![]() |
![]() |
#84 link |
Dark Soul
|
Er zijn weinig spellen die ik blind koop maar dit moet ik toch op Day 1 hebben.
Desktop: AMD 8-core Ryzen 7 2700x 16GB RAM RTX 3070 2x1TB Samsung 970 Evo Asus ROG PG348Q 3440x1440 Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS4, PS3, Wii U, Vita, Switch, New 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 link | |
Kaat 4 lyfe
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 link | |
Tiger Riding Samurai
|
Quote:
Dat gezegd zijnde: dit is eigenlijk oud nieuws, CD Projekt had op hun investeerdersbriefing al gezegd dat deze maatregel waarschijnlijk nog nodig ging zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 link | |
Kaat 4 lyfe
|
Quote:
Hoe durven ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 link | |
You ain't seen me, aight!
|
Quote:
Mijn huidig bedrijf werkt 7/7 24/24. Maar toch zal je persoonlijk zelden of nooit boven je 40u-week gaan (of welk systeem je ook hebt). Maak je toch overuren op je dag, worden die heel mooi uitbetaald. Maak je daarnaast ook overuren over een kwartaal gezien, wordt je nog eens extra gecompenseerd. Bovendien heb ik op 5 jaar tijd nog maar één keer een dag verlof geweigerd gehad omdat er echt geen alternatief meer was. En ik had die dag verlof écht last minute aangevraagd, dus het was te begrijpen. Normaal werk je dus in een eerlijk systeem, met een duidelijk vastgelegd kader. Dat is bij een crunch niet zo. Daar is vaak geen uitgeschreven kader voor. Ik weet natuurlijk niet hoe het staat bij de grote spelers, of bij diegenen die financieel wat beter gedekt zijn, maar de crunches die ik destijds heb meegemaakt geven al zeker géén recht op verlof tijdens die periode, én geen recht op extra verlof erna en wordt je niet, of weinig, financieel gecompenseerd voor je extra uren en weekendwerk. Ik herinner me bijvoorbeeld dat er na een release uiteindelijk een bonus werd uitgedeeld, maar die stond in waarde ver onder wat je effectief gepresteerd had (iedereen kreeg bijvoorbeeld een iphone, ik zeg maar wat). Maar je was al blij dat je iets kreeg. Ikzelf heb bijvoorbeeld nooit iets gekregen, omdat ik officieel niet op het project zat. Al had ik wel mee gecrunched omdat ik tijdelijk ingezet werd voor bugtesting en dergelijke, iets wat uiteraard cruciaal is in de laatste maanden. Het werken naar een deadline toe-argument, is ook niet correct. Dat is goed bij projecten waar je de laatste week, of misschien twee weken, eens wat meer werkt om het af te krijgen. Bij een crunch spreken we vaak over maanden, sommige bedrijven zitten zelfs een heel jaar in crunch. Dat wil zeggen dat je een heel jaar eigenlijk uitgeperst wordt, onder het mom van 'het moet af'. Het is alvast één van de redenen waarom ik uiteindelijk een soort van burn-out en/of degout gekregen heb voor de industrie. Tenzij je een hogere functie hebt binnen het bedrijf, voelde het effectief met momenten aan als slavenarbeid. Profiteren van mensen hun passie, en dan dreigen met 'er zijn er genoeg die uw job willen' als je er eens iets durft over te zeggen. Ik ben dan ook bewust ergens gaan werken ben waar alles mooi vast staat op papier, met bovendien een vakbond die al te zotte beslissingen van hogerop tegenhoudt (en dat gebeurt wel een paar keer per jaar). Het alternatief was een eigen bedrijf - dan werk je ook veel, maar het is tenminste voor jezelf - maar dat zag mijn vrouw niet zitten. ![]() Last edited by HeLLBirD; 01-10-2020 at 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|