Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 15-04-2021, 07:41   #21   link
Horla
Senior Member

En daarna breekt de helft van uw bezoek zijn teen omdat ze hun schoenen niet mogen aanhouden en ze de 1cm verschil tussen de vloer van de gang en de living niet opmerken.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 08:16   #22   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by inqubus View Post
dat hangt af hoe groot dat die kapkes zijn he? en op een donkerdere kleur valt dat nog meer op en parket is toch wat ander in mijn ogen. daar valt dat minder op. Zo nen gietvloer is normaal volledig effen en 1 egale kleur. Die dingen gaan veel meer opvallen op zo ne vloer

edit: om u een idee te geven hoe dat eruit ziet.

https://imgur.com/bw9K5BS
https://imgur.com/xvPF6oY
welk soort vloer is dat?
Old 15-04-2021, 09:52   #23   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Kom kom, op die manier redeneren maakt dat gestampte aarde uiteindelijk als enige juiste keuze overblijft. Da's toch maar een kwestie van gevoeligheden en prioriteiten?
Eh ja, het hele concept van "first world problems" draait dan ook om het gelijkstellen van wonen in een kartonnen doos met een krasje in je schijtedure gietvloer .

on topic: een living met een gietvloer is precies een turnzaal. Gatlelijk vind ik dat.
Old 15-04-2021, 09:56   #24   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Stiekem zijt ge rooz weer aan't pesten Jonah.

HET IS EEN KLEINE BRUG VAN TURNZAAL NAAR FITNESS
Old 15-04-2021, 09:59   #25   link
inqubus
Senior Member

ah shrimp toch. Direct alles in het belachelijke trekken zoals horla en talos.
en dan verschieten dat er nog zo weinig volk zit

@tyreal: een epoxy vloer. Nu die lag er al in toen we het huis kochten.
we hadden tussen het verkrijgen van de sleutel en er effectief intrekken maar een 4 tal weken. Toen de vorige eigenaars er alles uit hadden gehaald zagen we bv waar de matten lagen heel veel verkleuring. Dus toen voor de gemakkelijste en snelste oplossing gekozen en nieuwe toplaag er op.
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 11:58   #26   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Kunnen ze dat niet volledig in de massa kleuren ipv enkel een gekleurde toplaag? Dan zou dat toch al minder opvallen?
ja dacht ook dat alles gekleurd zou zijn. Het geval van Inqubus is best welerg inderdaad. Nu ben ik minder zeker, al dacht ik wel dat bij ons de 5 lagen er waren net om kwaliteit en duurzaamheid te verbeteren:

aanbrengen van de gietvloer
* (Bij)schuren chape
Laag 1: Remmers St100 ( verbruik ca 0,5kg/m)
aangevuld met 1 deel kwartsz 0,1
Laag 3: Slijtlaag Remmers deco Color ( verbruik ca 2,8 kg/m)
Laag 4/5: verzegeling Remmers Aquatop 2 kM (verbruik 0,2kg/m)
( 1 gekleurde en 1 transparante verzegelingslaag)

Duurder dan ik me herinnerde wel. De techniek was https://drive.google.com/file/d/1hf9...ew?usp=sharing

Nog eens herhalen
Pros:
- erg egaal en dus strak
- erg comfortabel, helemaal niet zo hard dan een tegel, en best warm (mede dankzij vloerverwarming natuurlijk)
- erg stil, al is dat deels omdat we geen schoenen aandoen. Wel opvallend stiller dan onze laminaat boven ook zonder schoenen
- makkelijk te kuisen, geen voegen en vuil is vlot op te sporen. Water vormt geen plassen etc. Met vloerverwarming droogt alles vanzelf snel op
- gewoon het meest esthetische in zijn geheel en het meest hygienische

Cons:
- snel vuil in relatieve zin, je ziet alles beter. Op ons lichte vloer zie je na een dag modder en kruimels. Op donkere vloeren zal je dan weer stof zien
Je moet dus echt een plan hebben. Met de kinderen aan tafel eten is een vuile vloer sowieso. Wij hebben een robotstofzuiger die dagelijks kan rondgaan. Enkel stoelen moeten op tafel.
- vraagt voorzorg. Geen vloeistoffen op morsen, geen scherpe zaken op laten vallen. Na twee jaar hebben we licht krasjes die niemand ziet, dus t valt mee. De vlekken (afwasproduct, plantvet) zijn er altijd vanzelf uitgegaan, al zit je wel even met de schrik
- geen schoenen. Voor het vuil vooral. Is een gewoonte: binnen komen schioenen uit. Vond dat raar maar is nu logisch, schoenen uit is ontspannen in huis. Voor bezoek is dat vervelender, soms laat ik ze binnen met als t kort is

Zou ik t opnieuw doen? Soms denk ik dat andere vloeren beter in onderhoud zijn, maar dit is zo Zen. Ben wel fan van betonvloer, omdat textuur zorgt dat je minder moet kuisen, maar die schijnt dan weer slechter te zijn in duurzaamheid tegen vlekken en krassen. PU is elastisch en afstotend

Last edited by acku; 15-04-2021 at 12:01.
acku is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 15:27   #27   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by inqubus View Post
ah shrimp toch. Direct alles in het belachelijke trekken zoals horla en talos.
en dan verschieten dat er nog zo weinig volk zit

Is toch redelijk klassiek dat de mensen zich gemakkelijk pijn doen op een onverwachte drempel? Als n traptrede op een trap maar een cm hoger ligt, gebeuren er enorm veel ongevallen.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 16:42   #28   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

frenzal is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 17:00   #29   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

T leuke aan deze vloer is dat ie zacht, warm en proper is. Je kan er gerust ten allen tijde gaan liggen.
In de salon boven ist natuurlijk parket, voor de sfeer (geen laminaat dat is echt te luid in een salon. Kamers ok)

Old 15-04-2021, 17:08   #30   link
-Tarantula-
Senior Member

Quote:
Originally Posted by acku View Post
T leuke aan deze vloer is dat ie zacht, warm en proper is. Je kan er gerust ten allen tijde gaan liggen.
In de salon boven ist natuurlijk parket, voor de sfeer (geen laminaat dat is echt te luid in een salon. Kamers ok)

zeer strak, mooi man! Met vloerverwarming in huis is iedere vloer warm, niet? Hier vloerverwarming met keramische tegels en vloer is ook nooit koud.

zie dat we dezelfde stofzuiger hebben, super ding voor z'n prijs
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2021, 19:00   #31   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Pas't op sebiet komt Joke Schauwvliege een video maken over het bouwafval aan uwen oprit.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2021, 07:53   #32   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Zijde gij een hond acku? Das al tweede keer dat ge zegt graag te gaan liggen op uw vloer.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2021, 08:07   #33   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ik ben veeleer Scrooge McDuck, op die vloer gaan liggen is als zwemmen in 10.000 euro.

(die oprit is in aanleg, al een half jaar. De aannemer komt als ie een tijd heeft. Vandaag is ie er!)
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules