Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 07-06-2013, 14:51   #41   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Mja, zolang het geen gameplay is, maakt het niet zo veel uit.

http://signup.europauniversalis4.com/r/85c0306852f
70 new Muslim themed event pictures, as well as several new events for the Muslim nations
Old 21-06-2013, 10:32   #42   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Dit weekend:

Grote Paradox sale op steam: http://store.steampowered.com/publis...%20Interactive

Spijtig genoeg staat "The Old Gods" niet bij de sales .
Old 22-06-2013, 13:35   #43   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Alles van Europa Universalis, Victoria 2, en Crusader Kings is -75%.

http://store.steampowered.com/sale/paradoxweekend2013
Old 22-06-2013, 13:38   #44   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

Volledige Victoria 2 collectie aan 15,90?

DON'T MIND IF I DO
Old 25-06-2013, 12:32   #45   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Iemand die mij wat tips kan geven om met België mijn industrie niet failliet te laten gaan in Victoria II? Je begint zo met 6 fabrieken, maar een paar gaan zeer snel failliet.
Old 25-06-2013, 14:39   #46   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Zorgen dat ge in het begin geen Laissez-Faire hebt, basically. State Capitalism is het beste om uw industrialization in gang te krijgen, kunt ge zelf compleet beslissen welke factories er gebouwd worden (maar Interventionism kan ook werken). Begin klein, met één factory per regio. Kijk naar uw resources en naar de markt wat er in high demand is. Ge denkt in België misschien automatisch aan staal (want het heeft coal en iron), maar in het begin zijn er niet genoeg geïndustrialiseerde gebieden die staal nodig hebben. Glass gebruikt ook Coal en verkoopt in het begin veel makkelijker.

Sowieso kunnen uw fabrieken in het begin amper concurreren met artisans. Ge hebt ook te weinig craftsmen en clerks (alhoewel België wel een van de landen is die het snelst kan industrializen). Als ge een fabriek opent en daar gaan 200 craftsmen in gaan werken en ge hebt 0 unemployed craftsmen, dan moet ge geen tweede fabriek gaan openen Zet uw National Focus dan op craftsmen, maar uiteraard pas nadat ge 1) genoeg bureaucrats hebt voor 100% administrative efficiency in elke regio en 2) 4% clergy hebt (2% voor research, maar tot 4% heeft het een positief effect op uw literacy gain).

Om uw industrialization te helpen wilt ge RGO (resouces e.g. graan, kolen, ijzer,...) output technologies en factory input/output efficiency technologies researchen, maar als België moogt ge niet vergeten om tussen in Culture de prestige techs te researchen, of ge gaat midgame nooit uw status als great power kunnen behouden. Ge zijt daar gewoon te klein voor.

EDIT: voor de duidelijkheid: het is dus niet bepaald erg dat die eerste fabrieken failliet gaan
Guns is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 15:00   #47   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Wat Guns zegt. Ge moogt als Belgie (als de meeste landen zelfs) uw industrie gerust de eerste twintig jaar stiefmoederlijk behandelen. Eerst en vooral inderdaad met NF bureaucraten naar 1%, dan clergy naar minstens 2 % (hoger voor snellere literacy groei maar 2% is genoeg voor max research).

Technologiegewijs laat ge best factories opzij liggen en doet ge eerst Mining en andere RGO techs, railroads, literacy, eventueel tax/adm efficiency afhankelijk van hoeveel geld ge verdient. Pas eens ge die basis hebt ontwikkeld (en dat kan gerust twintig jaar duren, zeker als ge ook wat uitbreidt in uncivs) is het de moeite om in industrie(tech) te investeren, daarvoor is het niet efficient genoeg om de moeite te zijn. Prestigetech neem ik 9/10 keer niet, als speler zit ik toch altijd bij de top.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 19:17   #48   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Idiote rebellen. Vlaamse en Wallonische nationalisten vechten tegelijk -> Vlaanderen gaat onafhankelijk -> Nederland springt er direct op en pakt Vlaanderen in. En meteen gaan ze voor wat nog over is natuurlijk.

Morgen eens met een ander land proberen.
Old 25-06-2013, 19:25   #49   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Nederland springt er direct op en pakt Vlaanderen in.
Troost U man, dan hebben we eens een koningspaar die Nederlands kan praten.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case
PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified
VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5/XBOX SERIES X | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet)
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 20:15   #50   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

*Dat.

Victoria 2 ziet er nog tof uit precies. Ik heb het paar weken terug voor een appel en een ei (enfin, voor 1$ koop je dat zelfs nog niet ) op de kop kunnen tikken. Is de instapdrempel een beetje te doen? Ik ben ookzon vgewoontedier dat ik altijd met ofwel britten, ofwel hetgeen dichtst bij belgie ligt speel.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 22:33   #51   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik heb Crusader Kings II gekocht bij die Steam sale.
Eerst een paar uur Youtube tutorials zitten kijken en dan begonnen met Léon, maar ik liep al snel verloren in al die vazallen, broers, neven en vijandige moslims.
Dus nog wat meer Youtube video's bekeken en dan begonnen met de graaf van Dublin, waar ik nu verder mee speel.

Oorspronkelijk stond mijn opvolging op gavelkind, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe dat marcheert. Op een bepaald moment stond er dat ik bepaalde titels zou verliezen bij de opvolging?
Onder gavelkind krijgt het oudste kind de hoogste titel en dan wordt de rest verdeeld onder de andere kinderen (of ook neven, nichten, nonkels, etc?), maar blijven die andere familieleden dan vazallen van de oudste of splitsen die zich weer af?

Op het moment dat ik die "title loss on succession" boodschap kreeg had ik:
1) Duchy of Wreath (om een of andere reden werd dat Petty Kingdom of Tara toen ik die de jure titel maakte)
- County of Dublin
- County of Kildare
2) Duchy of Leinster
- County of Leinster
- County of Ossory

Als ik het me goed herinner zou ik bij opvolging de Duchy of Leinster en bijhorende graafschappen verliezen aan mijn broers (enfin, 2 andere zonen van de huidige koning, dus broers van de opvolger). Mijn graaf had ondertussen wel de titel van koning van Tara, maar omdat dat blijkbaar een duchy is was ik niet zeker of het hele "rijk" samen zou blijven?
En hoe zit dat dan als die jongere broers sterven? Worden die hun duchy/counties dan ook gesplitst tussen hun kinderen? Op den duur zit je toch gegarandeerd met een splitsing van uw rijk en/of massale burgeroorlogen?

Om zeker te zijn heb ik de wet dan maar veranderd naar primogeniture, zodat alles naar mijn oudste kind gaat en de opvolging tenminste duidelijk is.

Mijne graaf (nu koning) is wel een beetje ne Walder Frey
4 of 5 kinderen van zijn eerste vrouw, die stierf toen hij 65 ofzo was. Dan hertrouwd met een jonge gravin, weer 2 kinderen en dan sterft die ook. Nog eens getrouwd en weer 3 kinderen. Tegen dat hij op 78-jarige leeftijd stierf had ik al een 30-tal kinderen, kleinkinderen en aanverwante familie
Old 26-06-2013, 02:23   #52   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Gavelkind verdeelt uw titels onder uw kinderen, uw oudste zoon krijgt de belangrijkste titels en de rest wordt verdeeld en dan kan het inderdaad dat uw jongere zoons geen vazallen meer zijn, bv als ze elk een hertogstitel krijgen. Als ge maar 1 hertogstitel hebt maar meerdere counties zullen die jongere zoons graven onder die hertog worden, nog steeds vazallen maar ge zijt wel een deel van uw demesne kwijt natuurlijk. Zelfde concept met koningstitel en daaronder duchies of keizerstitel en daaronder koninkrijken. Als speler suckt gavelkind dan ook behoorlijk hard en wilt ge dat liefst zo snel mogelijk veranderen naar electorate of primogeniture of de jongere zoons uitsluiten van de opvolging (vermoorden of priester maken).

Dat speelt wel in uw voordeel natuurlijk als uw buren gavelkind hebben, vaak moet ge dan niet meer doen dan een generatie wachten om een blob ineen te zien stuiken. Als ge dan bijvoorbeeld trouwt met een dochter van die koning erft die zijn claims op gans het rijk en kunt ge de veel zwakkere zoons een voor een verslaan.

Last edited by Sexy Schaap; 26-06-2013 at 14:30.
Old 27-06-2013, 10:00   #53   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Paradox Interactive
‏@PdxInteractive
We're announcing a new game today that has the whole office buzzing - and we're streaming live with the devs at 8pm CEST !!
Old 27-06-2013, 10:02   #54   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Massa's jizz als het Victoria 3 is.
Old 27-06-2013, 13:53   #55   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

Twee maand na hun laatste expansion al terwijl ze al half en half hadden laten weten dat ze zin hadden om er nog een te maken?
Het zou anders wel eens EU:Rome 2 kunnen zijn.

Last edited by Sexy Schaap; 27-06-2013 at 14:13.
Old 27-06-2013, 14:18   #56   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Het zou anders wel eens EU:Rome 2 kunnen zijn.
Old 27-06-2013, 14:40   #57   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
Twee maand na hun laatste expansion al terwijl ze al half en half hadden laten weten dat ze zin hadden om er nog een te maken?
Sexy Schaap, killer der buzz
Old 27-06-2013, 15:09   #58   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

V2+PDM gaat nu al nauwelijks sneller dan realtime, V3 mag wachten tot ik een nieuwe computer heb. Jammer dat het niet EU: Rome 2 is, dat leek mij wel interessant. De eerste is te outdated om nog leuk te zijn maar het concept is wel fantastisch.

HOI4 dan maar zeker, tenzij het gewoon een heel nieuwe titel is. Dat zegt mij weinig, ik vind niets aan 3.
Old 27-06-2013, 18:46   #59   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Begin ik naar die stream te kijken, krijg ik tax-on-web in mijn gezicht gedeven:
http://www.twitch.tv/paradoxinteractive
Old 27-06-2013, 19:05   #60   link
CSM
Hippe trolley

CSM's Avatar

What the shit is dat.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules