Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 22-02-2022, 16:55   #1381   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Mijn Xbox 360 HDD was gecrasht toen ik denk ik 60+ uren ver zat in Tales of Vesperia en even veel uren er op zitten had in Lost Odyssey (was ook een pak uren!). Ben eigenlijk nooit meer opnieuw begonnen aan Lost Odyssey sindsdien (in feite was dat een goede RPG, maar lang!). Ik heb ook geen 360 meer.
Lost Oddysey ist backwards compatible. Just saying. Toch nog eens de moeite om verder te doen hé.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2022, 08:54   #1382   link
DontLikeJelly
Senior Member

DontLikeJelly's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Lost Oddysey ist backwards compatible. Just saying. Toch nog eens de moeite om verder te doen hé.
'k Heb dat gespeeld tot er op de zee 3 grote robots ofzo uw richting uitkwamen. Echt wel al ver... maar 'k geraakte daar niet voorbij. Later terug proberen oppakken maar als ge de mechanics niet meer kent niet te doen.

De geschreven teksten in dat spel zijn wel kweetniehoegoegedaan.
DontLikeJelly is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2022, 10:37   #1383   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ondertussen 5-10 uur ofzo gespeeld op PS5 en kan me niet echt boeien.
Geen bugs ofzo tegengekomen en peformance is ook ok.

Maar de combat voelt heel houterig en saai aan imo, en het verhaal kan me niet echt boeien. (Maar dat ligt eerder aan mij, ik kan meestal niet snel genoeg op ‘skip’ duwen in dialogen want tis gewoon te saai en ‘t moet vooruit gaan)
Lacroix is online now   Reply With Quote
Old 12-03-2022, 14:45   #1384   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Dat is idd persoonlijk. Ik vond de sfeer fantastisch, en kon mij wel inleven in de characters. Ben onlangs nog eens een nieuwe playthrough begonnen, en ik skip niks. Zelfs niet na 4 keer.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2022, 14:52   #1385   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Als dialogen u niet interesseren zou ik geen RPGs te spelen :D
Old 12-03-2022, 16:46   #1386   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik ben ook terug bezig sinds gisteren. Ik vond het spel al goed, maar die patch 1.5 heeft het toch wel wat verbeterd. Vooral het feit dat het spel er niet alleen pakken beter uitziet, maar ook nog eens beter draait.

Ze hebben toch ook wel echt veel moeite gestoken in sommige sidequests. Beetje jammer dat je de dialogen dan heel de tijd skipped.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2022, 20:25   #1387   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Er zitten zeker coole quests in maar voor de rest vind ik het toch heel standaard open world. Icoontjes afvinken op de map is mijnen dada maar ik denk niet dat dat het spel was dat ze al die jaren beloofd hebben toch?

Veel crashes op PS5 ook, bijna elke speelsessie heb ik er van.
Old 12-03-2022, 20:31   #1388   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Oh nee, het is niet wat ze beloofd hebben. Zelfs met die patch 1.5 komen ze nog niet in de buurt daarvan. Maar het is wel degelijk een goed spel. Met ook veel filler content en icoontjes afvinken op de map zoals je zegt.

Ook wel wat leuke personages en quests, maar het komt ook weer niet in de buurt van The Witcher reeks. Ik vermoed dat dat komt omdat ze daarvoor natuurlijk toegang hadden tot massa's bronmateriaal/lore dat al lang was uitgewerkt.
Old 14-03-2022, 10:38   #1389   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zou me sterk lijken, het is gebaseerd op Cyberpunk, een rpg setting die al meer dan 30 jaar bestaat.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2022, 08:57   #1390   link
Ryuken
Tiger Riding Samurai

Ryuken's Avatar

Het is hun eerste adaptatie van Cyberpunk dat vooral een tabletop RPG setting is, daar zit geen lange succesvolle boekenreeks achter zoals bij The Witcher. Uitgeschreven rulesets en algemene story beats wel en daar hebben ze wel iets mee gepresteerd vind ik (die flashbacks naar vroeger zijn prachtig uitgewerkt) maar veel uitgewerkte persoonlijke verhaallijnen om op terug te vallen zijn er dus niet.

Ik denk dat ze de algemene setting en de historische hoofdrolspelers wel snappen, er ontbreken alleen nog wel een paar belangrijke oude figuren (Morgan Blackhand bvb.) en wat meer interactie tussen bedrijven en gangs zou het spel meer ingeleefd maken maar daar gaat het sinds 1.5 stilletjes aan naartoe precies als je de leaks mag geloven. Of het een echte sci-fi GTA kan worden lijkt me twijfelachtig, dat is niet de kracht van het spel.

Belangrijkste aan de nieuwe DLC (paid en gratis) zal zijn dat ze de filler content gaan vermijden en meer verhaal / geloofwaardige personages brengen. Daarin is CP2077 op zijn sterkst. Nu varieert het niveau van sommige zij-activiteiten te hard en ge kunt niet altijd op voorhand goed onderscheiden wat nu de moeite gaat zijn of niet. Hopelijk tegen deze zomer wat meer nieuws.
Ryuken is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2022, 20:57   #1391   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Bijna anderhalf jaar na aankoop ook uitgespeeld, wel blij dat ik gewacht heb op de ps5 versie. Draait zeer vlot, ziet er prachtig uit en slechts heel sporadisch een crash of glitch tegenkomen (pak minder dan de typische Bethesda game),

Sfeer is zalig gedaan en die wereld voelde voor mij zeer levendig aan. Verhalen van de sidequests waren ook weer de moeite en interessant. Die gigs waren wel net iets te veel bandwerk naar het einde toe.

Heb wel het gevoel dat ik nog redelijk wat gemist heb aangezien sommige sidequest mijn insziens nogal abrubt geïndigd zijn (Rogue verhaallijn was zo eentje), daar toch eens moeten opletten bij een volgende playthrough.

Last edited by Fallschirmjaeger; 31-03-2022 at 21:33.
Fallschirmjaeger is online now   Reply With Quote
Old 03-04-2022, 00:42   #1392   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Zit toch alweer aan 90u playtime ondertussen. Kunt zeggen wat je wil, maar ze hebben toch echt enorm veel werk in dat spel gestoken.
Sinds die grafische update, AI tweaks en car handling enzo, is het voor mij ook een pak immersiever geworden. En een hoop questlines en personages zijn toch weer vrij goed uitgewerkt.

Nu nog wat meer polishen en een payed expansion en we zijn er. Over een paar jaar ga ik zeker weer voor een tweede playthrough.

En wat een soundtrack trouwens! Vind het gewoon genieten wat te cruisen door de stad en muziek te luisteren.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules