Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 15-04-2021, 09:30   #2721   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Yissss, ik mag mijnen XC70 houden want ik dender daar wekelijks mee door onze wei met mijne remork!
Old 15-04-2021, 09:45   #2722   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Uw probleem is opgelost Jaak, wacht nog paar weken en bestel deze: https://www.autowereld.be/autonieuws...k-prijzen.html
Een volledig elektrische bak zou ik denk ik (nog) niet pakken. Misschien de volgende.

Heb toegang gekregen tot PHEV na contact met beheerder, en 't is zoals Erik zegt: ineens heb ik een pak meer budget waardoor ik die X3 en Q5 al iets properder kan uitrusten.
Merci dus, mensen!
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 10:07   #2723   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

waarom zijn alle nieuwe EV's die eraan komen mini suv's en crossovers ?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 10:45   #2724   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by flexium View Post
Helemaal terzijde mening van een nobody:
Als ik koningkeizerpresident van de wereld zou zijn, ik zou SUV's verbieden voor iedereen die niet wekelijks op landbouwwegen rijdt of een aanhangwagen trekt.
Probleem met SUV is dat het opbod is he, hoe meer er mee rijden, hoe zinniger die worden omdat niet-SUV relatief laag zitten en dus onveiliger worden in zicht en botsing.
Daarom vind ik SUV een eikel-wagen, het is de typisch egocentrische reflex. Zoals verharden van voortuinen voor priveparking.

Dat Erik daar nu mee rijdt omdat ie op de buiten gaan wonen is, dat is te begrijpen. Is slechts een slachtoffer van zijn keuze daar te gaan wonen
acku is online now   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 10:47   #2725   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Uw probleem is opgelost Jaak, wacht nog paar weken en bestel deze: https://www.autowereld.be/autonieuws...k-prijzen.html
Of verplaats u in stijl en rij Stelvio als het nen jeep moet zijn.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
ik kan u verzekeren, het gras groeit.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 11:57   #2726   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Heb toegang gekregen tot PHEV na contact met beheerder, en 't is zoals Erik zegt: ineens heb ik een pak meer budget waardoor ik die X3 en Q5 al iets properder kan uitrusten.
Merci dus, mensen!
Nevermind, ik moet een forfaitair bedrag toevoegen voor elektriciteitsbijdrage. Dat maakt het alweer minder interessant.

Shrimp heeft mij wel aan het denken gezet - zoals zo vaak.
Daardoor komt nu de BMW 520ea PHEV wel in aanmerking.

Wat peist ge daarvan? Ben ik dan al minder vieze patser?
'k wou gewoon meedoen met de pittabazen hier in Anderlecht, die rijden allemaal met Audi & BMW SUV's ok
Old 15-04-2021, 12:05   #2727   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

As ge die bak op u leeftijd hebt zijt ge echt ne winnaar vant leven en ben ik ´mirin as fuak.

Zeker as er dan nog nen 330e voor de deur staat
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 12:07   #2728   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Harder as dat kunt ge imo niet midlife uitstralen.

´t moet er toch semi sportief uitzien wan t k ben nog altijd cool en mannelijk ma toch lekker hoog zitten want anders kraakt anders as k moet uitstappen ´

Serieus niks mis met wat hoger man koopt dan iets dat er effectief uitziet alsof het gemaakt is om al de rest van de weg te rammen.
Old 15-04-2021, 12:07   #2729   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Probleem met SUV is dat het opbod is he, hoe meer er mee rijden, hoe zinniger die worden omdat niet-SUV relatief laag zitten en dus onveiliger worden in zicht en botsing.
Daarom vind ik SUV een eikel-wagen, het is de typisch egocentrische reflex. Zoals verharden van voortuinen voor priveparking.

Dat Erik daar nu mee rijdt omdat ie op de buiten gaan wonen is, dat is te begrijpen. Is slechts een slachtoffer van zijn keuze daar te gaan wonen
Exact, als eigenaar van een Micra
als wij 's avonds rijden met een SUV achter ons is onze hele binnenkant verlicht, en werkt elke spiegel verblindend. de centrale spiegel kan je wel anders instellen, maar de zijpsiegels niet.
Om dan nog niet te spreken van het gevaar bij ongelukken inderdaad.

En dan kan ik nog zeuren over het hogere verbruik ook
flexium is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 12:10   #2730   link
Wannes.
Member

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
De TCO van een PHEV ligt (theoretisch) lager. Dus in leasing zal die PHEV goedkoper zijn. Onmiddellijk ook de reden waarom ik een PHEV wilde: meer wagen voor zelfde leasebudget (VAA niet meegerekend). Ik kom van een vrij standaard XC60 D3, en heb nu, voor minder geld, een compleet uitgeruste X3 x-drive 30e, met alle optie packs en wat losse zaken er bij (M-pack, m-sportzetels, harmann cardon, panoramisch dak, adaptive cc, hud, ... zelfs de meest nutteloze opties zoals
ik ken m'n lease budget niet van buiten (denk +-750/mnd, zoiets)
ik kon basic A4 of BMW3 nemen ofzo, of ik kon een full option Passat GTE nemen. panoramisch dak, over-the-top soundsystem and all that good stuff

ik heb een laadpaal thuisgekregen en electriciteit wordt terugbetaald, dus die wordt elke dag opgeladen.
Autonomie elektrisch is +-40km.

klopt dat op langere ritten de batterij snel leeg is en dan ligt het verbruik hoog. (+-7ltr) Maar over lange tijd zorgt de combinatie van lange en korte ritten voor een totaal gemiddeld verbruik dat dik onder de 5ltr ligt, en dat is toch niet slecht.
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 12:27   #2731   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
in aankoop, niet in TCO dat rekening houdt met
- aankoop
- verbruik
- onderhoud
- verzekering
- herverkoopwaarde

Die Scenic Diesel zal niet veel opbrengen in verkoop
- Aankoop is al meer dan 25 tot 30k verschil. Dat is veel.
- Verbruik: klopt, al is die elentriek ook niet zo goedkoop.
- Onderhoud: klopt, al is dit ook weer geen groot bedrag. De eerste 4 jaar kost een auto niet zoveel in onderhoud.
- Verzekering voor EV's waren in het begin erg duur, geen idee of het nu nog zo is. Als die in een accident zitten, zijn dat kostelijke affaires.
- Herverkoopwaarde: dat is natuurlijk moeilijk in te schatten, en dat is waar leasingmaatschappijen moeten gokken.
- Belastingen: daar heeft die EV wel een groot voordeel. Geen wegenbelasting, geen inschrijvingstaks, hogere aftrekposten. Dit is het enige wat echt een verschil maakt.

TCO gewijs gaat die model 3 lr duurder uitkomen dan die grand scenic, daar kan je moeilijk rond.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 12:29   #2732   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
waarom zijn alle nieuwe EV's die eraan komen mini suv's en crossovers ?
Die batterijen he. 't is niet dat zo'n SUV ruim is vanbinnen, maar die batterijen kunnen wel al als vloer dienen.

Er is wel beterschap op komst, de polestar 2 ziet er mooi uit en is geen SUV. BMW komt ook met de i4. Het komt, gelukkig!
Blade is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 13:06   #2733   link
Jaak
she/her

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
As ge die bak op u leeftijd hebt zijt ge echt ne winnaar vant leven en ben ik ´mirin as fuak.

Zeker as er dan nog nen 330e voor de deur staat
Euhm, ja, ik zie een auto dus niet als fallussymbool, dus uw posts houdt weinig steek voor mij .

Ik wil gewoon een wagen die praktisch is, betrouwbaar en vooral veel kofferruimte heeft. Heb al met genoeg automerken gereden om ondertussen te weten dat ik daarvoor feitelijk quasi exclusief bij Duitse merken terecht kom. Mijne pa was ne chauvinistische Fransoos dus als gezinswagen altijd Franse wagens gehad, en dat was continu vodden met elektronica. Toen toch.

En als 't kan, mag het mij daarna ook niet teveel kosten per maand (VAA). Vandaar dat ik dus hybride wel mee wil pakken nu het kan. Die BMW 5 Break lijkt mij _voor mij_ dus wel ideaal.

Mire mij maar eerder voor mijn aesthetics.

Last edited by Jaak; 15-04-2021 at 13:09.
Old 15-04-2021, 14:30   #2734   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Euhm, ja, ik zie een auto dus niet als fallussymbool, dus uw posts houdt weinig steek voor mij .

Ik wil gewoon een wagen die praktisch is, betrouwbaar en vooral veel kofferruimte heeft. Die BMW 5 Break lijkt mij _voor mij_ dus wel ideaal.
niet twijfelen - zeker als het een break is.
ik heb al 2 mercedes E-breaks gesleten - soms verschiet ik nog wat ik daar allemaal in krijg.
Old 15-04-2021, 18:30   #2735   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Quote:

´t moet er toch semi sportief uitzien wan t k ben nog altijd cool en mannelijk ma toch lekker hoog zitten want anders kraakt anders as k moet uitstappen ´

Serieus niks mis met wat hoger man koopt dan iets dat er effectief uitziet alsof het gemaakt is om al de rest van de weg te rammen.
Helemaal mee eens hoor. Zou het zelf ook niet willen.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Quote:
Old 15-04-2021, 19:31   #2736   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ja-Rune View Post
Zijn diezelfde mensen dat zeggen dat ne Stelvio QV veel meer omgwtfbbq is dan nen X3M
Ik ga dan mee in hun verhaal en zeg dan "echt e! dat vind ik dus ook."
Rij dan 5 minuten later weg met mijn M x)

Quote:

Alfa Stelvio & Jullietta zijn echt strontbakken. Just saying. Daar spreekt men niet van 10liter / 100 km, maar van 10 bougies / 100 km
Old 15-04-2021, 22:26   #2737   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Moest er echter een Giulia op de leasing komen pak ik hem direct.

En ik blijf hopen dat daar ooit een break van komt.al vrees ik ervoor.
Die 159 was echt zalig
Old 16-04-2021, 20:09   #2738   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Moest er echter een Giulia op de leasing komen pak ik hem direct.

En ik blijf hopen dat daar ooit een break van komt.al vrees ik ervoor.
Die 159 was echt zalig
geen leasemaatschappij die zo zot is x)
Old 16-04-2021, 21:44   #2739   link
Ja-Rune
Eigenaar, he/they/cis

Ja-Rune's Avatar

Hoezo?

Quote:
Quote:
Old 17-04-2021, 06:48   #2740   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
https://directlease.be/leasing/alfa-romeo/giulia/

Valt dus gewoon te leasen.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules