Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 19-10-2020, 21:07   #101   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Vraagje voor de BG1 experts: ik heb Kivan in mijn party opgenomen, maar die begint stilaan te neuten dat ik zijn quest moet doen of hij is weg. Hij is mijn favo archer dus wil hem niet graag kwijt. Maar als ik het zo lees is zijn quest nog veraf en hoog gegrepen voor mijn beginnersgroepje (3 level 2's, 3 level 3's)? Ik sta op punt de Nashkal Mines te doen maar ben eerst nog wat bossen aan't uitkammen voor loot.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2020, 21:26   #102   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Kunt cheaten wat variables in uw save game veranderen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2020, 07:53   #103   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Yeah,

BG1
HL1
Fallout2
Starcraft
Metal Gear Solid
Commando's1
Unreal
Tekken3
Grim Fandango
Resident Evil 2
Thief2
Ranbow 6
Tribes1
Railroad Tycoon 2

Waanzin eigenlijk

Al die jaren waren dat.

1997: Fallout, AoE2, Dungeon Keeper, Tombraider2, Diablo, FF7, Carmageddon
1999: Everquest, System shock2, Asherons's Call, Age of wonders, GTA2, Driver, UT, Placescape Torment, Homeworld, RCT1
2000: Diablo2, Deus Ex, Hitman1, BG2, Red Alert2, CS, NOLF, THPS2, Thief2, Icewind Dale, SHogun: TW, NOX

Turtle alstublieft... I'm not crying you're crying
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2020, 21:30   #104   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

BG2 heb ik lang gespeeld, maar eerste keer dat ik BG1 deftig speel. Zalige sfeer!
ExReey is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 14:19   #105   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Vraagje voor de BG1 experts: ik heb Kivan in mijn party opgenomen, maar die begint stilaan te neuten dat ik zijn quest moet doen of hij is weg. Hij is mijn favo archer dus wil hem niet graag kwijt. Maar als ik het zo lees is zijn quest nog veraf en hoog gegrepen voor mijn beginnersgroepje (3 level 2's, 3 level 3's)? Ik sta op punt de Nashkal Mines te doen maar ben eerst nog wat bossen aan't uitkammen voor loot.
Coran is eigenlijk de beste archer in het spel maar ietske minder genietbaar vind ik en ook pas beschikbaar na het bandit camp. Kivan volgens de wiki zou vier dagen geduld hebben dacht ik.

Ben recent ook terug met Baldur's Gate 1 begonnen, incl. de NPC-banter en portrait mods en zo, die maken het een pak levendiger (dialogen tussen partyleden à la BG2 en portraits bij meeste NPC's). Het blijft idd zalig, mapkes clearen en ZES PARTYLEDEN!!! Als het spel het toeliet nam ik er nog meer mee, à la Jagged Alliance 2 1.13, f*ck die party size limieten.

Je beseft echter ook snel wat een boeltje Beamdog er van gemaakt heeft. Je hebt nog meerdere mods nodig om quests te fixen / deftig te maken, om de originele CGI-filmpjes terug te krijgen (hoe slecht die nieuwe filmpjes zijn valt niet te beschrijven). Die NPC-banter mod is eigenlijk vlakaf verplichte kost als je het mij vraagt. Sucky nieuwe party members zijn ook geen pluspunt (en er was al veel rommel in BG1). Dan nog eens genoeg bugs en dingen die al lang opgelost hadden moeten worden (screen tearing dat ge manueel zelf moet oplossen via uw grafische kaart). Schandalige "Enhanced Edition" eigenlijk, nog steeds. En dan nog extra geld vragen voor een portrait pack...

Last edited by Ryuken; Yesterday at 14:24.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 16:15   #106   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

't spel stond ook geïnstalleerd op mijn laptop voor in de zetel te gamen maar had npc mod nog niet er op gezet dus had 't eerst eens zonder opgestart

toch mijn grote verbazing voegt die npc mod niet alleen toe, het is ook gewoon een startpunt want er is in vanilla totaal geen conversatie mogelijk met uw npc party. dacht eerst dat ik iets kapot had gedaan met cloud save, een save mét npc en zonder npc maar na googlen is dat dus gewoon zo in den één.

toch wel beetje verrassend. de npc mod stond in ieder geval ook snel geïnstalleerd op mijne laptop, dat geeft het spel toch veel meer gewicht. en gelukkig is dat er wel in bg2.

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 16:27   #107   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ben trouwens zoals al gezien bij mijn char creation scherm aan't spelen als neutral evil character die sowieso overal el roba mucho maar die wel altijd oppervlakkig beleefd & vriendelijk is en iemand zal helpen zo lang hij er geld en ervaring (meta : xp) voor krijgt. alleen als er op korte termijn én lange termijn niets meer uit te valen halt, kan 't wel eens fout lopen voor die in mijn pad lopen.

ofte: kben mij zwaar aan't amuseren en kvoel op mijn 32 de rug acne en puberstem zo terugkomen. turbonerd mode engaged

y'all motherfuckers are crazy
Ferrex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules