Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 02-09-2021, 15:01   #21   link
Wannes.
Senior Member

Dat was mij wat teveel van het goede.. too many islands, too many mechanics
Heel plezant de eerste uren, maar dat werd snel te veel

Vooral dat opnieuw beginnen op andere eilanden (wat uiteraard het hele concept is) nam mijn goesting weg.
Wannes. is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 15:41   #22   link
Cage
throwing a wobbly

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Banished had voor mij vooral het zeer simpele systeem als probleem. Eens uw stadje groot genoeg is en je door hebt wat je allemaal nodig hebt kan in ad infinitum blijven opschalen.

edit: door die demo van dorfromantik heb ik het mij ook gekocht nu. Post eens ulder high scores. Ik zit aan 10250 momenteel.
aha, leuk om iemand overtuigd te hebben
19330 hier. Het belang van de perfecte tegel leggen is enorm. Je krijgt een extra tegel en meer punten.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 15:53   #23   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Qua chille builders is er voor mij (atm):

- Cities Skylines: vrij makkelijk om winst te draaien, waardoor je je goesting kan doen. Qua city builder echt wel top tier. Zeker met wat mods of assets die in overvloed beschikbaar zijn.
- Foundation: zeer gezapig tempo van bouwen en nieuwe inwoners
- Prison Architect: Instroom nieuwe gevangen op 0 en je kan rustig bouwen/optimaliseren. Met de grants is het geld in het begin ook niet echt een probleem (als je niet teveel ineens wil)
- Surviving Mars: Ook hier bepaal je zelf grotendeels het tempo en de moeilijkheid. Verrassend diep en boeiend met Green Planet er bij. Krijgt toch te weinig liefde imo.
- Townscaper. Geen objectieven, gewoon leuke dorpjes op het water maken.

Anno vond ik zelf toch ook iets uitdagender eens je met grote ketens en eilanden begint te jongleren.
Frostpunk is heel goed, maar enkel als je zin hebt er depressief van te worden
Bij Tropico vind ik het bouw element wel tof en sowieso een luchtig spel, maar raak het altijd beu eens er opstanden uitbreken.

Dorfromantik is eerder een solo bordspel. Ik zet het mee in dezelfde lijst als bv Mini Metro.
En als Banished wat te eentonig/simpel was, is mss Patreon nog wel iets, al moet ik die zelf nog spelen.

Edit: als ik wat uitgekeken raak op foundation, stort ik me nog eens op Pharaoh of Caesar3 denk ik.

Last edited by Turtle; 02-09-2021 at 17:55.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 18:01   #24   link
kar
Public servant

kar's Avatar

de nieuwe DLC van anno 1800 is uit trouwens sinds deze week. Ik hoop er volgende week aan te kunnen starten. Maar anno 1800 heeft hier op het forum zijn eigen topic en zou ik niet onder chill categoriseren. Zeker niet late game.
kar is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 20:22   #25   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Anno vind ik ook niet echt het chill-label waard. Ooit met 1503 begonnen, maar daar kon ik niet snel genoeg goed aan uit om vol te houden. Later kreeg ik Anno 1404 cadeau, waar ik nooit aan begonnen ben ondanks veel goesting. Ligt hier nog steeds te blinken in die schone deluxe-box. 1800 geeft me hetzelfde gevoel, ik wil gaarne maar dat ziet er niet echt een spel uit waar je op een avond mee vetrokken bent. Of wel?

Idem voor Crusader Kings III trouwens. Ziet er omg uit, maar dan zal ik eerst mijn gezin moeten cancelen.
Old 02-09-2021, 20:26   #26   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Met Anno ben je vrij snel weg imo. Kan me niet herinneren dat ik daar ooit (itt CK en uren youtube loeren) veel moeite mee heb gehad. Gewoon naar de noden van uw inwoners kijken.
Je begint ook zeer klein qua keten en het wordt gewoon elke tier meer en meer een logistieke puzzel/nachtmerrie zeker aangezien grondstoffen verspreid zijn over eilanden en je dus traderoutes moet opzetten en optimaliseren.
Ze eten ze bv in het begin enkel vis, maar al vrij snel willen ze brood (graan - meel - bakker, gaat nog op 1 eiland) of bier, maar dan groeit hop op eiland C en mout op eiland F en uw hoofeiland is A.

Last edited by Turtle; 02-09-2021 at 20:31.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 20:29   #27   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik denk dat ge Anno op verschillende niveau's kunt spelen. Ofwel redelijk basic gewoon schoon stadje bouwen en idd kijken naar de noden van uw inwoners ofwel er alles uitpuren en u smijten op handelsroutes en oorlog voeren enzo.
Alez, ik heb totaal geen strategisch brein maar alle Anno's vond ik redelijk chill spelen.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 20:42   #28   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Aight, als Zwoep het kan houdt niets mij nog tegen. Is de originele 1404 op DVD nog de moeite, of is de opgepoetste versie (History Edition) beduidend beter? Of toch maar ineens 1800 op mijn verlanglijst zetten in Steam en wachten op een sale?
Old 02-09-2021, 20:48   #29   link
ToVoT
...

Free weekend tot 6 september bij anno. Ge kunt het dus meteen testen.
Staat tot dan ook in korting.
Wel niet op steam, is op ubisoft/epic te doen.
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 20:49   #30   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

1404 is zeker nog speelbaar en is (imo) nog steeds de beste. Al komt 1800 dicht in de buurt en zijn de gfx uiteraard moderner
Old 02-09-2021, 21:49   #31   link
Jaak
dubbelaccount van peephol

Jaak's Avatar

Wel niet proper dat ge impliceert dat Zwoep ne simpelen is zun Potenza.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 22:11   #32   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Potenza mag dat
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2021, 22:58   #33   link
Jaak

Jaak's Avatar

Old 02-09-2021, 23:59   #34   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Die nieuwe settlers ziet er ook nog cool uit over 13 dnf jaar
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2021, 03:41   #35   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Cities sky line aka the traffic simulator. Daar moet je toch onwijs veel tijd steken in traffic management? Als je het niet doet, geraken je services nergens en beginnen de lijken zich op te stapelen. Zou het toffer vinden, moest je jou daar minder mee moeten bezig houden.
logion is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2021, 08:23   #36   link
Jaak

Jaak's Avatar

Alles begint met een goed grid uit te bouwen natuurlijk en uw stad daar bij mondjesmaat naar te schikken. Vind dat persoonlijk ook wel nog cool dat ge op die manier enkele urbanisaties bouwt, maar niet gewoon heel uw map volkletst. Want dan krijgt ge idd het probleem dat ge beschrijft. Ook plaats voorzien voor veldwegskes voor voetgangers, fietspaden en openbaar vervoer.
Vorige week een map met 100k inwoners gehad en het enige probleem dat ik vaak had, was waste management. Duidelijk nog aan nen Tony Soprano.
Old 03-09-2021, 08:45   #37   link
radje
wadist

radje's Avatar

de vlaamsche fietser dlc zou wel passen in de cote van cities

y'all motherfuckers are crazy
radje is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2021, 09:09   #38   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Cities sky line aka the traffic simulator. Daar moet je toch onwijs veel tijd steken in traffic management? Als je het niet doet, geraken je services nergens en beginnen de lijken zich op te stapelen. Zou het toffer vinden, moest je jou daar minder mee moeten bezig houden.
Als ge vanilla (zonder mods) skylines speelt despawnt het problematische verkeer. Easy mode dus.
Lion is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2021, 09:16   #39   link
Ashner
Psychokieke

Ashner's Avatar

Factory Town vind ik ook een goeie.
Is iets meer "chill" dan Factorio en Satisfactory
Old 03-09-2021, 09:38   #40   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Dit is dan weer té chill wss.