Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 23-10-2020, 20:12   #2681   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Bij het samenstellen van de offerte in december spraken ze bij mij ook van april. Bij bestelling in januari werd dat ineens begin juni. Half mei kreeg ik te horen dat het oktober werd, om dan vorige week te horen te krijgen dat de wagen niet geleverd mag worden aan de concessie owv een een productiefout. Nog minstens een maand wachten.
Vandaag nogmaals bevestiging gekregen - 5 maand levertermijn. Dus eind maart - begin april ..... hopelijk
Old 26-10-2020, 17:47   #2682   link
Deff
!= Deffe

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Daarom ook de Tesla hé.
Je mag er op kakken wat je wilt, maar qua rijervaring is een Tesla toch echt uniek en dan zeker de Model 3. Volledig anders als de klassieke wagens, maar minderwaardig, dat weet ik nog niet. De rijdynamiek van een Model 3 moet echt niet teveel onderdoen voor de toppers in het segment (al is Ja-Rune zijn aanwinst wel veruit de mooiste in het segment momenteel). Mijn Model 3 weegt zelfs niet meer als een 340i, en dat gewicht ligt bij mij nog lager bij de grond en even perfect verdeeld tussen de wielen.
Begrijp mij niet verkeerd, indien budget geen bezwaar was reed ik vandaag waarschijnlijk met een Stelvio Quadrifoglio of een 340i touring, niet met een Tesla Model 3. Maar de Model 3 bewijst toch dat een toekomst zonder benzine motoren het einde van de wereld niet is wat betreft rijplezier. Die gimmicks en touchscreen boeien mij elke dag minder, maar het gemiddelde op- en afrittencomplex, daar blijf ik mij mee amuseren.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2020, 19:37   #2683   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja die plakt op de weg. Durft niet testen hoe hard precies omdat ik dan meer dan 100 in een bocht moet en dan zijn fouten fataal
Heb momenteel al genoeg plezier met ronde punten :') Er is altijd een snelheidslimiet die alles gelijk trekt, maar geen bak volgt mij daarrond
acku is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2020, 08:52   #2684   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Je mag er op kakken wat je wilt, maar qua rijervaring is een Tesla toch echt uniek en dan zeker de Model 3. Volledig anders als de klassieke wagens, maar minderwaardig, dat weet ik nog niet. De rijdynamiek van een Model 3 moet echt niet teveel onderdoen voor de toppers in het segment (al is Ja-Rune zijn aanwinst wel veruit de mooiste in het segment momenteel). Mijn Model 3 weegt zelfs niet meer als een 340i, en dat gewicht ligt bij mij nog lager bij de grond en even perfect verdeeld tussen de wielen.
Begrijp mij niet verkeerd, indien budget geen bezwaar was reed ik vandaag waarschijnlijk met een Stelvio Quadrifoglio of een 340i touring, niet met een Tesla Model 3. Maar de Model 3 bewijst toch dat een toekomst zonder benzine motoren het einde van de wereld niet is wat betreft rijplezier. Die gimmicks en touchscreen boeien mij elke dag minder, maar het gemiddelde op- en afrittencomplex, daar blijf ik mij mee amuseren.

Ik kak eigenlijk niet op Tesla, ik heb zelf een aantal weken een Model S mogen testen.
Het is gewoon grappig dat Tesla tegenwoordig naar een soort standaard wordt gedragen als " De ultieme wagen, want hij is overal het beste in". Wat gewoon niet klopt, elke wagen hoe duur dan ook zal wel iets hebben dat niet altijd optimaal is.
Als je een vraag stelt over de kwaliteit van iets, wordt je direct neergesabeld met: "Tis een tesla en hij heeft alle features".

Mijn ervaring met de Model 3 was dat het goed reed en een toffe "geek" wagen was met alle gadgets, maar de wagen die ik had was toch pover in uitwerking. Het kraakte hier en daar, er was duidelijk al slijtage te zien in het interieur na 3000km. Heeft dat te maken met dat dat een test wagen was en dat niet iedereen daar even voorzichtig mee is? sure dat kan. Al heb ik 2 kinderen, maar mijn F31 touring zag er zo niet uit na 200k kilometer. Dat was toen mijn afweging.

Ik kan een Tesla en een 340i of M3 of whatever performance kar die je kan benoemen niet naast elkaar leggen. De beleving van beide types is volledig anders voor mij. In de Model S voelde ik wel dat die wagen serieus wat power had al had ik geen gevoel van snelheid meer, dat kan wel aan mij liggen uiteraard. Het is gewoon anders en het is een anders waar ik nog niet van overtuigd ben. Als het treft om zuinigheid en en properheid zijn er genoeg goedkopere wagens dan elektrische wagens die gerust op een jaar totaal zeer zuinig voor je budget kunnen zijn. Ik denk hier aan de Ford Ecoboost die mijn ouders hebben, aangezien die niet veel rijden halen die perfect meerdere weken of zelfs een maand op naft tank.

Tesla is een mooie keuze als je leasebudget het toelaat of je bent zelfstandig, als particulier is dat verhaal compleet anders omdat je geen profijt haalt uit afschrijving van zo'n wagen en de investeringswaarde zeer hoog ligt tegenover concurrentie. Tesla heeft net zoals elk ander automerk de kinderziektes in het begin, Tesla is daar niet van vrijgesteld. Op dit forum hoeft dat niet noodzakelijk te zijn, maar ik sta in contact met veel mensen over de grote plas en daar wordt toch vaak Tesla gekocht omdat het een soort "trend" is, zoals Prius vroeger. Iedereen vindt Elon ne toffe pe en koopt zo een auto.

Power SUVs zijn al totaal mijn ding niet, zo X5Ms of RSQ8's van deze wereld, ik vind dat allemaal overbodig. Ik ben meer fan van snelle estates, waar je alle ruimte van de wereld hebt en toch power genoeg onder je kap om eens zot te doen.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2020, 04:47   #2685   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Bij het samenstellen van de offerte in december spraken ze bij mij ook van april. Bij bestelling in januari werd dat ineens begin juni. Half mei kreeg ik te horen dat het oktober werd, om dan vorige week te horen te krijgen dat de wagen niet geleverd mag worden aan de concessie owv een een productiefout. Nog minstens een maand wachten.
Update leveringsdatum: 20/12/2020

Als ze dan nog 2 weken wachten is dat een jaar na bestelling wtf
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2020, 16:57   #2686   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Tot zover volkswagen garages.

Eerst Joly die mij valselijk beschuldigd hebben een paar jaar geleden.

Dan ACM waar je weken moet wachten voor een afspraak. Ze wilden niet eens een diagnose geven 'want we kunnen u toch niet helpen de komende weken' tot een paar weken wachten voor winterbanden. Daar is een kluis voor autosleutels in te droppen 'maar dat is teveel werk' dus zelf nog auto binnenleveren om 8 uur terwijl je 45 minuten moet wachten tot er iemand beschikbaar is.

Dan maar via leasing afspraak gemaakt in Deurne, weekje wachten, rode waarschuwingslichten voor motor & stuur, continu meldingen van wagen voor, automatisch remming door beveiligingssysteem, lane assist die niet werkt, wagen geeft continu aan dat er auto's voor, links & rechts rijden.

"ja we hebben de batterij vervangen, voor de rest was er niets te vinden"
euh er staat 36000km op die wagen, hebben jullie een diagnose gemaakt van de foutmeldingen?
"ja we hebben gebeld met de leasing, we mochten dat vervangen"
ja maar een foutanalyse? een beetje meer informatie?
"sorry meneer dat kan ik niet zien, daarvoor moet u morgen bellen"

wtf?
Teki is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 17:13   #2687   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by moby1kenobi View Post
Deze week ga ik de bestelling van mijn X5 45e afronden.
...
We kunnen beginnen aftellen naar April 2021...
Volgens BMW is de levering voorzien voor eind maart - dus mijn huidige wagen mag weg.
Iemand interesse in een Mercedes E Break Hybride?
Old 14-04-2021, 16:52   #2688   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Tijd om nieuwe wagen te bestellen.

Dit weekend testritten met:
- Audi Q5 3.0 TDi
- BMW X3 2.0

Iemand al ervaring met die ottoz?
Ben geen autokenner dus geen idee of de ene al wat krakkemikkiger is dan de andere. Ofzo.

Qua opties beiden redelijk standaard (zit natuurlijk al heel wat in), geen interesse in panoramisch dak of iets dergelijks. Nen automatique, airco, en graag elektrische raamkes en een servostuur als dat kan.
All jokes aside: standaard businesspack deals dus.

Last edited by Jaak; 14-04-2021 at 16:55.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 17:06   #2689   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

maniakale jestebakken, zo 1900

electrisch of niks
acku is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 17:07   #2690   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Mja, ge hebt wel gelijk. Maar:
1) ik kan hier geen laadpaal zetten;
2) ben geen fan van Model 3 en Polestar 2 (mijn budget);
3) ik vertrouw mijn overheid niet meer voor elektriciteit (cf. zonnepanelen);
4) zo'n elektrische wagen anno 2021 is goed voor naar Blankenberghe te gaan, maar ik doe 2x per jaar +-1800km (x2), en dan is een autonomie van 400km niet zo interessant.
Old 14-04-2021, 17:10   #2691   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Proper budget wel voor current year wel

Ik ken managers met 200 man onder hun die t met minder moeten doen.

Ist vaa gewijst niet interessanter nen 330e ofzo te pakken.

Zie dat persoonlijk ook liever dan nen suv en as ge eens veel moet vervoeren hebde nog u dakrails en nen trekhaak.

Houd die suv voor als u klein mannen groot zijn en ge daar echt nood aan hebt ipv er nu al als een soccermom uit te zien.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 19:30   #2692   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Koopt toch geen vieze SUV
Blade is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 19:46   #2693   link
Cipherr
Member

Cipherr's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post

- Audi Q5 3.0 TDi
- BMW X3 2.0

Ben geen autokenner dus geen idee of de ene al wat krakkemikkiger is dan de andere. Ofzo.

Qua opties beiden redelijk standaard (zit natuurlijk al heel wat in), geen interesse in panoramisch dak of iets dergelijks. Nen automatique, airco, en graag elektrische raamkes en een servostuur als dat kan.
Funny, telkens een trapje lager gehad hier de laatste jaren. Ik rij momenteel met ne Q3 Sportback, hiervoor met een X1 gereden. Over 't algemeen contenter van de Q3 (want meer opties). Dien Audi heeft standaard misschien iets meer technische foefkes zoals een Virtual Cockpit (volledig digitaal dashboard). Het interieur is ook meer mijn ding. Uiteindelijk kun je met geeneen van de twee echt iets misdoen lijkt mij en is het eerder persoonlijke voorkeur.

Nadeel bij den Audi is wel duidelijke "turbo lag". Het duurt efkes voor die auto reageert op uw input als je snel wilt accelereren. Naar 't schijnt is dat typisch voor die Audi stronic automaten. Op da vlak is BMW hun automaat wel wat smoother. Niet echt iets dat mij ergert, maar wel opvallend.

Als je niet met een SUV wilt gezien worden is geeneen van de twee een optie.
Cipherr is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 19:49   #2694   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cipherr View Post
Als je niet met een SUV wilt gezien worden is geeneen van de twee een optie.
Wat een ander van mij in mijn auto peist maakt mij geen hol uit, dus à l’aise. Ik pak nen otto voor mijzelf, niet voor ne Shrimper zijn schoon ogen.

Merci Ciph!
Voor mijn C200 reed ik ook met Audi en was daar wel content van. Alleen die boîte de vitesse vond ik soms wel storend idd, was ook een S-tronic, dus herkenbaar. Sterker nog: als ik planché gaf uit stilstand, patineerde die rotbak zelfs efkes.

@Jack: pas op, ik twijfelde ook wel efkes voor een 330e Touring, maar mijn madam heeft letterlijk die bak.

Last edited by Jaak; 14-04-2021 at 19:56.
Old 14-04-2021, 20:18   #2695   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post

- Audi Q5 3.0 TDi
- BMW X3 2.0

Mijn vrouw rijdt met een X3 2.0i . Is daar enorm tevreden van, heel leuke auto, perfect afgewerkt (M-versie). Motor zou wel iets zwaarder mogen, maar als je een diesel neemt is dat al ok.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 20:21   #2696   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Btw bedoelt ge audi q5 30

Of effectief nen 3.0 moteur?

Want das klein beke verschil bij audi
Old 14-04-2021, 20:36   #2697   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Btw bedoelt ge audi q5 30

Of effectief nen 3.0 moteur?

Want das klein beke verschil bij audi
Ah, ja, zoals ik zei: ken er geen hol van.
Lijkt inderdaad een 2.0 moteur volgens de offerte! Excuus.
Old 14-04-2021, 20:54   #2698   link
Deff
!= Deffe

X3 want sowieso betere automaat (iedereen akkoord) en aangenamer om te rijden (subjectief) en mooier om te zien (iedereen met smaak akkoord).

Ik heb nog even getwijfeld over exact deze modellen, maar dan toch maar voor de elektrische paarden gekozen (en ik heb nochtans kinderen die plaats pakken).
Bekijk uw offertes ook wat in detail, bij ons zit er afhankelijk van de periode soms groot verschil op de aangeboden optie packs. Bij Audi zit in die range soms nog enorm veel in losse opties dat ik niet zou kunnen missen. Ik geloof dat in mijn offerte zelfs automatisch dimmende achteruitkijkspiegel niet in business pack zat, hoe de fuck ge dat niet kunt willen op een deftige wagen is beyond me. Dus check dat en zie dat het nodige binnen budget valt. Want ik rij liever naar een skigebied via superchargers dan dat ik alle vijf minuten koplampen van achterliggers in mijn ogen krijg. Zelfde voor adaptieve cruise control, zat bij die Q5 enkel in een package van paar duizend euro, bij BMW was dat apart te bestellen, toch ook handig om lange afstanden te overbruggen.

Ik was ook wat underwhelmed van de Q5 30TDI om eerlijk te zijn, maar met een X3 20d heb ik nooit gereden, dus geen idee of dat veel verschil maakt (al vermoed ik dat X3 18d vergelijkbaar is met 30TDI en 20d met 35TDI).

Also, check uw uitstoot, want VAA begint met die wagens toch ook wat tegen te vallen (en overweeg een A5 ipv een Q5, waarschijnlijk heb je een A5 35TDI voor minder uitstoot/budget als een Q5 30TDI).
Deff is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2021, 21:36   #2699   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Mja nee tis slimme marketing van audi.

Al hun modellen zitten ergens tussen 30 en 50. Waar 30 de lage 2liter 120pk is en 35 de iets hogere 163pk is. Enfin voor diesel toch .
Dus vanaf 40 en hoger wordt het tof .

BMW en merc zijn daar eerlijker in waar 320/c200 de goeie 2liters is en 318 /c 180 de gedownsizede is. En het dus vanaf 330/c250 en hoger tof wordt.

Mijn laatste a4 was 35, en dat was just genoeg voor ne Berline stronic.
Nu goed , nen suv is sowieso beke logger dus as den John uithangen ant rooi licht ni moet...

K zou echt zien dat u madam den suv pakt en dieen 330e claimen. Of en Mercedes full option nemen. Maar goed das allemaal persoonlijk , in die klasse kunt ge niet echt mis doen peis ik.
Old 14-04-2021, 21:45   #2700   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Ik ben voor alle duidelijkheid ook geen john aan de rooi lichten en snap ook niet wat er cool is aan nen auto die snel optrekt.

Esthetisch ook wel meer fan van de X3 (@Deff). VAA is goed punt, maar daar betaal ik met mijn Merc ook wel een ferme duit voor. SUV zal wellicht meer zijn, idd.
Wist trouwens niet dat er fluctuatie zat in het aanbod van de business packs, goeie tip dus. Pak ik mee, merci!

Mag ik vragen waar ge dan uiteindelijk voor gekozen hebt, Deff? Effectief Tesla?
In mijn pakket zit enkel Model 3 en ben geen fan van die esthetiek. En die Polestar 2 vind ik ook kakkelelijk. Ik heb natuurlijk ook gewoon slechte smaak, trek het u niet aan.
Bovendien kost elentriek een pak geld en ben ik onder normale omstandigheden niet thuis als de zonne schijnt. Dus thuis zo'n laadpaal zetten is ook gewoon tof voor in 't weekend. En om elke keer een pint te moeten pakken in de Van Der Valck in Machelen om te superchargen heb ik ook weinig goesting.

Ben eens in de simulator aan 't kijken voor hybrides, en vorig jaar had ik hier wel warm van gelopen als zonnepaneel-eigenaar:
Quote:
Een praktische tool voor de wagen is de myAudi-app die diensten uit het Audi connect-portfolio downloadt op de smartphone. De Audi-bestuurder kan vanop afstand de batterijstatus en het rijbereik opvragen, laadprocessen starten, de laadtimer programmeren en een blik werpen op laad- en verbruiksstatistieken.
Now? Not so much.

Edit2: volgens mijn car policy kom ik zelfs niet eens in aanmerking voor een PHEV/elektrische wagen door mijn rijprofiel. Geloof het of niet, maar ik moest een questionnaire invullen (aantal kilometers woon-werk + aantal kilometer per jaar + mogelijkheid tot laadpaal zetten thuis), en nu zie ik dat ik daardoor zelfs excluded ben voor een plug-in hybride

Last edited by Jaak; 14-04-2021 at 22:05.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules