Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 08-12-2020, 11:11   #1   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

sssssssssssstadia

dit heeft mij overtuigd, khebbet gekocht voor de stadia. Je krijgt er nu een chromecast en controller bij dus geen slechte deal

threadsplit edit: het ging over cyberpunk dus

Last edited by frenzal; 09-12-2020 at 18:48.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2020, 17:59   #2   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
dit heeft mij overtuigd, khebbet gekocht voor de stadia. Je krijgt er nu een chromecast en controller bij dus geen slechte deal
En als ge die Google one pakt krijgt ge drie maanden gratis stadia?
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2020, 18:06   #3   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Je krijgt sowieso 1 maand 'stadia pro' (https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077?hl=nl)
maar idd bij google one ook 3 maanden blijkbaar: https://support.google.com/stadia/answer/10066786?hl=en

Ik ken stadia niet goed. Er staat ook bij cyberpunk dat je geen abonnement nodig hebt, maar misschien dat het dan lager kwaliteit is. Ik verwacht eigenlijk niet dat ik heel lang zal spelen.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2020, 18:20   #4   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Je krijgt sowieso 1 maand 'stadia pro' (https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077?hl=nl)
maar idd bij google one ook 3 maanden blijkbaar: https://support.google.com/stadia/answer/10066786?hl=en

Ik ken stadia niet goed. Er staat ook bij cyberpunk dat je geen abonnement nodig hebt, maar misschien dat het dan lager kwaliteit is. Ik verwacht eigenlijk niet dat ik heel lang zal spelen.
Zonder abo speelt ge max op 1080p. Met Stadia Pro krijgt ge 4k.
Old 08-12-2020, 19:00   #5   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fallschirmjaeger View Post
Zonder abo speelt ge max op 1080p. Met Stadia Pro krijgt ge 4k.
Om te vermijden dat mensen te hoge verwachtingen kweken, Stadia Pro biedt "Play in up to 4K HDR with 5.1 surround sound" aan, dus niet alle games ondersteunen het. Dat ligt trouwens niet aan Stadia, de technologie en capaciteit is er, maar de devs moeten het in hun games verwerken.

Ik vind niet meteen terug wat Cyberpunk ondersteunt in Stadia, dus het zal nog even afwachten zijn.

Vergeet niet uw Pro games te claimen trouwens. Zelfs als je na 1 maand stopt met Pro, blijf je die games behouden. Je kan ze enkel spelen met een Pro abo, maar als je dat ooit eens opnieuw neemt heb je meteen een aantal games dat je kan spelen.
Old 08-12-2020, 19:04   #6   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

zit hier effectief volk dat op stadia speelt?
Old 08-12-2020, 19:14   #7   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Dat center staat in belgie en kvond stadia echt verschrikkelijk, als ge iet of wat pc gaming gewend zijt is die input delay echt om van te braken.
Old 09-12-2020, 08:21   #8   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Stadia Founder en ondertussen al een jaar Pro en eigenlijk echt wel onder de indruk. De eerste keer via Stadia een shooter spelen was achter over vallen. Ongelooflijk hoe goed dat kan werken en heb geen last van lag. Als je dat wel heb zou ik eerst naar je eigen thuisnetwerk kijken.

Al jaren geen game PC meer en consoles gewoon, en ik kan echt het verschil niet zien/voelen. Recent nog Celeste inclusief alle B-sides uitgespeeld en dat ging vlekkeloos. Toch wel een spel waar je enige input lag zou merken.

Grootste voordelen voor mij zijn de opstart snelheid en de mogelijkheid om op mijn iMac te gamen. Pas een Series X gekocht dus snelheid is minder een punt geworden (zeker met quick resume) maar voor toetsenbord/muis games koop ik dus sowieso Stadia.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 09:50   #9   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
In 't begin dat een maandje geprobeerd, maar niet mee verder gedaan. Nu met die controller en die chromecast er gratis bij, goeie deal en ben niet geduveld als het mijn ding niet is.

Heb me een beamer gekocht vorig jaar om onder overdekt terras in de zomeravonden te gamen. Hangt nu in mijn mancave, maar heb geen zin om die PS4 overal te verzetten.

En bovendien zijn de reviews van Stadia als platform qua gfx en snelheid toch deftig.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 12:30   #10   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
4 maanden geprobeerd na de launch, maar dan niet meer verlengd.
Prijzen van de games zijn veel te duur en in tegenstelling tot console/pc is dat pas echt een gesloten ecosysteem. Als ge regelmatig een game koopt, dan is een console zo terugverdiend vergeleken met Stadia Pro.

Technisch draaide het wel soepel, Rise of the Tomb Raider uitgespeeld zonder merkbare lag. Idem voor een spel zoals Thumper.

Chromecast gebruik ik nog steeds en de controller ook voor pc sinds mijn Xbone controller begint te mankeren. De controller blijft wel de minste van allemaal (ps5, ps4, xbone/x360, switch pro controller) die ik al gebruikt heb.
Old 09-12-2020, 13:24   #11   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Dat center staat in belgie en kvond stadia echt verschrikkelijk, als ge iet of wat pc gaming gewend zijt is die input delay echt om van te braken.
rofl. Nooit gespeeld dus. Als er volk daarop Mortal Kombat online kan spelen, zal het wel meevallen van input delay. Niet afgaan op 1 Twitter filmpje dat al lang en breed debunked is.

Stadia is een fantastisch product, ik heb alleen geen zin om nog eens vast te zitten aan een abonnement om te gamen. Maar buiten dat, niets dan lof. Heb voornamelijk offline games gespeeld (AC:O, TR trilogy, Hitman, Rage 2, NBA), maar kan het alleen maar aanraden.

edit>
Games zijn idd aan de dure kant, maar doordat de catalogus redelijk klein is, staan games regelmatig in korting. Ik heb er nu 7-tal games op gekocht en geen enkel volle pot betaald. Denk dat ik voor Rage 2 en NBA 2kX samen £4 betaald heb.
Old 09-12-2020, 13:53   #12   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Wel gespeeld, wolfenstein of zoietske op mijn broer zijn tv en dat had input delay om van te braken. Er zijn gelijk honderden filmpjes op youtube, gemiddeld 80-100ms input lag op een pc (een gewone setup, een "pro gamer" setup haalt 50 of minder), 160+ op stadia, dat is redelijk duidelijk om van te braken. Dat gij het niet voelt of ziet , dat ligt aan u.
Zeker tijdens het bewegen met die joysticks was het vreselijk.

Dat gezegd zijnde, dit was de allereerste maand dat het uit was, misschien zijn die problemen nu beter.
Old 09-12-2020, 18:26   #13   link
black
Senior Member

black's Avatar

Ik heb stadia van een maat gespeeld, zowel bij hem thuis als hier op zijn account.
Hier had ik enorm veel input lag zoals jelliuz zegt, ik kon er niet gewoon aan worden bij het spelen van doom. Zou daar nooit geld aan geven.
Bij hem bleek het veel beter te zijn en die had nagenoeg geen input lag, dus dan zie ik het voordeel er wel van in. Ik denk dat het echt locatie afhankelijk is of het echt iets bruikbaar is of niet. Als je goeie hardware hebt dan zou ik het sowieso niet overwegen, in geen enkel geval. We hebben allebei hetzelfde snelle internet (400mbps) dus dat kan geen verschil gemaakt hebben.
black is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 18:36   #14   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Stadia is des duivels. Ban pls
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 18:43   #15   link
Jack Carver
white male hetero unicorn

Jack Carver's Avatar

T klinkt anders niet slecht. Zeker niet als je de huidige gpu markt bekijkt.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 18:55   #16   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Wel gespeeld, wolfenstein of zoietske op mijn broer zijn tv en dat had input delay om van te braken. Er zijn gelijk honderden filmpjes op youtube, gemiddeld 80-100ms input lag op een pc (een gewone setup, een "pro gamer" setup haalt 50 of minder), 160+ op stadia, dat is redelijk duidelijk om van te braken. Dat gij het niet voelt of ziet , dat ligt aan u.
Zeker tijdens het bewegen met die joysticks was het vreselijk.

Dat gezegd zijnde, dit was de allereerste maand dat het uit was, misschien zijn die problemen nu beter.
Lachen. Jelliuz heeft in de eerste maand 1 spel gespeeld en het was om te braken (en die mening staat vast en kan niet veranderd worden). Dus maw, gij gaat Cyberpunk volledig afbranden, want op de dag van de launch zit het vol bugs.

Het zit op Reddit vol van de early adopters en ik heb daar niemand zien klagen over input lag. En nogmaals, als je Mortal Kombat op dat platform kan spelen, is al de rest gelul in de marge. Je kan geen beat-em-up spelen als er input lag is.
Old 09-12-2020, 19:03   #17   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Op onze discord hebben er enkele het getest met Destiny2 en die hebben het dezelfde avond terug uninstalled.
Grafisch minder (gelockte gfx settings op 1080p niet premium), nog geen UW ondersteuning, inputlag.

OT: CP77 ook maar gekocht. Ik vrees een beetje voor performance, maar volgens CPR (in september) en de gamepage op steam is mijn 1060 6gb genoeg voor een recommended status voor 1080p. Duimen voor degelijke frames op high.

W3 flash backs all over again

Last edited by Turtle; 09-12-2020 at 19:30.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 19:09   #18   link
radje
(no homo (homo))

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
Lachen. Jelliuz heeft in de eerste maand 1 spel gespeeld en het was om te braken (en die mening staat vast en kan niet veranderd worden). Dus maw, gij gaat Cyberpunk volledig afbranden, want op de dag van de launch zit het vol bugs.

Het zit op Reddit vol van de early adopters en ik heb daar niemand zien klagen over input lag. En nogmaals, als je Mortal Kombat op dat platform kan spelen, is al de rest gelul in de marge. Je kan geen beat-em-up spelen als er input lag is.
rustig bjorn, jelliuz kan toch maar zeggen wat hij heeft meegemaakt? en hij is zéker niet de enigste met dat probleem, ik ken toch eigenlijk ook niemand die het geweldig vindt.

ik heb 't niet nodig dus heb wel geen persoonlijke ervaring, dat gaat hier alleen binnekomen als mijn pc kaput is en ik wil gamen op mijn laptop.

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 19:11   #19   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Quote:
Originally Posted by black View Post
We hebben allebei hetzelfde snelle internet (400mbps) dus dat kan geen verschil gemaakt hebben.
Ligt niet alleen aan de internet snelheid. Sommige computer instellingen of zelfs browser extensions kunnen ook voor uw problemen hebben gezorgd, bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/Stadia/comm...ographic_with/

Ge hebt alleen een Gmail account nodig om het een maand volledige gratis te proberen, dus niet echt iets te verliezen.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2020, 19:59   #20   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post

vanaf minuut 5, perfect objectief gemeten data

ge kunt toch onmogelijk ontkennen dat er input lag is? minstens 2x uw ping + dan nog de rendering en encoding time. zeggen dat er geen lag is gewoon compleet ongeloofwaardig, en ik heb het zelf genoeg getest

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules