Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 15-02-2022, 09:23   #1921   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Er is een veel goedkopere retail versie (aan de helft van de prijs), dit is gewoon een Deluxe editie met een hoop extra's. Ieder z'n meug.

De Deluxe zal retail nooit verkrijgbaar zijn, en ze moeten er toch een MSRP op zetten.
Old 18-02-2022, 14:52   #1922   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ziet er wel een spel uit dat ik leuk zou vinden. Is het de moeite? Krijgt alvast een mooie score op BGG.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2022, 16:15   #1923   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik heb het nog niet gespeeld, maar ik ben best wel enthousiast geworden door de regels
Old 16-06-2022, 10:12   #1924   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Afgelopen dagen 2 keer Ark Nova gespeeld. Ik ben fan. Thema ligt me meer dan Terraforming Mars, en de tweede keer heb ik het zelf aan een aantal andere spelers uitgelegd die met Terraforming vertrouwd waren, en de uitleg viel in 30 minuten te doen.

Vrij lang spel wel, maar de tijd vliegt voorbij. Ben benieuwd hoe leuk het gaat blijven na meerdere plays, maar voorlopig denk ik: topspel.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 09:38   #1925   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Agree. Ark Nova is zeer leuk vind ik, zou hem zo opnieuw willen spelen. Er is wel een hele thread op Bordspel Radar (Facebook) met een hoop geween over de luck of the draw, die eigenlijk mijn inziens veel minder erg is dan Terraforming Mars, en ik vind zelfs dat het erg goed meevalt omdat je met elke kaart wat kan doen, en je kan ook gewoon kaarten pakken van de markt in 't midden.
Old 17-06-2022, 10:02   #1926   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
die eigenlijk mijn inziens veel minder erg is dan Terraforming Mars,
Dat is toch niet waar en een terechte kritiek?
Eens je TFM wat kent en "op niveau" speelt, werk je met drafts en valt het best goed mee (+ standaard projecten). In Ark Nova moet je werken met wat je krijgt of paar kaarten in het midden. De combo's zijn in ark nova iets specifieker/moeilijk had ik de indruk (maar nog maar 1x gespeeld), terwijl het in TFM vooral om productie ed draait.

Los daarvan komt hij hier ook wel in huis. Het thema is fantastisch uitgewerkt.
Old 19-06-2022, 13:10   #1927   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Terraforming Mars is net een van die games met zeer weinig luck heb ik gemerkt, omdat er zoveel viable strategieën zijn. Ik heb nog nooit een spel van TM verloren met het gevoel dat dit door pech kwam, en ik heb dat spel echt al 40 keer gespeeld ofzo.

De commentaar dat Ark Nova dat probleem wel heeft schrikt mij wel echt af om het te kopen. Het spreekt mij enorm aan qua thema en gameplay, maar als er 1 ding een turn-off is in mijn spelersgroep, dan is het wel winnen door hoerenchance. Zeker bij een spel van 3+ uur.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2022, 13:29   #1928   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik moet dat ten stelligste tegenspreken, Ark Nova win je niet met geluk maar het doordacht leggen en uitbreiden van je dierentuin. TFM daarentegen heeft echt wel last van luck of the draw, maar doorwinterde spelers kunnen daar zeer goed mee om
Old 19-06-2022, 19:02   #1929   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dan spreek ik het toch nog eens ten stelligste tegen. Ark Nova heeft inherent meer luck of the draw dan TFM. Was ook mijn eerste en enige minpunt na mijn eerste speelsessie.
Old 21-06-2022, 18:49   #1930   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Jamaar Turtle, je vergelijkt één sessie Ark Nova met “ervaren spelers die TfM goed kennen”. Als je Ark Nova even vaak gespeeld hebt als TfM dan zie je misschien dat luck of the draw daar minder aanwezig is dan je nu denkt?
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2022, 21:12   #1931   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Kan en ik ga het zeker nog spelen, maar langs de andere kant heb je na decennia van spelen ook wel voldoende inzicht in spelmechanics (Ook de reden waarom ik de enige sessie vermeld)

Op het eerste zicht lijkt er gewoon meer geluk mee gemoeid, maar als de kaarten verder genoeg opties bieden en/of gebalanceerd zijn, hoeft dan geen probleem te zijn. Reageren/korte termijn planning ipv grote combo bouwen kan ook tof zijn.
Zoals gezegd en imo, zijn de combo's gewoon belangrijker in Ark Nova dan TM, wat kaartjes trekken meer een loterij kan maken.

Ik denk bv ook dat Tyrael noch TM noch Ark Nova mss (nog) niet zoveel gespeeld heeft.
Maar dan wel een thread met mogelijks terechte kritiek er onmiddellijk bij sleuren en afdoen als "geween".
Dat triggerde mij, zeker als het over 1 van mijn favo spellen gaat.

Last edited by Turtle; 21-06-2022 at 21:35.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2022, 08:53   #1932   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Het ging dan ook niet over TFM maar over Ark Nova #triggered
Old 22-06-2022, 10:27   #1933   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Gisteren nog een keertje Tiny Epic Dungeons gespeeld.
Veel plezier gehad, maar helaas niet gewonnen:
1 keertje teveel Goblins op het bord.
en 1 keer ging de toorts uit.
Blijft wel een leuk spel.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2022, 10:58   #1934   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik heb Tiny Epic Dungeons nu 8 keer gespeeld (solo, two handed) en maar 1 keer kunnen winnen. De keer dat ik gewonnen ben had ik wel geweldig goede spells en items kunnen vinden, waardoor ik wat het gevoel heb dat die random items en spells die je krijgt iets té veel invloed op falen en slagen hebben?
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2022, 11:32   #1935   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Ik heb Tiny Epic Dungeons nu 8 keer gespeeld (solo, two handed) en maar 1 keer kunnen winnen. De keer dat ik gewonnen ben had ik wel geweldig goede spells en items kunnen vinden, waardoor ik wat het gevoel heb dat die random items en spells die je krijgt iets té veel invloed op falen en slagen hebben?
Dat gevoel heb ik ook.
wij hebben een regel ingevoerd dat je 2 spels of 2 items of 1 spel en items krijgt em er eentje van moet kiezen.

dat geeft je al een voordeel in het begin van het spel, en maakt het net iets makkelijker.
A-star is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules