Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 22-07-2021, 10:12   #3161   link
Screamer
Senior Member

Screamer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post

Dus het u profiel laten rusten op de chape. Bovenkant profiel zou 1mm onder niveau tegel moeten komen.
Hoeveel staat het lijnrooster nu onder de tegel? Ik ga ervan uit dat de tegels wel recht lopen ten opzicht van elkaar?

Ik zou het laten laseren en plooien op maat in rvs (met een zichtkant bovenaan). Kan zeker bij Metaco.
Screamer is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2021, 10:45   #3162   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by moby1kenobi View Post
voor de hout- & speeltuig-kenners hier:
ik kan een 2ehands Wicky speeltuig overkopen (500-600€ ipv 2400 nieuwprijs)

- Gaat dat hout nog een jaar of 6-7-8 overleven?
- Is het realistisch om af te breken & terug op te bouwen met mijn basis-handigheid?

andere optie is een kleiner model van 600-700€ nieuw aankopen.

Dat gaat vooral veel werk zijn, maar is wel doenbaar denk ik.
Pak alleszins maar genoeg fotos in gebouwde toestand, en nummer eventueel de planken met potlood ofzo. Kwestie ze in dezelfde volgorde te monteren. Geen ervaring mee maar lijkt me het minste kans op problemen of onaangename verassingen tijdens het monteren.

Die afdekdopjes die kunnen eventueel stuk zijn, of volledig verbrokkelen bij het demonteren, maar daar kun je nieuwe van kopen ook. Bouten zou ik ook wel verwachten dat je opnieuw kan kopen bij Wicky indien nodig. (al vond ik ze niet meteen op de site).
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2021, 11:47   #3163   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Quote:
Originally Posted by Screamer View Post
Hoeveel staat het lijnrooster nu onder de tegel? Ik ga ervan uit dat de tegels wel recht lopen ten opzicht van elkaar?

Ik zou het laten laseren en plooien op maat in rvs (met een zichtkant bovenaan). Kan zeker bij Metaco.
De lijngoot ligt nu een mm of 3 verzonken. Tegels lopen recht tov elkaar. Normaal zou mijn maat rooster daar gewoon bovenop kunnen, indien niet kan ik altijd een deel van de zwarte kunstof weghalen.

Ik check Metaco, bedankt voor de tip!
Old 22-07-2021, 16:12   #3164   link
Horla
Senior Member

Als het bouten zijn dan zal het met een goede dopsleutel wel lukken hoor. Ik heb zelf ooit een toren afgebroken en daar hebben we idd foto's genomen, alles genummerd en onderaan de palen met een kettingzaag doorgezaagd want die stond een meter in de grond met beton
Horla is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2021, 16:26   #3165   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Wij hebben zo ooit een speel ding verhuist. Maar wij hebben dat in grote stukken gedaan. Zo een toren in 1 stuk op een grote remork bv.

Wel eerst goed meten waar uw ankers moeten komen.
Old 23-07-2021, 07:38   #3166   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by moby1kenobi View Post
Ik ga normaal gezien deze namiddag gaan kijken.
Na eens van dichtbij te zien heb ik toch gepast.
Die hele constructie zag er toch maar 'slap' uit (helemaal in 7X7cm palen)
Alle schroeven waren ook al goed roest. (bouten waren nog ok)
Old 23-07-2021, 08:06   #3167   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Koop dat nieuw ergens in januari/februari. Prijzen zijn dan véél beter en het is ineens in orde.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2021, 18:48   #3168   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Heb dus nog een glijbaan, 3 schommels, klimbevestigingen, rode handvaten, een stuur, een periscoop en nog veel hout met nog veel meer vijzen.
Wat voor hout heb je nog liggen? Heb je planken van de zijkanten? En zo ja, wat wil je daarvoor?
Sinds vorige zomer ook een Wickey huisje staan en was van plan om onder het huisje een zandbak te maken, maar is er nog niet van gekomen hout te halen (en schijnt door Corona ook allemaal zoveel duurder geworden te zijn).
Old 23-07-2021, 20:25   #3169   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Hout voor ons terras was 40% duurder dan paar jaar terug toen we een eerste deel gelegd hebben
Old 24-07-2021, 01:13   #3170   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roswell View Post
Wat voor hout heb je nog liggen? Heb je planken van de zijkanten? En zo ja, wat wil je daarvoor?
Sinds vorige zomer ook een Wickey huisje staan en was van plan om onder het huisje een zandbak te maken, maar is er nog niet van gekomen hout te halen (en schijnt door Corona ook allemaal zoveel duurder geworden te zijn).
Ik heb nog enorm veel planken, moet ik eens een foto maken of kom je eens kijken?

Ik zou daar heel graag 0€ voor willen en fleske gin*.

*Disclaimer: blijven plakken may be necessary.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2021, 17:27   #3171   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

We zouden de zolder isoleren, ik zie dat subsidies enkel mogelijk zijn met aannemer tegenwoordig.
Er komt sowieso een vriend helpen die zelfstandig bijberoep heeft waar "bouw" ook in opgenomen is.
Zou dat voldoende zijn met een factuur van hem? Enig idee?
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2021, 18:03   #3172   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

waarschijnlijk maar dan moet hij een factuur maken en wordt dan daarop belast. de subsidies zijn zo weinig dat het waarschijnlijk niet de moeite is
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2021, 10:52   #3173   link
piotke
Senior Member

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
waarschijnlijk maar dan moet hij een factuur maken en wordt dan daarop belast. de subsidies zijn zo weinig dat het waarschijnlijk niet de moeite is
Ja, maar ie kan ook materiaal aankopen, en aan 6%. Als je hem wat werkuren betaald is er wel wat winst te halen.
piotke is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2021, 12:14   #3174   link
Deff
!= Deffe

Voor heel wat ecologische subsidies moet je werken met aannemers die bepaalde certificaties hebben, dus een zelfstandige in bijberoep met een BTW nummer zal mogelijk niet volstaan. Na te kijken ifv de exacte subsidie.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2021, 17:19   #3175   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Volop bezig inderdaad... Bedankt alvast.

Die kerel is ook in verlof momenteel.
Ik had "60 breed" begrepen ivm isolatie en nu glaswol gekocht van 60 breed.
Blijkt het 52 te zijn.
Ik veronderstel dat dat niet gaat lukken, zelfs niet mits "duwen"?

Lijkt ook wel wat een buitenmaat te zijn. PIR platen zitten bekijken, maar da's ook 60, dus dat wordt afzagen, wat best een kostelijk grapje wordt.

Advies van ervaren rotten?
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2021, 07:57   #3176   link
Horla
Senior Member

45 en 60 zijn bij mijn weten de standaard afmetingen. Je kan er proberen telkens een stuk van af te snijden maar het zal er zo ook wel ingaan. In theorie gaat de prestatie iets minder zijn omdat het op elkaar gepropt zit.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2021, 09:58   #3177   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Proppen heeft inderdaad geen zin, glaswol werkt optimaal als het zo veel mogelijk lucht kan bijhouden. Bijsnijden gaat uiteraard wel, dat doe ik met een eenvoudig mes dat lijkt op een broodmes.
Old 04-08-2021, 10:13   #3178   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Waarom kan ik uw post horen in de voice over van dobbit ?
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2021, 10:16   #3179   link
Deff
!= Deffe

Glaswol zeker min of meer op maat snijden, geen 10cm bij elkaar proppen. Ik heb 2 dat met 2 broodmessen van de Ikea gedaan, waren achteraf wel volledig bot, maar nog altijd goedkoper dan het mes uit de speciaalzaak.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 04-08-2021, 10:33   #3180   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Wel een van de grootste kutwerkjes die er zijn dat werken met glaswol. Ik heb nog trauma's van mijn huis hier volledig te isoleren met dat spul (in 2 lagen dan ook nog eens gedaan). Masker en zoveel mogelijk proberen is geen overbodige luxe.
Metal is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules