Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 18-06-2021, 10:45   #2041   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ja, die had ik gezien, maar het was maar 50 cent goedkoper dan wat het mij bij Crowdfinder zou kosten. En dan heb ik toch liever dat een shop het verstuurt dan iemand die het tweedehands (ook al is het nieuw) verkoopt.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2021, 15:21   #2042   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Vandaag die kickstarter eens bekeken van 7th Citadel. Ziet er best wel fun uit. Iemand gebacked?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2021, 15:23   #2043   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Jup, maar ik was dan ook serieus fan van 7th continent. Die al gespeeld?
kar is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2021, 15:51   #2044   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Nee nog nooit gespeeld. Mijn neef zegt dat het redelijk wat survival en resource gathering is.
Heb hier een lange preview vid van 7th Citadel bekeken en ziet er meer Tainted Grail uit precies.
Old 21-06-2021, 15:58   #2045   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik heb 7th Continent gehad en na 2 plays weer verkocht. Leent zich ideaal toe om solo te spelen, maar je bent er heel lang mee bezig en als je sterft, moet je overnieuw beginnen. Het zag er trouwens wel leuk uit: kaartjes trekken, je eigen eiland maken etc. Het had zeker iets, maar de playtime was te lang.
Old 21-06-2021, 18:00   #2046   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Het was een sandbox game met een vage richting die je krijgt. Je start en het spel zegt: doe maar. Wel rekening houden met je life force (stapel kaarten die afneemt als je dingen doet) maar die kan je op vaste plaatsen weer aanvullen door te jagen en te eten. Voor de rest doe je maar op en is het eigenlijk een choose your own adventure waar je door 1 domme beslissing opeens kan dood zijn (er zitten toch zo een 5 of 6 tal events in heel het spel denk ik, denk aan: vallen van een klif of je hand in een mierenhoop steken). Het spel duurt lang maar ze hebben een save functie ingebouwd. Ik heb wel de indruk dat je best hier en daar wat house ruled om het aangenaam te houden. Veel verhaal zit er niet in, puur op ontdekking gaan en zaken uitproberen. Dat kan snel saai worden tenzij het echt je ding is. Het was ook het eerste spel van zijn soort.

als je wil weten waarom het niet te kopen, kijk dan eens naar NPI hun review van sleeping gods waar ze het kort hebben over 7th continent:

Heel die review van in het begin is zeer de moeite waard om te bekijken, goeie geschiedenisles van choose your own adventure en DnD in het algemeen.

7th citadel zou veel meer verhaal, backstory, characters/npc's en quests bevatten. Net zoals tainted grail ook al deed.

Last edited by kar; 21-06-2021 at 18:03.
kar is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2021, 19:16   #2047   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Thanks voor de uitleg.
Als ik het hier goed bezie, is 7th Citadel wel een pak anders/beter dan zijn voorganger: meer structuur, meer storylines, minder resource hunting. Lijkt echt hard op Tainted Grail (waardoor ik me natuurlijk de vraag kan stellen of ik 2 keer een gelijkaardig spel moet kopen.. )

Hier heb ik wel een zwak voor:
(5:49)
Zo een ganse campaign progressie met skills, buildings, abilities, etc etc
Old 21-06-2021, 19:18   #2048   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Het idee achter 7th continent was goed en vrij goed uitgewerkt.
Ik heb het opgegeven en verkocht omdat ik een bepaald pad aan het volgen was, om op het einde op een DLC te botsen die ik niet had en dus niet verder kon.
Te weinig resources en dus terug naar af.

Het voelde me soms als trial en error, alleen dat uw error pas bleek na 8u spelen ofzo en je dan opnieuw kon beginnen
Old 22-06-2021, 10:12   #2049   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Wat Turtle en kar zeggen dus. Het is al te lang geleden om er nog iets zinnigs over te schrijven

Ontopic: de Engelstalige versie van Arnak nieuw in shrink op de kop getikt voor een mooie prijs

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules