Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 22-03-2021, 15:40   #17421   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Die vond ik echt geweldig als kind .
Een van de komende weken komt er blijkbaar op Disney+ een nieuwe serie van uit met een hoop cameos van de oude acteurs.

https://www.imdb.com/title/tt7939768/

Old 23-03-2021, 07:11   #17422   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Gisteren gezien: 'The report', goede dossierfilm met Adam Driver en Annette Benning over de folterprogramma's van de CIA in de war on terror.

Schokkend hoe droog dat wordt uitgelegd op een bepaald moment.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 12:17   #17423   link
Dorfmeister
O_o

The Fate of the Furious. Ooit eens de eerste film bekeken op Canal Plus en dat bevestigde toch enigszins mijn - ongetwijfeld erg verkleurde - beeld over mensen die een auto hebben met daarop een sticker Tuning is not a crime. Deze geprobeerd als popcornflick en dat viel nog vrij goed mee. Geschikt voor twee uur brainless entertainment.

The Man from U.N.C.L.E. Leuke film die beter is dan ik had verwacht. Ik verwachtte eerder een spy thriller van Guy Ritchie, maar het is eigenlijk meer een soort van origins story. Vergeetbaar plot, maar wel knappe filmstijl die ernst afwisselt met humor.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 18:24   #17424   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Qua sportfilms toch ook wel space jam, dodge ball, rush, Million dollar baby het vermelden waard.

En blue Mountain state als serie
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2021, 19:12   #17425   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Space Sweepers. De trailer sprak mij aan, maar ja, Netflix he. Kreeg op wat review sites nog een degelijke score. Dus toch maar op gezet. Het verhaaltje is niet zo origineel. Maar het is vlot entertainment met kleurrijke personages. Charmante sci-fi.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2021, 19:27   #17426   link
Dorfmeister
O_o

The Mummy. De Tom Cruise-versie, dus er valt bitter weinig te beleven. Dom verhaal in een domme film, meer kan ik er niet over zeggen.

Zalm voor Corleone. Cinema grand cru uit de jaren zeventig. Knappe cinematografie en montage, rustig tempo waarin alles mooi wordt opgebouwd, prachtige locaties en goede acteerprestaties. Dit is nog meer dan Marlon Brando, de film van Al Pacino. Ik had 'm eerst niet herkend en hij speelde ook atypisch sereen. Toch vreemd dat Brando de Oscar voor beste acteur kreeg, terwijl Pacino toch meer screen time had. Het enige waar ik iets op kan aanmerken zijn de vechtscènes die naar moderne maatstaven misschien iets te lullig zijn georkestreerd.

Zal voor Corleone deel twee. Toch echt wel een pak minder dan de eerste film. De twee verhaallijnen vind ik haaks op elkaar staan. De flashbackscènes zijn toch wel het hart van deze film. Voor de hedendaagse gebeurtenissen had ik een stuk minder interesse. Al Pacino is gelukkig weer zijn theatrale zelf. Drie en een half uur was toch een stuk langer dan mijn interesseboog verdroeg.
Old 31-03-2021, 15:40   #17427   link
Dorfmeister
O_o

Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Goeie film met redelijk wat bekende namen die toen nog onbemind waren zoals Jason Statham. Als misdaadfilm is het geënt op een soort van pointe, maar als komedie is dit toch wel supergeslaagd. De beste Guy Ritchie die ik tot dusver heb gezien.

Da 5 Bloods. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dit soort films. Het activisme kan ik enkel steunen, maar spreekt me niet aan. Het pure filmverhaal met de flashbacks vind ik het beste gedeelte en smaakt naar meer. De hedendaagse belevenissen voelen wat krampachtig aan met een ietwat voorspelbaar verloop. Wel een sterke Delroy Lindo die zijn kans grijpt om de break-outrol met verve te vervullen.

The Squid and the Whale. Goeie film met soms wat mindere elementen. Het ritme vind ik soms onevenwichtig overkomen waardoor het wat zenuwachtig aanvoelt wat wellicht ook de bedoeling is aangezien het om een echtscheiding gaat. Ook de eerste keer dat Jesse Eisenberg me niet enerveert in een rol. Geregisseerd door Noah Baumbach die ook later Marriage Story heeft geregisseerd en 't is wel duidelijk dat Marriage Story enkel zo briljant kon zijn omdat Baumbach eerder deze film heeft gemaakt.
Old 04-04-2021, 12:30   #17428   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Mortal Kombat nog eens gekeken op Netflix ter voorbereiding op de nieuwe MK die binnenkort uitkomt. Hoe campy die film ook is, is het toch een guilty pleasure. De fights tussen Cage - Scorpion en Liu - Reptile zijn toch echt zalig.

Last edited by Metal; 04-04-2021 at 14:20.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2021, 09:05   #17429   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Mortal Kombat was zo slecht dat is goed was. Recent ook gezien. Het had iets kinderlijks.
acku is online now   Reply With Quote
Old 06-04-2021, 09:12   #17430   link
radje
wadist

radje's Avatar

als ge echte b movie "zo slecht dat het goe" wordt wilt, er is een tweede mortal kombat uitgekomen. mortal kombat: annihilation (of mk2) in '97

den eerste had legit delen die badass waren en is op geen enkel moment écht slecht, 't is gewoon campy. den twee however maakt den eerste een legit meesterwerk

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2021, 09:17   #17431   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Kong vs godzilla

euh jah. Het is een simpel verhaal, dat wel. Maar het is allemaal zo over the top. Zeker op het einde in die neon-stad lijkt het precies op een computerspel of op tron. En die vliegende schotels waren ook al zo scifi.
kar is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2021, 09:20   #17432   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
The Mighty Ducks
Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Die vond ik echt geweldig als kind
Quote:
Originally Posted by Kalutica View Post
Een van de komende weken komt er blijkbaar op Disney+ een nieuwe serie van uit met een hoop cameos van de oude acteurs.

https://www.imdb.com/title/tt7939768/
De suggestie was blijven hangen en dan deze gekozen op Diney+
Uit 1992 dus de schrik zat er wel in. Bleek ongegrond, de film was nog steeds relevant, buiten hoe de upper-class werd weergegeven in limos met gigantische mobiele telefoons en gigantische overjassen om die in te steken waarschijnlijk.

Kinderen vonden hem erg leuk. Hebben snel eens de trailers van de tweede, derde en de serie bekeken.
Opvallend hoe gelijkaardig dat is met Karate Kid (drie films) en Cobra Kai (serie waar rollen omdraaien en oude karakters terugkomen). Ze maken er zelfs een referentie naar
Old 06-04-2021, 13:07   #17433   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Mortal Kombat nog eens gekeken op Netflix ter voorbereiding op de nieuwe MK die binnenkort uitkomt. Hoe campy die film ook is, is het toch een guilty pleasure. De fights tussen Cage - Scorpion en Liu - Reptile zijn toch echt zalig.
Die OST is voor mij nog altijd 1 van de beste die ik ooit tegengekomen ben. Type O Negative, G//Z/R, KMFDM, Sister Machine Gun, The Immortals, ...

Allemaal fantastische nummers. Heb die CD indertijd grijs gedraaid.
Old 11-04-2021, 20:54   #17434   link
Dorfmeister
O_o

Donnie Brasco. Goeie misdaadfilm met strakke regie en knappe acteerprestaties van Pacino en Depp. Meer moet dat niet zijn.

Molly's Game. Tamelijk lange film over pokeren in high-society, maar weet wel altijd te boeien. En Jessica Chastain

The Elephant Man. Meest meeslepende en ontroerende film die ik het afgelopen jaar heb gezien. De scène waarin John Hurt zo fier als een gieter een kamer binnenwandelt waarin hij een kostuum draagt, bezorgt me nog altijd kippenvel. Erg sereen, maar ook enorm emotioneel zonder dat expliciet te tonen.

Rambo: First Blood. 't Is een klassieker, maar ik vond er eerlijk gezegd weinig aan.

Inside Man. Een verhaal dat het moet hebben van één pointe en daar de perfecte misdaad van maakt. Voelt wat onnatuurlijk aan.

Desperado. Kitsch, maar wel erg goeie kitsch.

Despicable Me 3. Als licht entertainment kan het er zeker mee door.
Old 11-04-2021, 23:28   #17435   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Molly's Game. Tamelijk lange film over pokeren in high-society, maar weet wel altijd te boeien. En Jessica Chastain
Ik vond dat een fantastische film. Die openingsscene over "The worst thing that can happen in sports" en het stuk van "5 years of therapy in 5 minutes" blijven in mijn geheugen gegrift.

En Chastain nailt die rol ook gewoon, Kostner ook trouwens.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2021, 23:11   #17436   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Night in Paradise.

Zowaar een echt goede Netflix Original.
Chinese crime thriller die een oprecht en integer verhaal brengt met een prima einde.
Dikke aanrader!

Last edited by Cage; 14-04-2021 at 07:18.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2021, 16:55   #17437   link
Fieldy
Rispel Raspel

Fieldy's Avatar

Love and monsters. Degelijke blockbuster, in de lijn van Zombieland.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2021, 16:58   #17438   link
kar
Public servant

kar's Avatar

En Jessica Henwick maat
Old 18-04-2021, 10:50   #17439   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Captain America: Civil war
Werd hier aangeraden als een van de betere. Met dat de meeste avengers hier in komen en hun kracht tegen elkaar meten zeker en vast een nerdgasm. Had hem beter bekeken voor Infinity War, aangezien daar veel naar de events hier wordt verwezen. Allez, ze hadden dit beter een Avenger film genoemd?

Karate Kid 3
Als voorbereiding op Cobrai Kai S4. Waar S3 twee volle afleveringen had over Karate Kid 3, verwacht ik hetzelfde in S4 over de derde. De slotaflevering met Kreese in Vietnam maakte al mooi de backstory van de film.
Waar Karate Kid 1 ging om zelf-ontplooiing (underdog story), was de tweede vooral rond Japanse cultuur (Miyagi veeleer dan Daniel) en is de derde terug puur amerikaans geweld (verhaalmatig beetje de Darth Vader toer op).

Star Trek
Was beginnen met Into The Darkness op Streamz maarhad al snel door dat dat de foute keuze was. Wikipedia leerde me dat ik deze eerst moest zien, als reboot voor de niet-kenners.
Heb er een neutraal gevoel bij. Er zit actie in, en heel wat sci-fi. Maar had toch van Star Trek verwacht dat alles meer in de details correct ging zijn,en deze lijkt me toch serieus wat vrijheden te nemen met logica? Niet de technische scifi die ik had verwacht.
De cast stoort me ook wat, te gepolijst. Zal wel de tweede nog bekijken.

Star Wars 1 en 2
Met halve aandacht, al gezien. Zoon wilt het hele universum herontdekken nadat we Mandalorian hebben bekeken. Dat blijft werken voor die leeftijd.
De eerste is erg onnozel, de tweede iets beter. De klacht tegen de eerste rond politiek vind ik t minst erge uiteindelijk, dat is tenminste verhaal. De humor is gewoon pijnlijk. In de tweede heb je meer C3PO, die pak beter is.

Harry Potter 6 en 7
Als een marathon bekeken, zodat we er vanaf waren. Moet zeggen dat ik het toch moeilijk had de draad doorheen de films te bijven volgen, buiten Voldemort is slecht. De films vereisen toch wat parate kennis uit de boeken. Anders lijken al die regels rond magie zo arbitrair. Dan is Star Wars of LOTR pak simpeler qua 'mechanics. Eigenlijk een boek/film voor nerds he? Zonder de details te volgen heb je vooral rare gevechten met stokjes.
Snapte ook niet veel van die horcrux en resurrectionstone. Als in: wanneer is voldemort nu dood, waarom heeft die zulke zwakke plekken en wie heeft die steen nu wanneer gebruikt? Denk toch dat je de boeken nodig hebt.

Kung Fu Hustle
Serieus aan mispakt, dit is dan wel grotendeels puberale humor, het is _geen_ kinderfilm. Zo gemeen en vuil dat de slechterikken zijn. Mensen in de rug afslachten, moeder en kind levend verbranden, onthoofden, tot pulp slaan.
De cover lijkt op familiekomedie.
In China hebben ze andere normen zo te zien. Los daarvan zeker amusant, beetje typische anime maaar dan IRL.
Old 18-04-2021, 13:24   #17440   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Het blijft toch bevreemdend, uw filmreviews lezen. Allé, wie ziet er nu films uit een reeks niet in volgorde?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules