Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 14-03-2019, 10:15   #501   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Electron enkel voor de laag bovenop je shell hé.
Ik gebruik zsh trouwens als shell, werkt veel leuker dan bash.
Old 14-03-2019, 10:45   #502   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Guru View Post
KEKA - Vervanger voor "The Unarchiver", een programma dat alles kan uitpakken. Niet alleen is het sneller, "The Unarchiver" is onlangs opgekocht en vertoont reclame in de App.
Ik zoek eigenlijk een unarchiver waar ik, zoals in windows, mijn zips kan in previewen. MacOS heeft zo de gewoonte om zips direct te unpacken; wat eigenlijk wel een beke irritant is.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2019, 13:38   #503   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
KEKA - Vervanger voor "The Unarchiver", een programma dat alles kan uitpakken. Niet alleen is het sneller, "The Unarchiver" is onlangs opgekocht en vertoont reclame in de App.

AdBlock Ultimate - Ad blocker voor Safari, APB wordt niet meer ge-updated en is ook tergend traag. Deze is iets beter maar werkt soms niet goed in YouTube. Helaas dat Safari slecht is met extensions, want het blijft echt de snelste browser op MacOS.

iTerm - Vervanger voor Terminal, werkt goed. Je moet wel een paar aanpassingen doen voor het echt toegang te geven tot de bash.

Brew - Duh packet manager voor MacOS zoals Yum op Linux.

IINA - Vervanging van VLC speler, mooier en betere integratie met MacOS

iStat menu - Is niet gratis, maar levert je echt een zeer mooie widget bovenaan die je CPU gebruik en geheugen gebruik in mooie handige grafieken weergeeft. Het heeft ook een retention periode, dus je kan oudere zaken nog eventjes opzoeken. Je kan de trial editie misbruiken door hem elke 10 dagen te her-installeren of je kan de 10 euro betalen voor de volledige versie met alle toeters en bellen.
IINA is noice. Helaas nog weinig primetime met mijn mac gezien mijn dochter die heeft aangeslaan. Nu eventjes tijd om weer wat te gebruiken en mis het eigenlijk wel.
Old 16-04-2019, 17:59   #504   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Sind kort geen eigenaar meer van een AdBlock op bijna geen een van m'n browsers.
Waarom?

Beide AdBlockPlus / AdLock hebben een zeer luie manier gevonden van programmeren en het is niet helemaal hun fout meer. Safari heeft tegenwoordig de extensions serieus zitten dicht hameren, op Safari is het eigenlijk al echt de moeite niet meer. Dus het loopt als een soort process over uw browser heen dat wel wat nadelen heeft.

Dan blijft er nog Firefox en Chrome over, Firefox zuipt tegenwoordig meer geheugen dan Chrome in MacOS (jup srsly). Chrome is ongeveer hetzelfde aan het doen met extensions dan IE en Safari en Firefox hun extensions werken wel, maar niet volledig. Maar ook bij die 2 lopen vele add-blockers gewoon over de werking en vaak vertragen ze de boel goed of ineens werken bepaalde zaken niet meer. Zeker als je met whitelistingen werkt.
Ik gebruik wel nog steeds Ghostery.

Sommige adblockers zijn niet goed in Youtube te detecteren bv; en als het dan toch lukt is het niet volledig weg soms. Sommige video's werken gewoon niet of je krijgt zo'n "pauze".

Je zou eventueel wel een add-on kunnen gebruiken op je WiFi router, stel dat je een DDWRT fan bent van vroeger kan je daar een add-on gebruiken die als soort proxy fungeert en de adds eruit vist en ze een time-out stuurt, ze laden dus niet.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2019, 00:17   #505   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

of gewoon niet adblocken en er even vanuit gaan dat websites hosten geld kost.

Heb het gedacht dat de hele wereld het maar normaal begint te vinden om ALLES te adblocken. Fuck it dude, de mensen die er hun tijd in steken om ons elke dag content voor te schotelen kunnen mijn zak op blazen enzo.
Old 17-04-2019, 01:25   #506   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Ge kunt ook dees installeren:
https://adguard.com/en/adguard-home/overview.html

Adguard, werkt als een DNS server en blokkeert reclame.
werkt voor al uw devices thuis.

Een andere optie is een Pihole installeren:
https://pi-hole.net/
A-star is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2019, 09:24   #507   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
of gewoon niet adblocken en er even vanuit gaan dat websites hosten geld kost.

Heb het gedacht dat de hele wereld het maar normaal begint te vinden om ALLES te adblocken. Fuck it dude, de mensen die er hun tijd in steken om ons elke dag content voor te schotelen kunnen mijn zak op blazen enzo.
Het stoort me niet dat websites een add moeten tonen om hun hosting te betalen enzo, wat wel stoort is dat soms de adds groter zijn dan de artikels.
Als je mij tussen elke alinea van een artikel gaat bombarderen met een add, ga ik de website niet meer bezoeken of een add block gebruiken.

Ik denk dat content creators op Youtube eerder een keuze hebben aan hoeveel adds ze door hun video draaien, de meeste waar ik eens heen kijk hebben een redelijk lage frequentie. Dus da's wel cava.

Maar in den trend van, jama tkost wel centen voor iets te hosten dus tis normaal dat 70% van uw pagina reclame is. Misschien moet je dan beter gewoon er mee stoppen, want je kan het niet betalen.
Old 17-04-2019, 09:25   #508   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Quote:
Originally Posted by A-star View Post
Ge kunt ook dees installeren:
https://adguard.com/en/adguard-home/overview.html

Adguard, werkt als een DNS server en blokkeert reclame.
werkt voor al uw devices thuis.

Een andere optie is een Pihole installeren:
https://pi-hole.net/
pi-hole, dat was hem. Die zocht ik, handige tool inderdaad. Maar tegenwoordig hebben ze daar ook al een oplossing voor, ze timen je gewoon uit

Maar het haalt inderdaad wel de rommel van je browser.
Old 25-11-2019, 19:39   #509   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

ik zoek een vervanger voor apptui , ik gebruikte dat op mijn imac en android telefoon , om netflix te bedienen ( op pauze te zetten als ik naar de ijskast liep )

werkt niet meer en is blijkbaar discontinued ....

iemand een idee ?
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2023, 20:22   #510   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Advies gevraagd:

NTFS driver - Tuxera of Paragon

Gebruik al een hele tijd Tuxera. Aankoop redelijk lang geleden en heb nog steeds toegang tot de laatste versies op meerdere mac.

Na opzoeken of ik iets moet doen met Tuxera voor ik upgrade naar Sonoma, kwam ik bij wat vergelijkende tests en blijkt dat Paragon een stuk sneller is.

Wat gebruiken jullie? En wat zijn de ervaringen?

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules