Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 22-06-2023, 21:59   #3681   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Ah is dat? Ik dacht dat die premie aanvraag/vervroegde terugbetaling automatisch gebeurde. Niet dus?

Kheb hier pas een goedkeuring voor 60k-ish gekregen, ook nog renteloos B) . Werken moeten nog wel uitgevoerd worden.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2023, 10:46   #3682   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

In meerdere e-mails bevestigd door het energiebesparingsfonds van Antwerpen, dus is minstens het geval voor deze regio:

"Op dit moment behandelen wij nog geen premie-aanvragen. U kan de premie dus nog zelf houden of eventueel gebruiken voor het betalen van facturen zodat u minder moet lenen."

"Op dit moment vraagt Energiehuis Antwerpen geen premies aan. U kan er zelf voor kiezen om de premies te gebruiken om uw lening vervroegd terug te betalen."
operator is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2023, 23:17   #3683   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Haha, kreeg net zijn factuur al binnen. Datums kloppen niet, uren aangerekend die niet gepresteerd zijn. En hij zegt een offerte op te vragen voor herstelling douchekraan.

Kordaat antwoordje opgesteld. Dank Shrimp.
Uiteindelijk heeft hij zijn factuur aangepast en een nieuwe douchekraan geleverd die ik zelf heb geïnstalleerd.

Alleen gemerkt dat zijne sanitairman 3 gaten heeft geboord voor de regendouche op een foute afstand. Dus nu zet ik met 3 gaten van 8mm in mijn gloednieuwe tegelmuur.

Gebeld om van mijne oren te maken maar hij nam niet op, dan maar alles weer op mail gezet en gezegd dat dit echt wel het toppunt is en dat ik die aangerekende uren niet wil betalen.

Krijg ik een antwoord dat ik blij moet zijn met mijn gloednieuwe kraan en dat ik de factuur volledig moet betalen want hij houdt er nu al niks van over.
Old 20-07-2023, 14:38   #3684   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
klinkt defensief maar dat zal dan wel van als reactie zijn op jouw boodschapgeving, niet?

fouten gebeuren, hij heeft al een effort gedaan van zijn kant.. ik zou toch proberen respectvol te blijven in communicatie (ipv de mindset "van uw oren maken") - soit, lijkt mij toch de beste manier om good will te krijgen.

situatie uitleggen (check), schade beschrijven (foto's), beleefd maar kordaat verzoek doen voor herstel (open staan voor alternatieven - ttz zelf fixen en de kosten in mindering brengen, waar ik goed zou doortrekken... ), aangeven dat je dat toch graag gefixed zou zien voordat je de factuur betaalt. redelijke termijn waarbinnen de aannemer de kans krijgt om het probleem op te lossen...

just saying.. de manier waarop je het vraagt kan veel doen, in mijn ervaring.
"weigeren om te betalen" als dreigement, not the best strategy.
Old 20-07-2023, 15:42   #3685   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

1 fout maken, 1 fout gratis erbij? Zo werkt dat toch niet? En laat er geen twijfel over bestaan, in de directe communicatie is er van mijn kant altijd respect, maar ik ben wel direct.

Ik heb het weer zelf mogen oplossen en daar ben ik het beste bij geholpen, want dan weet ik tenminste dat het goed is gedaan.

De enige manier om iets van aannemers gedaan te krijgen, is ze raken in hun portefeuille, dan heb je direct reactie. Kutvolk.
Old 22-07-2023, 03:08   #3686   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

De wereld zou echt een betere plaats zijn zonder aannemers
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2023, 09:06   #3687   link
kurk
Raadvragend

kurk's Avatar

Heeft er iemand een idee hoe je een oude vloer vanonder een andere vloer kan recupereren? Dus "nieuwe" keramische tegels verwijderen en de cementtegels die daaronder liggen voldoende proper maken zodat die vloer terug toonbaar is.
Of is dat onmogelijk?
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
kurk is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2023, 09:07   #3688   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Hangt er vanaf hoe die nieuwe keramische tegels geplaatst zijn. Als dat correcte geplaatst is met de juiste tegellijm vrees ik dat je de onderste cementtegels gaat beschadigen bij verwijderen van de bovenste laag.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2023, 09:20   #3689   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by kurk View Post
Heeft er iemand een idee hoe je een oude vloer vanonder een andere vloer kan recupereren? Dus "nieuwe" keramische tegels verwijderen en de cementtegels die daaronder liggen voldoende proper maken zodat die vloer terug toonbaar is.
Of is dat onmogelijk?
breek de rand van een kamer eens uit (dus de tegels tegen uwe muur), of slijp daar een gijn rond tegen de muur en laat dat eens een nacht liggen dat de spanning eraf gaat. kijk dan op uw gemak eens met hamer en bijtel of ge de bovenste er kunt afhalen zonder veel schade te doen.

Zoals erik zegt zal dat grotendeels afhangen van hoe grondig ze geweest zijn om die te leggen, in den tijd waren ze nogal van het meer is beter principe qua lijm en cement etc

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2023, 13:35   #3690   link
kurk
Raadvragend

kurk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
breek de rand van een kamer eens uit (dus de tegels tegen uwe muur), of slijp daar een gijn rond tegen de muur en laat dat eens een nacht liggen dat de spanning eraf gaat. kijk dan op uw gemak eens met hamer en bijtel of ge de bovenste er kunt afhalen zonder veel schade te doen.

Zoals erik zegt zal dat grotendeels afhangen van hoe grondig ze geweest zijn om die te leggen, in den tijd waren ze nogal van het meer is beter principe qua lijm en cement etc
"in den tijd" is maar een goeie 10 jaar geleden
He spared the child and spoiled the rod. I have not sold myself to God.
kurk is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2023, 09:45   #3691   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Iemand aanraders voor plaatsers van lucht-lucht warmtepompen bij Antwerpen?
operator is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2023, 22:25   #3692   link
Pilgrim
Senior Member

Pilgrim's Avatar

Wij zijn momenteel een huis van bouwjaar 1965 aan het renoveren. Nu, in een kamer op het eerste verdiep konden we opmerken dat de vloer niet echt effen gegoten is geweest: er is vanuit de deuropening een hoogteverschil naar de tegenovergestelde muur (afstand: 3,45m) van ongeveer 4cm. Op de onderstaande foto is dit makkelijk zichtbaar: aan de deuringang staat een waterpas laser op 2,5cm van de vloer.

Kunnen wij hier zonder probleem kliklaminaat of vinyl op leggen? Of gaan we toch iets meer moeten doen (wat uitbreken en egalisé gieten) om dit effen te krijgen?

Iemand daar toevallig ervaring mee?

Pilgrim is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2023, 22:33   #3693   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Kzou de diepere gedeeltes met egalisatie vullen, laminaat daarop gaat ge echt voelen als ge daarop loopt.
Old 23-10-2023, 22:44   #3694   link
Moer
Senior Member

Moer's Avatar

sowieso volledig egaliseren. anders gaat ge voor altijd spijt hebben dat ge die kleine moeite niet gedaan hebt.
Moer is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2023, 08:52   #3695   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Egaliseren it is, precies hetzelfde voorgehad bij mijn renovatie. De paar plekjes die niet echt perfect geëgaliseerd zijn voel je zelfs een klein beetje onder de - nochtans dikkere - Quickstep-laminaat én ondervloer.
Old 25-10-2023, 12:22   #3696   link
Pilgrim
Senior Member

Pilgrim's Avatar

Dat is redelijk unaniem Bedankt voor de hulp!
Pilgrim is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2023, 13:36   #3697   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik heb hier laminaat liggen op een scheve houten ondervloer en dat voel je totaal niet. Dat zie je enkel. Maar in jouw geval zou ik ook gewoon egaliseren, dan is het meteen goed.
Old 25-10-2023, 13:56   #3698   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Scheef is niet noodzakelijk een probleem, als het recht scheef is. Op basis van die foto lijkt het vooral erg ongelijk en hobbelig. Dat was hier ook het geval. De egalisé op de chape was net iets te weinig (één, eventueel twee zakken kwam ik net te kort) waardoor er nog een drietal plekjes zijn die - als je het weet - voelbaar zijn. Daar geeft de laminaat een béétje mee.

Voorzie dus liever een zak te veel dan te weinig.
Old 25-10-2023, 14:26   #3699   link
acku
raising bots

acku's Avatar

tenzij laminaat op egalise/beton wordt gelegd, kraakt dat altijd IMO
in ons vorig huis was dat vreselijk, laminaat gelegd op een houten ondervloer.
acku is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2023, 15:50   #3700   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Geen last van. Het enigste wat hier af en toe kraakt is de houten ondervloer. Maar de laminaat is geruisloos.

Wat je zelf legt, leg je beter!

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules