Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 04-03-2021, 09:55   #2701   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Nintendo Plans Switch Model With Bigger Samsung OLED Display

Bloomberg is toch een serieuze bron. Het punt van de dalende prijzen voor een rigide OLED scherm maakt het best geloofwaardig vanuit een financieel standpunt.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 16:59   #2702   link
Dorfmeister
O_o

Vind ik persoonlijk niet echt interessant. 6.2 inch is echt wel groot genoeg en dat impliceert ook (denk ik) dat de omvang van het docking station voor dergelijke exemplaren vergroot moet worden.

De speculatie over 4k is ook weer op een luchtkasteel gebaseerd. In het artikel vermelden ze er dan nog fijntjes bij dat de Switch dan weer enkele jaren mee kan, maar dat is ook niet waar. De upscaling naar 4k is gebaseerd op AI, niet op de interne architectuur.

Het verschil tussen sommige indie games op PC en Switch zoals bv. Hades in performance is nu al aanzienlijk, dat gaat er in de nabije toekomst niet op verbeteren.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2021, 17:57   #2703   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Groter scherm heeft niet noodzakelijk grotere dock nodig zolang het geen dikker toestel wordt. Scherm steekt er nu ook al bovenuit... Maak me dan eerder zorgen dat JoyCons niet meer zouden passen, dat zou kut zijn, ik zou liefst scherm beetje groter zien zonder veel verschil in maat toestel, gewoon smallere zwarte rand rondom moet kunnen.
Old 04-03-2021, 19:12   #2704   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Ik ben een grote fan van amoled, maar een groter scherm met dezelfde resolutie hoeft voor mij niet. In ieder geval geen upgrade waard, enkel leuk als je er nog geen hebt.
operator is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 09:05   #2705   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Het verschil tussen sommige indie games op PC en Switch zoals bv. Hades in performance is nu al aanzienlijk, dat gaat er in de nabije toekomst niet op verbeteren.
Ah, interessent! Ik was van plan om me de fysieke editie van Hades te bestellen voor de Switch. Heb jij daar negatieve ervaringen mee?
Old 05-03-2021, 09:21   #2706   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Er zijn fasen van slowdown als er veel gebeurt, omdat het spel nogal hectisch is (side effects everywhere). Die zijn zeldzaam, en veelal niet storend dat geeft je wat tijd te kijken
Heb wel al paar keer gemerkt dat inputs niet registereren, maar kan aan mijn connectie liggen, Switch staat achter de TV.

IMO is Hades op groot TV scherm geweldig. Op dat Switch scherm, nah. Te klein

Last edited by acku; 05-03-2021 at 09:54.
acku is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 13:15   #2707   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ligt dat niet eerder aan Hades dan aan de Switch? Diablo3 speelt ongelooflijk vloeiend, en daar gebeurt toch ook héél veel tegelijkertijd op je scherm.

Last edited by HeLLBirD; 05-03-2021 at 15:05.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2021, 13:23   #2708   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Er zou blijkbaar wel een en ander gepatcht zijn om de stabiliteit te verbeteren. Voor Crosscode gaf dat toch ook een enorm verschil.
Old 05-03-2021, 17:54   #2709   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Ah, interessent! Ik was van plan om me de fysieke editie van Hades te bestellen voor de Switch. Heb jij daar negatieve ervaringen mee?
Ik heb me vooral gebaseerd op de vergelijking tussen de graphics van de Switch en PC-versie bij onder andere deze video:
Old 05-03-2021, 19:02   #2710   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

No More Heroes remasters krijgen blijkbaar fysieke versie, ga ik toch nog plooien.
Old 05-03-2021, 21:26   #2711   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Ik heb me vooral gebaseerd op de vergelijking tussen de graphics van de Switch en PC-versie bij onder andere deze video:
Het zou maar erg zijn moest de pc-versie geen hogere resoluties aankunnen dan de Switch. Undocked gaat mij dat toch niet storen
Old 06-03-2021, 22:05   #2712   link
Dorfmeister
O_o

Yeah, I know. Het ging me vooral om het argument in het artikel dat Switch nog jaren mee gaat kunnen als games naar 4k geupscaled worden. Het verschil in performance is nu al tamelijk groot en dat gaat alleen maar groter worden. Daar gaat een 4k upscale niet veel aan helpen.
Old 25-03-2021, 20:46   #2713   link
Dorfmeister
O_o

Morgen verschijnt de beste game sinds Breath of the Wild op de Switch. De score op Metacritic is voorlopig 87, een erg mooie score, maar niet meteen wereldschokkend.
Old 29-03-2021, 12:38   #2714   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Inmiddels een dikke week met Hades bezig. Die physical version is al gepatcht naar versie 1.3 en dat loopt eigenlijk erg goed. Enkel de overgang naar het menu om boons te kopen/kiezen vertoont soms nog een kleine slowdown, maar in de combat heb ik na 35 runs nog geen enkel technisch probleem ervaren. Het ziet er grafisch ook zeer degelijk uit.

Spel is de hype overigens waard, erg verslavend.
Old 20-04-2021, 07:15   #2715   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Voor het eerst idat ik iets van Astria ascending hoor en zie.

Geen exclusive voor de Switch, maar holy fuck, die art style ziet er mooi uit. Dikke Odin Sphere vibes

Werkt ook nogal wat mooi JRPG volk aan mee.

Ga ik zeker in de gaten houden.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules