Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 07-03-2022, 14:37   #3821   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

Cod was later maar wel al mohaa en 1e battlefield toen.
Max payne 1 ook die periode of telt dat niet vanwege 3th person?
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2022, 05:41   #3822   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Dragon Age: Inquisition. Althans toch de main story line, maar denk dat het daarbij blijft.

Heeft wel wat een MMO gevoel (grind voor Ahn Qiraj unlocks!) doordat ze zoveel verschillende regios in wilden steken, met beperkte diepgang en fetch quests. Vooral de startregio was niet bepaald een succes. Komt wel beter op gang daarna ook in combat, maar het had toch een beter spel geweest met wat cuts in het eerste deel of andere aspecten zoals die war board & crafting (dat ik ook maar eerder links heb laten liggen. Zorgt liever voor minder brol drops).

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
no one lives forever
'Are you free tonight, or will it cost me?'
"More than you can afford"
'Tell the person who comes up with the code phrases to grow up!'
Alex is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2022, 10:21   #3823   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
1 level niet, maar het is wel exemplarisch voor het spel Halo. Werkelijk elke level is gewoon dezelfde gangen copy/pasten ad infinitum. "Je moet het in zijn tijd zien" vind ik een beetje een zwak excuus, want er zijn genoeg shooters uit die periode die tonen dat het wel anders kon.

Dat Halo Combat Evolved een parel is, kan best wel zijn, maar daar ging het niet over . Halo 1 is gewoon een enorm saai spel met lui level design en zo repetitief als dat het groot is. Geen idee waarom, maar het is iets wat veelal terugkomt bij Halo. Ik heb Halo Infinite niet lang gespeeld, maar het deel op het ruimteschip is toch gewoon weer enorm veel c/p-werk? Dezelfde gangen, dezelfde muren, dezelfde ruimtes, rinse repeat.

Denk dat ik nooit fan ga worden van de reeks. Het hele MP-gedeelte was wellicht wel revolutionair, zeker op console, want toen had je nog niet echt een spel dat zoveel spelers samenbracht aan een kaske dat op TV was aangesloten. Peis dat vooral heel veel spelers terugdenken aan het nostalgische aspect en niet zozeer aan de kwaliteit van Halo zelf.

Inderdaad. Het is niet alleen The Library dat oneindig saai en repetitief is, maar de meeste andere levels zijn van't zelfde (Guilty Spark, Two Betrayals, Control Room, etc). En Halo 2 is even erg.

Dat gezegd zijnde, nu toch al een uurtje of 5 gestoken in Halo Infinite en tot mijn grote verbazing is dit best wel plezant! De binnenlevels zijn nog altijd te lang hetzelfde, maar de afwisseling met de open wereld buiten maakt veel goed. De combat zit ook lekker en side objectives zijn leuk om te doen, pak leuker dan de gemiddelde Ubi game. Ook de story staat was los van vorige delen en is tot nu toe zeer onderhoudend. Tof spel!
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2022, 23:13   #3824   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Er zitten sinds vanavond 4 nieuwe achievements in het spel. Het is maar dat je't weet Nieker.
Ze blijven maar nieuwe toevoegen, zo ga ik het op een dag echt nog beu worden.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2022, 11:03   #3825   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Halo Infinite

De eerste helft van het spel was tof en verfrissend (na alle Halo games recent gespeeld te hebben), de 2de helft werd weer pure klassieke Halo: lineaire opeenvolging van telkens opnieuw dezelfde gang na gang na gang na gang.
Telkens opnieuw in een quasi symmetrische ruimte, met aan de ene kant de fysieke wapens en aan de andere kant energie wapens. Telkens opnieuw een gang die eindigt op eenzelfde glas raam, bocht naar links, beetje omhoog en hup weer zo'n grote zaal.
Staan er in een zaal ammostations, dan is het een combat zaal, zie je er geen staan dan kan je doorlopen want dan komt er niemand.
De tegenstanders zijn ook zeer weinig gevarieerd: het begint met de Banished, daarna blijft het Banished, en het eindigt met Banished. Paar drones ertussen en dat is het.

De omgevingen zijn trouwens veel te weinig gevarieerd: je hebt 1) buitenlevels met bomen en rotsen, en 2) high tech gangen (blauw en grijs) binnen. Niet de minste variatie. Ik had op z'n minst gehoopt dat er na Zeta Halo met de boompjes nog andere, compleet andere locaties in het heelal gingen passeren. Nope.

Ook het verhaal valt halverwege in elkaar. De eerste hoofdstukken maken ze je non stop lekker dat de Zeta ring een ongelofelijk geheim herbergt, en dat er nog iets ergers dan de Flood schuilt, en dat The Weapon iets speciaals is, etc etc. Uiteindelijk is de ontknoping maar magertjes.

De combat zelf is wel echt plezant. Leuke combinatie van shooter, 2-tal coole special abilities, explosieven oppakken en zwieren, en vehicle combat. Maar het is niet genoeg om heel het spel te dragen.

MS moet echt de Halo serie geven aan een betere developer, want de stijl/sfeer/universe is boeiend. Maak meer dan één open locatie met verschillende biomes, maak de binnenlevels korter en gevarieerder, werk het verhaal beter uit met meer NPC's die je ontmoet, meer interactie met NPC's, meer gebeurtenissen, en niet gewoon heel het spel lang het verhaal vertellen met holograms die dialogen voeren tussen AI, Banished leider en aardsvijand.

tldr; 7/10 shooter met toffe combat maar saaie locaties, copy paste gangen, saaie vijanden en underwhelming verhaal.

ExReey is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2022, 00:40   #3826   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
FFXV. ‘T was niet fantastisch. Story hangt van met haken aan elkaar, combat is complete shit door de camera en chaos, schone gfx en sfeer en de buddies zijn wel wijs, openworld zit vol met checklist activiteiten, … meh. Theeft ergens wel iets episch maar uiteindelijk toch een serieuze gemiste kans.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2022, 11:46   #3827   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Spiritfarer. Toch iets speciaals. Die digitale knuffels voelden op den duur wel echt aan.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2022, 13:34   #3828   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
*hug*

ASL?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2022, 14:03   #3829   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by ExReey View Post
Halo Infinite

De eerste helft van het spel was tof en verfrissend (na alle Halo games recent gespeeld te hebben), de 2de helft werd weer pure klassieke Halo: lineaire opeenvolging van telkens opnieuw dezelfde gang na gang na gang na gang.
Telkens opnieuw in een quasi symmetrische ruimte, met aan de ene kant de fysieke wapens en aan de andere kant energie wapens. Telkens opnieuw een gang die eindigt op eenzelfde glas raam, bocht naar links, beetje omhoog en hup weer zo'n grote zaal.
Staan er in een zaal ammostations, dan is het een combat zaal, zie je er geen staan dan kan je doorlopen want dan komt er niemand.
De tegenstanders zijn ook zeer weinig gevarieerd: het begint met de Banished, daarna blijft het Banished, en het eindigt met Banished. Paar drones ertussen en dat is het.

De omgevingen zijn trouwens veel te weinig gevarieerd: je hebt 1) buitenlevels met bomen en rotsen, en 2) high tech gangen (blauw en grijs) binnen. Niet de minste variatie. Ik had op z'n minst gehoopt dat er na Zeta Halo met de boompjes nog andere, compleet andere locaties in het heelal gingen passeren. Nope.

Ook het verhaal valt halverwege in elkaar. De eerste hoofdstukken maken ze je non stop lekker dat de Zeta ring een ongelofelijk geheim herbergt, en dat er nog iets ergers dan de Flood schuilt, en dat The Weapon iets speciaals is, etc etc. Uiteindelijk is de ontknoping maar magertjes.

De combat zelf is wel echt plezant. Leuke combinatie van shooter, 2-tal coole special abilities, explosieven oppakken en zwieren, en vehicle combat. Maar het is niet genoeg om heel het spel te dragen.

MS moet echt de Halo serie geven aan een betere developer, want de stijl/sfeer/universe is boeiend. Maak meer dan één open locatie met verschillende biomes, maak de binnenlevels korter en gevarieerder, werk het verhaal beter uit met meer NPC's die je ontmoet, meer interactie met NPC's, meer gebeurtenissen, en niet gewoon heel het spel lang het verhaal vertellen met holograms die dialogen voeren tussen AI, Banished leider en aardsvijand.

tldr; 7/10 shooter met toffe combat maar saaie locaties, copy paste gangen, saaie vijanden en underwhelming verhaal.
Dat copy-past is nu typisch het gevoel dat ik bij de eerste Halo al had en wat voor mij het spel verpest heeft.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2022, 22:05   #3830   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Cyberpunk 2077. 95u over gedaan, op het gemakske. Een paar sidequests en redelijk wat gigs niet gedaan.

De staat waarin het gereleased was buiten beschouwing gelaten, is het nu wel een topper. Zoals eerder gezegd, zwaar overhyped natuurlijk. Maar een quick cash grab zoals vaak werd beweerd is het zeker niet. Er zijn gewoon een aantal zaken minder uitgewerkt, maar ze hebben écht wel enorm veel moeite gestoken in dat spel. Op veel vlakken is het toch wel indrukwekkend.

Echt van genoten. Ik ga zeker nog eens voor een 2e playthrough over een paar jaar. Tegen dan zijn er nog wel wat patches uit en de aangekondigde expansion.

Staat nu toch wel regelmatig aan 30 euro op Steam en GoG. Voor dat spel is dat echt geen geld.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2022, 13:59   #3831   link
inqubus
Senior Member

guardians of the galaxy: als sucker van 80's shit vond ik het de max
inqubus is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2022, 15:22   #3832   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Mini motorways, meh niet echt mijn ding, zou het me niet opnieuw kopen
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2022, 12:41   #3833   link
Jens
Member

Unravel en Unravel Two, altijd een zwak gehad voor artsy sidescrollers zoals Inside en Little Nightmares en deze doen imo niet onder. Beide ook gratis op game pass.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 16:51   #3834   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Guardians of the Galaxy.

Topspel
DM is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2022, 06:33   #3835   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Death Stranding.

'Tis eens iets anders' vat het goed samen.
Old 03-05-2022, 09:22   #3836   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by LukeSoloSalade View Post
Death Stranding.

'Tis eens iets anders' vat het goed samen.
hoeveel uur was dat ongeveer want ik speel dat af en toe op mijn deck.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 10:43   #3837   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Is het de moeite om die Director's Cut upgrade te kopen? Ik zou er op de deck ook eens willen opnieuw aan beginnen.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2022, 14:25   #3838   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
hoeveel uur was dat ongeveer want ik speel dat af en toe op mijn deck.
35 - 40 uurtjes. Enkel main story line gedaan.

Eens je toegang hebt tot trikes en ander gear gaat het vlot vooruit. De eerste 10 uren waren eigenlijk de ergste 'slog' omdat je dan nog echt moet sukkelen om ergens te geraken.
Old 04-05-2022, 19:05   #3839   link
jack828
Senior Member

jack828's Avatar

Cod: ghosts niet de slechtste shooter die ik ooit gespeeld heb maar zeker ook niet de beste. wel plezant als tussendoortje
jack828 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2022, 17:29   #3840   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Horizon Forbidden West. Niets vernieuwend, gewoon een degelijk vervolg van Zero Dawn dat m.i. iets korter kon.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules