![]() |
![]() |
#102 link |
De Verschrikkelijke
|
Een heel intense race. Er werd al meermaals aangestipt dat het op Verstappen na heus wel een spannend seizoen is. Kijk. Drie teams die evenveel kans maakten op de overwinning tot de allerlaatste ronde, mooi. Bizar dat Red Bull zo'n off-weekend had.
Een heel sterke Sainz vandaag. Dit was makkelijk één van zijn beste wedstrijden. Elke zet was beredeneerd en gefocust. Leclerc vond ik zeker niet teleurstellend, hij had extreem veel pech met zijn pitstop. Buiten blijven was geen optie, zeker daar hij de enige op softs was. Daarna verbrandde hij zijn rubber te snel om terug aansluiting te vinden, iets waar de Ferrari sowieso gevoelig voor is. Nog een dikke duim voor Norris die een vrijwel feilloze race afwerkte. Russell was goed op weg om hetzelfde te doen, die minimale fout in de allerlaatste ronde was echter vreselijk kostelijk.
![]() |
#104 link |
lijkkist
|
Ricciardo en Tsunoda zouden bij Alpha Tauri blijven in 2024 volgens de roddelmolen zeggen ze bij ESPN
![]() |
#105 link |
Senior Member
|
Als Perez zo verder doet, gaat hij volgend seizoen toch redelijk snel opzij geschoven worden.
Vond het vandaag wel belachelijk dat hij nog een rondje op het einde moest rijden om zijn straf uit te zitten, om te vermijden dat die anders zou overgedragen worden naar de volgende race. Dat is ook weer zo'n rare regel van de FIA.
![]() |
#106 link |
De Verschrikkelijke
|
Eerder een hiaat in de regels. Slim van Red Bull, met andere woorden.
Verstappen terug op zijn eigen planeet, da's duidelijk. Perez is het helemaal kwijt, wat een rommelige wedstrijd die nergens heen ging. De rest van het veld blijft wel een erg leuke mengeling. Het is haast zonde dat Verstappen mee doet.
![]() |
#107 link |
De Verschrikkelijke
|
Dat moet de beste sprint race geweest zijn die ik tot nog toe zag. De verschillende bandenstrategieën leverde interessante tempowissels op, er was veel actie - positiewissels inbegrepen en grip was vaak een probleem. Het leverde bovendien een piepjonge winnaar op die niet naar de naam Verstappen luistert.
Wat een straf parcours toch, die Piastri. Dat hij met fraaie adelbrieven kwam, was duidelijk. Alpine botweg laten zitten voor McLaren leek niet meteen de verstandigste keuze. Maar kijk. Hij is bovendien de enige rookie dit seizoen die zo goed als foutloos is.
![]() |
#109 link |
You ain't seen me, aight!
|
Ja, tijdens zo races zouden ze permanent de pitstop count moeten weergeven.
Topweekend voor de rest, al blijkt het me voor de rijders zelf geen plezierritje te zijn. Jammer dat ze Piastri boven Norris geplaatst hebben wel, Norris was imho driver of the day. Consistent fastest laps (tot Max ze afpakte, natuurlijk) én nog behoorlijk fit na de race. Maar dubbel podium voor McLaren is beter dan niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 link |
De Verschrikkelijke
|
Echt vrolijk kan je na deze race niet zijn, dit grensde aan wat fysiek haalbaar is. Ik vreesde naar het einde toe nodeloze crashes. Sargeant die opgaf, Ocon die overgaf in zijn helm, Russell die zijn stuur loste voor wat frisse lucht, talloze piloten die hun helm openden, Alonso met een verbrande kont, enkele piloten die na de wedstrijd meteen naar het medisch centrum gingen,...
Niks mis met een stevige uitputtingsslag, het moet echter wel veilig blijven. Dit was me net iets te vaak op het randje.
Punt. Last edited by Potenza; 09-10-2023 at 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 link |
|
Ja, het was er inderdaad wel over. Vanaf dat het wat druppelt, is het tegenwoordig rode vlag voor de veiligheid, maar dat iedereen ziek wordt van de warmte, is geen veiligheidsovertreding?
't Zal ze leren van altijd te willen racen in woestijnlanden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 link | |
Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 link |
De Verschrikkelijke
|
Het was een samenkomst van uitzonderlijke omstandigheden, natuurlijk. De beperking op het aantal rondes per bandenset maakte dat het tempo grensde aan kwalificatie-inspanningen. Wat pittig is. Daarnaast was het uitzonderlijk heet en droog. Vooral dat laatste baart me zorgen. Al die woestijn-GP's zijn behalve erg steriel niet vrij van gezondheidsrisico's gezien de algemene temperatuurstijgingen wereldwijd.
![]() |
#115 link |
Forty-Two
|
Als er iemand, al flauwgevallen, crashed, dan zou dat wel eens heel ernstig kunnen zijn denk ik.
Tis straf hoe ze vaak relatief ongeschonden uit crashes komen, maar dat is wel indien ze hun kunnen 'schrap' zetten voor impact (... en hun handen op tijd van't stuur halen..) Een crash met een bewustloze piloot zou wel eens veel ernstiger kunnen zijn lijkt me |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 link |
De Verschrikkelijke
|
Klopt, daar was ik me echt zorgen over aan het maken. Een piloot die aan hoge snelheid flauwvalt achter het stuur is voor alle betrokken partijen (tot het publiek toe) een levensgevaarlijk, ongeleid projectiel. Eenmaal Sargeant aangaf écht niet meer te kunnen kreeg hij amper zijn wagen terug richting de pits.
![]() |
#117 link |
De Verschrikkelijke
|
Toch maar weer een pole positie voor Leclerc. Wat hem op slechts twee poles brengt van Niki Lauda, wat hem de tweede beste ooit voor Ferrari zou maken in dit opzicht. Het aantal overwinningen is daarentegen, zeker in verhouding, mager.
Soit, het lijkt me een entertainend weekend te worden. Of toch voldoende strijd. Verstappen heeft ongetwijfeld de bovenhand, daarachter is het echter een regelrechte shoot-out. Lijkt het. Hoop ik.
Punt. Last edited by Potenza; 21-10-2023 at 19:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 link |
|
En Norris niet te vergeten, die toch ook weer mooi een plekje heeft. Jammer dat VER zijn tijd kwijt was, anders was de top3 mijn fantasy F1-team geweest.
![]() Leclerc is altijd al straf geweest in qualy. Tijdens races heeft hij dan weer enorm veel pech, soms door eigen fouten, veel vaker door pit wall strategy. Benieuwd waar ze het morgen weer gaan verknallen. Voor de rest vind ik COTA wel een leuk circuit (ook in de game). Ik heb het niet voor de Amerikaanse richting van F1, maar die mag altijd wel op de kalender blijven imho. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 link |
De Verschrikkelijke
|
De Sprint-race viel me alvast tegen. Te weinig echte actie, vooral vooraan was het na een pittige start heel snel beslist. Dat enkel Sainz de zachte banden probeerde is ook tekenend voor het format. Het is gewoon een korte race. Wat al bij al te weinig toevoegt. Christian Horner heeft wat dat betreft geen ongelijk wanneer hij stelt dat iets zoals een reverse grid het proberen waard is.
Hopelijk is de Grand Prix boeiender. Verstappen heeft wel wat werk, al is hij ontegensprekelijk de favoriet. Zelfs vanop P6. Ferrari, McLaren en Mercedes op een zakdoek over een volledige race-afstand belooft wel boeiend te worden.
![]() |
#120 link |
De Verschrikkelijke
|
Wederom geen al te spectaculaire race. Het was dan wel verfrissend om Verstappen extra moeite te zien doen, halverwege was de buit eens te meer binnen. De Mercedes was wel verrassend snel in de handen van Lewis Hamilton. Een iets betere strategie had een verrassing kunnen opleveren - wat na de diskwalificatie evengoed een sof had geweest.
![]()
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|