Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 02-11-2017, 19:57   #1   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Gietvloeren

Eigenaars? Ervaringen?
Wegens geen zin in risico op scheuren, kleurverschil bij polybeton overwegen we nu een gietvloer. Alles heeft zijn voor en nadelen. Ik veronderstel dat de egaliteit van de vloer in zijn nadeel speelt (krasjes etc zie je rapper?)

First hand ervaringen van mensen die het al bij voorkeur al jarenlang hebben zijn me veel meer waard dan verkooppraatjes van de leveranciers natuurlijk
Old 03-11-2017, 07:36   #2   link
Blondje
*

Het enige wat ik kan zeggen, van zien bij een goede vriendin, is dat ik niet zou gaan voor een te egale kleur. Zij hebben een soort cappuchino-achtige maar egale kleur gekozen. Epoxyvloer. Ze is er heel tevreden van (onderhoud enzo), maar ze loopt constant rond met zo een handstofzuigertje. Ik zou dat al een hel vinden. Ge kunt natuurlijk ook wel investeren in een robotstofzuiger.

Verder is mij als bezoeker wel opgevallen dat er ook een soort voeg zat in waar de lagen elkaar raakten (ze gieten dat blijkbaar toch niet in 1 keer). Niet voelbaar maar wel zichtbaar.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2017, 10:49   #3   link
inqubus
Senior Member

Vorig jaar huis gekocht en zat ook zo een gietvloer in die aan vernieuwing toe was.
Dan maar nieuwe oplaag erop laten leggen maar ik zou dat nooit van mijn leven kiezen als vloer voor in de living.

Ziet er zeer knap uit vlak nadat ge gekuist hebt. wij hebben een redelijk donkere vloer en daar zit ge dus elk fucking stofje op. Maak me al minder druk erin maar int begin niet te doen .

Is trouwens heel krasgevoelig.
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2017, 22:48   #4   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

hebben het hier overal (wel nog maar een paar maand).

Vloeren, trappen en volledige badkamer (wanden douche inclusief).

Super in combinatie met vloerverwarming.

We zijn nog heel tevreden, al hebben we het nog niet zolang

Pro's:
onderhoud, super gemakkelijk
kindervriendelijk
vooral bv. in douche is het super, nergens geen silicone meer, mooi één geheel.
ziet er gewoon heel strak uit

Contra's
de schrik zit er wel altijd in om schade te maken (niet zozeer van onszelf, maar als er anderen over de vloer komen :P)
een "fortuin" uitgegeven aan viltjes voor elk meubelstuk

Tip zeker een gigantische inkommat voorzien.
Tip2 goeie chape is superbelangrijk, vraag dus na met wie ze heel goede resultaten behalen
Old 07-04-2021, 13:40   #5   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlaCkBirD View Post
hebben het hier overal (wel nog maar een paar maand).

Vloeren, trappen en volledige badkamer (wanden douche inclusief).

Super in combinatie met vloerverwarming.

We zijn nog heel tevreden, al hebben we het nog niet zolang

Pro's:
onderhoud, super gemakkelijk
kindervriendelijk
vooral bv. in douche is het super, nergens geen silicone meer, mooi één geheel.
ziet er gewoon heel strak uit

Contra's
de schrik zit er wel altijd in om schade te maken (niet zozeer van onszelf, maar als er anderen over de vloer komen :P)
een "fortuin" uitgegeven aan viltjes voor elk meubelstuk

Tip zeker een gigantische inkommat voorzien.
Tip2 goeie chape is superbelangrijk, vraag dus na met wie ze heel goede resultaten behalen
En, 3.5 jaar later, nog altijd tevreden?
Old 11-04-2021, 22:47   #6   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
En, 3.5 jaar later, nog altijd tevreden?
ja super, mijn inkommat mocht wat groter zijn, net erboven zitten een paar krassen.

Verder zou ik niets anders meer willen, zeer aangenaam in combinatie met vloerverwarming.
Ook nog steeds aangenaam voor de klein mannen.

Sinds een paar maand ook een robotstofzuiger met dweilfunctie (feitelijk een natte doek die hij meesleept) vloer is telkens gelijk nieuw, echt de max

(merk op, we lopen wel niet met schoenen binnen, bezoek doet ook schoenen uit)
Old 12-04-2021, 08:51   #7   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Fijn om te weten. Hoe zit het met krassen (van stoelen) en vlekken (bvb spattend vet van te koken)?
Old 12-04-2021, 12:43   #8   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
stoelen hier hebben van die stevige viltjes eronder (schuift ook aangenamer dus sws goed), vet van koken or otherwise is makkelijk af te kuisen, da's niks poreus.

enige dat je afaik moet mee opletten is dingen zoals toiletreiniger; dat heeft hier wel al wat vlekken gemaakt die er niet "uit" gaan (verkleuring)
Old 13-04-2021, 10:18   #9   link
black
Senior Member

black's Avatar

Mijn nonkel heeft ook al een aantal jaren epoxy vloer, heeft de pech gehad dat iemand met hoge hakken daarover gestruikeld is, met een put in de vloer als gevolg.
black is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2021, 10:38   #10   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Dat, en de reacties in de andere groep, doet je wel nadenken over de pro en contra van een gietvloer.
Old 13-04-2021, 20:27   #11   link
l33td00d
Senior Member

l33td00d's Avatar

Uiteindelijk moet ge gewoon nadenken over hoe ge zelf zijt en of het een oplossing is in uw leven:

Loopt ge constant in huis met schoenen aan? Krijgde halve hersenberoertes bij wat stof of zand op uw vloer? Nodigt ge vaak mensen uit, dragen die naaldhakken en braken die vaak zurige tomatensaus uit op uw vloer? -> Beter geen gietvloer

Doede uw schoenen standaard uit als ge thuiskomt? Zijn uw genodigden beschaafd en doen ze dat ook? Denk je bij een beetje stof op de vloer "ja, maar ik heb geen kanker dus alles valt wel mee in het leven"? -> Zeker het overwegen waard.
l33td00d is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2021, 21:10   #12   link
kar
Public servant

kar's Avatar

uw schoenen uit doen in huis maar goed tegen vuil kunnen en thuis met schoenen rondlopen maar geen vuil kunnen zien liggen zijn wel telkens zaken die niet samen kunnen voorkomen.
kar is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 09:49   #13   link
inqubus
Senior Member

ja hier heeft de poetsvrouw ne stoel laten vallen die op de tafel stond om goed te kunnen kuisen. gevolg: 2 kappen in de vloer. Lokaal herstellen gaat ge altijd zien dus enigste optie is om alles beneden te laten herdoen....verzekering dekt uiteraard niet alles.

+ de kleine heeft er ook geen goed aan gedaan. Misschien dat ge ook nog verschillende soorten kwaliteit hebt in die gietvloeren naar krasbestendigheid mar ik zou het NOOIT van mijn leven meer pakken.
Old 14-04-2021, 10:02   #14   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ja dat zijn ook zo'n accidenten die hier soms gebeuren.
Old 14-04-2021, 10:55   #15   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by inqubus View Post
ja hier heeft de poetsvrouw ne stoel laten vallen die op de tafel stond om goed te kunnen kuisen. gevolg: 2 kappen in de vloer. Lokaal herstellen gaat ge altijd zien dus enigste optie is om alles beneden te laten herdoen....verzekering dekt uiteraard niet alles.

+ de kleine heeft er ook geen goed aan gedaan. Misschien dat ge ook nog verschillende soorten kwaliteit hebt in die gietvloeren naar krasbestendigheid mar ik zou het NOOIT van mijn leven meer pakken.
Ge kunt natuurlijk ook gewoon negeren dat er een kapke in uw vloer is? Als ik moet gaan zien hoeveel krassen en vlekken er op mijne parket zijn, ik had al lang alles moeten laten opschuren en terug laten olieen etc.
Serieuze first world problems.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 11:15   #16   link
inqubus
Senior Member

dat hangt af hoe groot dat die kapkes zijn he? en op een donkerdere kleur valt dat nog meer op en parket is toch wat ander in mijn ogen. daar valt dat minder op. Zo nen gietvloer is normaal volledig effen en 1 egale kleur. Die dingen gaan veel meer opvallen op zo ne vloer

edit: om u een idee te geven hoe dat eruit ziet.

https://imgur.com/bw9K5BS
https://imgur.com/xvPF6oY

Last edited by inqubus; 14-04-2021 at 11:21.
Old 14-04-2021, 11:48   #17   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Serieuze first world problems.
Kom kom, op die manier redeneren maakt dat gestampte aarde uiteindelijk als enige juiste keuze overblijft. Da's toch maar een kwestie van gevoeligheden en prioriteiten? Ik zou dat ook eerder vervelend vinden, dus heb ik good ol' tegels gelegd (betonlook, 70x70). Boven wilde ik aanvankelijk parket leggen, maar net omdat ik mij toch snel zou ergeren aan gebruikssporen is het de stevigste Quickstep geworden. Kan tegen belachelijk veel en ziet er nog steeds als nieuw uit.
Old 14-04-2021, 12:12   #18   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by inqubus View Post
dat hangt af hoe groot dat die kapkes zijn he? en op een donkerdere kleur valt dat nog meer op en parket is toch wat ander in mijn ogen. daar valt dat minder op. Zo nen gietvloer is normaal volledig effen en 1 egale kleur. Die dingen gaan veel meer opvallen op zo ne vloer

edit: om u een idee te geven hoe dat eruit ziet.

https://imgur.com/bw9K5BS
https://imgur.com/xvPF6oY
Kunnen ze dat niet volledig in de massa kleuren ipv enkel een gekleurde toplaag? Dan zou dat toch al minder opvallen?
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 12:57   #19   link
inqubus
Senior Member

ik denk dat niet. Enkel bij de toplaag kun je een kleur kiezen en die is maar een paar mm dik. Nu laten we het voorlopig zo maar op termijn gaat daar iets anders komen maar zal wel wat afschrapen worden want ik zie ook met een aparte tegelvloer in de keuken die er vlak naast ligt bv.

Er zomaar iets opleggen zal ook niet gaan want ge ziet met uw deuren etc.
Old 14-04-2021, 15:02   #20   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Deuren etc vallen in te korten, zelfs deurstijlen vrij eenvoudig zonder verwijderen. Als ze van hout zijn toch.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules