![]() |
![]() |
#22 link |
Senior Member
|
Ook niet vergeten dat heel wat rpg's qua features beperkt zijn laatste jaren door verouderde consoles. Als ze nu kunnen ontwikkelen zonder te denken aan die beperkingen, is het best mogelijk dat ze veel verder kunnen gaan dan bijv Skyirm. Ben trouwens heel benieuwd wat bijv Bethesda gaat doen op de nieuwe consoles.
![]() |
![]() |
#23 link |
Senior Member
|
Ja dat dus. Jezus christus wat een gezeik. Alsof Cd Red Projekt niet weet wat hun sterkste punt is. Gewoon omdat het woordje "Skyrim" er even in voor komt gaat het spel ineens op niks trekken. Alsof het onmogelijk is een open world game te maken met quests en verhalen van Witcher niveau. Skyrim had dat ook kunnen hebben horen, maar die hadden gewoon het schrijftalent er niet voor. Dat dubbel zo grote team kan aan de open world werken he, terwijl het vroegere team gewoon zoals altijd aan verhaal en quests werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 link | |
cool happy genius hero
|
Quote:
Het gaat trouwens niet enkel over de zuiver financiële kant van de zaak. RPGs met een te grote open world hebben nogal vaak de neiging om verededelde mmorpgs met een heleboel fed ex quests met weinig urgentie bijeen te worden. Zelfs al slagen ze erin om een aantal interessante storylines er rond te bouwen dan nog wordt het afwachten of de afwikkeling van de quests en uw impact op de wereld significanter zal zijn dan een paar bandits die despawnen ofzo. Het is gewoon simpelweg niet evident om dergelijke complexiteit geloofwaardig te programmeren en dat beseffen ze zelf ook wel aan die "You’ll be involved with mutually exclusive storylines and situations based on certain momentous choices - Won’t be on the same level as Witcher 2, however." te zien. Ik schrijf dit voor alle duidelijkheid niet op voorhand af maar CD Projekt neemt hier toch een serieuze gok (allez, financieel waarschijnlijk niet want die bigger & shinier attitude zal de verkoopscijfers sowieso wel opkrikken). Wat ik dan wel weer zeer positief vond: geen level scaling. Spoiler: 't is nen vent |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 link | |
blorp
|
Quote:
ahahah. Alsook: fuck you haters ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 link | |
Tiger Riding Samurai
|
Quote:
![]() Klinkt beloftevol, ik hoop dat ze enkel de PC niet in het plaatje vergeten (UI-wise dan vooral). Multiplatform release is een vergiftigd geschenk. Zal nog wel een jaartje uitgesteld worden peis ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 link | |
Grunger
|
Geen Witcher 4.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 link | |
Senior Member
|
Quote:
Alleja, geen enkele reden om al jaren op voorhand "het gaat sucken want Skyrim" te beginnen roepen. En als het dan suckt, dan hebben we toch 2 dijken van games gekregen.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 link |
★★★★★
|
Wel ik denk dat zowat de enigste bedenking is dat je op dit moment kan maken is omtrent de aankondiging dat Witcher meer open-world gaat. Open-world is een concept gelijk een ander, een RPG hoeft dat niet steeds te zijn. Er is niets verkeerd met iets beperkter te zijn op dat vlak, meer lineair wil ook vaak zeggen een meer gestroomlijnde storytelling en ervaring. Ik kan wel sommige "protest" reacties in dat opzicht begrijpen, niettemin ik enorme fan ben van bv. Skyrim.
PC gaming: LG CX 48" 4K@120hz OLED G-Sync, Intel i9-10900K, NVIDIA GeForce RTX 3090 24GB, Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe SSD, Corsair Hydro H115i RGB Platinum, Corsair Obsidian 500D RGB case PC gaming2: Lenovo Legion 7 laptop / AMD Ryzen 7 5800H, GTX 3080 165W / 16inch 2560x1600 165Hz Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX Certified VR: Valve Index / Oculus Quest 2 | Console: PS5 | Arcade: Arcadeo CLASSIC 2 cabinet /w Hyperspin 29k games / 26" Upright Racing Cabinet) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 link | |
cool happy genius hero
|
Quote:
Trouwens, technologische evoluties zijn de voorbije 10 jaar rpgs niet altijd ten goede gekomen. De beste open world sandbox-y rpgs dateren wat mij betreft nog altijd van de jaren 90 toen er nog geen verregaande verwachtingen qua graphics, voice acting, etc. waren. Maar ze mogen altijd voor een trendbreuk zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 link |
Soupe du jour
|
Ik vind het lineaire ook geweldig aan W1 en W2; waarbij ze eindelijk eens een RPG verhaal deftig presenteerden. Heb ook een beetje schrik van open-world, maar project RED weet hoogstwrs waar ze mee bezig zijn zoals ze de vorige keren bewezen hebben.
Dit wordt onmiddellijk pre-order |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 link |
Senior Member
|
Gameinformer mag gekocht op ipad, interessant leesvoer en mooie screens.
![]() |
![]() |
#39 link |
Soupe du jour
|
Over Witcher 3 & open wereld (lessons learned from skyrim, AC3)
http://www.gameinformer.com/b/featur...wild-hunt.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 link |
Senior Member
|
Als je dat interview hoort, dan hoor je toch alles wat je wil horen
![]() Ik vind Skyrim geweldig in de dingen die het goed doet, maar als het ze echt lukt om zo een open world te combineren met de diepgang en een verhaal van The witcher. Dat moet het beste spel ooit zijn dan. "The perfect Rpg" zoals die kerel zelf zegt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|