Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 16-07-2021, 09:38   #21   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Gaat geen concurrentie zijn voor de Switch met die prijzen. Valve mikt op een heel andere doelgroep. Als je die handheld neemt zou ik meteen voor het duurste model gaan met de meeste opslagruimte.

Het is ook nog niet bekend hoeveel die dock gaat kosten. Als je alles optelt dreigt dat nogal prijzig te worden. Al maken de prijzen van de games op Steam dat wel goed natuurlijk.

In ieder geval een mooi apparaat. Benieuwd of dit Nintendo ertoe gaat aanzetten om meer vaart achter hun volgende model te zetten. Ik denk eerlijk gezegd van niet.
geen concurrent? press x to doubt

mensen die een switch kunnen betalen willen heus iets extra neertellen voor een switch met én betere performance én een grotere library én ook nog eens de mogelijkheid om het te gebruiken als een tablet met windows en alle voordelen die daar bijkomen. je moet in veel gevallen niet extra betalen voor games; de meeste games die je handheld gaat spelen zijn voor het grootste deel games die je al in uw library hebt. up front gaat switch goedkoper zijn, over een relatief middellange periode gaat ge alles al terug hebben door geen 50 euro/game te betalen

ik ga nie meedoen aan de eerste rush, geen goesting om aan te schuiven en heb 't niet direct nodig maar als mijn huidige tablet kaput is wordt dit toch de vervanger. geef daar met plezier paar honderd euro extra aan (relatief tot een gewone tablet)

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 12:44   #22   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

De meeste consumenten denken niet verder dan 'up front'. Ik volg je volledig op je punt dat de games veel goedkoper zullen zijn en dat het prijsverschil reduceert op de langere termijn.

Maar ik zie niet goed hoe Steam Deck zich richt op dezelfde doelgroep als de Switch. Steam Deck is véél meer voor de pc gamers en veel minder voor de casuals en de kinderen.

En het heeft geen Mario. Hoe onnozel dat ook mag zijn, voor veel mensen is zo'n herkenbare mascotte doorslaggevend.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 12:46   #23   link
radje
wadist

radje's Avatar

ik wou juist mijn reply komen editten lmao, yup, zelda en mario games zijn legit wel een factor in retrospect

in dat opzicht hebt ge dus wel gelijk. ik denk wel dat er genoeg, na mondelinge/sociale reclame, mensen pc gaming gaan ontdekken juist door deze nieuwe handheld. natuurlijk bijlang niet zo breed als "alle switch gebruikers" maar toch wel substantieel deel en een deel dat normaal gezien zonder deze steam deck nooit naar daar zou komen

Old 16-07-2021, 12:48   #24   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Uiteindelijk is het een beetje zoals Disney in vergelijking met Ghibli. Ze hebben beiden fantastische dingen in de aanbieding, maar vraag aan 100 mensen op straat welke van beide ze kennen en verkiezen, en 95% zal voor het eerste gaan.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 12:50   #25   link
radje
wadist

radje's Avatar

trouwens, modding is enabled op de steam deck. modded handeld gaming mét officiële support

we leven echt in de toekomst bro's

Old 16-07-2021, 13:10   #26   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
De meeste consumenten denken niet verder dan 'up front'. Ik volg je volledig op je punt dat de games veel goedkoper zullen zijn en dat het prijsverschil reduceert op de langere termijn.

Maar ik zie niet goed hoe Steam Deck zich richt op dezelfde doelgroep als de Switch. Steam Deck is véél meer voor de pc gamers en veel minder voor de casuals en de kinderen.

En het heeft geen Mario. Hoe onnozel dat ook mag zijn, voor veel mensen is zo'n herkenbare mascotte doorslaggevend.
Ik denk dat Nintendo ook veel niet typische Nintendogamers heeft aangesproken, puur door dat draagbaar aspect. Zo’n Steam Deck vangt die mensen perfect op. Als de Switch het perfecte indieplatform is, is de Steam Deck dat nog meer, met deftige AAAZ games erbij. En de prijs is eigenlijk ontzettend goed voor wat ge krijgt.

Het enige wat mij wat afschrikt is de battery life. 2-8 uur. Vree vaag. Hoelang speelt ge met BotW op een gewone switch en switch lite? 3-4 uur? En eigenlijk speel ik ook zelden buitenshuis. Zou misschien wel eens wijs zijn om in den hof wat in spelen. ‘T zou ook wel tof zijn om dat docked aan de TV te spelen. Dan hoef ik mijn PC niet meer te verhuizen naar beneden wanneer ik eens extra lui ben.

Edit: stopt me u te overhalen om dat te kopen, cole

Last edited by blumcole; 16-07-2021 at 13:17.
blumcole is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 13:51   #27   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by blumcole View Post

Edit: stopt me u te overhalen om dat te kopen, cole
Gewoon doen! Straks om 19:00h gaan de pre-orders open (en de servers plat).
Old 16-07-2021, 16:17   #28   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Staat al in mijne agenda. Aw yissss

Old 16-07-2021, 16:26   #29   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by radje View Post
geen concurrent? press x to doubt
Misschien eerder op gaming laptops / streaming services gezien focus op PC gamers
Alex is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 16:35   #30   link
radje
wadist

radje's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Staat al in mijne agenda. Aw yissss

Old 16-07-2021, 16:36   #31   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Stel me vooral vragen bij de batterij en hoe lang je effectief dat apparaat gaat kunnen gebruiken van zodra je een grafisch zware game gaat spelen. Bejeweled zal het wel ettelijke uren kunnen draaien, maar Cyberpunk ?
Metal is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 16:55   #32   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Ik vraag mij vooral af hoe soepel games zoals een Cyberpunk erop zullen draaien, gezien deze er totaal niet voor geoptimaliseerd zijn?

D-pad positie staat mij ook niet echt aan en ik vraag mij ook wel af wat de batterijduur zal zijn.

(Vermoedelijk zal ik toch bezwijken, ziet er te goed uit om waar te zijn)
Old 16-07-2021, 17:20   #33   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Dunno of batterijduur zo'n issue gaat zijn, op OG Switch ook niet geweldig en me er eigenlijk nooit echt aan gestoord... Dat ze zorgen dat aansluiting adapter minder in de weg zit dan bij Switch en ze doen al beter wat mij betreft. Nu ja ik speel dan ook zelden echt on the go en als ik dat al eens doe, zijn het vaak ook net soort games die minder battery draining zijn.

Dit is geen handheld voor kleine kindjes maar voor de rest wel degelijk concurrent voor Nintendo lijkt mij, want naast de eigen grote titels is de Switch toch vooral geweldig platform voor indies en qua multiplatform AAA-titels enkel optie als je absoluut handheld wilt spelen en graphics en performance downgrade kan verdragen. Die laatste twee gaat dit ding even goed tot massaal veel beter doen.

Ziet er wel ewa bulky uit. Niet echt sexy maar wel degelijk. Benieuwd of het succes gaat hebben, voor mij persoonlijk alvast hoger op do want lijst dan PS5 of Xbox. Wel nog onder Switch pro met Joycons zonder drift issues, dat spreekt voor zich.
Old 16-07-2021, 17:25   #34   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Ziet er vooral genoeg grip hebben. Ik krijg nogal redelijk snel krampige handen van al die kleinere handhelds.

Old 16-07-2021, 18:06   #35   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Den boel ligt plat natuurlijk, ik krijg altijd dat er een fout is opgetreden bij het starten van de transactie
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 18:11   #36   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Ja, en ik krijg hier nu telkens een error dat ik te veel pogingen heb ondernomen om iets te kopen, en dat ik een tijdje moet wachten

wtfff
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 18:13   #37   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Op de pagina van de steam deck zelf zegt hij nu dat mijn account zogezegd te nieuw is en dat ik tot morgen moet wachten om te bestellen, maar die 4€ deposit zit nog altijd in mijn winkelwagen
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 18:15   #38   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

De 1ste 48u is het enkel te preorderen door al wie voor 6/2021 al een steam aankoop heeft gedaan met zijn account.

Om scalpers te remmen.

Het probleem is gewoon dat de site platligt, maar als je te vaak herprobeert krijg je dus de melding dat je te vaak probeert en moet je enkele uren stoppen.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2021, 18:26   #39   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Your Steam Deck 512 GB Deposit is now reserved. Once inventory is available, you will receive an email in the order your reservation was made. This email will contain details for how to complete your purchase.

Bende hypers, mij ook maar enen gereserveerd.
Old 16-07-2021, 18:53   #40   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Reservation Servers are busy, please try again

Hopelijk in loop van de dag nog wel beter. Hoeveel was de deposit?
edit: ah enkel $5, ik had veel meer verwacht a la 100. no brainer om te reserveren, bij cancel komt het toch in steam wallet

Deposit voor de 256 GB versie done ($529). Anti-glare verwacht ik niet meteen nodig te hebben en $120 extra is toch wel iets, met 256 moet ik wel kunnen leven peins ik plus de 256 zou al in Q1 2022 zijn (gaat toch allemaal verschuiven uiteindelijk) versus de delayed 512gb

Last edited by Alex; 16-07-2021 at 18:58.
Alex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules