijze kant moet uw 32mm darm over geklemd worden.

Niet?
Old 16-04-2021, 12:01   #3076   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Wat voor aansluiting heb je op de pomp? Gewoon een buisje dat uitsteekt? Of schroefdraad?

Met zoiets en slangklemmen, en desnoods een stukje slang, moet dat toch op te lossen zijn?
https://www.zwembadstore.com/mega-sl...-38x32-mm.html
Old 21-04-2021, 12:27   #3077   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Zo'n stukken gebruik ik ook voor de darm van een tuinslang ja, maar dat werkt volgens mij niet met van die geribbelde darmen.

Zoals rechts op deze afbeelding, dat soort van darm:

die geribbelde darmen van 32mm of 38mm hebben iedere meter of halve meter een ongeribbeld stuk waar je kan doorsnijden en klemmen op kan zetten.

Met dat laatste koppelstuk van Erik kan je dus zeker verder.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2021, 13:07   #3078   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

that's what she said!
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 22-04-2021, 09:05   #3079   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ga voor zo'n koppelstuk gaan, bedankt guys.
Old 22-04-2021, 17:15   #3080   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Iemand ervaring met Roltis zonneweringen? Offerte van zo'n 15% goedkoper dan Harol.

Last edited by operator; 22-04-2021 at 17:18.
operator is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules