Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 05-04-2022, 07:16   #281   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Voorlopig juli, blijkbaar worden er kabelbomen in OekraÔne gemaakt.
Old 30-04-2022, 11:50   #282   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ivm vraag over draadloze loadbalancing, Easee laadpalen kunnen dit. Ik denk niet dat het over wifi gaat maar een ander wireless protocol via een dongle in de p1 poort.
https://easee.com/nl-be/thuis-laden/

Ik heb er eentje besteld, nu nog een EV.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2022, 23:38   #283   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

We keren binnenkort terug, en hebben geen auto meer staan. Durf wel de sprong te maken naar EV (en we zien wel voor reizen wat dat geeft), maar levertijd zal wel belangrijk zijn aangezien we de tussentijd gaan moeten overbruggen met wrs Cambio etc dus wil al wat in gang zetten.

iX3 zou mss mijn favoriet zijn maar toch wel pak duurder, Skoda Enyaq lijkt ons wel interessant.

Skoda hebben ze hier wel niet in de VS dus kan enkel testritten doen met de gelijkaardige VW ID4. Groot verschil in binnenruimte?
Testritten gepland met de polestar 2 (levering aan huis, nice) en Kia EV6 in de tussentijd

Last edited by Alex; 19-06-2022 at 02:31.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2022, 07:10   #284   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

de enyaq heeft de grootste koffer maar verder wel gelijkaardig qua ruimte.
Levertijd is overal een ramp dus als het vooruit moet gaan kun je best beperken tot stockwagens.
Old 26-06-2022, 05:19   #285   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Waarschijnlijk zal de keuze uiteindelijk daar van afhangen (leverbaarheid of beschikbaar stock van wagens in goed pakket)

Polestar 2 rijdt zeer gemakkelijk en vlot, automatische brake/one pedal geen probleem zelfs op 31 graden straten hier. Maar 't was vooral testen om eens uit te proberen voor de leut (levering aan huis, why not?) want de trunk was voor ons te klein, voelt ook klein vanbinnen in van plafond.

EV6 interieur design van midden console is wat vreemd en neemt veel plek in, en de AR HUD is wat wennen maar voor de rest werken de technische snufjes zoals de assist en 360 camera zeer goed en is de wagen zeer responsief. Handig dat je vanuit de koffer de zetels kan platleggen met een knop langs de zijkanten, maar de koffer is pak minder ruim tov de ID4 (vanwege een ruimere passagiers cabine wat ons eigenlijk niets kan schelen). Ik snap je keuze wel Jerre

Vooral vanwege dat laatste denk ik eerder dat we naar de ID4/enyac neigen.

Last edited by Alex; 26-06-2022 at 05:33.
Old 28-06-2022, 15:53   #286   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Damn, je waart niet aan't overdrijven.
Enyac: 16 maanden
Kia EV6: 14 maanden
ID.4: 12 maanden

En de stock zijn precies allemaal versies met elke pack in de wereld op met geen euro onder catalogus prijs. Hier was't 2 maanden voor de EV6, waarschijnlijk omdat iedereen een Tesla koopt om mee te zijn.

Via renting zijn er wel formules van aanloopwagens dat mss plan B is
Old 28-06-2022, 16:18   #287   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Alex, plz. Enyaq met een Q

Met alle onzekerheid rond alles, kan dat ook weer allemaal uitlopen. Ik heb mijn stock enyaq gevonden in NL. Omdat ze niet onmiddelijk voor export mochten verkopen is het nog even wachten, nog maar 2 maandjes nu. Op myway.be staan er een paar, waarvan de helft er meer dan een maand geleden ook op stond dus waarschijnlijk niet echt up to date.
Old 30-06-2022, 07:40   #288   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Heb test gereden met de Mercedes EQC en de BMW iX3. Wachttijden zijn ook meer dan een jaar. Ben geplooid voor de iX3, omdat de neus van de EQC maar meh is.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2022, 10:33   #289   link
Lion
Nį1 Music Spammer

Lion's Avatar

Die EQV's van Mercedes zijn dan ook spuuglelijk.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2022, 12:41   #290   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Gisteren kwam er iemand langs bij ons om te vragen of hij ook mocht komen op de old timer meeting met een speciale amerikaanse auto.
Een Fisker Karma, wat een waanzinnig knappe auto blijft dat wel niet om naar te kijken.

Onderhoud is wel een ramp. Meest nabije plek waar het nog kan is een garage in Hilversum en onderdelen zijn pokkeduur.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2022, 12:29   #291   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Eerste roadtrip met de EV is een feit en ging verrassend vlot voorlopig.

1300 km gereden naar eerste bestemming, 7 keer herladen (max 10 minuten per laadbeurt dankzij fantastisch en snel ionity netwerk in frankrijk)

gemiddeld verbruik was 22 kwh/100km, wat +- 25% meer is dankzij dakkoffer en fietsdrager

Herladen hier in Catalunia is overal gratis, wat ook wel aangenaam is.
Old 10-07-2022, 12:56   #292   link
Nike123
bot by bavo

wel een coole auto, veel mooier dan een model 3
Nike123 is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2022, 13:41   #293   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

nice stats, dakkoffer verbruik valt best mee
Old 10-07-2022, 14:27   #294   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nike123 View Post
wel een coole auto, veel mooier dan een model 3
Hyundai Ioniq 5.
Ben aan het wachten op de mijne. Levering Juni 2023.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2022, 16:13   #295   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Idd wel knap autoke.

7x stoppen op 1300km is wel veel. Ma bon, als da de enige downside is.

Zelf wel geen gratis laders geweten in Catalunya. Is dat bij Cepsa, Repsol, …?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2022, 19:04   #296   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
...
En over het algemeen content van de Ioniq 5?

Hier ook aan't zien voor een EV... momenteel aan't zien naar Volvo C40, Skoda Enyaq, ... net ook eens gezien naar de Ioniq 5 en valt qua (lease)prijs precies mee, en zit boordevol opties standaard (77 kWh Core versie).
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2022, 20:12   #297   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Leuk een reisverslag te zien

Wij zijn deze week naar centraal-Denemarken gereden. Theoretisch kon dat met slechts twee snellaad-stops, maar we doen het liever iets rustiger aan, en hebben er een overnachting tussen geplaatst in Duitsland.

dus een tussenstop in Moers, en dan hotel aan een snellader in Lohne

de dag nadien naar ons huis in Denemarken zou met 1 of 2 stop gekund hebben, maar hebben er 3 kleine genomen zodat we met nagenoeg volle auto toekwamen voor de rest van de trips te verzekeren.

Denemarken is best wel EV-paradijs, heel veel EV's en vooral Tesla dan. Op deze parkeerplaats stonden er 5 in mijn buurt:

Laden kan supersnel als je enkel de superchargers gebruikt zoals we deden. Al is het duidelijk ook stuk duurder. In totaal kostte de trip 102 euro. Wat vergelijkbaar is ze te doen met een benzine aan 5l/100km. Al denk ik niet dat je dat haalt aan de duitse snelwegsnelheden, waar we minstens 140 reden en vaak 170 tot 190. Dat verbruikt een pak meer (ipv 150 wh/km is dat ergens in de 200).

een deel van de batterij laadt aan 1200 km/u, al is dat niet erg realitisch:

de efficientie gaat uiteindelijk snel naar beneden eens je rond de 80% zit. Dan is t beter te rijden in plaats van te wachten.

Duitse en Deense wegen zijn zalig om terijden met assistentie, de auto rijdt zichzelf grotendeels met lane assist en cruise control.

puur genieten. Op de terugweg zal ik stats hebben van Tessie, een Tesla-app die details van de hele trip bijhoudt qua efficientie. Benieuwd!
acku is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2022, 20:17   #298   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

FYI, al die tussenstops waren niet langer dan de tijd om een koffie, broodje of cola te halen (tussen de 15 a 30 minuten). Zijn er niet aan toegekomen Netflix in de auto te bezien
acku is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2022, 20:34   #299   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Ja lap. Nu zit ik met Tracy Chapman in mijn ooft.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2022, 10:04   #300   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Idd wel knap autoke.

7x stoppen op 1300km is wel veel. Ma bon, als da de enige downside is.

Zelf wel geen gratis laders geweten in Catalunya. Is dat bij Cepsa, Repsol, Ö?
Met 2 kindjes op de achterbank (3,5j en 6 maand) is elke 2 uur stoppen geen overbodige luxe we hadden het ook met 2 stops minder kunnen doen, en uiteindelijk zijn we veel langer gestopt dan noodzakelijk was om te laden. Pamper verversen, koffietje halen of eens naar't wc en ge zit meteen aan > 15 minuten. Ik heb vergeleken met de voorbij jaren en we hebben er niet langer over gedaan dan met de benzinewagen (we zijn hier elke zomer).

Batterij is nooit onder de 30% gegaan, het is veel efficiŽnter om 2 keer in 10-15 minuten van 30 naar 70% te laden dan 1 keer van 10% naar 90%. Eigenlijk geen enkel nadeel ondervonden van de EV trip, ik had zelfs het gevoel dat ik een pak uitgeruster aangekomen ben dan anders. Denk dat dit komt door iets meer kleinere stops ipv 3-4 lange sessies van 300km

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
En over het algemeen content van de Ioniq 5?

Hier ook aan't zien voor een EV... momenteel aan't zien naar Volvo C40, Skoda Enyaq, ... net ook eens gezien naar de Ioniq 5 en valt qua (lease)prijs precies mee, en zit boordevol opties standaard (77 kWh Core versie).
Enorm tevreden. Wint massa's car of the year awards dus ik denk dat je ze binnenkort heel vaak gaat beginnen zien. Ik had het geluk een stockwagen te kunnen kopen eind vorig jaar die meteen beschikbaar was met alle opties en specs die ik wou (full option, balance pack, panoramisch dak, comfortzetels, trekhaak, etc) behalve de 20" velgen. Op zich goed want die 20" geven nog 30km minder autonomie en iets minder rijcomfort dus die mis ik niet.

Enige minpuntjes:
- grote draaicirkel
- Bose premium audio is toch iets minder dan wat ik gewend ben (ben zot van luide muziek in de auto waar ge de bassen tot in uw ballen voelt en het kan niet tippen aan wat ik hiervoor had in mijn Duitse wagens)

Is een verrassend ruime en praktische wagen trouwens, we zijn gaan skiŽn met een 530 deze winter en die was echt veel kleiner. Door zijn looks lijkt het een hatchback maar hij is een pak groter dan je zou vermoeden.

Echt een aanrader voor die prijs.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules