Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 22-03-2021, 08:43   #1   link
kar
Public servant

kar's Avatar

De wereld is om zeep

Omdat het in verschillende topics er geregeld al eens over gaat in de context van andere discussies eens een algemene topic over vervuiling, het klimaat, het milieu en onze leefomgeving die zo stilaan kapot aan het gaan is. Is het niet door plastics, dan is het wel door diesel-CO2 of koeien-methaan.

enfin, LastWeekTonight heeft alleszins hetzelfde filmpje gezien dat ik hier (ergens) een week of 2 geleden ook al eens gepost had:

kar is online now   Reply With Quote
Old 22-03-2021, 19:02   #2   link
B0Yke
Senior Member

B0Yke's Avatar

Plastic Wars
B0Yke is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2021, 19:32   #3   link
Dorfmeister
O_o

Last Week Tonight heeft altijd wel interessante onderwerpen om te bespreken. Plastic is een heel algemene. Ik denk dat ik er drie jaar geleden een reportage heb over gelezen in Knack waar het probleem van micro-plastics werd aangekaart. Het is inderdaad onderdeel van de voedselketen en je vindt plastic overal. Zelfs in de Marianentrog op twaalf kilometer diepte is er geen ontkomen aan.

Landen zoals Tanzania hebben nu plastic zakken verboden en gelukkig hebben ze hier in BelgiŽ ook het licht gezien. Aan de andere kant kocht ik vorige week van die zebragebakskes (fok de naam, ken het ni) waar die zes gebakjes ook nog eens apart zijn verpakt ten opzichte van vroeger. Eigenlijk ongelofelijk hoeveel van die dingen nog eens individueel extra verpakt zijn en vooral daar kan ontzettend veel plastic op bespaard worden.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2021, 20:39   #4   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik moet toegeven dat ik het de laatste jaren bijzonder moeilijk vind om nog positief te blijven over de toekomst.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2021, 21:04   #5   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Geeft toch het gevoel dat er veel kan maar dat we gewoon beter ons best moeten doen.

Ook bv de boeken van yuval harari geven toch een gematigd positief gevoel.

Globaal gezien is er minder oorlog en hongersnood dan ooit.

Waar ik wel schrik voor heb is voor onze positie Europa zijnde.

China gaat ons voorbij steken en itt 80 jaar geleden gaat Amerika ons niet redden.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 22-03-2021, 22:37   #6   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Die boeken geven inderdaad aan dat er genoeg mogelijkheden zijn als we willen.
Helaas moeten mensen dan wat normaal redeneren en open staan voor bepaalde zaken (feiten enzo bvb, gekke ik).

Maar dan zie ik dat er 75 miljoen mensen stemmen op een extreem narcistische retard zoals trump en dan de manier waarop veel mensen met een globale crisis zoals corona omgaan, dat geeft me niet bepaald veel hoop nee.
Old 23-03-2021, 06:11   #7   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Soms lijkt het idd dat de democratie de zaken hopeloos vertraagt, en dat we beter een groot meerjaren plan zoals Stalin of Mao zouden er door pushen (specifiek voor global warming tegen te gaan dan).

Anderzijds, meestal als het water echt aan de lippen staat, is de mens toch altijd in staat zichzelf te overstijgen.

Hitler had ook in 38 al aangepakt worden ipv 6 jaar later, maar uiteindelijk is het toch goedgekomen.

Het is een schande dat er nog zoveel racisme bestaat , maar blm toont toch aan dat het ooit zal veranderen.

Biden gaat er voor zorgen dat de VS wel mee gaat doen met de internationale verdragen.

Corona doet hopelijk onze kijk op mobiliteit en files voor altijd veranderen (meer thuiswerk en online meetings ).
De vaccins tonen aan dat de wetenschap tot veel in staat is als we maar de juiste prioriteiten leggen.

Tesla bewijst dat technologie en innovatie sexy kan zijn en kan scoren op de markt.
Jack Carver is online now   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 07:33   #8   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Als ge met praktische oplossingen afkomt op persoonlijk niveau wordt ge nogal snel weggezet als een geitewollensokkenmens.
kar is online now   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 07:35   #9   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Alles is de schuld van de overheid en die moeten het maar oplossen. Groetjes, de hardwerkende Vlaming

edit: gepost vanuit mijn halfopen bebouwing naast de steenweg met bedrijfswagen onder de car port
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 08:07   #10   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Als ge met praktische oplossingen afkomt op persoonlijk niveau wordt ge nogal snel weggezet als een geitewollensokkenmens.
Dit toch wel hard.

Quote:
Originally Posted by onbewust View Post
Alles is de schuld van de overheid en die moeten het maar oplossen. Groetjes, de hardwerkende Vlaming

edit: gepost vanuit mijn halfopen bebouwing naast de steenweg met bedrijfswagen onder de car port
+ zonnepanelen en warmtepomp. Ahja.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 08:15   #11   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Zonnepanelen zonder terugdraaiende teller zeker? Goed zot gij.
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 09:02   #12   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack Carver View Post
Soms lijkt het idd dat de democratie de zaken hopeloos vertraagt, en dat we beter een groot meerjaren plan zoals Stalin of Mao zouden er door pushen (specifiek voor global warming tegen te gaan dan).

Anderzijds, meestal als het water echt aan de lippen staat, is de mens toch altijd in staat zichzelf te overstijgen.

Hitler had ook in 38 al aangepakt worden ipv 6 jaar later, maar uiteindelijk is het toch goedgekomen.

Het is een schande dat er nog zoveel racisme bestaat , maar blm toont toch aan dat het ooit zal veranderen.

Biden gaat er voor zorgen dat de VS wel mee gaat doen met de internationale verdragen.

Corona doet hopelijk onze kijk op mobiliteit en files voor altijd veranderen (meer thuiswerk en online meetings ).
De vaccins tonen aan dat de wetenschap tot veel in staat is als we maar de juiste prioriteiten leggen.

Tesla bewijst dat technologie en innovatie sexy kan zijn en kan scoren op de markt.
De vergelijking met Hitler loopt nogal mank, want toen waren er een reeks aan events op heel korte periode waarin duidelijk werd wat zijn plannen waren. En "uiteindelijk goed gekomen" is nogal subjectief, gezien het feit dat er in totaal 75 miljoen mensen het leven gelaten hebben, waaronder een groot stuk in omstandigheden waar een mens nachtmerries van krijgt.

Het probleem met klimaat, milieu etc. is dat het eigenlijk al voor een stuk te laat is, maar dat mensen het niet willen zien/voelen. En tegen dat het zover is, zitten we niet tot aan ons enkels in de stront, maar loopt het al vlotjes over uw lippen binnen.

Bedoel, er zijn ondertussen genoeg studies gepubliceerd die aantonen dat de mens een gigantische impact heeft op de opwarming van de aarde, maar suggereer 1 dag per week zonder vlees en het land staat aan te schuiven bij de slager om 5 extra biefstukken aan te kopen. Facebook flooden met racistische commentaar over migranten, maar ondertussen wel de wagen nemen om 2 straten verder naar den bakker te gaan. En zoals kar zegt, voorstellen om iets te doen en je wordt weggezet als een naieve zot die niets van het leven kent of weet.

Mijn vrouw en ik hebben bewust voor geen kinderen gekozen en 1 van de redenen is dit. Ik zou echt niet weten hoe ik een gesprek moet voeren met mijn eigen kind wanneer alles serieus naar de kloten aan het gaan is. "Ja, ons generatie had eigenlijk wel iets kunnen doen, maar ja, het sneeuwde af en toe nog eens in maart, dus veel opwarmen deed het niet".
Old 23-03-2021, 13:00   #13   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Nou qua overheid.

DJB de wollensokkenmens op dat gebied, heeft in de 12 jaar dat hij in zijn appartementje woont welgeteld 2x een volle restafval container buiten gezet. Sorteren voor zot.

Gemeente / Afval intercommunale beslist : voortaan 150€ per jaar voor 10 ophaalbeurten en zoveel kilo incluis.

Als ik er voor moet betalen gebruik ik het ook zulle. Lekker makkelijk alles in die restafval.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 13:11   #14   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by kar View Post
En idem als durft suggereren dat we in het Westen qua energie en grondstoffengebruik misschien wat boven onze sustainable stand aan het leven zijn, en dat we ons misschien wat moeten voorbereiden op minder consumeren. Zeker als de rest van de wereld, terecht, wil opschuiven naar onze normen van verbruik.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 13:44   #15   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Het probleem met klimaat, milieu etc. is dat het eigenlijk al voor een stuk te laat is, maar dat mensen het niet willen zien/voelen. En tegen dat het zover is, zitten we niet tot aan ons enkels in de stront, maar loopt het al vlotjes over uw lippen binnen.
Maten van mij maakten ook al de vergelijking met de 2e wereldoorlog. "Toen ging het er ook heel slecht aan toe en zie waar we nu staan". Dat is idd zo, maar de klimaatcrisis heeft dus idd een point of no return dat we nu stilaan aan het bereiken zijn.

Mijn vrouw en ik hebben bewust voor geen kinderen gekozen en 1 van de redenen is dit. Ik zou echt niet weten hoe ik een gesprek moet voeren met mijn eigen kind wanneer alles serieus naar de kloten aan het gaan is. "Ja, ons generatie had eigenlijk wel iets kunnen doen, maar ja, het sneeuwde af en toe nog eens in maart, dus veel opwarmen deed het niet".

Ik was ergens opgelucht dat ik geen kinderen had, maar nu heb ik dus een plus dochtertje van 4. En tenzij er een zeer zotte verandering van mindset komt, ga ik dat kind later ook aanraden om zelf absoluut geen kinderen te nemen.

Er zijn veel positieve dingen aan het gebeuren, daar niet van. Maar niet snel genoeg. Dat plastic probleem is ťťn van de "1 stap vooruit - 2 stappen terug" voorbeelden. Elektrische wagens pushen, maar ondertussen onze oude diesels naar Afrika verschepen en daar laten rondkarren is er ook zo eentje.
Old 23-03-2021, 14:03   #16   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Elektrische wagens pushen, maar ondertussen onze oude diesels naar Afrika verschepen en daar laten rondkarren is er ook zo eentje.
Of volop inzetten op hernieuwbare energie en mensen pushen richting zonnepanelen, warmtepompen enz en die dan nadien hard in de poep nemen zodat niemand daar nu nog geld aan wil uitgeven.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 14:05   #17   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Of volop inzetten op hernieuwbare energie en mensen pushen richting zonnepanelen, warmtepompen enz en die dan nadien hard in de poep nemen zodat niemand daar nu nog geld aan wil uitgeven.
Missie volbracht, lijkt me dan.

Het verschepen van oude auto's naar Afrika is ook een oud verhaal wat niet echt meer opgaat.

En ondertussen maar kinderen blijven eruit persen, dat spreekt.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 14:09   #18   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:

Tja, ik zeg het hier al jaren, tis allemaal de schuld van.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.

Last edited by DarthJabbaBoulet; 23-03-2021 at 14:14.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 14:23   #19   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Hierboven nog meer van hetzelfde. Alles draait teveel om geld.
"Ja fuck het kost mij geld, kzal dan maar stoppen met sorteren."
"Mijnen terugdraaiende teller weg? Ja dan sluit ik die panelen wel af ze"

En ivm kinderen, ik ben eigenlijk mijn levenswijze beginnen aanpassen net omdat ik kinderen heb. Hier voor had ik daar eigenlijk allemaal weinig aandacht aan gegeven. Ziet mij hier nu vegan bakfietser zijn.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2021, 14:35   #20   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Als uw enige motivatie is "hoeveel subsidies kan ik krijgen", moet je misschien uw motieven eens herevalueren?

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules