Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 08-05-2021, 12:27   #3101   link
Screamer
Senior Member

Screamer's Avatar

De automaat in de 2de kast is geen verplichting dacht ik. Enkel handig om die kast ter plaatse spanningsloos te kunnen zetten.
Screamer is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2021, 12:30   #3102   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ok, helaas gaat get om een 5g6 kabel van minstens 60 meter, dus ik zal maar een diff zetten. Die kan ik dan ineens ook gebruiken om het hele bord zonder spanning te setten. Op het eerste bord is de kabel afgezekerd met een 40A automaat. Thx!
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2021, 14:33   #3103   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Als we dan toch over elektriciteit bezig zijn. Als ik een extra kring wil plaatsen (voor m'n waterpomp die in de kruipkelder staat + enkele stopcontacten die ik vanuit de kruipkelder richting het dak kan laten gaan), moet deze dan na het plaatsen opnieuw gekeurd worden? Dit dan om in orde te zijn voor de verzekering ofzo?
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2021, 15:26   #3104   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Wettelijk gezien moet dat idd opnieuw gekeurd worden.
Voor de verzekering maakt dat echter niets uit. Anders zou in BelgiŽ 70% niet verzekerd zijn.
Old 08-05-2021, 19:29   #3105   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik heb de komende maanden wat boor- en vijswerk in het verschiet rond het huis.

De keuze voor een nieuwe A-merk (slag) boor/schroefmachine was niet moeilijk, maar hebben de meer ervaren rotten wat tips voor een bitset, liefst magnetisch?
Ik heb namelijk de indruk dat ik er met de setjes vd Aldi niet meer ga komen als ik heel de dag met een krachtiger apparaat aan de slag ga en binnen de A-merken (Milwaukee, Wera, Makita, enz) is de keuze verrassend groot met verschillende ranges

Last edited by Turtle; 08-05-2021 at 19:33.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2021, 20:09   #3106   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Ok, helaas gaat get om een 5g6 kabel van minstens 60 meter, dus ik zal maar een diff zetten. Die kan ik dan ineens ook gebruiken om het hele bord zonder spanning te setten. Op het eerste bord is de kabel afgezekerd met een 40A automaat. Thx!
2de diff is niet nodig , gewoon een 2de zelfde automaat plaatsen
in principe moet je de kast zonder spanning kunnen zetten , kan perfect met een automaat

maar als je geruster bent met een extra diff ben je nog altijd keuringsgewijs in orde denk ik
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2021, 05:23   #3107   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ik heb de komende maanden wat boor- en vijswerk in het verschiet rond het huis.

De keuze voor een nieuwe A-merk (slag) boor/schroefmachine was niet moeilijk, maar hebben de meer ervaren rotten wat tips voor een bitset, liefst magnetisch?
Ik heb namelijk de indruk dat ik er met de setjes vd Aldi niet meer ga komen als ik heel de dag met een krachtiger apparaat aan de slag ga en binnen de A-merken (Milwaukee, Wera, Makita, enz) is de keuze verrassend groot met verschillende ranges
Met Wera kan je nooit iets mis doen. Maar ik werk sinds een jaar ook met een setje van Makita, ooit op ibood gekocht, ook geen klagen van. Stukken beter dan de goedkope rommel van Aldi/Ali/... inderdaad, die zijn bij mij altijd direct versleten, zeker bij gebruik in een slagschroevendraaier.

Afhankelijk van wat je wil doen, maar bij de 'specialere' doosjes van (oa) Spax schroeven zit meestal een passende (vaak Torx) bit bij, die hebben bij mij ook een hele lange standtijd.
Old 09-05-2021, 08:27   #3108   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Jup, Ik heb deze van makita: https://www.amazon.de/-/en/Makita-60...545200&sr=8-19

Wel al eens wat extra boortjes voor hout en steen bijgekocht.
kar is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2021, 20:15   #3109   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Ik heb hier een diamantschijf 230 voor beton en baksteen. Kan ik dat gebruiken voor keramische tegel?
Old 09-05-2021, 21:22   #3110   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
zeker bij gebruik in een slagschroevendraaier.
Had tot vorige week nog nooit gehoord van een slagschroevendraaier en nu wil ik dat ook kopen. ​
Al vermoed ik dat ik dat na de werken vd komende weken (tuinschermen, houten terras, speeltuig) dat overkill gaat zijn voor alles in huis.

Last edited by Turtle; 09-05-2021 at 22:37.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2021, 06:38   #3111   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Ik heb hier een diamantschijf 230 voor beton en baksteen. Kan ik dat gebruiken voor keramische tegel?
Ja, normaal geen probleem, die zal snijden. Maar probeer eerst op een reststukje, als het een hele ruwe schijf is met grote 'openingen' zou het kunnen dat de snijrand wat afbrokkelt. Als je veel moet slijpen is een watergekoelde tegelzaag een beter idee (kan je huren).
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Had tot vorige week nog nooit gehoord van een slagschroevendraaier en nu wil ik dat ook kopen. ​
Al vermoed ik dat ik dat na de werken vd komende weken (tuinschermen, houten terras, speeltuig) dat overkill gaat zijn voor alles in huis.
Voor houten terras zou ik dat zeker gebruiken, echt een aanrader om te schroeven. Trekt beide stukken hout ook mooi vast tegen elkaar. Ook veel krachtiger dan een gewone schroefmachine, dus zeker bij hardhout wel interessant.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules