Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 23-04-2021, 13:46   #1641   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Door Prumpy Agalloch weer helemaal herontdekt. Heerlijk atmosferische muziek maakten die mannen!
Old 30-04-2021, 08:42   #1642   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

The fuck !?. Oorworm, fuck fuck

Quote:
Gloria patri furnituribus
In nomine IKEA!
For the BEDDINGE and the KIVIK sing with me Valhallelujah

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2021, 11:53   #1643   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Nieuwe Before The Dawn

Metal is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2021, 15:00   #1644   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
The fuck !?. Oorworm, fuck fuck

Norwegian Reggaeton is ook heerlijk.
Eigenlijk is al die hun shit gewoon goed.
DM is online now   Reply With Quote
Old 14-05-2021, 17:59   #1645   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Ja er zitten pareltjes tussen.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 21-05-2021, 20:45   #1646   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Enkele nummers die ik de laatste tijd op Spotify ben tegengekomen en zich een weg hebben gebaand naar mijn playlists

Last edited by Metal; 21-05-2021 at 21:34.
Old 22-07-2021, 20:54   #1647   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

nieuwe king woman komt volgende week uit en dat belooft weer den donkerste shit te worden

toch een wijveke naar mijn hart ze
Old 25-07-2021, 11:10   #1648   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Quote:
De in de metalscene bekende Jon Schaffer uit Indiana groeide uit tot een van de bekendste gezichten achter de bestorming van het Capitool, nadat op sociale media een foto van hem opdook waarop duidelijk te zien was dat hij binnen in het overheidsgebouw amok maakte. Schaffer gaf zichzelf aan bij de politie nadat de FBI een opsporingsbericht van hem verspreidde. Drie maanden later werd hij op borgtocht vrijgelaten, in afwachting van het proces. Hij pleitte schuldig en moet naar verwachting jaren de cel in.

In zijn eerste maanden in de gevangenis vreesde Schaffer voor zijn leven, verklaarde zijn advocaat tegenover de federale rechter. “Mijn client heeft twee maanden een ware hel doorgemaakt waar andere mensen uitwerpselen en urine naar hem gooiden en zijn leven bedreigden in een vreselijke, vreselijke situatie. We moeten ons schamen, rechter, dat dit gebeurt in ons rechtssysteem.”

Excuses
De spanningen in de gevangenis liepen op een gegeven moment zo hoog op, dat Schaffer naar een ander cellenblok moest worden gebracht. Volgens de artiest bedreigden drie medegevangenen hem daar met de dood. Even later werd hij zelfs naar een compleet andere gevangenis gebracht.

De federale rechter nam het verhaal van Schaffer uiterst serieus en bood zelfs zijn excuses aan. “Dit is duidelijk onaanvaardbaar. Ik begrijp uw woede en onbegrip dat dit niet zou moeten in ons rechtssysteem. Meneer Schaffer, het spijt me. Ik snap dat het weinig troost geeft, maar ik bied hierbij mijn excuses aan.”

Schuldig
Schaffer pleitte op 16 april schuldig aan enkele strafbare feiten tijdens de bestorming van het Capitool, waaronder het belemmeren van een officiële procedure en het betreden van een overheidsgebouw met een gevaarlijk wapen. Op beide feiten staat gezamenlijk een gevangenisstraf van maximaal dertig jaar. Door schuldig te pleiten kiest Schaffer ervoor om samen te werken met de regering, in ruil voor forse strafvermindering.

Zijn advocaten en de openbaar aanklagers zouden een akkoord hebben bereikt om straks een strafeis van circa vier jaar gevangenisstraf voor de rechter te brengen. Dat is als Schaffer er tenminste voor openstaat om tijdens het strafproces tegen andere verdachten te getuigen.

Carrière
Schaffer is met honderdduizenden vaste luisteraars op Spotify een bekende gitarist in de metalscene. Zijn bands Iced Earth en Demons and Wizards zijn als gevolg van de controverse uit elkaar gevallen. Ook hebben diverse platenmaatschappijen afstand van hem genomen. Daarmee lijkt zijn muzikale carrière als metalgitarist definitief voorbij.
Toch wel jammer, altijd grote fan geweest van Iced Earth. Samen met Metallica en Megadeth echt de eerste metal bands die ik ontdekte als 14 jarige. Something Wicked This Way Comes blijft in mijn top 10 aller tijde staan.

Anyway, vreemd dat de nieuwe Maiden hier nog niet staat
Old 27-07-2021, 22:42   #1649   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Joey Jordison gestorven blijkbaar. Fuck.
Old 27-07-2021, 22:50   #1650   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Damn, RIP. Impressionante drummer.

@Metal: die nieuwe Maiden is wel cool na een paar luisterbeurten. Volwassen en clean, maar toch groovy. De videoclip zit trouwens vol “easter eggs” voor de fans (referentiemateriaal over hun hele bestaan).
En ivm Iced Earth: idd blijf dat toch maf en absurd vinden. DM (?) haalde wel al aan dat die mens richting alt-right begon aan te leunen, maar ben gestopt met die band te volgen na The Glorious Burden, dus ‘k heb de lyrics of albumstijlen de laatste jaren niet meer gevolgd. Jammer wel, idd één van de coolste bands ooit (enfin, tot TGB met The Ripper dus).

Edit: Mike Howe van Metal Church ook vandaag overleden blijkbaar, damn.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2021, 23:04   #1651   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Nieuw Maiden nummer begin ik ook beter te vinden naarmate ik het meer hoor. Het heeft in ieder geval iets aparts, niet meteen een standaard Maiden nummer.

Jon van Iced Earth was serieus ver van het 'padje' af. Al verschillende jaren, zeker na zijn heel 'Sons of Liberty' project dat gratis te beluisteren is. Hij zei ook openlijk dat "het volk" voorgelogen werd, complot theorieën galore... Het kon niet op. Dat hij nu waarschijnlijk effectief gevangenis straf gaat krijgen, is begrijpbaar.. maar ook verdomd jammer. Ook al vind ik Iced Earth al lang niet meer de band van vroeger.. Het beste van de afgelopen jaren was het album Dystopia toen ze net Stu Block op de zang gezet hebben, maar de albums daarna waren weer meer missers dan hits. Toch blijft het een jammere zaak om dat te zien gebeuren. Live was het toch nog altijd een plezier om hem op gitaar bezig te zien.

Old 28-07-2021, 00:29   #1652   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Damn, RIP. Impressionante drummer.

@Metal: die nieuwe Maiden is wel cool na een paar luisterbeurten. Volwassen en clean, maar toch groovy. De videoclip zit trouwens vol “easter eggs” voor de fans (referentiemateriaal over hun hele bestaan).
En ivm Iced Earth: idd blijf dat toch maf en absurd vinden. DM (?) haalde wel al aan dat die mens richting alt-right begon aan te leunen, maar ben gestopt met die band te volgen na The Glorious Burden, dus ‘k heb de lyrics of albumstijlen de laatste jaren niet meer gevolgd. Jammer wel, idd één van de coolste bands ooit (enfin, tot TGB met The Ripper dus).

Edit: Mike Howe van Metal Church ook vandaag overleden blijkbaar, damn.
Mja, Jon Schaffer liep altijd rond met zo'n confederate vlag als bandana wat sowieso al sketchy was, maar blijkbaar is die na Trump echt volledig zot geworden zoals Metal zei. Totale conspiracy shit enzo.

Dat was één van mijn favoriete metal bands.

En ja, Mike Howe en Joey Jordison wtf...
Old 28-07-2021, 08:32   #1653   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Kerel was al langer bezig met zot te worden hoor. The Glorious Burden destijds was al enorm dubieus. Vooral omdat deze juist na 9/11 uit is gekomen.
En dan is er nog het hele Live in Athens gedoe geweest. Iced Earth heeft altijd gebukt moeten gaan om de "domme" beslissingen die door Schaffer genomen zijn.

Nu ja, er zijn meerdere artiesten waar ik hun mening totaal niet kan delen. Maar waar je wel nog van de muziek kan genieten. Idem voor Iced Earth, ik zal nog met plezier hun klassiekers meezingen als die op m'n playlist komen.
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2021, 08:50   #1654   link
Jaak
een goeienavond~

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
En dan is er nog het hele Live in Athens gedoe geweest.
Daar ken ik precies niks van?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2021, 08:52   #1655   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Idem, leg eens uit?
Old 28-07-2021, 09:21   #1656   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Iced Earth zat destijds bij een ander label tijdens dat concert maar is kort daarna veranderd. Dus het oude label heeft een "half" afgewerkte DVD/CD uitgebracht.

Op de DVD wordt er regelmatig gewisseld tussen verschillende optredens (aangezien ze er 2x hebben opgetreden) maar ook met geluid is er gewisseld. Dus je hebt met momenten het beeld van avond 1 en geluid van avond 2 of omgekeerd.
Schafer heeft zelf meegewerkt aan de DVD maar omdat ze van label veranderd zijn heeft hij ineens afstand genomen van het hele product om de schuld van zich af te schuiven. Destijds regelmatig artikels over gelezen in Aardschok en zo'n ander metal magazine.
Old 28-07-2021, 15:27   #1657   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Wat was er zo dubieus aan The Glorious Burden?

Quote:
Old 28-07-2021, 16:20   #1658   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
The problem is the lyrics he’s handed. This album’s patriotism and history themed lyrics have all the subtlety and accuracy of a third grade history project. “The Reckoning” “Greenface” and “Declaration Day” have some grimy touches of jingoism while remaining somewhat decent songs. “When the Eagle Cries” and “Valley Forge” are not. They’re unlistenable. The former gives 9/11 an awful schmaltzy, syrupy yet revenged fantasy tinged ballad treatment that’s hilarious in hindsight with Schaffer now into “9/11 Truth”. In the latter a Revolutionary War soldier spits Schaffer’s bile for him at a modern America gone soft or something; it’s just impossible to listen to and with the revenge fantasy jingoism elsewhere in the album it shows the ugly side of patriotism that can manifest as things like Sons of Liberty. It’s too bad, because it buries within itself and awesome solo by session guitarist Ralph Santola. The historical songs (including the Gettysburg series) suffer too when they sometimes sound like Owens is just reading off a list of trivia, in some cases wrong, and in some cases goofy (give “Red Baron” a listen, you’ll see).
Maar een van de vele reviews over dit album waar het de nagel op de kop is.
Old 28-07-2021, 16:30   #1659   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Goh ja blijft ne Amerikaan natuurlijk. Die hebben een zekere nationale trots. Zeker na 9/11 gold dat voor elke Amerikaan. De vlaggen boer heeft toen goede zaken gedaan.

High Water Mark blijft een subliem nummer op dat album.

Quote:
Old 20-08-2021, 19:24   #1660   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

De laatste tijd nogal veel van Corey Taylor aan het luisteren, vooral de akoestische versie van Snuff blijft hier al een tijdje hangen. Voor al het zwaar gebrul van Slipknot, heeft de man toch ook een enorm "emotionele" stem bij de juiste nummers. Als hij nog eens op een solo tour komt, ga ik zeker eens een kijkje nemen.

3:27 geeft me keer op keer kiekenvel.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules