![]() |
![]() |
#61 link |
Senior Member
|
Ik vond het heel leuk om te zien welke invloed de keuzes die je in deel 1 gemaakt hebt op mass effect 2 hebben maar ik vond het een zware teleurstelling om te zien dat het 'levellen' van je personage eigenlijk compleet overbodig is. Dat komt gewoon omdat de missies spelen als een doorsnee third-person shooter. Nu heb ik niets tegen zo'n spellen (ik vind max payne 1&2 nog altijd bij de beste games ooit horen) maar het is bedroevend om met een shooter opgezadeld te worden terwijl je eigenlijk een rpg verwacht. In alpha protocol was dat veel beter uitgewerkt. Daar hadden de stats van je personage ten minste nog een invloed op hoe goed je met een bepaald wapen overweg kon. Eigenlijk beperkt heel het rpg gebeuren van mass effect 2 zich in mijn ogen tot twee vragen nl: Is mijn personage een paragon of renegade? Welke soort munitie (cryo,...) wil ik gebruiken?
Ik vond mass effect 2 zeker het spelen waard en voor ik aan 3 ga beginnen ga ik 1 &2 zeker eens herspelen (kwestie van ook eens als renegade te kunnen spelen) ik hoop alleen dat er in 3 iets minder op het shooter gedeelte gefocust wordt. En dat ze het scannen van planeten achterwege laten want dat was toch maar leuk voor de eerste twee planeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 link | |
★★★★★
|
Quote:
Het is een formule die uitstekend werkt voor Mass Effect, maar kan er wel inkomen dat bepaalde mensen liever meer RPG elementen zien. Maar langs de andere kant, hoe definieer je rpg elementen ? Want Mass Effect mag dan niet echt stats based zijn, het bevat een dialoog systeem waar veel rpg's een puntje kunnen aanzuigen, in dat opzicht is Mass Effect mij inziens veel meer “role-playing”.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5/XBOX SERIES X | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 link |
Senior Member
|
De dialogen zijn inderdaad zeer goed geschreven maar uiteindelijk komt het weer neer op het feit of je als paragon of renegade speelt. Op zich heb ik ook geen probleem met het combineren van shooter en rpg elementen. Ik vind gewoon dat de balans tussen die twee in mass effect 2 te veel naar de shooter kant door weegt. In mass effect 1 waren die twee zaken mijn inziens beter in evenwicht. Ik ben er mij ook van bewust dat dit voor bepaalde mensen (die bv liever shooters dan rpg's spelen) een voordeel is. Zo miste ik in mass effect 2 bijvoorbeeld de inventaris uit 1. Ook vind ik het jammer dat je klasse weinig of geen invloed heeft op bv het hacken van computers of kraken van sloten. Ik heb zelf als soldier gespeeld en kon moeiteloos ieder slot open prutsen en alle computers hacken. Als je met een personage speelt dat een technische achtergrond heeft zou dat inderdaad moeten kunnen maar niet als je met een personage speelt die bij wijze van spreken het verschil tussen een CPU en een toetsenbord niet kent.
Ik blijf er echter bij dat het een zeer leuk spel is en dat het zeker de moeite waard is om te spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 link |
a real pantload
|
Episode 2 nu ook uitgespeeld. Toch wel de beste uit de Half-Life 2 reeks. Wat een episch eindgevecht! The battle of Endor in het Half-Life universum.
Ik vraag me wel af waar ze met het verhaal heengaan. En ik vraag me af of zij dat eigenlijk zelf wel weten. De finale kan legendarisch goed worden, maar kan evengoed een stinker van jewelste zijn. Portal erbij betrekken is zeer origineel, maar tevens zeer gevaarlijk. Hoe ze Portal 2 daarin zullen verwerven tot een coherent geheel is de vraag. Alleszins zeer benieuwd naar episode 3. Zijn er daar eigenlijk al screenshots of filmpjes van te vinden? Want hij mag er wel algauw gaan komen. Ook te weten gekomen dat er naast Opposing Force en Blue Shift blijkbaar nog een andere uitbreiding van de eerste Half-Life is: Half-Life decay. Weliswaar voor de playstation 2 (in coop), maar het is blijkbaar ook mogelijk om die op PC te spelen. Iemand al van gehoord of gespeeld? edit: Last edited by Holly Martins; 01-01-2011 at 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 link | |
Member
|
Quote:
http://lambdageneration.com/posts/ga...l-during-2011/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 link |
Senior Member
|
Alpha Protocol.
Met voorsprong GOTY 2010 en beste spel sinds The Witcher. Ik geef toe dat het spel kampt met een aantal vervelende technische mankementen, en dat de pure action gameplay niet kan tippen aan recente shooters, maar al wie het spel daar op afrekent heeft het duidelijk niet lang gespeeld... Het verhaal en de dialogen zijn heerlijk complex met (bijna letterlijk) oneindig veel mogelijkheden om het verhaal en de relaties met de PC's te beinvloeden. Eigenlijk is dit de definitie van een pure RPG, iets waar pseudo-RPG's als Mass Effect enkel maar van kunnen dromen. Het verloop van de laatste missie(s) is gewoon geniaal te noemen. Een beetje gelijk de laatste missie van Deus Ex maar dan oneindig veelzijdiger en meer keuzemogelijkheden. Op het einde lijkt alles wel mogelijk: wat je eindmissie is, wie je tegenstanders zijn, wie je bondgenoten, wie de eindbaas (-zen), wie leeft, wie dood is, alles is mogelijk. Bovendien worden echt álle gesprekken, confrontaties, emails, tv-uitzendingen enz. beinvloed door jouw acties gedurende het ganse spel, honderden keren opnieuw. Een voorbeeldje: zo kan je tijdens een gesprek met een belangrijke NPC uiteindelijk kiezen of je met hem samenwerkt voor de laatste missie of helemaal niet. Maar als je hem te hard beledigt tijdens dit gesprek krijg je hem mogelijks als zware tegenstander op het einde! Of je kan hem zover krijgen dat hij een andere tegenstander voor jou opruimt. Dit gesprek vind uiteraard enkel plaats als je hem dusver nog niet vermoord hebt. Een ander typisch voorbeeldje: je moet kiezen tussen een opdracht volbrengen of een bepaald persoon in leven te houden, terwijl de klok tikt. Maar enkel indien je je zeer specifieke keuzes hebt gemaakt in vroegere missies (die je al dan niet al hebt gespeeld op dat moment) of door bepaalde character upgrades kan er een optie vrijkomen waardoor je beide doeleinden kan bereiken. Hetgeen dan ook weer repercussies heeft op latere missies. Enz enz, ik kan blijven doorgaan. Op het einde lijkt het wel of je de laatste missie volledig zelf kan programmeren door het spel te spelen. Toen ik een deel van het spel opnieuw speelde kwam ik (door andere keuzes te maken) plots heel nieuwe informatie over een bepaalde NPC te weten, wat de plot (en mijn vorige play-through) in een volledig ander licht zette. Eigenlijk heeft dit spel zeer veel weg van Deus Ex, waarbij de goeie elementen nog uitgebreid werden verbeterd (keuzemogelijkheden, dialogen, complexe facties en verhaallijnen) en de slechte nog verslechterd (zwakke combat, stroeve engine, zeer middelmatige AI). Spijtig dat dit spel onterecht werd neergesabeld door de immer onwetende pers, want een Alpha Protocol 2 met groter budget en hogere production values zou het ultieme spel opleveren. Alle hoop rust dus op Deux Ex 3, maar ik hou mijn hart vast.... Last edited by PearlChoco; 05-01-2011 at 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 link |
★★★★★
|
Ik denk de controls meer tot hun recht komen op console, tenminste dat is wat ik heb gehoord van mensen die de PC versie hadden. Is een zalig spel en een bewijs dat persreviews op het einde van de rit geen bal zeggen. Leve de laag scorende games.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5/XBOX SERIES X | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 link |
Senior Member
|
Eindelijk Tomb Raider Underworld uitgespeeld. Tof spel, aantal coole levels, maar die camera was af en toe toch een pain in the ass.
Iemand die weet of er binnenkort nog een nieuwe op het programma staat? Binnenkort worden Underworld, Anniversary en Legend op PS3 uitgebracht, maar ik heb Underworld en Anniversary al. Beetje onnozel om dat dan te kopen voor 1 spel. Guardian of Light eens downloaden binnenkort, kan ik het samen spelen met de vriendin. edit> Lees net dat Square Enix een reboot heeft aangekondigd. Ben benieuwd.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|