![]() |
![]() |
#141 link | |
ask me anything
|
Quote:
- gpt - crypto - all of the above |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 link |
raising bots
|
Gebruik het vrijwel dagelijks.
Laatste week chats: - Verhaal in 7 hoofdstukken voor mijn dochter over haar kat dioe op zoek gaat naar haar, 1 hoofdstuk per dag om te sturen naar kamp (GPT maakt t verhaal, Deepl translate, Midjourney maakt de images erbij) - Log4j properties omzetten naar Log4j2 XML - SWOT samenvatting maken van een intern tech review document - CSV file interpreteren en embedded graphs genereren (code interpreter plugin) - excel formule maken om hoogste value te vinden in een reeks gebaseerd op conditie ernaasrt - Pros and cons als samenvatting in tabel zetten uit een lange analyse - technisc document lezen en verdere strategische topics voorstellen om uit te werken - Hoe snel een Ubuntu VM te maken in virtualbox - twee unformatted datasets lezen en parsen naar CSV
![]() |
#144 link | ||
]as]ecole wannabe
|
Quote:
Ik ben niet den enigsten. Kunt dus custom instructions meegeven in chatgpt: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 link | |
Hippe trolley
|
Lang artikel over de miljoenen mensen achter de schermen die nodig zijn om AI modellen de illusie van intelligentie te geven:
Quote:
![]() |
![]() |
#147 link |
raising bots
|
nog een zotte use-case: https://chat.openai.com/share/fb4fa2...9-e21929b6cfef
Youtube video van 12 minuten samenvatten in 10 seconden... wou het zelf doen voor mijn team en hopla tis al gedaan.
![]() |
#149 link | |
raising bots
|
Quote:
Elke dag komen er nieuwe toepassingen uit. Er, als ondernemer, niet met mee doen is eigenlijk gewoon dwaas. Helaas ben ik wat te lui en reikt mijn ambitie niet erg ver meer. Ben content met mijn status quo.
![]() |
![]() |
#151 link |
↑ psychopaat
|
Ik beweer toch nergens dat het onnozel is?
Heb het op uw voorbeeld dat gewoon video-to-text en chatGPT summarizer gecombineert, sta me toe omdat niet super zot te vinden. Generative AI is sowieso overhyped momenteel imo, en ben niet de enige die dat denkt. Altman zelf heeft onlangs nog hetzelfde beweerd. Ben veel meer curieus naar wat de volgende golf gaat brengen.
![]() |
#152 link | |
Greven
|
ik zit toch ook wat te wachten op de volgende grote push aan consumer toepassingen nu. gpt4 helpt mij serieus wat als assistent bij mijn werk, maar daar is het ook wel wat bij gestagneerd nu. Ligt ook deels aan mij, niet de tijd momenteel om alles te blijven zo intensief volgen qua ontwikkeling en nieuwe releases, maar toch.
Ben benieuwd of Enterprise copilot van MS iets is, das zowat het volgende om eens te testen
![]() |
![]() |
![]() |
#153 link |
ask me anything
|
Gebruik het zelf nog dagelijks maar vooral ter inspiratie of om administratieve stuff te doen. Hier en daar wat code op te stellen als basis. Merk wel dat prompt engineering wel een dingetje is, afhankelijk hoe (goed) je je vraag stelt, krijg je toch fel verschillende output.
Op 't werk is ook een gen IA 'community', maar ik merk toch dat het momenteel vooral in de breedte aan 't groeien is dan recht vooruit. Lees: afgeleide producten ipv echt radicale verbeteringen. Wat op zich goed is om het toepassingsgebied te vergroten, maar het betekent wel dat die expectation-curve klopt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 link |
raising bots
|
Heb er al veel gemaakt, praktische real-world use-cases genoeg.
muziek -> gegenererd op basis van stijl met de stem/timbres die je wenst film -> gegenererd op basis van stijl met de acteurs die je wenst afbeelding -> wat je ook maar kan inbeelden in welke stijl ooit gemaakt kennis -> een expert consultant wacht voor eender welke topic literatuur -> eindeloze generatie van concepten en uitwerking (structuren, dialogen, ...) design -> toon iets, vraag mee voorbeelden. of vraag gewoon naar een thema coding -> geef uw requirements, krijg werkend project analyse -> geef uw data, krijg inzichten (ideeen, dashboards, graphs, tabellen, ....) support -> niet te onderscheiden expert ondersteuning vertaling -> zelfs in talen die niet bestaan problem solving -> agents die taken definieren en dan taak per taak afhandelen de lijst is eindeloos geworden. Het is een zaak die tools met elkaar te combineren om eender wat te bouwen. Daar zijn nu goed- en kwaadwillende mensen (wacht maar hoe traditioneel internet, media en sociale media binnen een paar jaar niets meer betekent) mee bezig. En dat gaat onze realiteit veranderen zoals we het kennen. Ja, ChatGPT is tof om vragen aan te stellen. Maar AI is de laatste twee jaar uitgegroeid tot iets dat we nog niet kunnen vatten. En als ik het zo ziet, ook vaak niet willen. We zijn ineens allemaal 80-jarigen die het liever negeren of afwimpelen. Toekomst is hier mannen.
![]() |
#157 link |
Hippe trolley
|
Dat is een categorieke leugen. ChatGPT is notoir onbetrouwbaar in feitelijke kennis weer te geven.
Het is werkbaar in de zin in dat het plausibele replicaties van zaken kan maken (tekst, beeld, geluid... op basis van gestolen data). Je zou denken dus vooral handig in creatieve toepassingen waar het feitelijke er minder toe doet. Maar dan kom je al vlug bij de bedenking: wie wil er de onoriginele, middelmatige drek die door AI wordt gemaakt? Lollig misschien voor een rondje memes verzinnen op het internet, of voor vulling op een corporate website die niemand leest. En geen tekort aan CEO's die substandard garbage op de consumenten willen afvuren (als ze maar kunnen besparen op personeelskosten). Handig misschien als je een basis (tekst, code) wilt hebben die je dan kunt bewerken en verbeteren. Maar bespaar ons het riedeltje over hoe het ALLES gaat veranderen. Die leugen hebben we al genoeg gehoord de laatste jaren. Dit is de vooral de zoveelste corporate gedreven hype die aandelen moet omhoog stuwen (na de cycli met andere lege/zinloze technologieën zoals blockchain, web3, metaverse...). De enigste echte toevoeging die het momenteel brengt in ons leven is vooral meer inventieve spam. Goed gedaan, tech industrie!
*volgens mij Last edited by CSM; 29-09-2023 at 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 link |
raising bots
|
56kbps is te traag om muziek deftig mee te streamen, koop CD's
Ben niet meer bang om aan eender welke topic te beginnen omdat ik weet dat er een expert is die ik als beginner gewoon kan uitvragen. Onbetaalbaar. Als je zoiets op je werk hebt, of in je vriendenkring, ben je een gelukzak. Nu heeft iedereen dat, maar nog niet iedereen dat door. Voor de komende maansden is dat uw edge, als je wilt. Binnen een paar jaar is het even common als Google search en zal je u anders moeten differentieren. een praktisch voorbeeld van support: https://chat.openai.com/share/2a9674...8-3c79bd9621b8 Dat is een vraag waar ik al jaren mee sukkel, omdat de site van Somfy zo vreselijk te navigeren is, en commercieel opgesteld, en geen antwoord op kreeg. De drempel (moeite) om hun support te vragen, of naar een forum te gaan was te groot dus status quo. Mijn screens bleven op Connexoon zonder Home integratie. De vraag stellen en antwoord krijgen nu kostte me 30 seconden. Zonder dank aan Somfy support. Als ik hetzelfde wil doen met traditonele seartch zal dat ook wel lukkem, er zal wel iemand op het internet die vraag hebben gesteld en beantwoord. Maar waar? Dat zit da ergens russen heleboel andere informatie die ik moet parsen en cointext geven. Hier is de context gepresenteerd, alles is verwerkt voor mij. - pre-internet support: paar dagen? - internet support (bedrijf): een dag? - Google search: een uur? - AI: een minuut? zie je de factoren in productiviteits winst?
Elon's hart bonkt, Bavo is het middelpunt, Stralende liefde. Last edited by acku; 29-09-2023 at 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 link |
Senior Member
|
Ik neem aan dat hij geconstrueerde talen zoals Klingon bedoelt?
Maar dan nog klopt het niet, aangezien zulke talen net makkelijker zijn om naar te vertalen. Ze zijn volledig regelgeleid en hebben geen last van moeilijke zaken als pragmatiek, register, connotaties, stijl etc.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|